Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Климатроник - степени за градусите Фабия 1 - 2005


dmarkov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Закупих фабията през лятото и си мислех, че няма проблем с Климатроник а, защото си духаше студено през топлите дни и коректно се усещаше разликата при смяна на градусите от врътката.

 

При закачане на диагностика стоеше стара грешка за климатроник... Но не и обърнахме внимание, защото си работеше.

 

Обаче застудя и проблем. Духа топло само ако се завърти на последната степен от градусите (червеният индикатор), което е добре, че духа топло, но почва да не се стои вътре. Изчетох темите свързани с подобни проблеми, но единствената където видях за описан проблем с "врътката" не беше дописана. Видях за проблеми с резистори или нещо такова във вентилатора, но искам да попитам, къде смятате, че е проблема при мен?

Аз предполагам, че копчето е някакъв потенциометър, но пък сработва при завъртане.на.копчето до край.

 

Може да ми се струва, но всякаш при високи обороти - каране на магистрала - духа още по-топло.

 

Струва ми се, че от както стана студено колата загрява много бавно, но това доколкото разбрах от други теми явно е нормално въпреки сменени тормостат и т.н.

 

Да се ориентирам към смяна на климатроник модула или подлежи на ремонт?

 

Или да се ориентирам към реостата или както беше там компонента при вентилатора?

 

А може би съвкупност от двете?

 

Весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип крайните положения са пълно отворено/затворено парно без съобразяване с други сензори. В междинни ползва сензорите за температура, има 3 по-спомен. Закачи на диагностика и виж какво отчитат вътрешните сензори, като живи данни. Най-лесно се проверява сензора до врътките. Издърпваш панела напред, като го подхващаш от долния край. При едната решетка е сензора и там се натрупват боклучета. Не ги духай навътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета колега.

 

След диагностиката излезе:

Цитат

2 Faults Found:
01596 -  Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
01596 -  Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
        41-00 -  Blocked or No Voltage

 

Така че явно в това моторче има някакъв проблем и явно не движи клапите адекватно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е само за рециркулацията. Не е в него причината.

Като се закачиш и гледаш по канала живите данни, виж някой да не отчита 70 градуса или друга недействителна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Набързо погледнах температурните датчици. На около 60°-70° да беше загрял антифриза.

 

Изглеждат ми нормални стойностите за температурата в купето или?

*Вероятно да беше толкова - 10-на /12 градуса вътре

20191228_211047.jpg

20191228_211023.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази при краката показва 19, вероятно тя те бърка. Пусни въздуха да духа нагоре и виж температурата при краката кк се държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 какъв двг е  ? 70 градуса е малко,трябва да са поне 85 има вероятност да е за термостат щом загрява бавно,също при леко запушено радиаторче на парното се усеща нещо подобно

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, направи адаптация на клапата (Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) ).

Става така:

As said by the master

The heater reset is easy to do, as follows.

08 Heater/A.C

04 Basic settings

Channel 000

001

002

When it goes into a channel let it run until the numbers stop moving. The numbers mean the flap is moving from one stop to the other. Should at the end read 0. Then clear any fault codes.

Аз имах абсолютно същия проблем и след тази процедура се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 28.12.2019 г. at 22:13, ID A написа:

Тази при краката показва 19, вероятно тя те бърка. Пусни въздуха да духа нагоре и виж температурата при краката кк се държи.

 

Правих няколко теста и ми се струва, че са адекватни тези датчици, защото има значение къде духа. Те по принцип само могат да се сменят или подлежат на някакво почистване?

 

На 29.12.2019 г. at 9:52, skodafen написа:

 какъв двг е  ? 70 градуса е малко,трябва да са поне 85 има вероятност да е за термостат щом загрява бавно,също при леко запушено радиаторче на парното се усеща нещо подобно

 

Смених го термостата есента. Мисля, че този работи коректно, макар и малко бавно да загрява. Като правих скрийншота и тестовете от поста колата беше работила 10-на минути и просто не беше загряла. Имам си едно на ум за него все пак, защото колкото и бавно да загряват тези дизели може просто да не затваря плътно, но това би се отнасяло само за температурата на антифриза, а аз имам проблем с температурата, която задавам от климатроника без оглед от тази на антифриза - при напълно загряла кола няма разлика.

 

На 1.01.2020 г. at 19:14, ADEMINK написа:

Колега, направи адаптация на клапата (Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) ).

Става така:

As said by the master

The heater reset is easy to do, as follows.

08 Heater/A.C

04 Basic settings

Channel 000

001

002

When it goes into a channel let it run until the numbers stop moving. The numbers mean the flap is moving from one stop to the other. Should at the end read 0. Then clear any fault codes.

Аз имах абсолютно същия проблем и след тази процедура се оправи.

 

Така! Ето това е интересно мнение. Аз също ми се струва, че тази клапа дори и да е за рециркулация, то има значение за смесването на въздуха, защото особено на магистрала става една жега...

 

Направих написаната от теб адаптация и грешката изчезна засега!

 

Остава да се повозя малко и да видя дали се е оправило.

 

Благодаря колеги замненията и напътствията. Успешна и безаварийна 2020-та!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В обобщение:

 

След обяда направих две пътувания по-късно - студен автомобил, загрява до 90* и се шофира градско 10-на км след това.

 

След задаване на температура различна от максимума преди това духаше студено - дори и да се премести само с една черта врътката за температурата. След адаптацията на клапата примерно на 24* си духа приятно топло.

Редактирано от dmarkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.