Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

притрисане/вибрация при гасене на двг 1.9 TDI PD


joro_kem

Recommended Posts

Здравейте, момци! От около седмица се усеща едно притрисане/вибрация при гасене на двигателя на Октавия 1 тур. Прави го и на скорост с натиснат съединител, и на свободна предавка със или без натиснат съединител. При стартиране всичко е нормално. Двигателят е 74 kW/100 к.с. помпа-дюза, пробегът е 198 000, годините - 11. Съединителят не е сменян, засега няма симтоми, че е за смяна. Педалът отделя сравнително горе, но само това. Мисля си, че е тампон(и) на ДВГ/скоростна кутия, но се замислих дали не може да е маховика. Шумове при притрисането няма никакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, но не на PD, а на обикновения TDI беше от клапата за меко гасене. Погледни и при теб дали няма да е от нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази клапа НЕ е актуатора, разтоварващ турбината, нали? къде се намира - около EGR-а ли някъде? и ако се окаже тя, предполагам най-разумно е да се замени с нова или търпи почистване с раздвижване?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пи мен (по спомен) се управляваше от вакуумната система и един клапан (но не помня кой беше точно). Можеше да се оправи или да се байпасне и да притриса леко при гасене, но вероятно няма да е приложимо за PD. Бих звъннал на Пепино за инфо и дори за ремонт/смяна. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро мой колега със същия, двигател и пробег 144 х. км смени пълен комплект съединител и един от тампоните на двигателя и сега няма претрисания. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес констатирахме следното: въпросната клапа е с доволно количество нагар по нея, но се движи.  клапата на стъпковия мотор обаче е блокирала в отворено положение (успоредно на корпуса). грешки записани няма, но и не успяхме да задвижим моторчето през VDSC. според мен вариантът е смяна на моторче и почистване/раздвижване клапа. правилно ли разсъждавам?
п.п. тампонът на двг под съда на хидравликата за волана е доста поомекнал и е опирал на корпус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами...на там отиват нещата. Щом не сте успяли да задвижите моторчето, вероятно е сдало багажа и ще се наложи подмяна. А и тампона ще иска подмяна щом е толкова мек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

след празниците най-накрая решихмe проблема - смяна на комплект EGR регулатор (стъпково моторче + клапа), заедно със съпътстващите О-пръстени и гарнитура (всичко Pierburg). в резултат - тресенето при гасене изчезна и колата е осезаемо по-пъргава в ниските (под 2000) обороти. благодаря на всички за насоките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е добре, когато свършва добре :)

Благодаря за споделената информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.