Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мишо - ремонт на DSG


alkope

Recommended Posts

Здравейте, колеги

От няколко месеца съм собственик на Golf 6 2.0TDI DSG6 Highline изпълнение. След покупката освен стандартното обслужване имаше маховик за смяна (други проблеми нямаше при проверката преди покупката), който тъкмо да сменя и тогава дойде още по-неприятната изненада. След първите ми 1000км с колата DSG-то започна да дава грешка за липсваща връзка с TCM. Включваше се лампичката за ESP, а скоростната кутия изключваше от скорост. При загасяне на колата и запалване отново проблемът изчезваше. Но след още 500-600км лостът блокираше в позиция D, a колата се държеше все едно е на N. Аварирането стана постоянно и тогава започна ходенето по мъките, дори не предполагах какво ме очаква.

Приятел на приятел ми препоръча някой си Пламен от Ботевград. С много зор колата стигна до него - постоянно загасяне, палене, почивки и т.н. След диагностика Пламен ме уверяваше че проблемът е в АБС модула. Щял да го изпрати за рециклиране в Холандия и проблемът със скоростите щял да се оправи. На мен това ми звучеше крайно съмнително и се отказах да се занимавам с него. След това минах диагностка в Порше и Дивалс. В Дивалс казаха мехатроник, в Порше мехатроник и може би "нещо механично по автоматика?!". Осъзнах че нещата са сериозни, но реших да звънна и на Мишо (Мишо от Горубляне, както е известен в Ауди и Фолксваген форумите) , въпреки че знаех че е в Хърватска, той ми беше последната надежда че може да ми се размине без смяна на мехатроника. Оказа се че вече е в България и си записах час при него и чаках да дойде и моят ред. Той също каза че проблемът е в мехатроника но се нае да го ремонтира.

След свалянето на мехатроника обаче се оказа, че предишният собственик също е отварял мехатроника и след отварянето му "като с теслата" има място от където компютърът му се пълни с масло, което причинява загуба на сигнал и появяването на описаната грешка и това е непоправимо. Мишо почисти маслото , но ме предупреди че компютъра отново ще започне да се пълни с масло и въпреки че проблемът е решен временно трябва да събирам пари за друг мехатроник. Освен това механичният проблем за който говореха от Порше се оказа че всъщност и съединителят е тръгнал и е препоръчително да сменя и него. За мен продажбата на колата с временно решеният проблем с почистения мехатроник не беше вариант - не искам да бъда измамник и да оставя следващият собственик да минава през моите мъки покрай DSG-то. Реших че ще сменя каквото трябва и ще си стегна колата като за мен. Купих маховик SACHS с отстъпка от един сервиз на приятел за 800лв (Мишо каза да избягвам LUK, който се продава в България). Дотук добре, но не ми се даваха 3000лв за нов мехатроник и започнах да се оглеждам за рециклиран такъв от eBay, защото от кола на части трудно се намира а и рискът отново да има повреда е голям. Това беше голяма грешка, защото е игра на руска рулетка. Ако някой ви предлага рециклиран мехатроник уверете се, че може да бъде върнат при проблем, защото този, който поръчах от eBay се оказа отново със същия проблем - компютърът се пълнеше с масло, а още при слагането му Мишо забеляза некомпетентността на този който го е "рециклирал" - недозавити болтове, незатегнати клапани както и други щети. Този мехатроник беше също за кофата.

Накрая се принудих да купя нов мехатроник - производство 2019 година с изчистени дефекти в сравнение с тези мехатроници, с които Голф 6 излиза от завода. Купих и нов съединител, все пак съм решил че колата ще си я стегна като хората. Мишо монтира всичко, смени маслото, програмира мехатроника с последния софтуер и колата стана перфектна. Вече 3000км нямам никакви проблеми и въпреки многото вкарани пари не съжалявам, просто късметът ми е бил такъв. Благодарен съм, че се запознах с професионалист като Мишо, който се опита да съживи старият ми мехатроник, но уви той беше в неспасяемо състояние. По време на всички интервенции седях до него и ми обясни всичко в детайли по DSG-то, впечатлен съм от него. Няма друг такъв специалист като него в България. През това време при него се нагледах и на други Фолксвагени и Аудита с проблеми в автоматика, като някои от тях бяха причинени от пишман майстори, чиито имена ще спестя в темата. Имаше една А5-ца, на която такъв майстор беше сменил маслото с такова не по спецификаци в резултат на което мехатроникът беше повреден. Видях и S-tronic с тотално помляни зъбни колела, отново след намесата на същия "майстор", известен по форумите с противоречиви мнения за него.

С 2 думи - Мишо е човекът. Честен е, не дава напразни обещания и си разбира от работата. Да, налага се да се чака, за да ви приеме защото той наистина има много работа, но чакането определено си заслужава. Проявете разбиране и уважение към трудът му, защото тези проблеми не се решават от днес за утре. Другото заключение което си направих е че човек не трябва да си губи времето (и парите!) с "рециклирани" мехатроници от eBay или OLX, просто рискът и евентуалните ядове не си заслужават.

Надявам се, че съм ви бил от полза с тази информация, колеги. Аз съм доволен, че си оправих колата, а не я продадох и някой друг след мен да си блъска главата с всичко това.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отишъл си на най-правилното място. Трябвало е още в началото да отидеш при Мишо.

Между другото мехатроника в Еуратек е около 2000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е момента да благодаря отново на JORDITO, че ме запозна с Мишо и аз си оправих колата при него.

Мехатроника и при мен замина. Честен и почтен човек е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
  • 4 месеци по-късно...

Здравейте,

при мен се наблюдава следното явление: от време на време(10тина пъти) за 2 години както карам или потеглям индикацията на дисплея за това на коя скорост съм P/R/N/D/S изчезва, мога да местя скоростния лост, но различна скорост не се включва и колата върви все едно е на първа. Към момента с гасене, вадене на ключа и последващо запалване нещата се оправят, но ми се иска да отстраня проблема. В тази връзка някой ако има актуални координати на Мишо или друго предложение ще съм му много благодарен!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @4е4о - Това е сайта на Мишо - опитай да звъннеш на Българския телефонен номер: Натисни Точно Тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, tuningmania написа:

До @4е4о - Това е сайта на Мишо - опитай да звъннеш на Българския телефонен номер: Натисни Точно Тук.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@4е4о,то при теб може да е проблем суича за позиция на лоста. Има ремонтен комплект за него вече и смяната с настройките е около 200 лв в Еуратек. Отиди първо там да я видят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, JORDITO написа:

@4е4о,то при теб може да е проблем суича за позиция на лоста. Има ремонтен комплект за него вече и смяната с настройките е около 200 лв в Еуратек. Отиди първо там да я видят.

Благодаря за информацията. Днес се чух  с Мишо, разбрахме се другата седмица да се чуем и да я види колата. Принципно към момента не съм се трогнал от този проблем, но ми се иска да я види Мишо и да каже какво мисли. Колата гони 450к. км и е нормално според мен да трябва да се ревизира автоматика - ще видим какво ще излезе. Ще пиша като има развитие. Спокойна вечер.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.12.2019 г. at 10:00, alkope написа:




Купих маховик SACHS с отстъпка от един сервиз на приятел за 800лв (Мишо каза да избягвам LUK, който се продава в България). 

 



 

 Кое не е наред с LUK , ако може да сподели някой ! Ще трябва скоро да се купува лук или закс .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видяхме се днес с Мишо. Много разбран човек - освен професионално си поговорихме и чисто човешки. Прегледа колата, каза диагнозата и сега топката е при мен.

Редактирано от 4е4о
Добавяне на текст
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
На 15.10.2020 г. at 19:58, 4е4о написа:

Видяхме се днес с Мишо. Много разбран човек - освен професионално си поговорихме и чисто човешки. Прегледа колата, каза диагнозата и сега топката е при мен.

След дълго мислене и умуване реших да я направя колата. Диагнозата беше нов мехатроник, защото избива масло през буксата и колата изключва от скорост в крайно неподходящи моменти. Разбрахме се с Мишо, той донесе мехатроника на последващото си прибиране в България(първият, който поръча дойде със счупен детайл и го върна). Монтира го и всичко е точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано няма вече никакви грижи и само гориво да наливаш! Кви средства похаби за ремонта ако не е тайна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, zloQQ написа:

Дано няма вече никакви грижи и само гориво да наливаш! Кви средства похаби за ремонта ако не е тайна?

Каква тайна да е 2900лв. мехатроник и 250лв. масло и филтър за кутията. Това са цени към 26.11.2020г. И два дена след като я взех ме удариха. За радост нямаше нищо страшно и сега си бръмча и се радвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.