Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

ОПРАВЕНО: Електронна винетка - системата не работи коректно (проблемът е оправен)


shaft

Recommended Posts

В Събота си имах вземане-даване с идиотската система за е-винетките... по-скоро бих казал, че е е-Минетка, като знам как е направена... :) 

 

Опитах се да закупя "викендска" винетка за Събота и Неделя на една от колите - цена 10лв... става. Отварям си мобилното приложение и почнах да си играя с него (да не говорим, че приложението за андроид е направено да взема езика на телефона и се показва на съответния език /вероятно има само английски и български/ и нямаш избор да го смениш от никъде - супер дебилно е). Въведох всички данни в приложението, които ме е питало и стигнах до плащане. Опитах се да платя с моята банкова карта, която е защитена с токен/електронен подпис, смс, отпечатък от оная ми работа, косъм от интимната зона на прилеп, нокът от вампир, след като си е почесал задника, черен дроб от жаба-алкохолик, кОр от девствена кустенурка на 350 години /трябва да е точно на толкова/ и други такива... Въвеждам данните на картата, цъкам да платя и чакам-чакам - нииищо... таймаутна. Викам си, т'ва сега ще си "бере лайката - ще ми вземе кинтата и няма да има "минетка""... за щастие не - не ми взе парите, нещо не ме иска, сигурно защото съм грозен. Опитвам пак и този път гръмна с някаква грешка, която беше свързана нещо с "подписа" на картата и транзакцията, ала-бала.  Връща и това съобщение "Възникна грешка при активирането на електронната винетка. Отказът на плащането се обработва."

Хмм, реших, че е време да пусна компютъра, защото по телефона обещах, че винетката ще е активна след 5 минути и хората могат да ми дойдат на госКе -  боже мили, колко съм грешал, хабиби... съжалих, та съжалих. :( 

 

Деинсталирах мобилното приложение и пак го свалих/инсталирах на телефона - давам му втори шанс, може би совите са виновни и реших, че ще плясна с ръце, ще отлетят и пак ще пробвам. Опитах с още 2 карти... същото нещо - дедов рано сутринта. Седнах на компютъра и почнах да си играя с bgtoll.bg - стигнах до същия проблем, абсолютно същото съобщение - някаква тотална глупост и не минава плащането.

 

Реших, че е време да се обадя на "поддръжката"... Въпреки, че в приложението пишеше от "Понеделник до Петък" и някакви часове там, в Събота в 10ч вдигна някакъв човек на когото обясних какво се случва и какво съм пробвал до момента. Единствената помощ, която ми даде е "...рестартирайте устройството от което работите в момента и опитайте отново..." - "Викам", чакайте сега... не съм такъв дебил, да се вържа на "рестартирай и ш'са упрай"... и пак му обясних, че съм пробвал през мобилното им приложение и няма как да искат да си рестартирам телефонЯ... пробвал съм през уеб-а също, пробвал съм електронно къде ли не и все едно и също, с различни карти на различни хора, дори на различни телефони пробвах... дори и на iOS...напълно всичко опитах. Човекът ми отговори "Опитайте с друг браузър, ако сега използвате Internet Explorer, опитайте с нещо друго, например хром или файърфокс..." - казах му, че този браузър никога не съм го пускал (IE) и че съм пробвал с браузъри, които човекът дори не знаеше... докато му ги изброявах ми дойде идеята, че това все пак е някаква там държавна /едва ли/ порнографска "система" и МОЖЕ БИ, ще проработи САМО с IE - та за първи път от не знам колко години го пуснах да пробвам... същата грешка и в IE. :) Човекът знаеше много добре за грешката, явно често им звънят и я цитират, дори докато я четях той ми завърши изречението докрай... и ми каза, че нямало никакъв текущ проблем със системата, който да им е известен, бил при клиента проблема, за да вижда такова съобщение... Също така ми каза "Ако пак не става обадете се отново и ще Ви кажа, господине, от къде другаде да си закупите винетката - алтернативните начини какви са.". 

 

Отворих отново bgtoll.bg и почнах да чета за алтернативните начини за закупуване на е-винетка. Видях, че може от терминал (тези, които ги "хвалеха" навсякъде, че не работят), може на място в АПИ (вероятно пак на терминал ;) ), и електронно през мобилното приложение или уебсайта. До тук всичко звучи "супер", та "супер"...

 

Хората на които трябваше да купя винетка не разбират от технологии и подобни глупости, нямат банкови карти, затова ми се обадиха на мен да закупя викетната и да пътуват спокойни, че няма да ги спре някой кисел лайнар на пътя и да им се тежкарее... Така... аз съм програмист, може би всички знаят, и не успях да се справя със системата. Цитирах точно грешката на "поддръжката" - нищо. Дори в мобилното приложение се появяваше debug съобщение, което вероятно никой не трябва да вижда... и това цитирах на поддръжката... нищо. Глупости са това, което ми обясняваха, реално. Според мен системата не е направена да работи качествено с двуфакторната автентикация и всички с такава през Декември-Януари ще изреват на умряло, когато им изтекат винетките! ТАЯ ПОВЪРНЯ НЕ РАБОТИ и най-лошото е, че "няма кой да ги накаже" или най-малкото да го оправи! 

 

Принудих се да ползвам карта на организация, която не използвам, но имам - прехвърлих пари в нея, взеха ми таксичка за превода, изчаках си един час да мине превода, платих винетката от там - за щастие мина всичко... пратиха ми смс с кода, въведох и всичко е окей. ;) Замислям се - сега имам да купувам на няколко коли годишни винетки - да ходя пак аналогово на място да се помоля на терминал и да се моля на някой друг, че киоск-а разполага със стандартен пос терминал, където ще ми поиска само пин код на картата ли или какво да направя? Има ли за приемане на хартиени пари? Може би пак да прехвърля 300-400лв в картата, която никога не използвам и да платя 20лв такси за превода, за да ми излезе по-евтинка винетката, която ще окрадат тия висящите покрай пътя и тези над тях ли... :)

 

Та... да си знаете, който ще купува е-минетка и има мааалко по-защитена банкова карта и е решил, че ще направи плащане по някакъв електронен път - заебете, издирете къде има киоск на bgtoll /аз тепърва ще издирвам, защото все още не знам къде има/ и се молете да работи... по-добре отидете по-рано с един месец, за да имате време да си намерите собственото решение САМИЧКИ. Все още нямам моето решение, но съм огорчен на максимум. Направо ми се връща повърня в устата, като се сетя, че това нещо е струвало милиончета /абе едва ли/, а е написано, както казваше директорът на моето училище "...това е писано с ляв крак премръзнал от студ..." - не се чете и не работи... :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци , какво очакваш от система , чийто сертификат струва само 140 млн. на година .. то не им работи системата на НАП с друго освен с експодер , а ти за някаква си АПИ се ядосваш .. намери най-близкия пощенски клон и във време различно от седмо число , иди и си накупи "минетки" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @The Best Forman " - В България се Оперират Сърца на Здрави Хора, ТОЙ " @shaft "-а за Винетки се кахъри?

 

П.П.

Преди около две седмици закупих за "Octavia"-та Уикенд Винетка през Мобилното Приложение "Bg Toll" за "Android" и нямаше Проблем, но "On Line"-Плащанията при мен са без "Token"..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или гледам, че в А1 (както вече е модерно) ги шиткат. А тея от подръжката, освен да ти го подържат за малко - не стават за нищо друго. То, на много места е така, поне аз съм свикнал да се справям сам и хич не им звъня. Имам чувството, че по-малко от мен знаят като задавам въпроси и чувам в слушалката “...ами...то...явно...”

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от бензиностанциите може, при това с пари в брой. Иначе и аз съм купувал две винетки през приложението, никакви грижи. При това в самото начало. Единствено ме насочи към страница на банката от която ми е картата (италианска с думичката кредит в името си ) където ми искаше една допълнителна парола за да оторизира плащането, което беше странно, но карай. 

Та това ми напомня, че имаше някакви ядове с картите на някои банки и преди .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова пари изхарчиха и/или прибраха... И една проста система не работи като хората. Че то един елементарен онлайн магазин се справя по-добре с подобен начин на плащане. А за техническата поддръжка - на много места е изключително некомпетентна и неграмотна. Отговаря със заучени фрази, които по-скоро целят прекратяване на разговора, отколкото реално да разрешат съответния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що си свалих приложението и си проверих на всичките коли винетките. Сега ми ги вади всички и ми пише коя до кога е. Поне това е от полза.

Иначе и аз съм купувал доста пъти, без проблем. На ДСК и УниКредит имам карти, ако е от значение, с токен и срамен косъм от червенокоса танцьорка (да се изкажа и аз в стила на Венци) :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбра ли сега Венци , защо не ти работи системата .. не трябвало зъб от 350 годишна костенурка , а срамен косъм от червенокоса танцьорка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle Защо да не работи системата? Венци все пак си я е купил през приложението с карта. По-скоро карти с всевъзможни защити или от определени банки имат проблем. И пак въпросът опира до ИТтата в съответната банка, какво и как са настройвали. За плащането на мен ми изкара страница от Уникредит където се потвърждава плащането. Няма как Уникредит да им даде служебен достъп до системата им, така че най вероятно бях пренасочен от приложението към някаква скрита страница. Винетката беше потвърдена веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че Венци е прав, както съм написал по-горе. Я си представи ситуацията да влезеш в магазин, да искаш да си купиш нещо с карта и да не може да платиш, защото дава грешка. Предполагам първо ще "обвиниш" магазина, едва ли ще упрекнеш банката си. Освен това по-горе вече написах - до сега не съм имал ядове с онлайн магазини, които предлагат плащане през виртуален ПОС терминал. Включително и в случаите, когато се изисква 3D security или друг начин на потвърждение. Затова не мога да се съглася да се счита за нормално една толкова скъпо струваща система, имаща национално значение, да не разполага с всички възможни начини на работа с карта.

 

Казваш, че определени карти, с определена защита, издадени от определени банки имат проблем. Съгласен съм. Венци това е и написал. Но нали разбираш, че системата, в случая тази за винетките, трябва да е напасната към банката. А не банката към системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не ме разбра. На мен при плащане ми поиска SecureCode, което е точно 3d security с пренасочване към сайта на банката. 

Капш са много големи в този бизнес. Милионите са за цялостна система, камери, коли с камери, таблети, сървъри, система, киоск терминали, е-магазин.....

Бъговете са защото операторите са българи. Например трябва за месец да се прехвърли номера при пререгистрация на кола, ами хора чакат и по повече от 3 месеца и се водят без виннетки, неработещи терминали, лош съпорт... Та вероятно токъни/електронни подписи не вървят. И всеки сложил такива защити, вероятно ще има проблем при интернет плащане. Това за мен не означава, че системата не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи... Системата просто не работи и това е. Щом се налага да има изключения...

Аз съм с карта на ДСК. При нормално работещи системи ми излиза 3D автентикацията и навсякъде по цял свят съм плащал без никакъв проблем с тази карта - хиляди пъти. Това нещо е въведено от около година, може би, и както знаем, системата за минетчийството е по-стара, купена от някъде си, вероятно стара версия и т.н.. Каквото е купено това е, защото “няма пари“ за разработка. Колкото работи - толкова. Не може да рекламират, че поддържат нещо, като онлайн продажба, пък да не могат да го осигурят. Отново ли да си правя сметката, че трябва да ходя някъде на майка си у т'ва? За чий? Нали вече нямаше да е така.

 

Не карам колата всеки ден и не живея вече в София, станах си отново горд селянин. И от село до голямото и по-истинско село имам ДВА пункта, където седят и снимат, дори спират. Спираха ме вече 4 пъти и накрая колегите на новото момче, което ме спря вчера му даваха знак от колата с пръст в стил “не не не, пускай го“. Вече ме познават едните и знаят, че съм с хартиена винетка. Бензиностанции има след пунктовете.

 

Всички, които ме пращате до физически адреси за ЕЛЕКТРОННА винетка нещо нередно не виждате ли...? Електронната винетка затова е електронна, да си я купиш от Хаваите, ако си решил да се връщаш, евентуално от селото в градО.

 

“Птичият“ косъм от гугутка не помогна. Помогна ми револют/майпос. Е добре...ползвах карта на международна организация и само с нея стана... Пробвах с виза и маестро - все дедов. Виза беше и тази, която стана. Каква е разликата...

Ама аз длъжен ли съм да разхождам едни пари и да плащам “грешни“ преводи насам-натам и да опитвам, да тествам “нещо“ платено от всички нас, и внедрено като работещо... :)

 

Понякога гледам “Здравей, България!“ сутрин, и там г-н. Виктор Николаев каза, че също не е успял да си купи винетка по никакъв електронен път. :) Нормално е, ако си купувам хартиена, да ходя да си я взема от някъде. Не е нормално другото.

 

За сърца и операции - те и в задниците бъркат пак на здрави хора, но това е друга тема, която не ме вълнува в момента. Иначе, подобни неща станаха преди години с дядо ми и ми е ясно какво се случва, както ми е ясно и тук какво се случва. :) Не е това темата, обаче. 

 

Очаквам Януари или Февруари, когато ще е пикът на пазаруването на “е-минетки“ доста хора да изквичат и системата да умре “нацяло“.

 

Ивчо каза, че е на ДСК с токен, аз също, имам токен, mtoken и т.н. - нищо не работи! Реших, дори, че не мога да купя “хуйкендска“ винетка, защото беше вече Събота??? Уви, не стана и със седмичната.

 

Днес в една Била не им работеха пос терминалите и опашките на касите се разпръснаха веднага, когато това стана ясно. Нещо говори ли това? Бях само с един хляб и имах 1.50лв в мен - от последен станах първи. :)

 

По лентите останаха продукти, в количките също, всеки измрънка и заряза всичко, където беше. Касиерката се разсърди, защото ще връща по рафтовете после.

 

За мен е страшно недопустимо ЕЛЕКТРОННА винетка да ходя да купувам от някъде (физическо място), защото ми писна на оная работа да се въвеждат неработещи лайна за страшни суми и после бял хакер да им го наджурка инсценирано - имам си интернет, имам как да платя електронно, просто никой не ми иска парите! Така и с данъците и глобите да стане, дано. :)

 

В сайта на КАТ какво се оказа, ако си уведомен вече ще си видиш там глобата, иначе не. Напълно безсмислен портал, на който му плащат поддръжката и режийните. Аре, не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългий , някога когато имаше казарма и служех , имаше още тогава една приказка "всичко българско и родно е .. негодно" ;)

Не се ядосвай , като счупи , когато му дойде времето , може и да го оправят , а на тия клисавци , дето висят по храстите въобще не спирам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, The Best Forman написа:

Дългий , някога когато имаше казарма и служех , имаше още тогава една приказка "всичко българско и родно е .. негодно" ;)

Не се ядосвай , като счупи , когато му дойде времето , може и да го оправят , а на тия клисавци , дето висят по храстите въобще не спирам.

 

 

Мда... Лошото е, че те тия мързели няма да спират от нова година изобщо, уж. Направо към данъците или към таксата за...кенеф, примерно, ще получаваш хххх лв глоба и т.н. :)

Тааа...Не знам. Сигурно и на това има вратичка, разбира се, но онзи ден бях бесен. Днес ми е малко по-спокойно. След Никулден трябва да си купя ЕЛЕКТРОННА винетка от ФИЗИЧЕСКА каса на изипей или пък през посредник, като А1, примерно, и готово. :)

Тъжно е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми изтече винетката на едната кола. Опитвам отново да си купя през всичките системи, дори и през сайта на А1 - не и не. Една и съща грешка. Звънях пак на поддръжката - казаха ми, че е най-добре да отида до изипей или да пробвам на терминал и ми казаха, че от 8ми Януари ще се предлагат и в пощите и т.н... Аз обаче не съм им тестер и нямам време да им тествам безплатно системката, която трябваше да е тествана и да работи перфектно за тия парички. Затова реших, че ще прегледам по други електронни канали какви възможности има и УРААА - в epay.bg имаха "НОВО! e-винетка" в менюто си.:) Страшен кеф. За 1 минута всичко заспа със същата карта, която не ставаше досега никъде. Сигурно не е супер трудно, просто тази системка не работи, а интеграцията на А1 с тях е най-обикновено зареждане на същата функционалност, която предлага bgtoll.bg... така, че... порнографията е пълна. :( 

 

Докато на никого не му пука за много неща и си гледа само неговата камбанария и си казва "нали аз успях, значи няма проблем" - такова ще е дереджето на всичко за вечни времена - или поне, докато не ни поробят други, различни от сегашните. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, едно лаишко питане, как пък епай са с друга функционалност? Те в системата на бгтол ли ръгат или някъде другаде? Ако погледнеш на сайта на тола, дистрибуторите са трима (или бяха трима) и А1 и бензиностанциите, всички са закачени към тях, към някой от тримата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, ID A написа:

Венци, едно лаишко питане, как пък епай са с друга функционалност? Те в системата на бгтол ли ръгат или някъде другаде? Ако погледнеш на сайта на тола, дистрибуторите са трима (или бяха трима) и А1 и бензиностанциите, всички са закачени към тях, към някой от тримата.

 

Ръгат, да, защото винетката беше там след 1 минутка. Проверих - активирана си беше, всичко точно. API-то за запис сигурно е едно и също, обаче платежната част е съвсем различна, щом тук минава. :)

Направи ми вЧепатление, че не ми пратиха никакъв мейл и не ми искаха мейл за винетката изобщо. И си викам "как ли ще ми дойде винетката на мейла" - не дойде нищо. Отворих сайта на бгтРол, цъкнах да проверя, дали вече колата има викетна - имаше, активна си беше, препратих си мейла с PDF-а от там и това е. 

 

Нещата могат да се случват лесно. Просто този модул, вероятно е "подарен" или "супер стар" (super-star) - не работи коректно... картата ми е издадена преди няколко месеца, безконтактна, с всички видове защити и чудеса. Имам карта, която не е безконтактна, пак не става и не става. През epay си стана :)

 

Аз все ще се оправя някак, не ми пречи това - пречи ми, че ме принуждават да обикалям 10 системи, за да си намеря моя начин. За чий, при положение, че това трябваше да работи и да дава възможност за онлайн плащане и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре ти нали отиде в планината да живееш спокойно , защо беснееш и си късаш нервите .. сипи си една ракия и се наслаждавай на чистия въздух ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

Абре ти нали отиде в планината да живееш спокойно , защо беснееш и си късаш нервите .. сипи си една ракия и се наслаждавай на чистия въздух ;)

 

Мда, хванах гората.

Ама...все пак се връщам понякога в полето и по пътя има жълто-зелено-сини баничарки, а в тях мързеливци-хрантутници без никаква необходима функция, които снимат... :) И така. 

 

Ракията ти я возеше оня ден, така я скри, че няма сега... не даде грам. Даже и милилитър не даде... :D

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам епей към кой са, но А1, омв, лук, петрол, пощите са към винетка бг. Значи един от частните доставчици има бъгава система. Бг тол явно и те са с бъгава система според теб. Имам карта и аз от тази година, след нова година ще видя имам ли проблеми. Ама чак пък генерално заключение, че системата не работи, ами идва ми в повече. И не защото гледам от своята камбанария, а защото съм правил къща за птици, да използвам лафа на един футболен бос и знам че всяко ново нещо си им свойте проблеми, еле пък ако с намесят и други фактори, като управляващи, среда и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Не знам епей към кой са, но А1, омв, лук, петрол, пощите са към винетка бг. Значи един от частните доставчици има бъгава система. Бг тол явно и те са с бъгава система според теб. Имам карта и аз от тази година, след нова година ще видя имам ли проблеми. Ама чак пък генерално заключение, че системата не работи, ами идва ми в повече. И не защото гледам от своята камбанария, а защото съм правил къща за птици, да използвам лафа на един футболен бос и знам че всяко ново нещо си им свойте проблеми, еле пък ако с намесят и други фактори, като управляващи, среда и прочие.

 

И аз не знам към кой са ипей, но изобщо не ме интересува това, като клиент...

Ще се забавлявам, усещам аз - Януари, Февруари, живи и здрави. :)

Винетка.бг също не работеше. Същата грешка даваше. :)

 

Колкото до генералното заключение - за какво е този сайт, мобилно положение и т.н.? За какво е цялата магия? Не е ли, за да си купим винетка електронно?

Щом не мога (сигурно и още много други, които си траят в ъгъла), значи за мен ГЕНЕРАЛНО ТОВА НЕ РАБОТИ. По-ясно няма как да е, щом с три-четири банкови карти не мога да купя винетка нормално, без да избие някаква грешка. Ако аз съм клиент, това за мен не работи, няма и да гледам нищо друго от системата дали работи, щом основното не работи изобщо. Кофти клиент съм, явно, щом ще изисквам да работи МИНИМАЛНОТО, което трябва... :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, ID A написа:

Като не работи генерално, ти как си купи винетка?

 

През трета страна, трета система, която използва своята си платежна система и успя да направи грамотен запис в базата данни на първата/главната система (което не е сложно), като взе парите от карта, която не се харесваше на основната система и производните й. Това означава, че главната система не работи. Записът в базата й данни изобщо не означава, че системата работи. По-скоро бих казал, че уеб услугата за запис в базата работи. Системата не. Отделни компоненти явно, да. Системата. Не. :)

 

Онова плащане с другата карта, което мина преди, мина заради различното подписване/оторизиране на транзакцията, което е с обикновен смс код, а можеше да не мине пак. :)

 

Има сериозен бъг, щом поддръжката го знаеше, довършиха сами изречението на грешката, значи не съм първият който се обажда. Предполагам, че това значи, че не съм само аз и “системата си работи“. 

 

Нищо, Януари, Февруари, оставки,  за да няма наказани, едно, друго, и пак година без работеща система, както тази година. Всичко си е супер, както винаги. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да си изясним нещо. Електронна винетка означава, че има изградена система, в която веднъж вкарван номера на колата ти, всеки който те проверява на платен път изискващ винетка не ти я иска от тебе, а прави запитване към системата. Това ти е системата! Е работи или не?

След това как ще си закупиш винетка си е чисто твой проблем. Аз съм купувал две през приложението, с карта на Уникредит мастъркард, с 3д секюрити и съм нямал абсолютно никакви проблеми. Какви потвърждения със СМСи, какви пет лева? 3д секюрити е защитен канал към твоята банка през интернет за оторизиране на плащане. Всякакви допълнителни искания за токъни, електронни подписи  или срамни косми от танциорки няма как да минат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • shaft changed the title to ОПРАВЕНО: Електронна винетка - системата не работи коректно (проблемът е оправен)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.