Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Преден носач на Шкода Форман


rado_ev

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Възникна ми един проблем на Шкодичката и ако може да споделите опит ще Ви бъда благодарен! 

Проблемът е че се счупи предния ляв носач. Счупването е в задната част, там където остта на носача влиза в тампона. Остта е като отрязана с нож от носача.

Ясно е, че ще се замени с нов, но се замислих това дали е често срещана авария за този модел. Другото ми питане е дали да търся проблем по окачването като цяло, който да е довел до някакви нетипични натоварвания и напрежения за да се счупи по този начин. Когато купих колата преди около година, този тампон беше износен и пролетта го подмених. Има ли вероятност като не съм открили причина за износването, след като съм подменил тампона това да е довело до  натоварване на окачването.

В общи линии това е което ме тревожи. Да не стане така, че да сложа нов носач и той да сдаде багажа в кратки срокове.

Накрая да пожелая безаварийни километри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не кажа голяма дума , но това е първия случай , за който чувам .. намери оригинален от същата серия , слагай и карай .

Тампоните и респективно носачите са два модела - до и след '93 та и разликата е в диаметъра на тази шийка .. даже ако колата е след '93 и ти се занимава , може да подмениш тампоните и носачите с такива преди '93 (мисля , че шийката при тях е по-дебела).

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Носачът ще го купя от някакъв магазин за авточасти за шкода в София. Щом като са два модела, за по-сигурно ще смъкна счупената част и ще замеря диаметъра. Ще кача снимки като разглобя колата. На мен тази авария също ми изглежда много рядка.  Пътищата, че са мор за окачването е ясно, но това ми се случи на хубава настилка и с 30 км./ч. Явно му е дошло времето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако намериш втора ръка е по-добре .. масовите са китайски .. като нищо този може да е сменян с такъв ;)

Най-лесно ще познаеш какъв е , като видиш задния тампон - стария модел е изцяло гумен захванат с метална скоба , новия модел е с излята гума върху металната скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях тези тампони те бяха отделно от скобата. Тук в една морга има един Фаворит от който вземах разни неща. Сигурно ще търся втора употреба от там, стига шарнирния болт да е здрав. 

Благодаря за съветите и идеите за ремонта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Да пиша за развитието на проблема.

Установих износване на предната  гумена втулка на носача и изместване към предната част на автомобила. Това, според мен може да е довело до различно натоварване на окачването и скъсването на остта. Отделно остта е била спукана или тръгнала да се къса отдавна, защото беше ръждясала в мястото на скъсването. За сега ще заваря остта за да мога да си прибера колата до вкъщи и там да се занимавам с ремонта. Направих снимки, които ще кача при първа възможност. Интересното в случая е, че колата в рамките на два месеца назад беше два пъти в сервиз  и майсторите работиха точно около този възел . Защо не са го видели при положение, че исках да огледат всичко по окачването. Преди две седмици минавах ГТП и техника щателно огледа окачването, даже ме извика в канала да ми покаже нещо - тръгнал да се разбива кормилен накрайник.  Стана дума за тампоните и каза, че всичко е наред.

Та такива неща. Каквото мога ще си правя сам, както е било до сега ?

Редактирано от rado_ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно  е да се прецени как са втулките, когато  са под напрежение  от пружините. 

Това  от собствен опит го разбрах само преди няколко месеца от колата , която имам сега. 

Да ритах гумите, да дърпах , не се усеща, но като разкачих и на двата предни носача гуменометалните втулки се бяха развулканизирали и клопаха. Купих нови носачи  с втулки и шарнирен болт и ги монтирах. Поотделно на части е много по- скъпо.

Сега няма носене на ляво или дясно и клопане. 

Моят съвет  е да си вземеш нов, готов , дори комплект да вземеш, поне ще  знаеш , че е ново. 

Не вярвам да са повече от 45-50 лв нови комплект на бройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко нагледен материал. Изместването на носача е видимо и  ясно, че има проблем дори за човек с малък монтьорски опит. Монтьор  на когото това е ежедневие, веднага ще забележи неестественото положение на носача. ? Смяната на носача ще бъде с нов. Комплект с втулките и болта за сега съм го намерил за 49 лв. Диаметъра на остта е Ф18 мм.

20191128_094219.jpg

20191128_094235.jpg

20191128_103848.jpg

20191128_103856.jpg

20191128_103948.jpg

Редактирано от rado_ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.