Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с парното


Tino

Recommended Posts

Здравейте. 

Четох подобни теми но не намерих решение на моя с парното. За това отварям нова, и ако модераторите преценят, да я преместят към друга. 

И така, зададено е 26 градуса, на AUTO, но от ляво духа топло а от дясно студено. 

В същото време ако натисна DUAL, от ляво на 26 градуса духа топло а от дясно на 26 градуса студено. Ако променя от дясно на HIGH, само тогава започва да духа горещо дори. 

Върна ли едно деление назад, или на 26 градуса, пак става студено. 

Понякога но много рядко, започва да духа студено дори и от ляво. 

Моля за някакви идеи, къде да пипна или да проверя. С VAG COM знам как става калибрирането на клапите, чуват се как променят посоката, и отговарят на зададената им позиция. 

 

Дали има нещо като ресет на модула, защото все си мисля че проблема не е физически. 

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм 100% сигурен какъв е климатроника на на Супърб 2, но Ауди от тая генерация VAG се калибрираше със задържане на бутоните AC и този за клапите, които духат в хората (демек тия на таблото, не знам как се казват). Почва да мига, а-у и магията готова. Пробвай дали и при теб е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помага за съжаление. 

И ръчно съм опитвал, както е на клипа, и с VAG. 

Много е неприятно когато не работи, защото вече е време за парно, а аз го имам само от едната страна. 

 

Дано някой има друга идея. Дали имат така наречените таралежи, както при Ситроен и Рено? Ако имам, дали не е издал багажа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елбатрон май беше сервиза, където ремонтират подобни проблеми. Предполагам може да ги издириш и да звъннеш за мнение или пък директно да идеш и да видят на място. Има доста добри отзиви за тях и тук във форума, та ако решиш - пробвай. Дори да се разделиш с някаква сума за съвет/ремонт - по-добре е така от колкото на студено. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, zloQQ написа:

Елбатрон май беше сервиза, където ремонтират подобни проблеми. Предполагам може да ги издириш и да звъннеш за мнение или пък директно да идеш и да видят на място. Има доста добри отзиви за тях и тук във форума, та ако решиш - пробвай. Дори да се разделиш с някаква сума за съвет/ремонт - по-добре е така от колкото на студено. Успех!

 

Елбатрон ще му свършат работа със сигурност, ама видях, че колегата е в Барселона и за това не му го предложих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е приятели, не живея в БГ от доста години. И за съжаление тук са доста невежи относно това да ти помогнат със съвет или идея. 

Затова винаги при смяна на автомобила веднага се регистрирам в бг форум. 

Продължавам да търся проблема, докато не се окаже модула, което предполагам си е сума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Ааааа... не съм видял тази подробност. Успех!

Няма проблем, нов съм тук и за това. 

Продължавам ровенето ако има начин ще го реша. 

Благодаря все пак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем, само че при мен духаше студено вляво, единствено при "макс/червено" на врътките духаше горещо, но пък тогава не се диша в колата. Мислехме, че е клапа или моторче по клапите, но се оказа някакъв датчик вляво подаващ инфо, че в купето е 70 градуса. При завъртяна докрай врътка-парното не се съобразява с този датчик и духа горещо, но при минимална промяна (26гр.) вече се съобразява и естествено пуска максимално студен въздух, за да охлади 70-те градуса. Сменихме датчика и всичко е точно... Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявах се от самото начало за нещо подобно. Благодаря за отговора и идеята. Сега остава да разбера къде точно са тия датчици и да ги сменя. Някой може ли да ме напъти къде да ги търся и как изглеждат. Да не смъкна нещо което не е хахахахаха.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смяната по-добре направи една диагностика да се види какво показват датчиците. Може би само единият е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.11.2019 г. at 9:34, nikolayml написа:

Имах същия проблем, само че при мен духаше студено вляво, единствено при "макс/червено" на врътките духаше горещо, но пък тогава не се диша в колата. Мислехме, че е клапа или моторче по клапите, но се оказа някакъв датчик вляво подаващ инфо, че в купето е 70 градуса. При завъртяна докрай врътка-парното не се съобразява с този датчик и духа горещо, но при минимална промяна (26гр.) вече се съобразява и естествено пуска максимално студен въздух, за да охлади 70-те градуса. Сменихме датчика и всичко е точно... Успех!

Абсолютно същото, десния датчик показва при мен 76 градуса, а левия 24. къде са тия датчици? 

Редактирано от Tino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой знае ли къде са тия датчици в купето? И по специално десния. ???

Редактирано от Tino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро сменях левия датчик на Октавия 2 . Намират се на много лесно място. Сваля се горната жабка на таблото и под нея се вижда въздуховода с двата датчика. Аз им мерих съпротивлението директно от куплунга на климатроника . Десният показваше 10К , което е 25 градуса , а левия 2К2 , което идваше да е около 60 градуса. На топло контролера не пускаше топло от ляво , а на студено духаше супер ледено отляво. Проблема е в един смд кондензатор , който е запоен паралелно на NTC-то . Трябва само да се премахне кондензатора. Сега ще пробвам да кача снимка на датчика...

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

датчик клим..jpg

 

 

1 е виновния кондензатор , който е получил утечка и отстраняваме ( може и да се смени с нов , но не виждам смисъл)

2  е NTC , ( температурен датчик 10К @ 25 'C ) - на него по принцип няма какво да му стане ...

Навярно и на Супърб датчиците са там някъде...

Успех !

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кондензаторът е добре да си е на мястото.

Точно в момента работя по проект с NTC, без кондензатора ще има по-голям шум при измерването на гемпературата.

При определено ниво софтуера може да реши, че нещо не е наред...

10nF/50V е доста подходяща стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, chavdarlk написа:

Кондензаторът е добре да си е на мястото.

Точно в момента работя по проект с NTC, без кондензатора ще има по-голям шум при измерването на гемпературата.

При определено ниво софтуера може да реши, че нещо не е наред...

10nF/50V е доста подходяща стойност.

По принцип е така, но дефакто  3 месеца карам без кондензатор и полета е нормален. Ако човек няма поялник и кондензатори под ръка може просто да се изчопли кондензера с отвертка и да се топли нормално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 11.12.2019 г. at 9:13, димон написа:

Скоро сменях левия датчик на Октавия 2 . Намират се на много лесно място. Сваля се горната жабка на таблото и под нея се вижда въздуховода с двата датчика. Аз им мерих съпротивлението директно от куплунга на климатроника . Десният показваше 10К , което е 25 градуса , а левия 2К2 , което идваше да е около 60 градуса. На топло контролера не пускаше топло от ляво , а на студено духаше супер ледено отляво. Проблема е в един смд кондензатор , който е запоен паралелно на NTC-то . Трябва само да се премахне кондензатора. Сега ще пробвам да кача снимка на датчика...

Извинявам се за може би глупавия въпрос, но какво е точно горната жабка. На Суперва трябва да сваля цялата горна част на таблото ли? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.01.2020 г. at 7:37, Tino написа:

Извинявам се за може би глупавия въпрос, но какво е точно горната жабка. На Суперва трябва да сваля цялата горна част на таблото ли? 

Може ли малко инфо, къде да ги търся тия датчици. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не знае къде точно са тия датчици? Времето е адски студено и искам да сменя този който показва 72 градуса. Но ще ми е по лесно ако някой, който е правил гимнастиката, да ме насочи къде да гледам. Нямам намерение да сваля цялото табло. 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.