Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Размисли върху "новите" технологии


piccinini

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

не съм 100% сигурен дали темата е за този раздел, ако някой прецени, че не е и има възможност - нека да я премести там, където трябва :)

От година и нещо съм собственик на VW Passat, B6 мисля, че се води модела 2008г, с 2.0 тфси и 6 степенна автоматична скоростна кутия (не е дсг). Автомобилът в момента е на 76-77 000км, аз го купих с 10 000 по-малко, смея да кажа, че е в много добро техническо състояние. Веднага след придобиването беше изпратен в Трансексперт и ест. всичко каквото трябваше беше направено. Наблюденията са ми, че за около 8 000км е изхарчило под 0.5л масло. Разходът на бензин 95 е както следва:

- магистрала със 140-150км/ч - около 9л/100км

- извънградско с около 90-110км/ч - някъде 7.5л +- 0.5л/100км

- в града ако колата се кара на кратки разстояния и не загрява - около 15л/100км, ако се кара загряла - 12-13л/100км

Преди 12г се сдобих с Ауди А4 Б5 с двигател 1.8турбо (170кс мощност - беше американска + "чип" - уж около 195кс) и куатро + 5степенен автомат. Карах я около 5 години и над 60 000км (от пробег 160 000 до 220 000). Никога не е имала газова инсталация. Разходът на бензин 95 при нея беше както следва:

- магистрала със 140-150км/ч - около 9-9.5л/100км

- извънградско с около 90-110км/ч - някъде 7.5л +- 0.5л/100км

- в града разходът ѝ беше мисля около 14л/100км

 

От всичкото това изписано ми идват въпросите :

най-основният е - каква е ползата от директното впръскване върху разхода на гориво?

каква е ползата от по-големият брой предавки в скоростната кутия върху разхода? Разбира се по-ниските обороти при една и съща скорост извън града и по-ниските нива на шум са предимство.

 

Да, по-старото ауди беше 4х4, докато пасата е само на предно, но пък разликата в теглата е поне 150кила.

Наистина, колата, която карам е с първа генерация двигател с директно впръскване и турбо, но не смятам, че следващото поколение А4 с 2.0тфси с 211кс и автомат ще харчи кой знае колко по-малко.

Ще се радва да се развие една интересна и голяма дискусия :)

PS - целта не ми е да се оплаквам от висок разход на гориво, съвсем нормално е сравнително мощна кола с автоматични скорости да харчи, пък и както може да се проследи, имам афинитет към висок разход на бензин :D
Поздрави

Влади

 

Редактирано от piccinini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @piccinini " - "Skoda Octavia 1 Combi", с 5-Степенна Ръчна Скоростна Кутия при 100 км/ч на 5-та Скорост е на същите обороти, с колкото е "Skoda Superb 2 Face Lift" с 6-Степенна Автоматична Скоростня Кутия на 6-та Скорост при същите 100 км/ч. Разликата, в полза на 6-Степенната Скоростна Кутия, идва при толкова висока скорост, колкото не е разрешена от Закона. Според мен, най-смислените Технологии са онези, за Безопастност и Комфорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението е доста относително , защото технологиите и изскванията са много различни.

За сравнение - задната седлака на Шкода Форман или Голф 2 е една елементарна тръбна или Г-образна конструкция с тегло не повече от 5 кг. Теглото на задна седалка на Фабия 1 комби и Фабия 3 комби - повече от 20 кг. (не съм ги мерил , но са доста тежки). В новите автомобили има вложени стотици килограми шумоизолация , задушени са двигателите с филтри и катализатори , за да покрият изискванията за вредни емисии , с което е нарушен основен принцип за работата на ДВГ - скоростта на газовете .

Ако се тестват при равни условия със сигурност двигател с директно впръскване ще даде по-добри показатели .

Аз лично съм доволен от 1.2 ТСИ - 43 000 км. среден разход 5.6-5.7 както е по книга с тази разлика , че не ми се налага да изключвам климатика при изпреварване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДВГ има много тесен диапазон от обороти, в които е най-икономичен или най-екологичен ако щете. Смисъла на многото предавки е точно такъв, маторя да се държи около тия обороти при секакви режими. Особено важи за дизела, защото там диапазона е от порядъка на 500-700 оборота извън които умира или най-малкото не работи ефективно. И затва новите дизели са с 8 степенни автоматици примерно. А относно разхода, ми то какво ново да измислят ? Вкиза нещо вътре, гори, излиза....като максимума на тоя процес е постигнат още преди 15+ години. Бмв-то ми е 2-пъти по-мощно от фабията и с 500 кила по-тежко. Тя гори около 4-4,5. Оно гори 6,5-7. Като и двете са атмосферки. Турбото променя нещата, но не много. Сравнявайки две турбинирани коли стари  нови, разликата няма да е кой знае каква.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит е следният щ: Фиат Гранде Пунто 1.4, 77 к.с., 100к км., газов инжекцион - разход 10 на сто (смесен). Шкода Октавия 3 - 1.2 TSI 105 к.с., 80к км. - разход 5.5 (смесен). Това при цялата разлика в теглото и еднакъв стил на каране.

 

Само това мога да кажа за момента.

Редактирано от Amonzzy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, piccinini написа:

От година и нещо съм собственик на VW Passat, B6 мисля, че се води модела 2008г, с 2.0 тфси и 6 степенна автоматична скоростна кутия (не е дсг).

 

Ама е точно DSG кутията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, piccinini написа:

 

- магистрала със 140-150км/ч - около 9л/100км

- извънградско с около 90-110км/ч - някъде 7.5л +- 0.5л/100км

- в града ако колата се кара на кратки разстояния и не загрява - около 15л/100км, ако се кара загряла - 12-13л/100км

 

 

Разхода на Шкода Супърб 4х4 и 280 коня е същият ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата с разхода е брутално субективна.

Всичко има значение - кутия (и дали си "отиват" и "пасват" с двигателя), стил на шофиране, тегло, гуми, аеродинамика).

Като цяло по-новите двигатели са по -икономични от към разход на гориво, най-вече заради турбините.

 

Аз лично съм спрял да гледам на колата като на значим разход. Тоест той си е значим, ама не й правя сметката. Ако искам да й я правя, ще си взема една Октавия 1.6 бензин с газова и гуми 14ки.

Всичко останало си е черна дупка за пари, която вози задниканот точка А до точка Б. С големината на дупката (черната), расте и комфорта/кефа, който получаваш.

Моята кола, която едва едва струва 7000 лв, ми струва повече на година. Тази ще е около 8500 (административни разходи, обслужване, дребни ремонти и гориво). Ама какво да й ги мисля? Моганли без нея? Не, не мога. Има ли по-евтин вариант? Сигурно има. А по-скъп? Със сигурност има. Аз съм намерил моята си локва и това е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не разбирам хората, който вярват, че колите от вчера са по-добри от днешните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Thunderbolt написа:

не разбирам хората, който вярват, че колите от вчера са по-добри от днешните.

 

Хахаха... Мога много да напиша с много примери от първа ръка. От една страна днешното е по-добро, по-модерно е, но това от вчера е много-много по-здраво и издръжливо. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, cuca7 написа:

Ама е точно DSG кутията

Е как така я карам от 10 000км и не съм разбрал, че е ДСГ колега? Това, че на теб не ти е известно, че има такава кола, не значи, че я няма :)

 

1.gif.234b32df31405ba4ee6524cfc07382da.gif

Редактирано от piccinini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, sauber написа:

Темата с разхода е брутално субективна.

Всичко има значение - кутия (и дали си "отиват" и "пасват" с двигателя), стил на шофиране, тегло, гуми, аеродинамика).

Като цяло по-новите двигатели са по -икономични от към разход на гориво, най-вече заради турбините.

 

Аз лично съм спрял да гледам на колата като на значим разход. Тоест той си е значим, ама не й правя сметката. Ако искам да й я правя, ще си взема една Октавия 1.6 бензин с газова и гуми 14ки.

Всичко останало си е черна дупка за пари, която вози задниканот точка А до точка Б. С големината на дупката (черната), расте и комфорта/кефа, който получаваш.

Моята кола, която едва едва струва 7000 лв, ми струва повече на година. Тази ще е около 8500 (административни разходи, обслужване, дребни ремонти и гориво). Ама какво да й ги мисля? Моганли без нея? Не, не мога. Има ли по-евтин вариант? Сигурно има. А по-скъп? Със сигурност има. Аз съм намерил моята си локва и това е :)

Напълно съм съгласен, че разхода е субективен, но все пак аз съм шофирал/шофирам и двете коли и стилът ми на шофиране не смятам, че се е променил кой знае колко. И на двете коли гумите са с оригинален размер, без подобрения или липсващи части в аеродинамично отношение. Както споменах по-горе и мен не ме притеснява разхода на гориво, но просто ми е чудно защо при подобрение на технологията на впръскване на горивото и увеличаване броя на предавките, които както каза колега по-горе води до по-продължителна работа в най-производителния режим на работа на двигателя разходът е същия. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, shaft написа:

 

Хахаха... Мога много да напиша с много примери от първа ръка. От една страна днешното е по-добро, по-модерно е, но това от вчера е много-много по-здраво и издръжливо. :)

 

Новите коли са много по-удобни, обезшумени, с много по-добро пътно поведение, спиране, ускорение, отделно вече голяма част от тях имат доста системи, които подпомагат сигурността. Това се постига с разработването и внедряването на най-различни системи, които са съвкупност от компоненти, които в даден момент се развалят. 

По--старите коли имат много по-малко електроника и механиката им е доста по-упростена, което води до по-малък брой компоненти, които могат да се развалят. 

Отделно, ако си купиш чисто нова кола от магазина и я поддържаш като хората, се съмнявам да имаш проблеми 160-170 000км, в България този пробег с личен автомобил се прави за поне 8-9г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, piccinini написа:

Новите коли са много по-удобни, обезшумени, с много по-добро пътно поведение, спиране, ускорение, отделно вече голяма част от тях имат доста системи, които подпомагат сигурността. Това се постига с разработването и внедряването на най-различни системи, които са съвкупност от компоненти, които в даден момент се развалят. 

По--старите коли имат много по-малко електроника и механиката им е доста по-упростена, което води до по-малък брой компоненти, които могат да се развалят. 

Отделно, ако си купиш чисто нова кола от магазина и я поддържаш като хората, се съмнявам да имаш проблеми 160-170 000км, в България този пробег с личен автомобил се прави за поне 8-9г.

 

Ами честно да ти кажа - не знам. Моята кола е 2.8 бензин. Харчи 18 в София. Тойота Секвоя 5.7 бензин, доста по-тежка, харчи 19. Тоест само литър отгоре за два пъти по-голям обем на двигателя и сигурно 1 тон отгоре. S500 W222 в София харчи 15. Пак е по-тежка и с по-голям мотор от моя, а харчи по-малко. Не знам как става. За мен НАЙ-големият фактор е кутията. Ако са объркани предавателните числа, от там и разхода е "бау". При моята кола според мен са. На старата ми Шкода също бяха. То е ясно, че няма как една кутия да си пасва с 6-7 двигателя, да не кажа и повече. А във ВАГ е така, едно DSG примерно се слага на всьо от 1.2 tsi до 3.0 tsi.

 

Иначе изначало това, за което пишеш - директното впръскване...На него идеята му е повече мощност, а не по-голяма икономия.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, piccinini написа:

Новите коли са много по-удобни, обезшумени, с много по-добро пътно поведение, спиране, ускорение, отделно вече голяма част от тях имат доста системи, които подпомагат сигурността. Това се постига с разработването и внедряването на най-различни системи, които са съвкупност от компоненти, които в даден момент се развалят. 

По--старите коли имат много по-малко електроника и механиката им е доста по-упростена, което води до по-малък брой компоненти, които могат да се развалят. 

Отделно, ако си купиш чисто нова кола от магазина и я поддържаш като хората, се съмнявам да имаш проблеми 160-170 000км, в България този пробег с личен автомобил се прави за поне 8-9г.

 

Не знам, дали си купувал скоро нова кола от магазина, но аз съм, точно преди година... Пасатът от първия пост е "стара" кола за мен, както и моята - тя е от същата година.

Новата, кола, която купихме преди година за тази една година 2 пъти проблем със спирачките. Колата е на 13 000км и супорта на спирачката е изяден вече, хлопа, като на милионник. :) Колата се кара предимно извънградско и няма толкова често натискане на спирачката - още по-лошо ми става, като знам това и си представя какво щеше да бъде, ако се караше само градско. Това ми говори страшно много за качеството, което се предлага при новите коли. ;)

 

Колкото до компонентите и системите и т.н. - тези спирачни апарати, в конкретния случай, са на поне 30 години технология и нямат нищо ново в тях. Никакво развитие не са претърпели изобщо. Другата ми кола, която използва същата спирачна система и е на 12 години на 160 000км и няма такива проблеми :) Вероятно има "малка" разлика в материалите от които са направени, ама "малка". ;) 

 

Още нещо - лагерглавини чувам/чета се сменяли като консуматив вече - на по 30-40 000км. Това ако е нормално... :) На 12-годишната ми кола смених задни лагерглавини на 150 000км, защото явно годините са си оказали влиянието там. :) Но не можеш да ми кажеш, че е нормално да се развали на 1-2 години на 30-40 000км... Просто е хипер смешно това нещо. :) Ето това предлагат новите коли, които всъщност използват СУПЕР СТАРИ технологии и механика, а не измислят нищо ново :) Просто електрониката им е много, която управлява по-добре старата технология. Нищо повече. Обаче... материалите са от пресован картон, напръскан с гума отгоре, домакинска хартия за таван и други... за да създават усещането за по-комфортен интериор, да им е евтинко при производството, защото суровините намаляват, това е ясно... така че няма място за сравнение. 

 

И от твоето мнение отново се разбира, че дават само екстри и нищо повече - системи за сигурност и до там... Със старата кола караш по-внимателно, защото няма системи, а със новата кола караш по-неразумно, защото си мислиш, че системата ще те спаси, недай си Боже. (Няма да те спаси) :) Пътното поведение пак е спорна тема, защото отново окачването е от пружини и амортисьори, носачи, тампони и няма нищо ново - не се е променило нищо. Ускорението също зависи от много неща. Спирането също. Разликата е само в здравината - тя е отишла в кофата при новите коли, защото трябва да се продават части и да се върти една търговия още по-добре. 

 

Също не съм съгласен изобщо, че на по-старите коли механиката е по-опростена, защото не е точно така. Напротив, има 20-годишни "премиум" автомобили с по 8 носача и не знам си какво си по предницата :) Това, ако е опростено... Сравнено с чисто нова Дачия Логан, която няма биалетки, дори... супер здраво окачване и няма и да мръдне /имам преки наблюдения върху 10-годишен автомобил Дачия Логан MCV на над 300 000км, служебна, скъсва се и не е сменян съединителя все още/. Така, че не е точно така - не всички са еднакви и не винаги новото е по-доброто. Има си и "тако и вако" и при двете възможности, определено. 

 

И като казах това по-горе за сплавите при спирачките - представям си от какво /какъв материал/ е направен двигателя и колко точно ще изкара... не искам да знам (като направи 4 години и 50-70 000км тази - отивам за нова). Колите в ниския и среден клас (за другите не ме интересува) станаха "караш, докато е в гаранция и продаваш". Последните няколко години намерението "ще я карам 20-30 години" не е валидно вече... Затова няколко човека сме на мнение, че вече не е важна марката, ами е важно дизайнът да те кефи, екстрите да са повече (ей така да има) и по-дългата гаранция, защото всичко друго се троши на поразия при новите коли. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на новите коли е всеки да си плаща чинно рекета към 4-я Райх.
Успяха да промият мозъците на хората и да променят значението на думата качество.
Купуваш, караш - хвърляш... Идеята - "Всичко е консуматив, не подлежи на ремонт".
Няма да се учудя, ако скоро убедят нладежите, че скоростната кутия и двигателят са консумативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, komitoff написа:

Идеята на новите коли е всеки да си плаща чинно рекета към 4-я Райх.
Успяха да промият мозъците на хората и да променят значението на думата качество.
Купуваш, караш - хвърляш... Идеята - "Всичко е консуматив, не подлежи на ремонт".
Няма да се учудя, ако скоро убедят нладежите, че скоростната кутия и двигателят са консумативи.

 

Определено всичко ще стане, щом и стартерът стана консуматив, заради start & stop системата... добре, че всеки божи път, като запаля колата го изключвам. Досадно е, определено е досадно да съм карал с 200км/ч, да спра до 0км/ч и колата да угасне на секундата - това топла турбина как се охлажда съвсем изчезна... преди го пишеше в книжката "изчакайте 2 минути на място да се охлади турбината, преди да угасите двигателя"... 

 

Стана ми навик да се пресягам да го спирам start & stop-a, защото кой-знае-кога ще умре стартера, акумулатора /между другото, акумулаторът има 12 месеца гаранция при колата със старт/стоп - яко, а.../... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

 

Не знам, дали си купувал скоро нова кола от магазина, но аз съм, точно преди година... Пасатът от първия пост е "стара" кола за мен, както и моята - тя е от същата година.

Новата, кола, която купихме преди година за тази една година 2 пъти проблем със спирачките. Колата е на 13 000км и супорта на спирачката е изяден вече, хлопа, като на милионник. :) Колата се кара предимно извънградско и няма толкова често натискане на спирачката - още по-лошо ми става, като знам това и си представя какво щеше да бъде, ако се караше само градско. Това ми говори страшно много за качеството, което се предлага при новите коли. ;)

 

Колкото до компонентите и системите и т.н. - тези спирачни апарати, в конкретния случай, са на поне 30 години технология и нямат нищо ново в тях. Никакво развитие не са претърпели изобщо. Другата ми кола, която използва същата спирачна система и е на 12 години на 160 000км и няма такива проблеми :) Вероятно има "малка" разлика в материалите от които са направени, ама "малка". ;) 

 

Още нещо - лагерглавини чувам/чета се сменяли като консуматив вече - на по 30-40 000км. Това ако е нормално... :) На 12-годишната ми кола смених задни лагерглавини на 150 000км, защото явно годините са си оказали влиянието там. :) Но не можеш да ми кажеш, че е нормално да се развали на 1-2 години на 30-40 000км... Просто е хипер смешно това нещо. :) Ето това предлагат новите коли, които всъщност използват СУПЕР СТАРИ технологии и механика, а не измислят нищо ново :) Просто електрониката им е много, която управлява по-добре старата технология. Нищо повече. Обаче... материалите са от пресован картон, напръскан с гума отгоре, домакинска хартия за таван и други... за да създават усещането за по-комфортен интериор, да им е евтинко при производството, защото суровините намаляват, това е ясно... така че няма място за сравнение. 

 

И от твоето мнение отново се разбира, че дават само екстри и нищо повече - системи за сигурност и до там... Със старата кола караш по-внимателно, защото няма системи, а със новата кола караш по-неразумно, защото си мислиш, че системата ще те спаси, недай си Боже. (Няма да те спаси) :) Пътното поведение пак е спорна тема, защото отново окачването е от пружини и амортисьори, носачи, тампони и няма нищо ново - не се е променило нищо. Ускорението също зависи от много неща. Спирането също. Разликата е само в здравината - тя е отишла в кофата при новите коли, защото трябва да се продават части и да се върти една търговия още по-добре. 

 

Също не съм съгласен изобщо, че на по-старите коли механиката е по-опростена, защото не е точно така. Напротив, има 20-годишни "премиум" автомобили с по 8 носача и не знам си какво си по предницата :) Това, ако е опростено... Сравнено с чисто нова Дачия Логан, която няма биалетки, дори... супер здраво окачване и няма и да мръдне /имам преки наблюдения върху 10-годишен автомобил Дачия Логан MCV на над 300 000км, служебна, скъсва се и не е сменян съединителя все още/. Така, че не е точно така - не всички са еднакви и не винаги новото е по-доброто. Има си и "тако и вако" и при двете възможности, определено. 

 

И като казах това по-горе за сплавите при спирачките - представям си от какво /какъв материал/ е направен двигателя и колко точно ще изкара... не искам да знам (като направи 4 години и 50-70 000км тази - отивам за нова). Колите в ниския и среден клас (за другите не ме интересува) станаха "караш, докато е в гаранция и продаваш". Последните няколко години намерението "ще я карам 20-30 години" не е валидно вече... Затова няколко човека сме на мнение, че вече не е важна марката, ами е важно дизайнът да те кефи, екстрите да са повече (ей така да има) и по-дългата гаранция, защото всичко друго се троши на поразия при новите коли. :)

 

 

Благодаря за изчерпателното мнение 

Да, пасатът ми е стара кола, просто я сравнявам с още по-стара :)

1. Имам преки наблюдения върху кола, купена преди година от магазина, вече е на около 30к км, кара се основно в София и за сега не е казала копче - става дума за Дачия. Да, най-вероятно е по-здрава от по-висок клас коли, защото няма кой знае какво да е счупи. 

2. От поста ми не бива да разбираш, че новото в колите е само екстри. Например купето на новите коли се прави от по-високоякостни стомани и всръхвисоко якостни, които абсорбират доста повече енергия при удар, тоест предпазват пътниците в купето. Също така на прима виста се сещам за фаровете, които се развиват доста - осветеността при нощно шофиране също е важна. Седалките стават доста по-удобни, което води до по-малко умора по време на път. Всичко това според мен е развитие :) Същото се отнася за пружините и амортисьорите. Относно пътното поведение и системите за безопасност - наистина няма да те спасят ако караш като ***. Но съгласи се, че натискане на спирачката с половин секунда закъснение, при скорост 150км/ч ще ти коства 70см спирачен път, това в критична ситуация е доста.  Ако имаш активен темпомат или както се казва, спирачките ще се задействат по-рано и ще спреш за по-кратко разстояние. Отделно, че развитието в материалите, от които се правят накладки и дискове е доста голямо, нищо че механиката е същата, както казваш ти. В днешно време 35м спирачен път от 100км/ч се смята за нормално, преди 15тина години - 40м. Разбира се тук голяма роля играят и по-добрите гуми. 

3. Относно 20г премиум автомобил с по 8 носача  - в днешно време премиум автомобилите разчитат на въздушно окачване и адаптивни амортисьори, свързани с камери/лазери , които следят релефа пред автомобила и настройват твърдостта и височината. Това ако за теб не е новост и развитие - добре :) 

4. По-голяма част от дизеловите комбита на 4-5г вкарвани в БГ са на повече от 250-300к км, така че изкарват двигателите, със сигурност има случаи на повреди

 

Не си и помисляй, че искам да се заяждам, просто изказвам моята гледна точка :)

 

Поздрави

Влади

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да... И мен това ме учуди. Скоро карах едно Мини от Благоевград до София. Спирам накрая на магистралата и "щрак" угасна на секундата.
Но нали и турбината е консуматив .... ха, ха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, shaft написа:

 

Определено всичко ще стане, щом и стартерът стана консуматив, заради start & stop системата... добре, че всеки божи път, като запаля колата го изключвам. Досадно е, определено е досадно да съм карал с 200км/ч, да спра до 0км/ч и колата да угасне на секундата - това топла турбина как се охлажда съвсем изчезна... преди го пишеше в книжката "изчакайте 2 минути на място да се охлади турбината, преди да угасите двигателя"... 

 

Стана ми навик да се пресягам да го спирам start & stop-a, защото кой-знае-кога ще умре стартера, акумулатора /между другото, акумулаторът има 12 месеца гаранция при колата със старт/стоп - яко, а.../... :)

 

Старт-стопа се изключва със самото влизане в колата, много дразнещо е, лошото е, че не може да се спре. Отделно, че скапва разни възли 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@piccinini

Влади, Няма как да сметна, че се заяждаш, както и аз не се заяждам - далеч съм от това нещо :) Дори ми е огромен кеф, когато си говорим с мислещи хора :) 

 

Съгласен съм с нещата, които казваш. Всичко е важно. Дачията е здрава кола, спартанска, постна откъм екстри, но изключително здрава кола. Все пак сравнявам Дачия за 19 бона срещу Рено Клио фул-макс екстри за близо 45 бона цена по табелка. И тази от 45 се чупи по-лесно, както видях вече... :)

 

@komitoff, абсолютно... турбината си е консуматив отдавна... :( Както разбрах и масленият охладител, който при мен е сложен върху гърлото на маслената помпа бил консуматив, който се сменял на определен пробег или години... Всичко е консуматив :D

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Холандците сега се опитват да прокарат закон, който да задължи производителите да влагат ремонтируеми и заменяеми части + 10 годишна гаранция... но предполагам това ще качи доста цените.
Няма как трябва да се плаща рентата.
Много пренаселена с безделници стана планетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото сега зачетох мнението за новите vs. старите автомобили.

Аз не съм напълно съгласен, че новите са по-добри. Не смятам, че може да се генерализира. Нито като комфорт, нито като безопасност. Но както казало кучето, веднага след като си облизало гъза - "Въпрос на вкус". Да, има интегрирани нови технологии, но болшинството от екстрите, които се предлагат в Европа са супер безсмислени и често доста ненадежни и изпреварващи времето си. А от друга страна има много яки екстри, които не са популярни тук.

Отностно това, че новите са по-трошливи и некачествени, това е безпорен факт. Но както съм писал и по други теми, ние като потребители сме виновни за това, а не производителите. Предлагането се определя от търсенето. И при положение, че 3-4 месеца след като излезе фейслифта на Октавия 3, вече по улиците не можеше да се види такава преди фейслифта, за какво говорим? Давам я за пример, тъй като фейс срещу не фейс там е много различим. Давам още 3-4 месеца и ще ви питам дали ще виждате и от Супърб 3 преди фейслифта. Просто сме консуматори, искаме новото, последното и прочие. Производителите се съобразяват с това, правят сметката и виждат, че за да е доволен човека до взимането на следващият модел или фейслифт, трябва да вложат качество с коефициент X, което ще им позволи конкурентна цена. И точно това правят, чиста математика. Преди 15-20г. битката е била точно обратната - здраво, яко, държеливо, стомана, качествени материали в купето. Но тогава сигурно хората са си карали колите по повече от 2-3 години. Няма как една кола да е пълна с глезотии, да е мега здрава и качествена и да струва толкова, колкото ние очакваме да струва. С едно от трите трябва да се направи компромис. И компромиса е в качеството, тъй като е единственото, което оказва влияние само в дългосрочен план. А средностатистическият европейски потребител дългосрочният план не го вълнува.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо обяснявах на един колега как във старата кола на баща ми - Ауди 80, Б4 куатро, 1992 се чувствам много по-"премиум" от колкото в 80% от съвременните коли среден клас. 

Малък кожен пакет, текстилен куатро салон, допълнителен сет прибори над пепелника - класика и красота.  Разхода му не е нисък, но пък продължава да служи все така вярно, както преди 15 години, когато го взехме от Горубляне, внос от Италия. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.