Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматично вдигане на стъклата


Malone

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Автомобилът е Skoda Fabia MK2, комби, 5J.

 

Има монтирана някаква аларма в EURATEK, META System. Отделен ключ, отделно дистанционно от този вид. Дори не знам аларма ли е или някакъв имобилайзер с централно заключване. За една година, един или два пъти съм я чувал да пищи поради някакви съвсем леки почуквания. Смяна на чистачки, забърсване на огледала и подобни.

Същевременно, тествал съм да включа пищенето с груби удари, не, не се включва нищо.

Затова пиша, че не знам, аларма ли е или имобилайзер.

 

Два електрически прозореца, предни.

 

Доскоро:

  1. Стъклата се вдигаха при заключване на колата;
  2. И на двете врати при еднократно натискане на бутона, стъклата се вдигаха или смъкваха до крайно положение или до второ натискане на бутона.

 

В момента:

  1. При заключване на колата стъклата не се затварят;
  2. Бутонът на шофьорската врата трябва да се натиска постоянно за затваряне или отваряне. Не работи функцията с едно натискане. На пасажерската врата функцията си работи.
  3. При достигане на крайна горна позиция на стъклото на шофьорската врата, "моторчето" за вдигане продължава да работи, чува се непрекъснато цъкане, докато не отпусна бутона. Преди не беше така. На пасажерската врата не се чува цъкане при достигане на горна позиция, спира усилието.

 

Не съм откачал акумулатора. Единственото, което съм правил е монтаж на 2DIN мултимедийна система и камера за заден ход, успешно на пръв поглед, работят. При монтажа, в боя падна един предпазител, сменен е още тогава.

 

Опитал съм да обуча модула и по двата начина:

С натискане на бутоните в крайно долно и крайно горно положение за 2-3 секунди. Неуспешно, никаква промяна.

Със заключване на автомобила с ключа и отворени прозорци със задържане на ключа в позиция на заключване. Не се вдигат прозорците, следователно пак неуспешен опит.

 

При тази ситуация има ли какво още да направя или да търся нов комфорт модул? Къде се намира той при този автомобил? Под волана вляво, зад панела с бушоните?

 

Благодаря предварително за отговорите и весел уикенд на всички.

Редактирано от Malone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.:: SOLVED ::.

След включване във VCDS, прочетохме всички генерирани грешки. В интерес на истината, такива свързани с control unit (bcm) for convenience system нямаше. Имаше грешка на ABS, двигателят и мултимедийната система. Последната е ясна, много добра, но производство в поднебесната, а не оригинална, предлагана от производителя.

След изчистване на грешките и направени във VCDS тестове за електрическите прозорци, convenience system възстанови функционалността си.

Успешна седмица на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм! Странно стечение на обстоятелствата? А какъв беше бушона, който падна в боя? За какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазителят в гнездо 6, за светлината за движение назад, бялата. Вероятно при свързването на захранване за камерата за заден ход. И понеже връзката между мултимедийната система и камерата избрах да е wireless срещу $8 повече, за да не троша пластмаси и/или чист мързел, може би съм допуснал грешка при свързването на wireless модулчето. Така си го обяснявам. Смених предпазителя и позицията на проводниците и всичко беше наред. Но, доколкото си спомням, комфорт модулът работеше коректно и след монтиране на мултимедията и камерата, после нещо се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно наистина може да е станало случайно. Важното е, че си решиш проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие, намерих причината за недоразумението, по мое мнение.

За да имам на дисплея на мултимедийната система /Android/ на колата информация, която в общия случай не ми е нужна, си купих OBD2 модул. От вида Vgate iCar2 ELM327 obd2 Bluetooth scanner elm 327 V2.1. Малък, мога да сложа капака на предпазителите както си е на порта и "заспива" при неизползване, не консумира ток.

 

Та, при включен OBD2 модул, комфорт модула не работи както би трябвало, симптомите по-горе. Освен цялата друга, и информацията от OBD2, по gateway, се обединява от CAN, на практика цялата информация отива на едно място. И... нещо не е наред, бъгава работа. Махна ли OBD2, всичко си идва на мястото.

 

Да го имате предвид, ако при някой се случи такова недоразумение.

obd.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този модел си работи безупречно, що се отнася до информацията, която извлича и интерпретира на дисплея /чрез Torque/. Избрах него, поради дизайна, както казах събира се и се затваря капака, все едно го няма и поради това, че заспива когато системата не инициира връзка към него. Имам колеги с други модели, заради теста ще опитам и с тях, но не е нещо непрежалимо. Ще го закачам, когато има нужда от OBD, ще стои при останалите дреболии в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.