Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Обслужване на HALDEX


jogibe

Recommended Posts

Здравейте, 

Сдобих се с Octavia 2 - 2007 година 1,9 дизелче - 6 скорости. Взех я от познат и е обслужил всичко в което не се съмнявам. Единствено каза, че никога не е обслужвал 4х4 системата както и кутията. Четох в нета но навсякъде мненията са отпреди 4,5 години и не ми става много ясно. Въпросите ми са има ли няма ли филтър, къде и какво се сменя като масла и с какви, маслото на кутията сменя ли се и т.н Ако има човек занимаващ се с Шкоди и виждал такава  в района на Плевен, а не само чувал че има и 4х4 версия също ми е вариант да отида за обслужване при него.  Също как да разбера HALDEX каква версия е ? Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @jogibe " - Привет :) Мисля, че до 2006 или 2007 Година, 4х4 моделите на "Octavia" са с "Haldex 2" и след гова минават на "Haldex 4".

 

Аз скоро обслужих моя "Haldex 4" и по спомен взех:

1. Един Литър Оригинално Масло;

2. Две гумени уплътнения;

3. Две метални пробки;

4. Един Филтър (или Оригинален, с Поръчка от Чужбина или от Официалният Представител на "Volvo" за България).

 

Най-сигурно - мини през Представителя на "Skoda" за Град Плевен с малкият талон на Автомобила и помоли да ТИ кажат точно ТВОЯ Автомобил с каква система е и направо си Закупи Маслото, Гумените Уплътнения и Металните Пробки от там. Най-добре е, да са Оригинални.

 

Ако случайно си с "Haldex 2" обаче, не съм сигурен как се обслужва, но твърдя, че няма вечно масло..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята е преди фейслифта колега с халдекс 2-ро поколение. Масло оригинално от еуратек (около 65 лв + 1 филтър и той като сума е някъде толкова). Не прави компромиси, че ако се развали тази система ядовете после са доста по-сериозни финансово. Евентуално може да се намери и по-евтин филтър заместил, ако ти се рискува някъде предлагат. На всеки 60 000 км се обслужва. Маслото за скоростната кутия е дискутирано в доста теми във форума. Едни го сменят други не. Факт е че производителя, не е дал интервал за неговата смяна според сервизното ръководството на на тубите с масло има срок на годност. Парадокса си го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, оставих колата за смяна на маслото и са ми сменили маслото на халдекса с febi 101171 - което си е точно за HALDEX 2, но не е оригинално.  Момчето ми върна парите, така че избощо не го виня но въпроса ми е да тичам ли при Еуротек за ори или и това, ще си изкара 10 000км. Толкова ли да са зле заместителите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не са “толкова зле”. Масло, с разни добавки, присадки, ала-бала. Всъщност, оригиналното масло си покрива изискванията и наистина се води най-безпроблемното. Но според мен, няма проблем да си караш със заместителя, стига да е читаво масло и да си сигурен за произхода му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нека и други колеги да изкажат мнение, но аз бих карал с него. Ако те притеснява - сменяй го! Душевния мир си е важен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Използвам темата да попитам! Досега сменях масло и филтър на Халдекса във фирмения сервиз , но понеже не мога да намеря време да отида /в друг град е/ в понеделник ще оставя колата в местен сервиз за смяна. Това което ме смути е ,че ми говориха за туба масло ,а аз съм виждал да го сменят със флакон или нещо такова. Интересуваме когато говорим за Халдекс ,задния диф ли разбираме или са две различни неща с два вида масло. Между другото ми дадоха цена от 140 лева за масло ,филтър..... Толкова беше и във фирмения преди години. Колата е Октави 2 -2005 1,9 тди..Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтъра има някакъв аналог( не ОЕМ), но цената е малко по-ниска, а за масло аз лично не съм намирал заместител. Маслото е 65лв + филтъра 68 лв   по спомен от еуратека.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз цената не я обсъждам защото нямам избор:) Досега съм нямал проблеми,но го сменях в фирмения. Едва ли е сложна операция,като гледам тук доста хора сами го правят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса е с отделно масло и филтър.Маслото е VW G055 175 A2,до сега съм купувал в туби по литър,но може да има и в други разфасовки.Наливането става със специален шприц защото отвора за наливане е с резба М8,мисля беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.