Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb 3 и паркиране в гараж


ndandanov

Recommended Posts

Здравейте, Колеги,

 

Днеска възникна интересен въпрос относно оптималните (минималните) размери на подходящ за Superb 3 гараж.

Дали със своите габарити той би могъл да се паркира в гараж с размери 5,30м/2,52м (дължина/широчина)?

 

spacer.png

skoda-superb-2019.jpg

 

Ако да, доколко би било изживяването, имайки предвид вложените асистенти за паркиране?

Вероятно скоро няма да ми се отдаде възможност да го изпитам на практика, но автомобилът ми харесва и разглеждам наличните възможности за гаражи. :)

 

В този ред на мисли ще ми е интересно доколко ще има разлика в ежедневното шофиране и паркиране в града спрямо по-компактната Октавия 1:

1999_skoda_octavia-gif.5633

 

Благодаря Ви предварително! :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти е тегаво да излизаш от колата! Иначе да се паркира, особено с камера и пищялка - не би трябвало да има никакъв проблем. Ако ще имам такъв гараж и такава кола - поръчвам я с асистента за самопаркиране. Не, за да се паркира сама, а за да ползвам датчиците на калниците от дясно, за да я приближа максимално до стената. Не знам, камери отстрани дали има вече (в/под огледалата). Ако има - и тях бих сложил. Т’ва е за улеснение разбира се. И без тях бих я наврял колата без проблем, но щом има помощници - защо да не ги ползвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирам в гараж 5м./2.60м. Изключвам парктроника още преди влизане, защото всичко пищи. /мисля, че при дистанция от 30-40см. се задейства постоянно/.

В случая остава дистанция по 7см. от предната стена и вратата на гаража. Това на око няма как да го преценя. Решил съм си проблема много лесно. Поставил съм една тротоарна плочка и като опре предното колело на нея - до там съм.

Колата е не много плътно в дясно и пак имам място да си отворя вратата.

п.п. Камерата сигурно дава някаква по-голяма прецизност и възможности, но дори и да я имах, пак бих поставил някакъв ограничител. Някак си по-сигурен се чувствам. Ше вземе да ме излъже нещо....:) Все пак се касае за 7см. А и така не се взирам в някакъв дисплей. Безгрижно си чакам да опре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При посочените габарити на гаража следва да няма нищо по стените, освен някоя стара гума за всеки случай. Удачно е да се постави нещо меко там, където ще се отваря шофьорската врата.

Аз в момента паркирам Волга М21 в малко по-голям от твоя гараж. Отзад обаче имам голяма мивка, както и разни други неща и в резултат мястото не е повече.  Волгата е голяма колкото Сюпърба, само че няма странични огледала, както и асистенти. Решението е познаване габаритите на колата, както и едно ниско, широко и дълго дървено трупче, където опира задното колело. Винаги паркирам на заден ход - много по-лесно ми е изкарването след това предвид маневрите.

До момента не съм имал проблеми нито с Волгата, нито с малко по-тясната, но пак толкова дълга Варшава 223.

Когато вкарвам нормалната нова кола, не се водя от парктроника. Така или иначе пищи отчаяно. Камерата отзад е супер удобна - особено при заход назад - може да ти спести няколко маневри напред - назад. В гаража пак си опирам в трупчето и толкова - габаритите са ми съвсем малко по-малки от на Октавия. С две ръце съм за асистентите - улесняват живота с много.

Всичко зависи и от подхода към гаража - ако отпред е широко и празно, паркирането е елементарно. Когато обаче имаш бетонена стеничка насреща, трябва да завиеш на 90 градуса и караш голяма кола без серво и огледала, става интересно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При така зададени параметри, проблем няма да имаш. Единствената "драма" ще е с влизане и излизане от колата. И то няма да е кой знае каква драма, просто няма да е най-комфортния вариант.

Иначе проблема с паркирането реално можеш да го решиш и без никакъв паркинг асистент, с правилното монтиране на едно такова нещо - https://bazar.bg/obiava-25693629/gumen-stoper-ogranichitel . То ще те ограничи да прекалиш със задната.

Проблема с това, да не удряш вратата в стената се решава с това - https://www.iparking.bg/bg-catalog-details-10.html

Двете общо - под 100 лв. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много Ви благодаря за полезните мнения и отзиви, Колеги!

 

Понеже гаражът е подземен видях, че в него има канализационни тръби за дъждовна вода. Предполагам, че те могат да се изведат от гаража и заустят към външна инсталация, но и това ще стане ясно ?

 

При всички положения паркирането на заден ход би било по-удачно в конкретния случай. От Вашия опит съдя, че камерата е много полезна, а досега бях с впечатлението, че от парктроника има по-голяма полза. Може би това е така за преценяване на точното разстояние при по-тясно паркиране. Със сигурност датчици (дали прецизни ултразвукови или камери) на калниците или стъклото ще са от полза. Ако не се лъжа съм виждал отстрани на предната броня и на височината на колесната ос да има камера на някакъв автомобил BMW, може би е бил по-нов X3 или X5. 

 

Преди време на Октавията инсталирах обикновен китайски парктроник на задната броня (впрочем тази тема бе от голяма полза: https://www.briskoda.net/forums/topic/328803-retrofit-rear-parking-sensors/) и е доста удобно, но е неприятно, че точността е до 40cm и под това разстояние издава звуков сигнал непрекъснато и отчита разстояние 0cm. Разбира се, при по-къси паркоместа това не е много полезно, понеже има още малко място за маневриране, което понякога е необходимо да се ползва.

 

По спомен на по-новите модели Октавия и Супърб, точността на парктроника е подобна и под 30-40cm не е много полезен :)

 

Тъй като широчината на гаража ще е по-сериозното ограничение, преди време бях попаднал на интересно клипче:

 

Предполагам, че в случая няма да се наложат подобни драстични мерки, понеже ми е трудно да си представя шофьорът как излиза.

 

За такива случаи, следното е по-подходящ вариант, но не всеки може да си позволи такова "удобство", когато колата му не се паркира сама ?

 

 

В тази връзка,  някой използвал ли е вече автономното паркиране на Superb в реални условия и доколко автономно е то? Предполагам, че не е без участието на водача, както е при Ауди:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години ползвах един железен контейнер  за гараж , докато беше  трабанта , беше добре, след него колите  бяха по- големи , а вътре  е едва 240 см.

От фелицията и сеата излизах като бастун.

А  в него  е тъмно и затова долу на пода бях заковал една гредичка 10 Х 10 см така ,че гумите  като опрат на нея , имаше място само колкото огледалото да не закача  в стената .

Със заоблен ръб , да  не наранява гумите и шлайфана , за по- малко съпротивление , ако гумата опре  в нея.

Така тя водеше задницата и  не съм опирал в стена.

Назад карах , докато задна част се удряше  в едно шише  от масло, вързано с канап към тавана .

Това ми бяха моите помощници. 

Сега  под навеса ,където паркирам колата , само шише е вързано  за указване до къде  да карам назад, а за посоката  се ориентирам по фуга между плочки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.11.2019 г. at 14:50, m_g написа:

 Всичко зависи и от подхода към гаража - ако отпред е широко и празно, паркирането е елементарно. Когато обаче имаш бетонена стеничка насреща, трябва да завиеш на 90 градуса и караш голяма кола...

 

Това е също толкова важно, колкото и размерите на самия гараж. Аз съм с О2, а гаражът ми е 5,95/3,00 м. и не остава много място, но все пак е достатъчно да направя обиколка около колата и по-важното - да вляза или изляза от колата, при положение, че е паркирана в средата. Все пак, не е много лесно и то при положение, че съм 180 см и 67 кг. Да паркираш кола с размерите на Супърб 3 в кутийка 5/2,5 м винаги ще е силно изживяване! Ако паркираш максимално вдясно, пак ще остане много малко пространство за отваряне на левите врати... Дори да си елегантен и в добра физическа форма, най-удобно ще е да използваш багажника... Според мен, не става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Като паркираш 10 пъти няма да ти трябват асистенти :)

Иначе за определяне разтоянието до стената - най-готиният home-made вариант, който съм виждат е - тенис топка или малка гумена топка закачена с корда/въженце за тавана на гаража на такова място, че когато се докосне до задния прозорец на колата, да се знае, че има определено разтояние до стената отзад :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.