Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор за кола!


Ивелин

Recommended Posts

Здравейте колеги,харесал съм си да закупя Шкода Октавия.Колебая се между няколко вида двигател и търся съвет от вас.Предпочитанията ми са към 1.8 Т или 1.8Т РС.Смятам да сложа и газово на колата.По ми е на сърце РС,но нямам никакви наблюдения и не съм чувал мнения за този двигател.Всяко мнение и информация ще ми е от полза.Също така и за газовото-като марка и каквото е необходимо за безпроблемното каране.От няколко дена обмислям вариант и за 2.0 тди 140 к.с. ще съм благодарен да прочета отзиви и за този агрегат.Особено ми е интересен разхода на дизеловия агрегат в градски условия,ама честно.Исках да взема 1-та генерация на Октавия,но се оказа,че нямат РС двигател.Също така и така нареченото "чипосване" и на 3-те вида двигатели.Изобщо всичко,което можете да ми дадете като съвет за тази кола и двигатели,дори и препоръки за какво да гледам при закупуването,че дори и оферти да ми продадете подобна кола,ще ми е от полза.Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Ивелин " - Привет - ако гониш (съдейки по Газовата Система, която обмисляш да монтираш) нисък разход на гориво - вземи 2.0TDI. Около 8 л/100км му е средния разход за Град София и с правилна поддръжка е много дълговечен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Ако сте се насочил към Октавия 1 и търсите икономичност, динамика и здравина, бих Ви препоръчкал 1.9 ТДИ, кодове ALH 90 к.с. или AHF 110 к.с.

С едно посещение при колегите @Pepino или @bega4kata, втория Ви е по-близо, мощността на колата се вдига с 30 % минимум, разхода Ви никога няма да е повече от 6.5 л./100 км, това при някое зверско задръстване или при лудо каране по магистралата.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Ивелин " - Май нещо аз се обърках - за "Skoda Octavia 1" ли питате или за "Skoda Octavia 2"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално се бях насочил изцяло към първата генерация 1.8 т.В последствие видях,че има 1.8 т РС и се насочих повече към нея.Тя е от 2-та генерация(или поне така мисля).В последствие познати ми напълниха главата за дизел и аз си харесах 2.0 ТДИ. Вече в главата ми е каша и не знам към какво да се насоча.По принцип не харесвам дизел,но проблема при бензина е първоначалната инвестиция ми идва в повечко заради газовото,освен това не намирам регистрирана такава(за РС говоря),което допълнително оскъпява всичко с еко такси и обслужване(нещо,което може и да се избегне отчасти ако я купя от българин),регистрация номера и т.н.Дизелови от друга страна има доста с този двигател,регистрирани в България.Едно прехвърляне и е готова за каране.При РС ме притеснява,че съм чувал,че има повече електроника,което води до повече проблеми.Освен това не съм наясно дали може да се монтира газово добре и не прави ли бели.Консултирах се с "газаджия",каза че няма проблеми,но до колко мога да се доверя....дискусионен въпрос.За това писах тука,за да прочета адекватни мнения на безпристрастни собственици,които са карали и патили,тоест мога да им се доверя и имат мнение от първа ръка.Моето желание е 1.8 т РС(180к.с.),но не е окончателно.За това моля за мнения и препоръки.Също така ми е интересно и РС има ли възможност да бъде "чипосана",къде ми препоръчвате да го направя ако отговора е ДА и какви параметри биха се променили,съответно това ще окаже ли влияние на работата на газ.Общо взето по тези теми съм лаик и ще трябва да ми се обяснява повече и подробно.

П.П.

току що получих информация за една РС-ка към която имам интерес.Някой може ли да ми каже на такава кола 2004 г. колко е еко таксата,за да мога да си направя калкулация на разходите.А ако някой е обслужвал така и добави и разходи за смяна на ремъци ,ролки,масла и филтри,значително ще ме улесни.

 

 

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Ивелин " - Колега, какви Километри изминаваш средно на Година? Хем търсиш по-мощен Автомобил, хем нисък разход на гориво и става малко сложно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Passi благодаря за информацията.Предполагам това е екотаксата.

Тунингманиа сега ще се опитам да ви обясня.Да малко е сложно.Започнах работа в нова компания.За сега пътувам по 180 км. на ден,за да отида и да се върна на работа.Новия ми обект,на който ще работя до месец ще е на 650 км от града ми.Плюс допълнителното ежедневно каране там,което не знам колко ще е.Може да е по 50,може и по 20 на ден,а може и по 80.Разходите за гориво ми ги поема фирмата,но за поддръжката аз,като ползвам големи намаления и някой консумативи ще са от фирмата.Все пак обаче тази кола ще е моя и ще я карам и за лично.За това ме интересува разхода на дизела,за да мога да го сравня с този на газ.Когато е за фирмата ще карам предимно извънградско,но когато е за мен ще е предимно градско.Ако градско на 2.0 ТДИ ми идва до 7 на 100 ме устройва,защото като пари ще е равно с газта.Но ако е драстично повече,вече ще ми идва скъпичко.От там и дилемата.Газ/бензин по ми харесва,но първоначалната инвестиция е повече.Дизела малка първоначална инвестиция,но не мога да преценя като разход(за личното ползване) как ще е.За това и разпитвам. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Ивелин " - Шах с Пешката.. 650 Километра в едната посока? Даже и да е в двете посоки, това всеки ден ли? Тук ми мирише, че трябва по-голям Автомобил от "Skoda Octavia"..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania не разбира се.650 км. е отиването.Две седмици работя там,колко ще пътувам там не знам,зависи къде ще спя и колко ще пътувам до обекта.След 2 седмици пак 650 км и се прибирам.Една седмица почивам и пак 650 км. пътувам.И така е цикала.Сега пътувам 180 км отиване и връщане.С друг колега съм и едната седмица е с моята кола другата с неговата.Ако бях сам всеки ден по 180 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи! 1.8Т от първата генерация (Октавия 1 и след т’ва фейслифта ѝ)  са 150 или 180 к.с. По-запознатите ще кажат дали имат съществени разлики или е само Софт и дюзи (промерно). Подходящи са за газифициране и носят на бой! 2.0 140 к.с. ще да е Октавия 2. Там са 2 вида. По-старите са PD, а следващите - при фейслифта са CR. Дурако устойчиви, а също и доста надеждни. Разбира се, имат си болежки, но...

Трябва да кажеш, какво точно имаш в предвид, какъв е бюджета също! Пусни снимки или обяви на т’ва, което гледаш. Може да е полезно и да се говори конкретно за даден автомобил.

Колкото до разхода - моята до сега за около 40К при 80% градско (София) показва среден 6.95/100. Двигателя е CR 2.0 170 магарета. Не я жаля, но пък и не съм състезател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, zloQQ написа:

Значи! 1.8Т от първата генерация (Октавия 1 и след т’ва фейслифта ѝ)  са 150 или 180 к.с. По-запознатите ще кажат дали имат съществени разлики или е само Софт и дюзи (промерно). Подходящи са за газифициране и носят на бой! 2.0 140 к.с. ще да е Октавия 2. Там са 2 вида. По-старите са PD, а следващите - при фейслифта са CR. Дурако устойчиви, а също и доста надеждни. Разбира се, имат си болежки, но...

Трябва да кажеш, какво точно имаш в предвид, какъв е бюджета също! Пусни снимки или обяви на т’ва, което гледаш. Може да е полезно и да се говори конкретно за даден автомобил.

Колкото до разхода - моята до сега за около 40К при 80% градско (София) показва среден 6.95/100. Двигателя е CR 2.0 170 магарета. Не я жаля, но пък и не съм състезател

 

В общи линии ме убедиха за дизела.Вече на 95% съм решил за 2.0 ТДИ 140 к.с. Като бюджета ми е около 6-6500 лв.Може малко и да го надхвърля,но не ми се иска.Предпочитам да е от ръка,за да избегна някой плащания към държавата и допълнително да ми я оскъпяват.За сега бях преустановил търсенето в сайтовете,че главата ми беше бръмнала от коли и вече не можех да разсъждавам трезво.Днеска почвам да я търся,след като вече съм се спрял на конкретен модел и двигател.Сега бих желал ако може да ми дадете препоръки за какво да гледам при закупуването на дизелов автомобил(ако го купя-ще е първия дизел,който ще стопанисвам и изобщо не съм в час).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези кинти - аз бих гледал бензин. Според мен ще е по-запзен. Октавия 2.0 140 за такава сума ще е убита от каране! Държат цени тези дизели, колкото и да е странно. Читави са. Задължително търси от човек, която да има история. Със сигурност има такива, които са от първо собственик. Но бързо се взимат. Пускай линкове към обявите, може някой колега да в гледал колата и да помогне. Успех...и да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, zloQQ написа:

За тези кинти - аз бих гледал бензин. Според мен ще е по-запзен. Октавия 2.0 140 за такава сума ще е убита от каране! Държат цени тези дизели, колкото и да е странно. Читави са. Задължително търси от човек, която да има история. Със сигурност има такива, които са от първо собственик. Но бързо се взимат. Пускай линкове към обявите, може някой колега да в гледал колата и да помогне. Успех...и да се похвалиш!

Сега ме разубеждават за 2.0 тди.Какви са отзивите за него?Вече няколко човека ми казват да бягам от него.Някой може ли да сподели какви проблеми има с него?Според желанията ми остава само 1.9 ТДИ 130 к.с.Купя ли нещо задължително ще се похваля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Ивелин " - За Парите, които си готов да дадеш, остава само вариант "Skoda Octavia 1", като за тези (и дори по-малко) Пари, трябва да бъде Автомобил в почти идеално състояние. Двигателя 1.9TDI е пословично здрав. На скоро даже из Интернет гравитираше видео-клип, как разглобяват такъв Двигател на около 700.000 Километра и вътре почти няма износване. Този Двигател (както и много други, де) се плаши само от лоша поддръжка. А що се отнася до Двигателя 2.0TDI (който се монтира от "Skoda Octavia 2" насам) - от него вече има на над 500.000 Километра и няма драми - не знам кой и какво точно ТИ казва, но всяко правило си има изключение а в случая с 2.0TDI Двигателя изключенията са Проблемните а не Безпроблемните :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така! Наистина с първите 2.0 имаше проблем с главите, но те бяха три партиди. Има им номерата в темите назад. След т’ва са си чук двигателите.

В случая, при този бюджет, аз бих се насочил или към TDI 110кс/90 или TDI PD 131кс. Помпа дюза се монтира на фейслифта на Октавия 1 и е една идея (заради дюзите) по-кекав от пословичния TDI на VAG, който при правилна подръжка си е безсмъртен. Няма да сбъркаш с тези двигатели, но търси запазен автомобил. Не само външно! И е хубаво да се прочете колата от някой, който знае, какво и защо да гледа. Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тези проблеми с главата чувам и аз.zloQQ дали ще ти е проблем да ми напишеш означенията на тези със слабите глави,за да ги имам в предвид?!А май,май най-добрия избор ще си остане 1.9 TDI PD 131 к.с. може би ще се концентрирам най-вече към него.Ако ми доде слабичко винаги мога да го чипна и ще доде на конете на 2.0 ТДИ.За това обичам форумите-доста неща може да се научат от първа ръка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

125, 130, 320 и 330. Тези са споменати по-горе в линка, който е пуснат. Може да погледнеш темата - интересна е! Относно засилването - елементарна работа е, така че т’ва трябва да те притеснява най-малко. Важно е да намериш читав автомобил. Дали ще е единичка с 1.9 131 или двойка с 2.0 140 - няма значение. Търси ако е възможно от първи собственик с история. Почти невъзможна мисия е, но...почти! Винаги има шанс! Моята кола я продадох за 4К L&K в почти идеално състояние с оригинални съединител (който все още е в колата) и тъкмо бях сменил амовете. На над 305К! Карах я не случайно 15-16 години! Човека, кокто я взе звъни чат-пат да я хвали и не спира да обикаля Бг с нея. Така че...със сигурност има шанс някъде да те чака подобна кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, zloQQ написа:

125, 130, 320 и 330. Тези са споменати по-горе в линка, който е пуснат. Може да погледнеш темата - интересна е! Относно засилването - елементарна работа е, така че т’ва трябва да те притеснява най-малко. Важно е да намериш читав автомобил. Дали ще е единичка с 1.9 131 или двойка с 2.0 140 - няма значение. Търси ако е възможно от първи собственик с история. Почти невъзможна мисия е, но...почти! Винаги има шанс! Моята кола я продадох за 4К L&K в почти идеално състояние с оригинални съединител (който все още е в колата) и тъкмо бях сменил амовете. На над 305К! Карах я не случайно 15-16 години! Човека, кокто я взе звъни чат-пат да я хвали и не спира да обикаля Бг с нея. Така че...със сигурност има шанс някъде да те чака подобна кола!

Благодаря много за информацията.Тези номера на двигатели може ли да се видят някъде в талона или в документите???Покупката не ми е спешна,така че имам време да се оглеждам и наистина се надявам да попадна удачна покупка.Сега погледнах и Суперб....също е възможен избор.Сега ще оставя малко информацията да втаса.Трудно удържам мерака си :) щото наистина ми е мерак.За това имам приятели дето ме възпират :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номерата са единствено на главите. Тях трябва да гледаш, ама за съжаление не е като да отвориш капака и да погледнеш само. Има клипчета в ютуб - може да видиш, къде да търсиш номера. А иначе си прав - може и Супърб! Дори би бил много удачен избор едно такъв със 131 коня под капака. Относно покупката - най-добре се купува, когато не си на зор! Щом не си (а имаш само мерак) - значи може да се изчака, докато излезе точната кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, zloQQ написа:

Номерата са единствено на главите. Тях трябва да гледаш, ама за съжаление не е като да отвориш капака и да погледнеш само. Има клипчета в ютуб - може да видиш, къде да търсиш номера. А иначе си прав - може и Супърб! Дори би бил много удачен избор едно такъв със 131 коня под капака. Относно покупката - най-добре се купува, когато не си на зор! Щом не си (а имаш само мерак) - значи може да се изчака, докато излезе точната кола :)

Отново благодаря за информацията.Всичко прочетено тука ще ми е полезно.Купя ли нещо ще се похваля. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.08.2019 г. at 18:47, zloQQ написа:

Така! Наистина с първите 2.0 имаше проблем с главите, но те бяха три партиди. Има им номерата в темите назад. След т’ва са си чук двигателите.

В случая, при този бюджет, аз бих се насочил или към TDI 110кс/90 или TDI PD 131кс. Помпа дюза се монтира на фейслифта на Октавия 1 и е една идея (заради дюзите) по-кекав от пословичния TDI на VAG, който при правилна подръжка си е безсмъртен. Няма да сбъркаш с тези двигатели, но търси запазен автомобил. Не само външно! И е хубаво да се прочете колата от някой, който знае, какво и защо да гледа. Успех с покупката!

https://bazar.bg/obiava-25875986/skoda-superb

https://bazar.bg/obiava-25907885/skoda-superb-1-9

Колеги днеска попаднах на тези 2 коли.Свързах се със собствениците и 2-та казаха,че всичко по колите е изрядно и работи.Имат дребни външни забележки от употреба,но нищо фрапиращо(по техните думи).Бихте ли споделили мнението си за това,което виждате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките в обявите са малко, за да дадат по-детайлна представа за автомобилите.

Аз бих погледнал синия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.