Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сила на фаровете


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

преди седмица взех автомобила и съм доста довлен от него. Прилагам и една снимка за цвят JJJ

 

https://postimg.cc/image/nxps7x40n/

 

 

Единствената ми забележка за момента е относно фаровете -  някак си не осветяват много добре за мен. С фабричен ксенон съм, който като плътност на светлината е ОК, но за дължината на осветяването според мен не е достатъчно.

 

Късите светлини ми се струват много къси – някак си осветяват на много близко разстояние пред автомобила и особено ако има спускане по пътя много се забиват надолу и не виждам нищо напред.

 

Имам Smart Light Assist което като ползвам e добре, но там пък постоянно ми присветкат идващите насеща автомобили,че ги заслепявам. Аз виждам как фаровете се местят когато идва автомобил, но явно не е достатъчно, защото почти всички коли ми сигнализират, че ги заслепявам.

 

Искам да попита дали и други имат подобни наблюдения и дали това е нормално, или да ходя да тествам фаровете дали са правилно настроени.

 

С пожелание за лек ден.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влез в car -> setup и настрой превключване на "рано" . По рядко ще ти пресветват ;). Иначе аз от късите съм доволен, светят си нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен късите са си перфектни....пак ксенон. Със Smart Light Assist - карам винаги когато е вечер извънградско....имам хиляди километри вече извън града и досега нито веднъж никой не ми е светнал. Съвсем рязко и прецизно си "реже" светлинния поток около колите пред мен.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влез в car -> setup и настрой превключване на "рано" . По рядко ще ти пресветват ;). Иначе аз от късите съм доволен, светят си нормално.

 

Все си мислех, че тази настройка е относно превключването от дневни светлини към фарове при смрачаване - дали да е на по-светло или по-тъмно.

Сигурен ли си, че има общо с "рисуването" на Smart Light-а?

 

Инак - рядко карам извънградско по тъмно, но и на мен никога не са ми присветвали заради Smart Light-а. Факт е обаче, че горната настройка и при мен е на "рано".

 

Относно късите - по мое мнение са дори една идея по-добри отколкото на Супърб 2 (преди фейслифт). Аз лично съм доволен от тях.

За сметка на това нещото което е чувствително по-зле (пак спрямо Супърб 2) е мащаба и интензитета на осветяване при дълги светлини. Но за това определено спомага и допълнителната секция халогенни крушки за дългите при Супърб 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Smart Light Assist  е важно когато запалиш колата да изчакаш фаровете да се калибрират. Ако тръгнеш преди това да е приключило се получават странни аномалии и може да "вадиш" очите на някого.

Превключването Early/Normal/Late честно да си призная не успях да разбера дали въобще сменя нещо.

Другото което трябва да знаеш че при различни скорости снопа е различен. Това което забелязах е че при магистрално шофиране с над 120 снопа остава на къси от страната на водача за да не вади очите на насрещно идващите и само в дясно остава на дълги. Не знам дали това не е някакъв бъг защото при застигане на друго МПС не го оставя в не осветената зона и мисля да помоля ЕУРАТЕК да го проверят при следващата ми визита.

Иначе и аз съм доволен от тях. Светят достатъчно силно поне за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна на настройките за времето на превключване на Умните Светлини и ще видя дали има някакъв ефект. 

 

Относно късите светлини - на мен не ми стигат в далечина..някак си просто след около 25-30 м светлината се отсича и е пълен мрак, на мен това не ми стига и ми създава предпоставка за ПТП. Четохи в бришкода и там има хора които се оплакват от сходен проблем. Даже на старата ми Октавия обикновенните светлини ми се струва, че осветяваха по-далеч. Както и да е, ще я закарам коалта да и видят настройките на фаровете дали са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В бришкода имаше няколко човека, на които им регулираха фаровете и се подобри положението.

На мен също никой не ми е присветал, че го заслепявам, а винаги карам на дълги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тези дни ще мина през Шкода да видят дали фаровете имат нужда от допълнителна настройка или проблема е в мен.

 

Преди малко бях навънка и направих снимки как осветяват фаровете. На телефона се виждат по-ясно, но явно програмата за пркачване някак си е намалила резолюцията. 

 

Къси светлини:

https://postimg.cc/image/qsleyhcc7/

 

Дълги светлини:

https://postimg.cc/image/43w7z87wn/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късите светлини ми се струват много къси – някак си осветяват на много близко разстояние пред автомобила

 

А на мен ми се струва, че караш бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По снимките не изглежда да са зле фаровете.

Почнах да свиквам с тях, но все още ми се струват, че осветяват много на близо - същият коментар чух онзи ден от един приятел които се качи и без нищо да съм му казал, реагира, че не осветяват на далеч.... Минах и през ЕТ - според тях даже късите са прекалено вдигнати и искаха да ги свалят още надолу.

А на мен ми се струва, че караш бързо.

 

Снимките са заснети при спрял автомобил - даже бавно ще да е било :):) :)

Редактирано от edinichensluchai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТ от едно време все надолу забиват фаровете. Не знам дали без vdcs може да се влезе в режим настройка и да се регулират с винтчетата. Също така имай предвид, че с увеличаване на скоростта се вдигат. Така им е заложено софтуерно.

Иди някъде да ти ги регулират и после не давай на ЕТ да ги пипат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво светят, но мисля че няма разлика между къси и дълги. Все вдно си сложил една и съща снимка.

Аз предпопитам късите да отсичат една линия на 15-20м отпред.

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво светят, но мисля че няма разлика между къси и дълги. Все вдно си сложил една и съща снимка.

 

 

Бре! Може ли да имате проблеми с очите?! :sorry:

Според мен отлично си светят.Има огромна разлика между дълги и къси.Как ще е една снимка?! Я погледни табелата? Дългите са в пъти по напред.

Автора на едно място превключва къси дълги(видно е по петната от пътя и тревата отстрани)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимките са заснети при спрял автомобил - даже бавно ще да е било :):) :)

 

Това е ясно. За мен също светят нормално, както казаха и колегите, затова не исках да ги повтарям, а да търсим причината защо ти се струват много къси.

Колкото по-бързо караш, толкова късите стават по-къси. Пробвай с 90 на извънградски път да видиш, че ще си светят нормално.

За магистрала не говоря. Там проблема не е такъв, но тук ти се скъсява времето за реакция поради скъсената осветеност на пътя и това те дразни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно. За мен също светят нормално, както казаха и колегите, затова не исках да ги повтарям, а да търсим причината защо ти се струват много къси.

Колкото по-бързо караш, толкова късите стават по-къси. Пробвай с 90 на извънградски път да видиш, че ще си светят нормално.

За магистрала не говоря. Там проблема не е такъв, но тук ти се скъсява времето за реакция поради скъсената осветеност на пътя и това те дразни.Не с

Не съм забелязал, да се порменя осветеността спрямо скоростта с която карам - но може и понеже така съм се фиксирал върху това, че са ми прекалено къси да не забелязвам някаква промяна. На магистрала не съм обърнал внимание, понеже аз където карам вечно има коли и те също осветяват пътя и трудно мога да преценя дали силата на моите фарове се променя. Както и да е, явно ще свиквам лека полека и ще си карам внимателно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нямаш някакъв проблем със самите фарове, машинките?

Моите, както и на старият ми Супърб с AFS много ясно се виждаше промяната във височината на фара и осветеността встрани спрямо скоростта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нямаш някакъв проблем със самите фарове, машинките?

Моите, както и на старият ми Супърб с AFS много ясно се виждаше промяната във височината на фара и осветеността встрани спрямо скоростта. 

Ами истината е, че не мога да преценя - аз като карам извънгадско обикновенно карам с една и съща скорост и може и затова да не съм обърнал внимание на промяната - ще използвам някоя вечер тези дни и ще излезна да я тествам сам на пътя. Иначе машинките уж работят - като стартирам колата виждам ги как си играят нагоре надолу и настрани да се настроят , както и като пусна умните светлини ясно се вижда как се изместват (нищо, че ми присветват постоянно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш някакъв проблем с настройката на фаровете.

Говорил съм с още няколко човека със smart lights и никой не е казвал, че му присветват, когато ги ползва. На мен до сега също не са ми присветвали вечерно време, а извънградско карам само на тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш някакъв проблем с настройката на фаровете.

Говорил съм с още няколко човека със smart lights и никой не е казвал, че му присветват, когато ги ползва. На мен до сега също не са ми присветвали вечерно време, а извънградско карам само нНап

Напълно възможно е и да имам проблеми с настройките - в ЕТ когато минах да погледнат късите ми казаха,че са прекалено вдигнати и искаха да ги свалят още - но аз не се съгласих, защото се опасявах, че съвсем няма да виждам - и е вероятно това да има връзка и с заслепяването когато smart light са пуснати. Като ми остане време ще мина и през някой немски Шкода дилър да видим те какво ще кажат по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Малко ъпдейт - днеска минах и при местният дилър на Шкода и отново ми потвърдиха каквото ми казаха в ЕТ - че фаровете са ОК. Така, че явно проблема си е в мен и ще трябва да ходя на очен лекар :)

 

Off-topic: Иначе 1 месец и 11 дни и 7,000 км по-късно мога да кажа, че съм доволен като цяло от колата. Като се замисля нямам и никакви забележки :) Доста приятно съм изненадан от разхода - от както я имам реален разход 5.2 л/100 км и средна скорост според бордкомютъра 52 км/ч.  

 

Даже днеска тукашният дилър беше много изненадан от богатото оборудване което идва стандарт в Л&K - камера за задно виждане напрмер е опция :) направих си устата просто за сверка на часовника колко може да я оцени ако му я дам да я изкупят (без ангажимет да взема от тях друга) и цената която той ми даде беше по-висока с 3,000 евро от тази на която аз я купих от БГ    :)

Редактирано от edinichensluchai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Ще ползвам темата на колегата за светлините. От около два месеца карам Супърб 3, Laurin & Klement. Поради дългия ден доскоро не успявах да изпробвам dynamic light assist. Миналата седмица имах прибиране от Букурещ до Варна. За  280 км получих повече пресветвания ( и псувни предполагам) от колкото за целия ми стаж като шофьор. За мен системата не работи! Вярно, че когато сработи изрязва страхотно насрещния автомобил. Проблема е, че или не сработва или сработва много късно. Фаровете на автомобила са доста силни и започваш да заслепяваш някого още когато е на 600-700 метра. Системата сработва на около 200м. При участък с по-остри завой изобщо не може да реагира. Когато настигаш някого сработва в около 50% от случаите. На няколко пъти наближавам предходния на 15-20 и нищо. Започват да ми пускат аварийни. Добре, че беше в пакета. Защото, ако бях дал 1000+ лв за нещо което да стой изключено, много щях да се разсърдя на Еуратек.

Относно настройката рано, средно, късно, това няма отношение към dynamic light assist. Определя чувствителността на сензора при автоматични фарове. Поне така пише в ръководството.  

Имам и база за сравнение с Волво ХС40. Системата работи уникално. Много чувствителна, акуратна и бърза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Като човек, който също дълго време проклина Smart Light Assist-а нека да дам и моите наблюдения по въпроса с фаровете:

 

1. Настройката в Car-Setup - Рано, Средно, Късно няма никакво отношение към времето за реакция на дългите светлини. Тя само определя вечер кога да включи фаровете. Тествано е многократно. Объркването идва от изключително неопределеното описание в ръководството.

 

2. За промяна на реакцията на дългите светлини едиствено отношение имат режимите на шофиране. Моите наблюдения:

 

Eco - Системата работи като обикновен Light Assist. При насрещен или застигнат автомобил превключва от дълги на къси. Предимство - работи точно и няма никакви присветвания от насрещните коли. Недостатък - фаровете спират да завиват.

 

Normal - Системата работи, но реагира поне при мен изключително бавно. Също като колегите по горе получавам много присветвания и със сигурност и доста псувни. Самият аз виждам, много случаи, когато системата или реагира много късно или изобщо не реагира. За мен в този режим Smart Light Assist е неизполваем. 

 

Sport - тук вече всичко си идва на мястото. Изключително бързи и точни реакции и никакви присветвания на насрещните автомобили. Само в този режим при мен системата наистина работи.

 

Лично аз проблема с фаровете си го реших като вместо на Normal, карам на Individual и съм дал настройката на фаровете на Sport. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.