Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Октавия 2, 2.0 tdi , съвет за покупка.


Zhivko Dimitrov

Recommended Posts

Здравейте, 
 
    Обмислям покупката на Октавия 2 комби 2.0 tdi. Днес се обаждах за един екземпляр. Моля за мнение, възможно е някой да е гледал конкретно този автомобил.  

 www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526924998650397&slink=76auuf

Първи собственик ( проверено). Чакам да ми изпрати VIn номер за проверка. Цената е висока, но винаги може да има договаряне.

Моля за болежки и проблеми. Haldex-а създава ли проблеми? Ако някой кара такава, да сподели за разхода. 

Редактирано от Zhivko Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуй турбото дали свири.

Виж климатика дали работи ок - компресорите са малко проблемни на определени години.

DPF- се запучва при редовно градско каране

Провери масло и филтър на Халдекс-а кога е сменяно..

Дай й малко зор на трева или пясък да видиш дали нещо се включва отзад.

Една диагностика никога не е излишна.

Задните спирачни апарати имат склонност да тракат при неравен път.

 

 

Другото е стандартно като за дизелова кола.

Цената е субективно понятие, но като за годината и факта, че е е със сервизна история според мен е прилична. 

Разхода според стила на шофиране, но определено една идея по-висок от на същата кола без 4х4. Все пак носиш едни 100-150 кг железа допълнително. Все едно винаги возиш един човек с теб на задната седалка. Масло на раздатка се сменя и масло и филтър на Халдекс на 60 0000км - по спомен го казвам.

 

Има хубави теми за Скаут и за принципа на 4х4 на Шкода - потърси - ще ти е полезно.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се намесвам така малко.. директно, и то със смело предложение :) Но не си ли се замислял да кацнеш някъде из Германия и да се прибереш от там с въпросната кола.

 

Аз от месец-2 дебна обяви и края на работния ми сезон наближава, което означава и че ще мога да си позволя въпросния trip :) И смятам, че от там може да се върнеш с по-добър екземпляр, за едни 1000-2000лв. надолу. С докарването. Нещо съм много скептичен към покупката на толкова скорошен автомобил от Бг.

 

Преди да има и други мнения - знам, че основното е късмета, знам и че е добре да има някой с теб на място, който да я провери с диагностика. Ама ми се върти в главата да мина едно кратко обучение - колкото да мога да видя какви грешки са записвани и какви са стойностите по време на диагностиката, за да я проверя на място, доколкото е възможно де, и да се завърна в родината с колица :)

 

ПИтам, просто щото съм се насочил към същия модел и двигател, но без 4Х4. Ама пък с шибедах и да е ръчна задълже. А и да споделиш - минал ли си през размислите, през които аз сега минавам и какви плюсове/минуси, си открил за себе си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След изминати 50000 км в същата конфигурация от модел и мотор, без 4х4, мога да кажа, че съм страшно доволен. Разходът няма разлика с 1.6 версията, зависи си само от карането. И аз съм на ръчна, иначе с 4х4 и автомат не очаквай разходът от 5/100 и надолу който коментират повсеместно.

 

Забелязвам един парадокс, че автоматикът улеснява до безкрай карането в града, но градското каране с DPF е противопоказно, особено ако не е придружено с дълго междуградско на всеки 10ина дни. И да не минава някому през ума да форсира обороти и не знам-какво-си за да задвижи изкуствено рекуперацията на DPF, просто няма да стане. Тук, при липса на езикови бариери, ще ти обяснят кратко и ясно за какво иде реч:

 

Аз рядко карам в лоши условия, и не мога да преценя какво каране би наложило взимането на 4х4. Гледай удобството да не се превърне в обратното. 

 

Относно дали да се закупи от тук или от странство, аз имам късметът да си взема кола българче със сервизна история, в който случай проблем няма. Надплатих малко навремето заради това, че е малко карана, и не съжалих. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво обяснява човека на видеото?

Някой ако може да преведе и преразкаже набързо ще съм му много благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се намесвам така малко.. директно, и то със смело предложение :) Но не си ли се замислял да кацнеш някъде из Германия и да се прибереш от там с въпросната кола.

 

 

Опитай!

Според мен няма да стане или цената ще ти е по висока.Причината е че отдавна в Германия има хора дето обират всичко по читаво и шанса да се добереш до свястна кола е доста по малък от техния.Отделно носиш риск който е доста по голям отколкото тук в България.

Не на последно място-Твърдя че кола купена оттук с един собственик е по добре от германската.Едно време( преди 20 години) Ханс (средностатически германец) се е грижил за колата си.Обаче тези хора ги няма вече.На тяхното място идват техните деца, а те юркат до дупка и продават после.Без да броим че половината "германци" не са германци а всяква ааааа...паплач :banger_1: както в Париж има всякви само не французи...

така че времената се менят...което е било едно време вече не е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се намесвам така малко.. директно, и то със смело предложение :) Но не си ли се замислял да кацнеш някъде из Германия и да се прибереш от там с въпросната кола.

 

ако ще каца някъде, по-добре в Швейцария. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдя че кола купена оттук с един собственик е по добре от германската.

Както е и в моят случай, много съм съгласен. Баща ми докара опелче и го кара вече 10 години без проблем. Брат ми обаче си докара беемвенце, уж сравнително ново, и му излезе през носа, скъсана верига, ремонт на двигателя. Та, положението е 50:50. то ясно, че баварките основният проблем са им ползвателите, затова и са огромен риск за последващите собственици, но все пак излиза, че там са същите немърливци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво обяснява човека на видеото?

Някой ако може да преведе и преразкаже набързо ще съм му много благодарен!

 

Слава Богу, човекът си е разписал отдолу казаното, и ме улеснява доста. Не разбирам много от коли, но разбирам езика :D

 

Аз лично смятам, че форумът има нужда от ВАЖНА тема в която обективно да се представи що за нещо е DPF, какви плюсове и минуси има, и за какво да се внимава. 

 

DPF е стоманена камера която улавя сажди и микрочастици, и компютърът я превръща в пещ като инжектира допълнително гориво, така изгаряйки частиците за да ги направи далеч по-безопасни.

Блокаж на DPF е симптом, а не проблем. Като го замениш, няма гаранция, че няма след известно време пак да се наложи.

 

 

Някои причини за проблеми при DPF:

  • Липса на междуградско каране, а именно: 80+км/ч в продължение на поне час, всеки 2 седмици. Градското каране в общия случай не върши работа.
  • Проблем с докарването на въздух до горивната камера. Модерните дизели са турбинирани, и сгъстен въздух се вкарва от турбото към интеркулера. Ако има изтичане на въздух от някоя тръбичка или примерно сензорът за изчисляване на въздушния поток MAF не работи правилно, отива твърде малко въздух в горивната смес, пренасищаш с гориво, което покачва наслагването на въглерод (сажди), и ти заминава DPF-ът. Т  ук човекът вече препоръчва и смяна на цялата система от маркучи (induction plumbing hoses) като предпазна мярка, което ми звучи малко прекалено.   
  • Може да се пренасища с гориво и ако инжекторите (дюзите) изпускат.
  • Задължително да се ползва правилната категория двигателно масло. Тези за ДПФ са с ниско отделяне на сажди. 
  • Теч на масло от някое уплътнение – да се гледа при смяна.
  • Ако има проблем с EGR – закарва твърде много картерни газове в изпускателната система.
  • Проблем с подгряващите свещи може да претовари горивната система при стартиране.
  • В DPF има сензор за диференциално налягане, който отчита стойностите на налягане във филтъра. Това казва на компютъра кога има достатъчно сажди за да започне регенерация (изгаряне). Ако потокът към този сензор е запушен, той не мери налягане, и регенерацията никога не започва, което обрича филтъра на запушване.

 

 

Изброеното са отчасти проблеми от общо естество, които с или без ДПФ трябва да коригираш. За нещастие, неща, който никой не ти обяснява, дори как да експлоатираш колата като потребител, камо ли в такива подробности какви проблеми може да има. Колкото и апокалиптично да звучи изброеното, по-добре с ДПФ, отколкото без, в интерес на човешкото здраве и околната среда е. Затова, аз съм си преценил шофьорските навици, и ми пасва идеално. Крайно против със рязане и 'насосване' - ако ти се наложи това, си избрал грешната кола. 

Редактирано от Jisan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи много е важно да се знае следното: за една изправна кола, саждите в дпф-а не са проблем. При регенерация те се чистят.

 

Това което убива дпф-а с времето са серните отлагания. Тях регенерацията не може да почисти.

 

Сярата идва от горивото и от маслото. Маслата за коли с дпф са с понижено съдържание на сяра. Това обаче води до друг проблем, сулфитите се слагат за по добри смазочни качества, а точно те се махат реално от маслото.

 

Другия проблем с маслото и дпф-а е, че при регенерация, нарочно се буха неизгоряло гориво в изходния тракт. Идеята е да се възпламени там и да повиши температурата в ДПФа, това изгара саждите. Трябват ви над 600 градуса, нормално там са около 300. Та всичко хубаво, ама това има два недостатъка - хабите гориво залудо и по-лошо, част от горивото отива в маслото. Затова ако карате на лонг лайф смени, може да видите как маслото не само не намалява, ами и се увеличава за 30000км, особенно ако колата се кара основно градско.

 

Затова е много важно маслото на коли с дпф да се сменя по-често. Е ако е нова и ще я карате в гаранцията, нямам какво да ви пука.

 

Относно регенерациите те са 3 вида:

 

1. стандартна - колата я прави, когато изчисли, че количеството сажди е достигнало определено ниво. Изчислява се индиректно с помощта на диференциалното налягане, демек колко е запушен филтъра. Както писах, почва да инжектира гориво извън горивния цикъл, то се възпламенява след камерата и изгаря саждите. Не се и индикира водача по никакъв начин. Познава се по малко по-високите обороти и включените перки на охлаждането. Прекратява се когато налягането се нормализира, т.е филтъра се е отпушил. При мен съм забелязал, че регенерация се прави веднъж на 200-300км, според зависи от режима на каране.

 

2. Ако по някаква причина гореописания процес не сработи, нивото на налягането достига нов критичен праг. Демек филтъра добре се е задръстил. Това често се случва ако карате само градско. Тогава идва така наречената принудителна регенерация. Колата пали лампата с филтърче и трябва да я разтривате някъде на дълго в обороти. Важно е да се знае, че регенерацията не може вече да се случи на място или в градски условия. На 4 та по околовръстното с 3000 оборота за около 15 минути оправят нещата.

 

3.Ако и горното не сработи, налягането става критично високо. Колата влиза в сервизен режим, забива муцуна и пали лампата чек енджин. От тук измъкване има само с кабел и компютър. Стигне ли се до тук, или сте много упорити и не и позволявате да регенерира или по-вероятно имате технически проблем. Колегата по-горе е описал повечето, но е пропуснал най-тривиалния за БГ кейса. Поради повечкото километри филтъра в крайна сметка се запушва със серни отлагания. Никакви регенерации вече не могат да помогнат. Колата това естествено не го знае, за нея запушването е със сажди и се опитва да регенерира, да ама не. Тогава вече следва разглобяване и смяна на филтъра, почистване или.... ампутация. Последното естествено е масовото в БГ за съжаление.

 

Важно е да се знае, че при третия тип регенерация трябва да се внимава. Ако саждите са прекалено много, при принудителна регенерация може да се стигне до пожароопасна ситуация! Поне така пише по книгите....

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно инфо!

 

имаш ли представа добавките за гориво от сорта на bardahl примерно как се отразяват на DPF-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече всичката информация по въпроса е от "една жена каза"... Не претендирам за достоверност.

 

На всичките пише, че правят чудеса по въпроса.

 

Иначе сериозно, саждите нормално изгарят при 600 градуса. Ако можеш да нахакаш химия която да ги карат да горят при 300, това несъмнено ще е добре за филтъра. Това и твърдят, че правят добавките. Поне това пише за Бардал и Ксенум. Също подобрение би следвало да има и при подобрено горене - по малко сажди и по ефективна работа на мотора, по-бавно запушване. Даже и повишаването на цетановото число би следвало да има косвен ефект към по-добре. Ама дали реално се случва ... ба ли му лелятата... Мойта по едно време и се събра повечко градско и много взе да регенерира. Направо ме побърка. Налях няколко пъти Бардал в двойна доза. За да подсиля ефекта набих веднъж и ксенум ин/аут. Той се води за здрава профилактика, не за всекидневно ползване. Ами напоследък е видимо по добре, ама аз и доста намалих градското... та не знам ефекта до колко е реален и до колко самовнушение...

От друга страна съм дал 130 лв. за добавки... Което си е разход, не да те събори, ама са си пари.

 

Та се чудя не е ли по добре да карам с чиста нафта, докато са задръсти тотално и после разглабяне и чистене на машина. Ония в Дунев твърдят че се чистел почти до заводско състояние. Гледам немците яко продават рециклирани с година гаранция и изкупуват старите филтри. Значи може да се чисти явно... Отделно пък има някакви химии на Ксенум за миене без разглабяне, наливат се през дупките за датчиците и отзад изхвърля сярата на пяна.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз гледах видеа онлайн, как немците рециклират ДПФ-а, в едни пещи ги нагряват и продухват, твърдят че ги докарват до почти ново състояние

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни чух по телефона един приятел с Мазда 6 - чистил го в сервиз Дунев.
И той не е знаел, че при регенерация не трябва да гаси двигателя.
Засега, над 1 година нямал драма.
Ако се бяхме чули преди няколко месеца, нямаше и аз да се чудя защо ми вдига обороти и върти перката.

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.