Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с термостат ???


IPRIT

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Извинявам се ако е писано по темата, но и аз да си кажа болката.Притежавам от 2 месеца Октавия комби 2001г  1,6 (102 коня) с климатик. Тръгнах на около 50 км извънградско и забелязах че ми загрява колата над 90 градуса. Температурата се вдига до около 100 градуса Целзии и после си спада до 90 градуса и то по равен път със скорост 80-100 км/ч. Перките като достигнах дестинацията си отново ги наблюдавах. Малко над 90 градуса се включват и изключват. Реших да сменям термостата и отидох до познат който има авточасти. За моя изненада по VIN номер ми изкара термостати които отварят на 105 градуса Целзии и то за цени над 120 лв. Търсих в нета и аз и откривам, че евтините термостати до 50 лв им дават температура на отваряне около 87 градуса. Засега той ме възпря да купувам нов и затова реших да пиша във форума. Предварително Ви благодаря за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същия автомобил съм , "поведението" на стрелката за температурата е същото :) и аз сменях термостат ( защото въобще не загряваше ) и цената наистина е над 120 лв. Явно отваря на по-висока температура . Свикнах ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че не е добра идея да се слагат авточасти които не са " предписани" за нея , особено евтини такива :)

Редактирано от ohboli19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубаво е внимателно с водоструйка да измиеш радиатора не ми се вижда нормално да вдига температурата при движение с 80-100 км/ч тъй като въздушната струя би трябвало да е достатъчна за да охлажда двигателя 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "skodafen" и на мен не ми се виждаше нормално и затова пуснах темата.

Само да спомена че преди 2 часа я тествах 30 мин само нагорнище с включен климатик само на 2-ра, 3-та и 4-та скорост (като ралиджийка). Температурата се двигаше пак до около 100 градуса (следващата чертичка след 90 градуса) и си спадаше до 90, и така отново и отново сякаш отваря на 100 градуса и затваря на 90. Но повече от 100 градуса не е вдигала въпреки натоварването.

Но както колегата "skodafen" е отбелязъл ще и мина радиатора на водоструика.

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа. Има резон в написаното за ламелите. Мисля си дали да не пробвам със сгъстен въздух вместо с водоструика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може да прозвучи странно ,но тази кола не е рали автомобил , просто е малко тежичка за мотора си , а и мисля за нормално да " вдига " температура карана на наклон на ниска предавка вероятно с високи обороти . Мисля че нямате проблем с охлаждането на двигателя просто я карайте и по- щадящо , не е бегачка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коалега това с "ралито" беше само за тест на охлаждането, за да съм си спокоен за себе си че при натоварване няма да имам неприятни изненади. Иначе си карам по-скоро пенсионерската (80-100 км) на дълго. Все пак е семейна кола, а не бегачка :)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да пуснеш парното да видиш дали пак вдига температура, ако сваля значи радиатора на двигателя ти не работи на 100%. Варианти са почистване или замяна с нов.

С увеличаване на външните температури, проблема ще се задълбочава.

 

Колата е 2001г. Не се знае сменян ли е антифриза редовно, какви добавки са буТани, ако не е бистър и прозрачен съм почти убеден че проблема е в радиатора!

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "stocher" ще прегледам антифриза за бистрота. Това с парното да го разбирам ли, че като го пусна на топло трябва да не вдига над 90 градуса. По този начин част от топлината ще се отнема чрез парното и няма да товари радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, така ще изолираш проблема - голям радиатор, ще му помогнеш с малкия на парното, и ако пак е висока температуратам е виновен термостата, ако НЕ - значи големия радиатор не успява да охлажда!

 

Имал съм същия проблем на една от предишните коли, долната една трета от радиатора не работеше, беше запушена. Може да направиш една проверка, ако има възможност да пипаш радиатора, щом отвори термостата докосни долната му третина, ако е студена е запушен. Така радиатора работи на 60-80% от възможностите си!

 

Това все пак са догатки, но можеш поне да изолираш проблема радиатор или термостат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не пускам още една тема със същия въпрос ще пиша тук

 

Можете ли да ме посъветвате дали термостата е за смяна. Мотора е 1.9TDI 90кс. ALH. Вчера направих извънградско София-Луковит = 100км по магистрала и на отиване вънка беше топло (около 27-29оС), с включен климатик и стрелката на таблото беше точно на 90оC. Даде ми разход 5.6/100.

 

На връщане вече беше вечер и с околна температура 16-18оC, стрелката седеше едно деление преди 90oC. Вижте снимката - https://imgur.com/WcKzL0F.jpg

Това беше през целия път на връщане към София. С кабела гледам, че температурата в това деление е около 70oC, което не ми се струва нормално. Чак като влезнах в София и намалих скоростта (с чакане по светофарите), стрелката застана отново на 90oC.

Също интересно е, че разхода без клима на връщане беше по-висок – 5.9/100 и ми се струва все пак, че нещо не е наред.

 

Като карам в София и чакам по задръстването си загрява до 90оC и не мърда. Може би по-бавно ама нали е дизел и те бавно си загряват. Обаче на дълго се дъни май??? При вас така ли е? Днеска сутринта от студен двг загрях мотора пак до делението преди 90oC и пипнах тръбите към радиатора – долната е студена, горната топла. Възможно ли е примерно термостата на студено да затваря като стигне работна температура да отвори и после да не може да затваря докато не изтине пак. Нямам друго обяснение за тая аномалия?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено има нещо при мен не пада под 90 на дълго,а на градско леко поминава 90 градуса 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж с vcds каква ти е реалната температура. Датчика може да е за смяна. При некоректно работещ термостат показанията са доста по ниски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска гледах показанията на сензора с VCDS, спрямо стрелката на таблото. Ако показанията са верни, то термостата отваря точно на 70гр. Два пъти го проверих. На едно деление преди 90гр (където се задържа на прибиране, докато изкачвах Витиня) показва 67градуса!!! Стрелката се изправя вертикално нагоре (при делението 90), но VCDS-a дава да е 71градуса. От там продължава да загрява (примерно днеска докато карах и пак бях с включен клима) и си стига до 90градуса показано през VCDS, а стрелката не помръдва и си остава вертикално точно на показанието 90. 

 

Ето една снимка за по-точно, че много сложно стана

EYipoLWm.jpg


 

Като загря мерих и с един IR термометър и показваше точно 90oC, не се сетих обаче като отваря термостата да погледна колко е. Утре ще мерна като стане точно 70 с диагностиката, да видим дали ще е същата с термометъра.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оглеждай се за термостат.

Този е приключил.

От 75 до 95 градуса стрелката сочи все 90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го вчера, всичко точно. Достъпа до двата болта, на които е закрепен термостата е лесен.
Отвих ги леко със шестостен 10-ка. Вдигнах колата на стойки. Сложих леген под мотора (ако има кора под двигателя се маха). Пластмасовата „лула“, която държи термостата за мотора се дърпа и се завърта, но пинчетата дето го фиксират се чупят, няма как. Термостата е залепнал за двигателя, затова с клещи и въртеливо движение се разлепва и изважда.
Това е стария термостат. Има само щампа VW AUDI, парт номер и 87oC написано. Но пък отваряше на 70oC. Няма щампа с марка BEHR, MAHLE или друго.
bkE2Sy6m.jpg
https://imgur.com/bkE2Sy6.jpg

VomwoaMm.jpg
https://imgur.com/VomwoaM.jpg

6CuhtXqm.jpg
https://imgur.com/6CuhtXq.jpg
Щом отлепих термостата изтече 3литра антифриз. Успях да събера само 2литра в легена, останалото прокапа отстрани. С новия термостата върви о-пръстен, гумен. Намазах го малко с грес и го поставих на пластмасовата „лула“. После отгоре термостата, а задната част вързах за канап за да държа термостата на мястото му докато го позиционирам в правилното положение на двигателя. После болтовете един по един внимателно стягане. Трябва сила 15Nm, но действах по усет т.к. нямам динамометричен ключ. После гумения маркуч обратно, скобата нов антифриз. Най-трудно в цялата работа ми беше да позиционирам накрая скобата на марчука, с един тръбен ключ едвам я прекарах : )
Налях 1литър нов концентрат и още 2 литра вода. Май трябваше да взема 2литра концентрат, но очаквах да изтече не повече от 2л от стария. Както и да е. Запалих, раздруса и нивото слезна до малко над максимума в казанчето.
Стария антифриз прецедих с фуния и една мокра кърпа за ръце.  Тя прецеди перфектно стария антифриз. Чудя се може ли да се ползва отново. Ето как изглежда събрания антифриз
W37jnJnm.jpg
https://imgur.com/W37jnJn.jpg

ox86osZm.jpg
https://imgur.com/ox86osZ.jpg

hvuf7abm.jpg
https://imgur.com/hvuf7ab.jpg

Ето няколко теми, които ми бяха много полезни, преди да почна със смяната:

Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=110943&start=45

A4 thermostat change How-To
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=264619
 
ALH Thermostat replacement - tip for broken tabs
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148452
 
VW A4: 1.9L ALH TDI Thermostat replacement (full)



Вчера и днес тествах как се държи мотора. Загрява си с еднаква степен до 90oC. Гледам само показанията на стрелката на таблото и с диагностиката следя показанията на сензора. При 70-80oC маркуча си остава студен и температурата се покачва с еднаква бързина. Вчера беше доста топло и следобяда като напече бях на клима и температурата даже стигна 92-3oC. Перката завъртя и веднага падна на 88oC. Днес към офиса следях и след като стана 86oC слезнах да пипна и маркуча беше студен, а при 90 е топъл, така че смятам работи коректно термостата.
Надявам се да държи дълго, поне половината колкото този оригиналния дето свалих от колата : ). Поздрави и успех на всички решили да сменят сами термостатите на колите си.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.