Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за тип на маслото


elkolev

Recommended Posts

Здравейте,

Искам да попитам какво масло се използва за по-стари автомобили.

Моето шкоде вече е на 300К. Досега винаги се е използвало 5w40.

Да продължавам ли с това масло или да премина към 10w40?

Благодаря!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако през зимата нощува в гараж може да наливаш 10-40. До тогава едва ли ще забележиш разлика.

Но ако е навън- при ниски температури ще пали по-трудно и акумулатора ще издържа на въртене при стартиране по-малко,а за дизел това е от значение, също карайки на къси разстояния се препоръчва маслото да е 5-40.

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще препоръчате ли някой сервиз, в който ще ми сменят маслото с мои материали - масло, филтри.

Какви филтри препоръчвате? Мисля и четирите филтъра да взема MAHLE?

За масло ще взема CASTROL Magnatec D 5W-40 DPF или EDGE Turbo D 5W-40

Редактирано от elkolev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елбатрон - имат тема в белия списък. Друг вариант - Трансексперт.

Потърси си друго масло - Кастрол е най-ментосваното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че колата е на 300К няма никакво значение. Специално тоя двигател на скоро беше отворен сефте на близо 700К и беше горе долу като нов. Можеш да потърсиш клипа в интернет.

При положение, че колата не дава проблем с тоя вискозитет (а то няма и какъв да дава), карай си с това, което препоръчва завода. Тънкото масло така или иначе е по-благоприятно за турбината.

За филтрите - правилно си се насочил по мое мнение. Макар Mahle да изнесоха почти цялото производство от Германия в Румъния, смятам, че това не се отрази на качеството им и все още са най-доброто на пазара. Колкото до маслото, по-скоро не бих рискувал с Кастрол. Мобил 1, Кастрол и Лики Моли са първите марки, които дадоха "фира" на Балканите. По-вероятно е да вземеш менте от колкото истинско едва ли не. За 5W40 мога да препоръчам зелен Bizol от личен опит. На трети двигател го ползвам (макар и бензинов и атмосферен). Смятам, че маслото е отлично на този етап. Карането ми е по-скоро не щадящо, така че това е и показател за маслото до някаква степен.

Имат и добра добавка стабилизатор на вискозитет. Няма и 10 лв. струва флакона. Бухаш в маслото и си свиркаш, особено ако правиш студени стартове и къси пробези.

 

 

Елбатрон - имат тема в белия списък. Друг вариант - Трансексперт.
Потърси си друго масло - Кастрол е най-ментосваното.

 

+1 за сервизите. И двата са изключително коректни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1,9 ALH и 50 000 км.(по километраж е на 220 000км., а по компютър на 340 000км.) я карам с 5W40, но започна много да изчезва и от днес съм с 10W40 :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1,9 ALH и 50 000 км.(по километраж е на 220 000км., а по компютър на 340 000км.) я карам с 5W40, но започна много да изчезва и от днес съм с 10W40 :)

5W40 е не заради мотора само а заради това че има турбина която също се смазва от това масло.Аз примерно карам 1.8Т на 292000 км. и карам с 0W40, поради тази причина може би нямам разход на масло.Сменям на 10000 и не доливам.Дори и да губи някакво масло е толкова малко че на щека не може да се хване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Октавия 1,9 ТДИ,90 к.с.,400 000 км.-винаги досега Мобил 1 ЕСП Формула-5W30. Никакви проблеми,10 000 км.без доливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 тди 90 коня, на незнайни километри(над 500К е). Започнах с 10в40 наливно на приста и още някакви кучи марки, минах на мотул 5в40, после бардал 5в40, сега съм с 0в40 на мобил 1. Корава машина.  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 тди 90 коня, на незнайни километри(над 500К е). Започнах с 10в40 наливно на приста и още някакви кучи марки, минах на мотул 5в40, после бардал 5в40, сега съм с 0в40 на мобил 1. Корава машина. :fiu:

Добър прогрес :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята хвърля много масло през отдушника на картерните газове(на капака на клапаните) и не знам на какво може да се дължи това :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята хвърля много масло през отдушника на картерните газове(на капака на клапаните) и не знам на какво може да се дължи това :(

Сегменти....
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята сълзеше от капака на клапаните, затегнах с половин оборот всички болтове и за мое очудване, теча спря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се отбепежа. 5-та година сме заедно с каката. На обслужването след закупуването - Mobil 1 10-40. По 100гр. или по-малко, на 1000км. След това почнах да сипвам GM, пак 10-40 - същия разход. Пробвах веднъж с Total 10-40 Diesel, уж някво специално за дизел - ала-бала - не останах доволен - по-шумна и повечко го изгори. След това се върнах на GM 10-40. И само веднъж ми издуха повече от 1л. на 10000км. около 1.5л. беше, веднага се усъмних в сегменти. Щото турбото ми е ново. гумички на клапаните също. Оказа се няква тъпа партида на самото масло, щото на следващата смяна разхода се върна в старите граници. Но капака на клапаните си е омаслен отзад, около EGR-а също има. Вероятно и при мен все пак са тръгнали сегментите, но за 100гр. на 1000км честно казано не ми се занимава. Миналата година смених гарнитура на главата, че беше избягала нещо м/у 2ри и 3-ти цилиндър. Оказа се, че е сменяна и преди - нали там на гарнитурите има дупки някви, дето показват коя гарнитура е след заводската. Та - явно и друг път е духала антифриз или е прегрявана. Шлайфахме главата, заедно с всички съпътстващи процедури и засега е ок. Не сметнахме за нужно да пипаме сегментите. След въпросната смяна на гарнитурата сипах масло Rolf 10-40, ама и от него не останах доволен - не го горя повече от GM-а, ама по-шумно работеше. Та се върнах на GM. След гарнитурните намеси разхода на масло нито намаля, нито се увеличи. А колата си хвърчи :) Особено като не съм я натоварил като магарица.. Честно казано направо бих paste-нал оная първата тема за Octavia 1, дето е първа в раздела за Oc Mk1. Щото точно така се чувствам в моята :) страшно и се кефя. Верно - оглеждам се за следващата, CR 140 коня, ама тая няма да я продам и честно казано - гледам да не мисля за момента, в който ще седна в друга кола, щото тая е няква.... престъпно addictive кола ;) мога да я карам целодневно, всекидневно, навсякъ... мамка му, няма как да го римувам с предните две, хахах. Уникално привързваща към себе си кола е кака ти Шкода. Като и видя задника направо на някое WRC прилича. Новите не са така. Пак са яки, ама комбито на първата е супер силует :) Малко консервативно, но семпло, в същото време - динамично изглежда - и отпред, и отзад, и отстрани - някак те надъхва да го настъпиш. Малко са хармоничните комбита и се радвам, че притежавам едно от тях :)

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

От Mobil 1 0w40 реших да го сменя с Wolf 5w40 преди 2 седмици и вече 1000 км. Мобилчето го оставих 13 хил. км. за пръв път я оставям толкова... горещо маслото беше по - гъсто от колкото Wolf-a, докато беше в тубата! И аз ли съм променил начина на каране - не знам, но извънградския ми разход падна с над 1л на 100 км. Това под 5 на 100 не помня скоро да се е случвало...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.