Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Монтиране газова уредба Шкода Октавия 1 99' 1.8 20V


SawBass

Recommended Posts

Здравейте колеги,

обръщам се към вас за малко информация (най-вече от хората с такава конфигурация) относно слагането на газова уредба на Шкодилака. 

Колата е 1999 година, а двигателят е 1.8 20V AGN код на мотора. Това което ме интересува е как двигателят на колата ще "приеме" новоинсталирана газова уредба. Това което ме интересува най-много е как самото гориво (газта) ще се отрази на динамиката на автомобила, ще има ли някакви минуси от гледна точка на поддръжката на автомобила и най-вече ще повлияе ли една газова уредба отрицателно на самият двигател, има ли опасност от това нещо по двигателя да се износва по-бързо в следствие на различният вид гориво и също така ще зачестят ли сервизните интервали ?!

Общо взето всеки един съвет, практически или не, ще ми бъде много полезен, тъй като много се двоумя дали не е дошло време да се сдобия с алтернативният вид гориво за автомобила.

До сега винаги съм си бил фен на бензинът и никога не ми е било проблем да карам колата само на бензин, но от известно време колата се кара много повече от преди и тенденцията е това нещо да продължава да се "задълбочава". 

 

Благодаря на отзовалите се колеги :)

 

:plate_skoda:  :plate_skoda:  :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия мотор. Газовата ми е Фобос, но не помня коя версия точно. Сега за динамиката не съм точния човек, който да ти каже, защото не настъпвам колата в стил "резачка". Но по учебник дават спад в мощността в рамките на 5-10%, но винаги всичко зависи от правилната настройка на инжекциона.

Колата я карам повече от година и половина, като си я купих с въпросната газова. Минал съм 20-22к. км. като само съм сменял филтрите когато ми светне индикатора (а те струват под 20лв с работата).

Като цяло напълно и абсолютно задоволява нуждите ми. А до колкото газта скапвала мотора, това е тема подобна на "кокошката и яйцето". Но дори и да има негативно влияние, то няма да се отрази - все пак колата няма да върви още 50год.

Полото, което кара жена ми сме го взели също с вече монтирана газова 2010-та. До ден днешен не е имало проблем с нищо свързано с газта.

Така че слагай, удари и още 5-6-7... години каране, пак тогава се замисляй за колата, която вече ще клони към 30 години :)

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за отговорът ти, колега. Като цяло аз не съм от джигитите на пътя, фен съм на догмата "бъразай бавно". Никога не ръчкам колата освен в крайно екстремни ситуации, които определено не създавам аз и не са моя инициатива. С две думи карам колата културно, когато е възможно, в рамките на ограниченията по улиците ни. Спад на мощността в рамките на това което споменаваш ти (5-10%) е нещо с което ще мога да спя нощем, но ме интересува да не я "скопя" колата с тази стъпка!!!

Друго което сега ми идва на ум е, че някъде бях мяркал (говоря по спомен и не съм много технически компетентен по двигателите, та може и да няма нищо общо с истината това което ще кажа), че нашите двигатели са с пластмасови колектори и газта ги била съсипвала. От там идва и притеснението ми дали поради слагането на газ няма да зачестят посещенията ми при майстора. За това и зададох въпросът по-горе за сервизните интервали и възможни проблеми за двигателя на колата.

 

:)

Редактирано от SawBass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Моторът ти е 125кс. Ако мислиш, че 5-10% ще го спънат дотолкова, че да ти направи "особено" впечатление... Не знам, за мен това по никакъв начин не ми се отразява. И аз като теб карам абсолютно спокойно. Даже в друга тема писа, че се чувствам като пенсия на пътя. Колата си върви доста прилично.

2) Газовия инжекцион има доста опции за настройка. Могат да ти го "вдигнат или свалят" според желанието ти.

3) На колекторите им няма нищо! Особеното при пластмасовите, каквито са нашите, е че не могат да работят с обикновенните уредби, каквито слагат на старите моно инжекции, а задължително трябва да е рейка за газ. инж.

4) Най-важно! Насочи се към хубава марка (не е задължително да е най-скъпата) комплект и сигурен, доказан сервиз за монтажа.

5) За себе си мога да кажа, че съотношението цена/разход за километрите, които минавам ми е повече от оправдано.

6) Избора, парите и колата са си твои - аз споделям мнение и факти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорът ти, колега. Като цяло аз не съм от джигитите на пътя, фен съм на догмата "бъразай бавно". Никога не ръчкам колата освен в крайно екстремни ситуации, които определено не създавам аз и не са моя инициатива. С две думи карам колата културно, когато е възможно, в рамките на ограниченията по улиците ни. Спад на мощността в рамките на това което споменаваш ти (5-10%) е нещо с което ще мога да спя нощем, но ме интересува да не я "скопя" колата с тази стъпка!!!

Друго което сега ми идва на ум е, че някъде бях мяркал (говоря по спомен и не съм много технически компетентен по двигателите, та може и да няма нищо общо с истината това което ще кажа), че нашите двигатели са с пластмасови колектори и газта ги била съсипвала. От там идва и притеснението ми дали поради слагането на газ няма да зачестят посещенията ми при майстора. За това и зададох въпросът по-горе за сервизните интервали и възможни проблеми за двигателя на колата.

 

:)

Моя мотор е същия и аз се интересувах да слагам газ казаха ми че това е един от наи добрите мотори за тази цел .Аз не сложих газ но познат има същата Шкода която е сервизна и много пътува и няма проблеми но решението си е твое

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги :)

Разбира се, че решението си е мое :D Да не мислите, че ще ви търся отговорност, ако реша да сложа и нещо не е така, както съм си го представял :D 

Идеята ми беше точно хора като вас да изкажат мнение и впечатление, за да знам, че не правя някаква напълно абсурдна крачка. 

Още веднъж благодаря на отзовалите се :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Вчера се консултирах с един газаджия където съм решил да слагам газовата уредба. Препоръчаха ми газов инжекцион на марка LPG Tech. Някой дали се е сблъсквал с въпросната марка ?

Изникна ми и още един въпрос относно вида на газовата уредба. Става на въпрос за така наречените газови уредби с OBD комуникация. Някой има ли представа дали компютъра на колата има възможност за комуникация с компютъра на газовата посредством цитираното семейство протоколи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изникна ми и още един въпрос относно вида на газовата уредба. Става на въпрос за така наречените газови уредби с OBD комуникация.

Не знам, но според мен не се занимавай с глупости - разликата е основно в цената на вложенията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет колега :)

Не бях чувал за човека, но ми е много далеч за монтаж на газовата. Ще го имам предвид все пак, ако някога се наложи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега. 

 

И аз имах същите дерзания, като теб... от гаражни сглобки през Фобос, до Ланди Ренцо и BRC..... Предложения от 850 до 1850 лева....

 

В крайна сметка си набих едно Ловато Easy Smart.... не мога да кажа, че е най-доброто на пазара, но имах 1000 лева, а исках тороидална бутилка, зареждане прибрано в отвора за зареждане с бензин... Авотмобилът ми нямам ОБД комуникация, затова и не ме е яд, че ен съм сложил по-скъп вариант. 

 

Въртях суках и се спрях на Ловатото. Имам много малко километри по стандартите за София, 1000 км на ГАЗ, след 1 месец ще ходя до Варна, живот и здраве, ще врътна още 1110 - 1200 км. И ще знам как върви и над 80 км/ч :D И аз не съм ръчкач, рядко я качвам до 3000 оборота, даже не знам и какъв ми е разхода градско. но със сигурност знам, че ми е по-евтино от Бензина.

 

Казват, че инжекторите на Ловатото не били най-бързите и не ставали за Турбо автомобил, като моя, че Ловатото пипало и бензина... не знам може и да са прави колегите. ама за 1000 лева съм си доволен, най-малкото защото Ловато се поддържа в над 50 локации в България и ако имам зор ще мога да отида на всякъде и да разчитам, че ще знаят какво има пред тях и как да ремонтират проблема. А не да е тотална сглобка тип, Италиански изпарите, полски инжектори, БГ софтуеър, Турска Евросонда и не знам си какви вложени части.

 

Има много колеги доволни от Фобос-а, бях чел и за недоволни няма 100% отзиви сякаш за средния клас уредби. А нямам и пари за 2000 лева за Landi ili BRC, колкото и да са перфектни.

 

Относно монтажа.... съм повече от доволен. Отне 2 дни, ама като отвориш капака или багажното не можеш да кажеш, че има газова :) Освен по патерицата, която стои най-отгоре :)

Монтирах я Ноевмри 2017, не съм имал ядове с нея до сега. 

 

Само ти можеш да прецениш какви пари имаш и колко си готов да инвестираш в Газова. После добри отзиви и малко късмет, и си влетял с 200 в Газаджийския клуб :D

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отзивите колеги. Мисля, че се спрях на LPG Tech като газова уредба. Сега започва събирането на пари и живот и здраве, до края на годината, монтирането на самата уредба. Когато стане готово ще пиша отзиви и за тази газова уредба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател - 1.8 20v изобщо не е капризен и няма никакъв смисъл от скъпи газови инжекциони. Най-обикновен газов инжекцион за 700-800лв ще върши супер работа, стига да е настроен добре. Също и това ще е най-добрата инвестиция, която можеш да направиш, по автомобила си.

Аз съм с Еммегас от 3,5г и 75 000км, струваше 800лв+50лв за тороидална бутилка. Изхода за зареждане не го слагай при капачката на резервоара - винаги ще трябва да слагаш преходник и ще си цапаш ръцете, сложи изхода за зареждане долу ниско на бронята зад дясното колело - най-удобно е и не се набива толкова много на очи.

Не ти трябват нито обд връзка, нито мазане на клапани и тем подобни допълнителни работи.

 

При мен вървежа на газ, спрямо на бензин, зависи много от качеството на газта, която съм заредил. Случвало ми се е с лоша газ колата да се спъва изключително много, но пък с хубава газ върви като на бензин. За около 10 000км ще излезеш на 0 и след това само икономия от пари за гориво. Не очаквай обаче някакъв нереално нисък разход, на мен за този пробег средния ми разход е между 9,5 и 10л/100км. Извънградско се върти между 8,5 и 9,5 според карането.

 

За 75 000км съм сменил само веднъж свещите и 3 или 4 пъти филтърчето вътре в изпарителя, което струва 2лв.

Ако имаш някакъв проблем с работата на двигателя на бензин, на газ ще е много по-силно изразен - въздуховода между дросела и дебитомера ми беше спукан, като на бензин разлика във вървежа не можеше да се осети, докато на газ колата отказваше да се движи. Имай това впредвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното описание, колега. Газовият инжекцион, който съм харесал, на LPG Tech е точно толкова колкото споменаваш и ти - 850лв+70лв за тороидалната бутилка (говоря по спомен малко). Нямам намерение да слагам извода за зареждане при капачката на резервоара. Както си споменал и ти, смятам да го сложа на бронята, но от лявата страна, тъй като ми е пукната бронята и ще се възползвам да скрия забележката (ако има изобщо възможност де). 

 

Принципно доста дълго време (4-5 години) съм карал колата само и единствено на бензин, не ми представляваше проблем, защото си бях самичък, а използвам колата си само, за да си свърша някаква работа или да ида на почивка с нея. Отскоро обаче семейството се увеличи с един човек, а скоро се надявам да се увеличи и с още един и колата се/ще се кара много по-често и на много по-дълги разстояния. Това е и причината да се реша на тази стъпка, тъй като вече икономически не ми е особенно изгодно да я оставя само на бензин. 

Заченах темата, тъй като не съм много в час с газовите уредби като цяло и се надявах на точно такива насоки, които получавам от Вас, за което искам сърдечно да благодаря на всички Ви.  :plate_skoda:

П.П. При мен разходът на бензин е 9,5-10л градско в пикови часове. Успявам да го сваля до 7-8л когато в града няма много движение. Извънградско до момента не си спомням да съм надвишавал 8л, при това на магистрала (120-140км/ч) и с включен климатик... Бе.... много я обичам тази кола просто !!!

Редактирано от SawBass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята капачка е от лявата страна, долу на бронята. Пък това с цапането на ръцете ми дойде малко на шега :) На коя бензиностанция ви позволяват да пипате колонката?!

Колега, слагай газовата и се радвай още повече на колата. Този мотор наистина не е капризен, просто всичко е до настройката, както ти писахме вече преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А отвиване/завиване на капачката,сложена ниско на бронята няма да цапа ръцете???

 

Преходника искаш-неискаш го пипаш, докато си го прибираш, капачката ми я сваля/слага бензинджията, та ако ще и цялата да е в кал, няма как да се изцапам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък дори и с преходник да е - при зареждането на бензина - на полото ни е така. Колко ще се изцапаш като го извадиш от жабката, навиеш го, напълнят ти бутилката и го прибереш обратно?! Единственото е че е една идея по-нестабилно, защото пищова го тегли надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.