Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател 2.0 TFSI


piccinini

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Имам мераци към октавия с такъв мотор. Не намерих кой знае каква информация в нашия форум за него, съжалявам ако има и само отварям нова тема. Мненията във форумите на ауди и фв са малко стряскащи, но при положение, че там почти всеки, който пише, е с кола 2ра, 3та и N-та ръка, е нормално да има проблеми. Знам, че има проблеми с харч на масло, но по написаното всеки говори за различни цифри и различни причини - маслена помпа, бутала и т.н. Пише се и за ремонти в рамките на няколко хиляди лева.

Нужно ми е мнение, препоръка и помощ от хора, каращи или имащи допир до такъв тип двигател :)

Говорих с Пепи, който каза, че при правилна поддръжка (хубаво масло и не по-голям интервал за смяна от 10 000 - 12 000км) двигателя би трябвало да си е наред. 

Евентуално колата ще се ползва в повечето случаи само за пътувания, карането в София няма да е кой знае колко (ходя на работа с колело или метро), та въпросът ми е, реалният разход колко е при темпо 140-150км/ч макс? Също и в София ме интересува.

С какво гориво се кара - 98 или 95 и какви добавки е добре да се ползват?

Благодаря на отзовалите се предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли кой въпрос не се задава в шоурума на Ролс Ройс?

Колко харчи?

Щом питаш за разход,смятам че не си за тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Знаеш ли кой въпрос не се задава в шоурума на Ролс Ройс?

Колко харчи?

Щом питаш за разход,смятам че не си за тази кола.

хаха, защо колега? Смяташ, че не мога да си го позволя ли? Мисля, че е съвсем нормално, човек, който си купува  кола да се поинтересува какъв е разходът ѝ, ако в София с нормално каране доближава 20л/100км може би наистина не съм за тази кола

Ако имаш някакъв опит с този двигател, ще се радвам да го споделиш, не смятам че е много смислено да се заяждаме :) Нали за това е форума, някой пита нещо, друг който има ноу хау отговаря 

Редактирано от piccinini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя си страда от болежките на ранните TSI. Покупката е рискова.

 

Иначе върви добре, носи на тунинг, харчи от малко до нормално като за конете си.

 

Кара се с 95, нищо не пречи да и наливаш и повече октани, дали има ефект... по - скоро не.

 

Честно казано аз не бих рискувал. Предлагането е силно ограничено и вероятността да нацелиш дървото е сериозна. Ако държиш на турбиниран бензин, по-добре вдигни мизата и вземи кола след 2012.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Имам мераци към октавия с такъв мотор. Не намерих кой знае каква информация в нашия форум за него...

Ако ти се четат милион страници, тук преобладават оплакванията от vRS - https://www.briskoda.net/forums/topic/266114-18tsi-and-20tsi-engine-failures/

 

В нашия форум има повече мнения за 1,8 TSI, но проблемите на двата двигателя са еднакви...

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/55233-%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B0-octavia-ii/page-3&do=findComment&comment=429498

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/54393-%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-18tsi-160%D0%BA%D1%81-07/?hl=bzb&do=findComment&comment=415196

 

Използвай търсачката - вероятно ще излязат още теми за 1,8 TSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се четат милион страници, тук преобладават оплакванията от vRS - https://www.briskoda.net/forums/topic/266114-18tsi-and-20tsi-engine-failures/

 

В нашия форум има повече мнения за 1,8 TSI, но проблемите на двата двигателя са еднакви...

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/55233-мнения-за-конкретна-octavia-ii/page-3#entry429498

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/54393-мнение-за-18tsi-160кс-07/?hl=bzb#entry415196

 

Използвай търсачката - вероятно ще излязат още теми за 1,8 TSI.

От това което прочетох,излиза, че първото поколение тфси уж е по-читаво от второто.За кола след 2012г трябва да се отделят доста повече средства,особено за кола с история. По принцип няма да гледам нов внос и тн, тези коли са обречени, дори и да са изключително здрави :д

Екземпляра към който съм се насочил е https://m.mobile.bg/details/11524408571768653 , би трябвало да е гледана кола, изхождам от това, че някой който си купува рс чисто нов е фен на колите и има средства,няма да е някой мърляч, макар че винаги има изключения :)

Какви са начините да се провери в какво състояние е двигателя?

Благодаря на всички отзовали се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами цената е повече от сериозна. Аз лично толкова пари за 12 годишна кола никога няма дам. Особенно пък за ТСИ от тия години. Това е лично мнение, да не се взима предвид.

 

Та ако цената може да е критерии за състоянието, тук определено критерия е покрит. Лошото на дискутираните проблеми е , че няма как да го видиш отвън. На сервиз няма да се види също, диагностики не помагат. Личи си само с по-дълго каране. Т.е. ще разбереш чак като я купиш...

 

Ама щом си се навил толкоз баш на тоя мотор - отивай да я гледаш, на снимките изглежда бонбон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към конкретната обява, автомобилът е доста постен откъм допълнително оборудване. Освен люк, не виждам нещо друго над базовото оборудване за vRS. Няма подгрев на седалки, автопилот, парктроник. Мултимедията е базова и също така отпред вляво е по-ниска, все едно има счупена пружина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хич не съм навит на двигателя, просто ми е нужна голяма и широка кола, харесвам шкодите, та октавия комби покрива моите изисквания, освен това съм и фен на рс моделите :) предпочитам да си купя бензинова кола (2ра ръка дизел има много по-голяма вероятност да е изключително много км), та явно за съжаление варианта е 2.0тфси :D това не означава, че ще си купя такава де, просто събирам мнения, а пазара предлага много възможности като различни марки и модели. Относно цената за 12г кола - и според мен не е ниска, но предпочитам да си купя по-стара кола с доказана поддръжка и пробег за по-голяма сума, отколкото да взема по-нова, напудрена и със съмнителна поддръжка, която в последствие да се налага да ремонтирам и тн.

Относно екстрите - мисля, че съм сравнително просто устроен човек и за мен това не играе кой знае каква роля, стига ми да има климатик/климатроник, електрически стъкла, ксенон. Имал съм кола с подгрев на седалките, които за 5 години не пуснах ни веднъж. По-принцип глезотийките са хубаво нещо, но са допълнителна възможност за дефект. Кофти е, че няма темпомат - това е нещо, което харесвам и ползвам. 

За по-ниската от едната страна - не мога да определя от снимките (може и това да е идеята им :Д). Ако се стигне до оглед на колата - ще се прегледа най-щателно и каквито видими проблеми има, би трябвало да излезат на яве :)

Благодаря за съветите/мненията :)

Редактирано от piccinini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат се слага допълнително, на тия модели е просто и сравнително евтино.

 

Дизели има на тия пари също с история и на малко километри. Даже форумни минават чат пат. Всъщност предлагането е в пъти по-голям, реципрочно вероятността да уцелиш читава кола е много по-голяма.

 

Според мен търси дизел >= 2010 година. Тогава вече са комън реил и като цяло са здрави мотори. Или 140 коня базовия вариант или 170 RS версията. За тези пари би трябвало да намериш добра, особенно ако не бързаш с покупката.

Или бензин след 2010, мисля тогава оправяха болежките и там.

 

Просто около 2005-2008, най безпроблемните мотори са 105 коня дизел и 1.6MPI бензин, ама те ще са ти много слаби. Повечето от другите си имат една или друга детска болест. След 2010 нещата се стабилизират.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат се слага допълнително, на тия модели е просто и сравнително евтино.

 

Дизели има на тия пари също с история и на малко километри. Даже форумни минават чат пат. Всъщност предлагането е в пъти по-голям, реципрочно вероятността да уцелиш читава кола е много по-голяма.

 

Според мен търси дизел >= 2010 година. Тогава вече са комън реил и като цяло са здрави мотори. Или 140 коня базовия вариант или 170 RS версията. За тези пари би трябвало да намериш добра, особенно ако не бързаш с покупката.

Или бензин след 2010, мисля тогава оправяха болежките и там.

 

Просто около 2005-2008, най безпроблемните мотори са 105 коня дизел и 1.6MPI бензин, ама те ще са ти много слаби. Повечето от другите си имат една или друга детска болест. След 2010 нещата се стабилизират.

Не съм срещал из обявите дизелови обявени с история, но вероятно просто не съм ги видял. Цените, на които се предлагат в нашето мобиле са доста по-солени, а всички са нов внос, което директно ме отказва

Какъв е нормалният разход на масло на този мотор при спокойно каране и при по-бързо, вмества ли се в рамките на 1-1.3л/10 000км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам такава кола, точно с този "проблемен" двигател. За три години, откакто я имам, съм навъртял малко над 60 000 км. с нея или около 20 000 км. на година. Карам я 50/50 градско и извънградско. Мнението ми за колата - разкошен автомобил в този ценови клас. За стоковите си 200 коня върви отлично, без значение дали в града, на шосе или на магистрала. Купето за семейно пътуване не е като на Супърб, но е прилично и много по-удобно от на Фабия. А багажника - огромен е. Особено за класа си, където май няма конкуренция.

 

Разход на гориво, градско. Знаеш, че за София това е доста разтегливо понятие и фиксирани стойности няма. Когато не се движа в час пик, при спокойно каране, разхода ми е между 7.5 и 8.5 л/100 км. В задръстване или по-здраво настъпване, никога не ми е давала повече от 13 л/100км. При маршрут от около 6 км, през първите 3 от които колата е студена, при умерен трафик и спокойно шофиране, разхода е до 10 л/100км. При същите условия, но с настъпване, около 11.5 л/100км.

 

Разход на гориво, извънградско. И тук е малко относително. Зависи от стила ти на шофиране, дали караш повече по магистрала или повече по шосе. При мене, на шосе, натоварен автомобил с цялото семейство и багаж, преход от около 80 км в едната посока, спокойно шофиране с трафика при скорост около 100км/ч разхода е 6.3-6.5 л/100км. Ако карам със 110-120 км/ч., съответно повече изпреварвам и доускорявам - разхода отива на около 7-7.2 л/100км. На магистралата при тези скорости нещата са идентични. При каране с добро темпо и скорости между 160 и 180 км/ч, разхода отива на 8.5 л/100км.

 

Горните стойности са мои, получени при моя стил на шофиране и са засичани винаги двупосочно, т.е. общото на отиване и на връщане. При тебе би могло да е по-различно, но не вярвам да е голяма разликата, без значение надолу или нагоре в разхода.

 

Разход на масло. Колата се кара с 5W40. Това е турбиниран бензинов двигател, който трябва да харчи масло. Така е конструиран, така е произведен. Преди 20 години беше модерно да се хвалим, че колите ни не лапат масълце. Но при част от съвременните двигатели това си е заложено конструктивно от завода. Едно Порше, например, може от София до Варна, при яко настъпване, да хапне литър, литър и нещо масло. И това е нормално. Моята харчи между 0.7 и 1 литър, от смяна до смяна, в зависимост какво масло съм й сипал. В което няма нищо плашещо, срамно или каквото и да е. Толкова харчеше на 160 000км, толкова харчи и в момента на 220 000 км.

 

Този двигател не обича маслото да е около и под минимума (то второто кой ли двигател обича). Не обича евтиното масло. Ако сипваш хубаво масло, подходящо за този двигател и ако следиш нивото му, едва ли ще имаш проблеми с мотора. Според мен повечето оплаквания за този двигател тръгват именно от това.

 

Добавки за масло. Не слагам и не мисля да слагам.

 

Гориво. Колата върви отлично както с 95, така и с 98, 99 и 100 октана. Ако си спокоен шофьор, 95 октана са достатъчни. Ако обичаш да настъпваш, да се радваш на повече динамика и съответно на малко по-нисък разход, ако караш спокойно, високооктановия бензин е за предпочитане. Цецо по-горе написа, че няма разлика в горивата. Аз смятам, че има. При това голяма. Дори усещам разлика между горивата с повече октани на различните бензиностанции. До преди половин година бях върл противник на Шел и никога не спирах на тяхна бензиностанция. Докато един ден не сипах по съвет на колега. С техния vPower 95 колата върви като с 98 на Лукойл и 99 на Круиз. А с vPower Racing - ами няма аналог това гориво. Скъпо е, но кефа е голям.

 

Добавки за гориво. Пробвал съм Octane booster-а на Xenum. Сипвал съм го на 95, 98 и 99 октанов бензин. В предписаната или по-голяма концентрация. Ефект не усетих. Ефект имаше от Octane Booster-а на Pro-Tec. Сипвал съм го на 95. Но крайната обща цена се доближава до тази на високооктановите горива, затова вече не го ползвам. Не съм го пробвал с тях как би било, но и да ми хареса, цената ще стане космическа.

 

Ремонти по колата. На 190 000км смених турбината. Заради счупен гейт. Тя си работеше перфектно, ремонта на гейта нямаше да е толкова скъп, но по стечение на обстоятелствата се сдобих с ново турбо и директно го смених цялото. Смених още два клапана по двигателя, разширителния съд и направих два незначителни ремонта по окачването (тампони и т.н.). За кола на вече 220 000 км. това нищо не е. И няма как да не съм доволен. Знам, че остарява и е възможно ремонтите да зачестят. Но за сега всичко е ОК.

 

В заключение. Не съжалявам нито за миг относно избора ми на този автомобил. Харчи малко, когато не го настъпвам, не харчи много, когато му се радвам на динамиката (особенно с конкуренцията от други марки в този клас). Не е скъп за поддръжка. Лесен е за управление в градски условия, като детска играчка е. Не му трябва много място за паркиране. На магистралата може кротко да се движи в средната лента или да не излиза от лявата. На шосето - кеф ти с трафика, кеф ти покрай него. Не е перфектния семеен автомобил, но 4-членно семейство пътува без проблем. И багажника - огромен е.

 

Това е моето мнение за този прекрасен автомобил. Горните данни са на база мой стил на управление. Ремонтите са на база бройката, на която аз попаднах. Няма гаранция при покупка на автомобил втора употреба, че и при теб ще е така. Както няма гаранция, че и занапред при мен нещата ще са безпроблемни. Но пък се надявам информацията да е полезна както на теб, така и на всеки, който се интересува от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, много благодаря за изчерпателната информация, определено ми изясни някои работи.

Сега имах малко повече време и поразгледах темата от бришкода с проблемите на англичаните с този род мотори и това, което ми направи впечатление е, че всяка една описана кола е след 2009г, поне аз не видях проблем с двигател 2006-2007. Има ли разлика в мотора, който се слага преди и след фейслифта и ако има каква е? Логично обяснение е, че сменят колите доста рано:д

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е по добре и здраво направен от аналога му 1,8 тси 160. Но понякога и той страда от подобни проблеми с разхода на масло. Ако е подържан добре, дори проблеми с разход на масло няма драматични. Това означава първия собственик, да си е сменял маслото през 10 000км.Което е почти невъзможно да го намериш :) На лонг интервал са са съжаление били.

Не е прав Юли, че е проектиран да харчи масло. Но 1 литър на 10 000 км.е нормално.

Вярно е че Поршетата от този период са мега масларки. Не трябва да се дават за пример обаче.

Хубави са тси 1,8 и 2.0 от трето поколение. Там са си оправили тъпите бутала ваг групата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за съжаление Сами е прав. Почти никой не сменя маслото по-рано от предписания най-често LL интервал. Затова дебна, ако нямам възможност за чисто нова кола, да купя неговата някой ден :P

 

Иначе си мисля, че след като е нормално да има определен разход на масло, значи заводски трябва да е заложено това. В началото бях озадачен, когато ми се наложи да сипя почти литър за 12 000км пробег. От всички коли, които имам и съм имал, тази е първата, на която доливам. Потърсих информация и до сега не съм срещал някой с този двигател да не долива. Не е драма. Не е висок разхода. Пък и предполагам някои помнят Владо, който смени по гаранция точно този мотор... :)

 

Сега имах малко повече време и поразгледах темата от бришкода с проблемите на англичаните с този род мотори и това, което ми направи впечатление е, че всяка една описана кола е след 2009г, поне аз не видях проблем с двигател 2006-2007. Има ли разлика в мотора, който се слага преди и след фейслифта и ако има каква е? Логично обяснение е, че сменят колите доста рано:д

 

Това ме успокоява. Не съм обърнал внимание на подобна зависимост. Моята е 2007-а, код на мотора BWA. За останалото, в какво се изразява разликата, може би Сами може да каже, ако е правил съпоставки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има сервизна книжка колата, ще проверя. По телефона човека каза,че го сменя преди 10 000км,надявам се да е така.

По мое мнение всеки двигател, ако го караш с ЛЛ масло и го сменяш на 30000км ще береш ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди и след фл,мототра е еднакъв общо взето,има един на префейса с ремък.Първите са с него.

По принцип като се подържа е много як мотор.Много държи и на тунинг.Най важно е да са окей дюзите,гърбицата на вала на помпата за високото налягане и пъпвата сонда.

Фси тата знаете имат склонност да трупат нагар по дюзите защотот са в цилиндрите и им намаля дебита и става опасно.Трябва през 100 000 да се почистват всмукателните колектори от нагар.Нова сонда след този пробег и желателно бобини,осбено ако ще се засилва..Свещи през 50 000.

И това е,само газ после.

Веригата да не забравяме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се проверят дюзи, гърбица и тази помпа? Също така как се проверява този нагар? Извинявам се за въпросите,но не съм особено технически грамотен, зная принципа на работа и тн, но дотам :)

Доста полезни неща научих от вас, благодаря за което, предполагам, че и за много други ще е. Излиза, че не е чак толкова черен дявола и ако такъв вид мотор е поддържан правилно,си работи съвсем в реда на нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ходих да я гледам https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11524408571768653&slink=73mylc, готина е колата. Има някои забележки - FIS дисплея не работи и трябва да се смени, евентуално може би има лагер на главината за смяна отзад и може да е счупена една пружина (както някой спомена) отзад, копчето за усилване и намаляване на музиката не дава контакт всеки път. Колата е с по-ниски пружини, пазят се оригиналните. Ходих и Пепи да я види, върза я и излезе грешка на първата сонда, втората е изолирана, защото са свалени катализаторите. Видя също, че компа е флашнат 2 пъти, момчето каза, че никой никакви интервенции не е правил по колата, ще звънна тия дни в еуратек те да кажат нещо дали не са ъпдейтвали (ама чак пък 2 пъти :D ). Иначе колата е много стегната, няма тропане по ходовата част, според Пепино двигателя работи на пръв поглед нормално, като се даде газ не мирише на масло и не пуши бяло. Салон и волан са доста запазени, колата наистина е на около 121000км, карат си я семейството, но ще купуват леон комби купра и ако тази не се продаде в скоро време, ще я дават в представителството на сеат.

Евентуално ще я заведа и в сервиз да ѝ прегледат и хардуеъра :)

Грешката в сондата ме притеснява, дава, че сместа гориво-въздух е много богата. Какви може да са вариантите и причините за това? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих спрял дотук. За тая цена има немалко забележки и то не са дреболии. Вярно е, че не е нищо непоправимо, ама и цената не е ниска. Според мен ще ти стъпи поне н 14к докато стане в безупречно състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази цена със сигурност няма да я купя, за сега говорихме да свали поне 1500лв,но с тези забележки, за да се разберем ще трябва да сваля още. Единствено ме притеснява грешката със сондата. Останалите неща се сменят и не е кой знае колко скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено ме притеснява грешката със сондата. 

 Трябва да се види какъв софтуер е налят. Ако някой се е правил на мапер, не е ясно втората сонда как е изолирана. Като цяло, варианта с махането на втората сонда не е най-добрия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.