Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

O1 vs G4


Алекси Георгиев

Recommended Posts

Колеги, първо искам да кажа, че съм невежа и затова пускам тази тема.

Днеска един голф4 ме накара да се позамисля малко...

В градски условия се засичаме с въпросния голф на едно спокойно кръстовище. Той вървеше по 4 лентов път (2 на 2 ленти) аз излизам от пресечка без предимство. Спрях, за да мине, но човека намали заради дупки. Държеше лява лента от двете. Аз излязох почти равен на неговата задница в крайна (дясна) лента на десен завой. В същия момент голфа полудя от веднъж с пилене на гуми и облак чернилка. Това събуди в мен някакви инстинктивни реакции и аз също стъпих на газта (на 2-ра) почти до долу. Отсечката (по моя преценка) е не повече от 1 км. Може би към 700-800 метра до другото кръстовище. За това разстояние голфа ме беше повел с повече от кола разстояние докато и двамата пуснахме газта.

Въпросът ми е... Знам че е относителен, но по принцип как стоят нещата ?

Колата ми е 1.8 20v 125 коня. Подчертавам че съм на газ (нямах време да превключва на бензин), а предполагам че голфа е дизел заради черния облак, който изхвърляше.

Предимството му е, че е малко по-лек от мен. Пък и аз в багажника имах товар около 30-40 кг. Освен това (признавам си) в мен никога не е имало и помен от "джигитско" поведение - нямам такъв характер. Просто се возя с колата като всеки средностатистически човек. Даже откакто я карам нямам спомен да е минавала 5к оборота и то на магистрален път. Просто днес нещо се случи... И се замислих как тая 4-ка ме сряза като гнила тиква.

Газовия инжекцион уж си е добре, но нормално ли е дизела така да ме отреже ?! Наистина, нямам наблюдения относно tdi-то освен няколкото (5-6 пъти) СПОКОЙНО каране на октавията на брат ми (1.9/110hp) без да я "заварявам".

Из

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е колега, не се впрягай! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хич не се впрягам, изобщо не ме влече да се гоня с никого, камо ли с голф на грозни 18' и стикер brazzers на задното стъкло.

Въпросът е принципен, защото наистина не знам как стоят нещата.

Тия голфове са на същата платформа. Дизеловите мотори са 90 или 110. Аз съм 125, ама съм на lpg... Интересува ме от пропан-бутана ли е по-слабото поведение на октавията или ако и на бензин да съм пак би ми напълнил купето със сажди ?!

А всъщност има и друг момент... Чип-тунинг. Не го знам каква му е историята.

Затова казах, че нещата са относителни, но по принцип в реални и чисти условия пак ли голфа ще смачка на заварка ?

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закъснял си на старта. Като си му видял пушилека, тогава си настъпил. Може и да му е ударил първия зъб. Ти на втора, докато се развърти мотора....Ти си знаеш ситуацията и трябва да прецениш що изоставаш. Скорост на движение, не подходяща предавка и т.н. Не ние да предполагаме кой какво е направил. С АГУ мотора губи 10% от мощността си. Според мен, добре си се представил. Т.е. колата е наред. А и 800м. е късо разстояние, за да наваксаш пропуските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравняват се турбо дизел с атмосферен бензин... Няма смисъл...

Ако бензина беше турбо 125 кс резултатът щеше да е обратният.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Жоре! Всяко твое мнение винаги е давало яснота по зададен въпрос!

Поздрави и на Чавдар - само че ако мотора ми беше с турбо, щях да съм с 25 коня повече от сегашните :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е избълвал пушилка вероятно е чипосан.

 

Иначе турбинирана кола при това назобена, срещу атмосферен асматик... играта е предварително решена. Горивото няма значение, въпрос на охлюв. Само можеш да гадаеш какво е под капака, тия голфове стигат до 150 заводски. Нагоре е въпрос на възможности... може и двойни коне на теб да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Октавията ти върви от 120 нагоре. Не знам от кога я имаш и как я караш, но пробвай. Моята от 120 до 200 вървеше горе долу както от 0 до 100 :) На тия коли кутията е сбъркана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола я карам малко повече от година, но просто манталитета ми на каране никога не е бил "душмански" и никога не съм мачкал газта зверски. До сега съм карал само и единствено бензинови мотори - 1.6/75 коня; 1.4/101 коня и този 1.8/125 коня.

Конкретно за този мотор 1.8/125 коня ми прави впечатление, че някакси започва да върви след 2500-3000 оборота и нагоре като никога не съм стигал 6000 във високите предавки, камо ли да я изрежат до толкова в ниските.

Просто нямам опит и наблюдения върху "изстискването" на даден мотор (пък и не ме влече да имам подобни такива). Затова зададох тези въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, аз имах толедо със същият мотор. Колата върви прилично, но трябва да е в обороти, което ще рече над 3000. Под това си е доста тегаво. Това идва от 20-те винтила на мотора - с риск да кажа някоя глупост, по спомен мисля, че бяха 3 смукателни и 2 изпусктателни винтила на цилиндър. По времето, когато я имах тази кола съм си говорил с майстори... в началото ми се струваше, че й има нещо на колата... в ниските обороти усещането, е че караш под 100 коня... казвам го, защото преди това толедо карах едно по-старо 1,6 100 коня от 98-ма година, което вървеше доста по-добре в ниските... но беше с 8 винтила. Та, тогава и аз започнах да се чудя.. аджеба, защо един по-мощен и по-голям двигател е по-спънат в ниските от друг, който е по-слаб и по-малък. Та, тогава това ми обясниха... че този двигател е сметнат да се кара в обороти и тогава определено си върви добре. Разбира се, тогава и разхода става различен :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя мотор 1,8 125 е толкова умрял, че тоя голф и 1,9 тди 90 коня пак ще го отнесе.Карам такава служенбна на бензин и не само че харчи като ламя а няма и никакво ускорение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,без да се обиждаш,но чистия 1.8 е слабичък до към 3000-3200 оборота.

А Те Де Ито може да е напомпано доста.

Виждал съм стоков 90кс и извадени 190+кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, приятели, изобщо не се обиждам!!! В началото на темата казах, че изобщо не разбирам от чип тунинг, нямам опит в гонки и изобщо не ме влече. Споделих случка, която ми направи особено впечатление и която споделих с вас. Не за да ви кажа нещо, а вие да кажете на мен.

Но наистина и аз, при все че много неща са ми чужди по тоя въпрос, съм стигнал до извода, че колата сякаш почва да върви след 3000 оборота. Но изключително рядко това е имало значение за мен, защото се е случвало да се "дръпна" при изпреварване и да усетя, че мотора ми е муден, но това са изключения.

И ако щете да ме кръстите старче, ще ви кажа, че в ежедневието ми колата почти не е минавала след 3000 оборота. Откакто я карам до сега веднъж, ама само веднъж съм я "тумбил" до 200-210 км/ч на ам Тракия.

И затова пуснах тук тази тема - един път да настъпят газта и то някаква чипната четворка да ме сцепи като краставица :) :)

И сега къде ми е самочувствието ?! :)

Как да дойда на събора при Калояново?! Освен да си направя няколко снимки с колеги, докато съм паркирал на тревата, встрани от другите шкоди. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Жоре! Всяко твое мнение винаги е давало яснота по зададен въпрос!

Поздрави и на Чавдар - само че ако мотора ми беше с турбо, щях да съм с 25 коня повече от сегашните :)

 

И да беше 1,8Т едва ли щеше да го вземеш.Голф 1.9ТDi 116к.с върви един калник пред 1,8Т,а какво остава,ако е чипван.Твоя мотор си е чудесен за твоето каране и нужди,но е далеч от динамиката на дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да беше 1,8Т едва ли щеше да го вземеш.Голф 1.9ТDi 116к.с върви един калник пред 1,8Т,а какво остава,ако е чипван.Твоя мотор си е чудесен за твоето каране и нужди,но е далеч от динамиката на дизелите.

 

:cute:

 

1.8T е мотор, който в нормалното си състояние върви като за 200 к.с. Не случайно е предпочитан за тунинги и прочие. За справка, с моя Супърб се движи наравно (193к.с.), да не кажа, че аха да ме нашамари (навярно заради куция автомат).

"Пускал" съм се със старата ми Октавия (същия мотор, 1.8 125кс.) със Пасат 1.9 ПД 131 коня и се движа наравно с него.

 

Дизелите вървят (в никой случай много), но и бързо "свършват". А там където свършват, бензина продължава още много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............

И сега къде ми е самочувствието ?! :)

Как да дойда на събора при Калояново?! Освен да си направя няколко снимки с колеги, докато съм паркирал на тревата, встрани от другите шкоди. :)

 

Ами как ... С барбекю , домашна врачанска рИкия и тЕ така тЕ . После снимките да са ти проблема :tooth:  :dance:

 

P.S. А за случката с ГоУфо ... Както отбелязаха вече колегите ... Съвсем нормално е .

И все пак , съм напълно съгласен с ето това ... (и то като собственик на TDi )

...............

 

Дизелите вървят (в никой случай много), но и бързо "свършват". А там където свършват, бензина продължава още много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, първо искам да кажа, че съм невежа и затова пускам тази тема.

Днеска един голф4 ме накара да се позамисля малко...

В градски условия се засичаме с въпросния голф на едно спокойно кръстовище. Той вървеше по 4 лентов път (2 на 2 ленти) аз излизам от пресечка без предимство. Спрях, за да мине, но човека намали заради дупки. Държеше лява лента от двете. Аз излязох почти равен на неговата задница в крайна (дясна) лента на десен завой. В същия момент голфа полудя от веднъж с пилене на гуми и облак чернилка. Това събуди в мен някакви инстинктивни реакции и аз също стъпих на газта (на 2-ра) почти до долу. Отсечката (по моя преценка) е не повече от 1 км. Може би към 700-800 метра до другото кръстовище. За това разстояние голфа ме беше повел с повече от кола разстояние докато и двамата пуснахме газта.

Въпросът ми е... Знам че е относителен, но по принцип как стоят нещата ?

Колата ми е 1.8 20v 125 коня. Подчертавам че съм на газ (нямах време да превключва на бензин), а предполагам че голфа е дизел заради черния облак, който изхвърляше.

Предимството му е, че е малко по-лек от мен. Пък и аз в багажника имах товар около 30-40 кг. Освен това (признавам си) в мен никога не е имало и помен от "джигитско" поведение - нямам такъв характер. Просто се возя с колата като всеки средностатистически човек. Даже откакто я карам нямам спомен да е минавала 5к оборота и то на магистрален път. Просто днес нещо се случи... И се замислих как тая 4-ка ме сряза като гнила тиква.

Газовия инжекцион уж си е добре, но нормално ли е дизела така да ме отреже ?! Наистина, нямам наблюдения относно tdi-то освен няколкото (5-6 пъти) СПОКОЙНО каране на октавията на брат ми (1.9/110hp) без да я "заварявам".

Из

Кола без турбо е като жена без цици.  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.