Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Superb 2 DSG - проблем със скоростите


B.G.Head

Recommended Posts

Здравейте. Имам следния проблем със Супърб 2 DSG. При смяна на дирекция от R на D започва да тресе на тласъци и не винаги зацепва задната. С рестартиране на двигателя обаче се оправя, та всявам известен смут понякога при паркиране назад. При паркиране на P обаче също тресе със същите тласъци. Момчета от шкода казаха, че било мехатроник. Той се рециклирал и се връщал, други казаха, че може и от смяната на маслото да се оправи. Моля Ви, помогнете, не видях подобна тема, ако някой реши да се прави на интересен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • tuningmania

    8

  • stanley

    19

  • B.G.Head

    8

  • chaveto

    16

Най-много писали в темата

Ами аз мисля да се направя на интересен, ама с цел да ти помогна.

Като за начало, информацията, която си дал е меко казано оскъдна, а и объркваща. Какво значи "При смяна на дирекция от R на D започва да тресе на тласъци и не винаги зацепва задната" ? Като смениш на D, НЕ трябва да зацепва задната, така че обясни какво си имал предвид. Отделно:

6 или 7 скорости?

Кога последно е обслужвана кутията?

На колко км. е колата?

Има ли ритане при смяна на другите скорости в низходящ и възходящ ред?

От кой град си, че поне към сервиз да те опътим? Кои са "момчетата от Шкода"? Еура тек София или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор. Малко ми е забързано ежедневието, та явно съм объркал словореда. От P na R i ot D na R ne vinagi зацепва. Тласъците са само тогава, при смяна на скоростите всичко е перфектно! Колата е 2009, към 220 х.км. колата я имам от година и нямам си на идея кога какво е сменяно, тъй като я взех на търг, без много история. 6 скорости е, момчетата са от еуратек софия, а аз не съм в България, а в Англия, така че упътване към сервиз няма да ми помогне. Посъветваха ме смяна на масло на скоростна кутия да не става в случайни сервизи или "на улицата". Просто бих искал да попитам за съвет, дали да действам с рециклиране директно на тоз мехатроник или да мина първо през смяна на масло в Шкода. А това за интрресните бе отправено към хора, които биха се включили с думите"Има такава тема, прочети, баси..." и те така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресене при смяна на предавките както казах няма, всичко е перфектно, и с кикдауна също, сваля от една до две предавки, но напоследък забелязвам леко притрисане след 60 км/ч, даже на два пъти след 100, тогава бе по-сериозно. Аз и честно казано с повече не я и карам, то с тея камери къде... Малко само да добавя, така и така ще питам разни работи. Колата пуши доста, на място когато работи около нея направо не се седи, а да не говорим, че влиза дим и вътре в купето при работа на място. На техническия ми казаха, че може да са запушени дюзите, да съм сипел добавка за дизел, да напълня с V-power и да я покарам със 120-140, в обороти да влезе и щяло да се оправи. Е, значително по-малко е, но положението остава същото. Докато се движи обаче вътре дим не се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те във VW форума не случайно имат шаблон, как се отваря тема. Посочви се марка, модел, мотор, година. Без да се заяждам, но колегите са прави. Без пълно описание на модела и версията на колата е трудно да ти помогнем. Към настоящия момента всяка конфигурация си има строго специфични проблеми и начини за оправяне. Дай допълнителни детайли и ще получиш най-адвкватните отговори.

Например: Супърб 2, 2009, 2.0ТДИ (код на мотора), ДСГ - за теб реално остава да посочиш какъв е мотора на колата, другото вече е ясно.

 

За конкретния проблем бих казал, че е добре да се свали мехатроника и да се промие. Да се прегледат клапаните за предавките и най-вече за задна скорост. Това не е задължително в официалното представителство, но е задъ;лжително да стане в сервиз където знаят какво правят(т.е. не отварят ДСГ за първи път).

 

Пушенето не ми се струва да има общо с проблема със скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де, ам скоростната кутия не е ли еднаква за двигателите, в които се ползва. Код на мотора незнам. Супърб 2.0 тди, май е чипвана. 140 коня, заводски. Не казвам, че пушенето е от скоростите, просто така и така съм отворил темата за тази кола, да си излея душата. Мисля да я заведа в шкода за диагностика и смяна на масло на дсг-то, като за начало, та само от там започвам с 200 паунда. Ако не се оправи, ще търся сигърно друг сервиз за мехатроника, тъй като за да се рециклира се праща някъде този мехатроник (още 200-300 паунда поне) и не ми изглежда рентабилно да я оставя в шкода за няколко дни. Не държа да ми оправите колата с писане по форумите, но ако някой е имал подобен проблем, бих се радвал да даде съвет, какво може да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата пуши и е чипвана ми говори за не качествен чип.Явно е прекалено агресивен,което пък вероятно е довело и до скапване на кутията.Да не говорим,ако кутията не е ремапвана спрямо мапа на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава може ли се махне този чип и да се върнат заводските настройки, така да се каже

 

Може,но е малко след дъжд-качулка.Отиваш с представителството на Шкода и ще ти актуализират софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, “Май е чипвана”... Актуализирането на софта в Шкода ще е с последния за момента, което ще рече, тъй наречения - “Еко софт”. Има и там негативи за съжаление (писано е по темата), но поне няма да пуши много на място. Т’ва всъщност ми е доста странно - че на място дими и не се седи около нея. Принципно ако е “чипвана”, дори некадърно, би трябвало да прошушва при ускорение/движение. Но на място...явно е бил “адския-маняк” мапера. А дали така опушваше около нея и като я взе? Или в последствие по някое време се е появило т’ва?

За кутиятя не мога да кажа нищо, тъй като нямам такъв автомобил. Но бих се доверил на представителството за промивка/поддръжка/смяна масло и т.н. И бих започнал с най-безболезненото - смяна на маслото. Макар да е малко вероятно са се случи нещо хубаво само със смяна. Дано с рециклиране да стане. Имаше тема тук за колега, чиято кола беше отказала да включи изобщо коя да е предавка след най-обикновен престой в гаража му от седмица-две. По спомен май точно мехатроника се оказа...

Успех и пиши като има развитие, че наистина е “странна птица” тази ситуация при теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е мапвана, силно вероятно е в Шкода да му откажат да налеят фабричния софтуер. Всъщност незнам и дали могат. А и едва ли проблема е в мапването. Такова пушене може да е от кофти дюза.

 

Кутията в 80% от случаите е мехатроник.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е мапвана, силно вероятно е в Шкода да му откажат да налеят фабричния софтуер. Всъщност незнам и дали могат. А и едва ли проблема е в мапването. Такова пушене може да е от кофти дюза.

 

Кутията в 80% от случаите е мехатроник.

 

Във Шкода въобще няма да разберат,че е мапвана,освен ако не се е получил някой бъг и не могат да свалят софтуера.Хабер си нямат от четене и промяна на софтуер,всичко си идва от Шкода.Свалят стария,наливат новия и това е.

Редактирано от deodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също има такъв проблем. Навсякъде е перфектно движението, освен назад. Назад не може да тръгне мазно, все тръгва рязко и на тласъци. Досега не съм питал дали е проблем, но викам дай да ползвам темата на колегата. Отдавах го на това, че може да си е фабрично, но сега като чета и май не е.

Иначе при мен е 2.0 170 к.с. 4х4  DSG 6-предавки 2014г и е на 69К км. Като я взех на 60 и през тези 9 който съм минал си е все така. 

Редактирано от chaveto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също има такъв проблем. Навсякъде е перфектно движението, освен назад. Назад не може да тръгне мазно, все тръгва рязко и на тласъци. Досега не съм питал дали е проблем, но викам дай да ползвам темата на колегата. Отдавах го на това, че може да си е фабрично, но сега като чета и май не е.

Иначе при мен е 2.0 170 к.с. 4х4  DSG 6-предавки 2014г и е на 69К км. Като я взех на 60 и през тези 9 който съм минал си е все така. 

 

Подскачането назад се получава от ауто холда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подскачането назад се получава от ауто холда.

Интересно! Каква е логиката? Ако се изключи ауто холд-а без тласъци ли тръгва назад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно! Каква е логиката? Ако се изключи ауто холд-а без тласъци ли тръгва назад?

 

Според мен идеята е ако спираш на баир с предницата надолу да не тръгне колата.

При мен и Супърба и Фабията подскачат ако тръгвам рязко назад, за да не подскачат трябва да спра, включвам задна, изчаквам 1-2 сек и тогава тръгват плавно. 

 

Ауто-холда на Фабията е постоянно включен и няма опция за изключване, а на Супърба е постоянно изключен.

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При DGT-7 на Хюндай е абсолютно същото поведение. AutoHold също е автоматичен. Давайте време 1-2 сек на кутията и без рязко потегляне, когато се сменява посоката на движение.

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авто холд не знам на какво казвате, но това ако е някакво автоматично задържане което да държи като обикновен автоматик или като асистент за потегляне при наклон... при мен го няма. Защото ако съм натиснал спирачката и съм на наклон, при отпускане минава време докато зацепи и тръгне. Затова това го правя с паркинг спирачката иначе тези на светофарите настръхват и започват да свирят като се върне назад докато включи и тръгне.

Иначе подскачането го има не само при самото тръгване. Изчаквам да включи назад и подавам газ за да тръгне, като съм подал съвсем малко газ. В момента в който реши да тръгне и става много рязко и с висока скорост. А понеже влизането ми в гаража е с голям наклон и там държа една газ а колата се качва все едно аз и подавам и отнемам от газта. А в момента в който стъпят задните гуми на равното ако не върна газта и тръгва отново рязко и бързо.

Същото го прави и докато прескочи ръба на самия бордюр. Не става плавно да мина през ръба, защото застава на него и иска повече газ, в момента в който го прескочи и все едно някой я е ритнал в предницата и направо тръгва със скок. 

Докато досега доста автоматици от всякакъв вид съм вкарвал в гаража ми, както съм и карал и такова поведение не съм срещал.

ЕДИТ: сега се сещам за Мерцедес. Това авто холд дали е като при него, спираш и като натиснеш още спирачката и той автоматично застава на паркинг за да не държиш спирачката докато дремеш на светофара.

Редактирано от chaveto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Autohold е когато натиснеш спирачката за да спреш и колата спре напълно, независимо дали на наклон или на равно и след това си махнеш крака от спирачката - колата не мърда нито напред нито назад, докато не натиснеш педала на газта- за да потеглиш. Все едно някой автоматично ти дърпа, ръчната когато спреш и после автоматично ти пуска ръчната спирачка, когато решиш да потеглиш. Поведението на твоята кутия определено не е нормално според мен, все едно ти буксува съединител. Това при по старите автоматици се наблюдава при ниско ниво на масло в кутията или заминали секции в кутията, също и при неизправен клапан за задна предавка.

 

Какво се случва ако на равен път включиш на D или R и си махнеш крака от спирачката - колата потегля ли бавно напред / назад или седи на едно място, докато й подадеш газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Според мен, поведението на "DSG"-то на Колегата "B.G.Head", абсолютно не е нормално. При мен, на "Superb"-а, няма никакво ритане, скачане, придърпване, тресене и така нататък подобни. За съжаление, не мисля, че проблема може да се установи с компютърна диагностика. Според списъка със симптомите (като същият е хубаво да е максимално изчерпателен) и пробно шофиране, специалист по "DSG"-та, може с най-голяма достоверност, да конкретизира проблема. Целодневно Шофирам в София служебно "Audi Q 5". Автоматичната скоростна кутия при него е 7-степенна и започна да прави следния проблем: не може да изкачи не особенно сериозен асфалтиран наклон на "R" - автомобилът се форсира, но не помръдва. След смяна на "Software"-а в официалният сервиз, сега се качва, но ми казаха, че скоростната кутия е тръгнала да си заминава, но най-разумно било да се кара, докато може и след това да се сменя/ремонтира, тоест, да не се сваля, докато още може да се движи. Излишно е да казвам, колко силно се съмнявам в думите на официалния сервиз, но поне за сега се движи почти без проблеми вече около 30.000 километра от първите прояви на пробеми..

 

До "stanley" - Според мен въпросът е до какъв наклон сам тръгва автомобила а не на равно дали тръгва. Ха-ха-ха. Ако дори на равно вече не тръгва, значи автоматичната скоростна кутия директно е тръгнала към Рая на автомотичните скоростни кутии :)

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.