Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Договорите на преференциални условия.


The Best Forman

Recommended Posts

Чудя какво преференциално има , когато подписваш договор с някой и той те третира в графата "лоялен клиент" ?

Директно на въпроса - абонат съм на мобилен оператор от повече от 15 години и никога не съм се местил , спирал телефон , а сметките ги плащам едва ли не преди да излезе фактурата . Преди Великден ми звъни някакъв и ми праща промо код за някаква велиденска промоция. Нямах време да ходя да се разправям и онзи ден младежа пак звъни да не изпусна промоцията , казвам , че ще се появя . Вчера се занесох до офиса им за да чуя пореднта глупост от някой продавач и така и стана - на промоционални условия ми предложиха договор с 50% по-висока такса за неща , които аз даже и не ползвам , а и никога не съм ползвал.

Тъпото е , че те заливат с безмислена информация , а най-важното (размера на таксата) ти спестяват и почти бях подписал дву годишен догор и си мислех , че ще ми дадат всичко това само с 2(два) лв. повече от преди , но не било така. До сега човека , който се опитва да ме окъпе поне се е правил , че ми гледа потреблението за да ме убеди , че ми трябва новия план , но този път просто се опитаха да ми обърнат джобовете с хастара навън и то по най-грубия начин . В крайна сметка подписах догор от тарифния план за не лоялни клиенти , който напълно ме удовлетворява и най-важно - след две години като изтече договора , мога спокойно да продължа при тези условия докато искам.

Научих и нещо много интересно - разговорите в роуминг съвсем не са безплатни или по тарифния план ... разговорите в роуминг са безплатни или по тарифния план ако говорите с друг абонат на оператора или на друг български оператор , но ако звъннете на Ханс или на Мери Попинс , ще Ви цакат по минимун 1.60 на минута и сега идва новата мода - към този тарифен план получавате Х или ХХ безплатни минути към чужбина ... пълен цирк по български ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Научих и нещо много интересно - разговорите в роуминг съвсем не са безплатни или по тарифния план ... разговорите в роуминг са безплатни или по тарифния план ако говорите с друг абонат на оператора или на друг български оператор , но ако звъннете на Ханс или на Мери Попинс , ще Ви цакат по минимун 1.60 на минута и сега идва новата мода - към този тарифен план получавате Х или ХХ безплатни минути към чужбина ... пълен цирк по български ;)

 

Всъщост разговорите са почти безплатни на който и да звъниш из Европата. Има някаква пробойна в системата им (която не знам кога ще я затворят) и не може да те таксуват повече от максимално допустимото когато си в роуминг. Държа си една бг карта в Холандия, която и плащам 2 лв на месец такса и по план ме таксуват с 50 стотинки на минута с всеки в БГ (ако съм в БГ). Но поради тавана на цените в роуминг , не могат да ми вземат повече от 7 стотинки на мин (колкото е сега този таван, преди беше май 9 стотинки) - та заради този таван, всъщност се получава парадокса , че говоря по-евтино с БГ номера като съм в чужбина и ползвайки чужда мрежа отколкото ако съм си в България.  Същото е валидно за мен и с чуждите номера (Ханс но дори с Америка и Азия). Точно поради тази причина си звъня смело от години на всякакви чужди номера и няма изненади със сметките.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък от  около две години ползвам услугите на xxxxcom.

Онзи ден отивам да си платя за пореден път сметката и ооо чудо! 

-Господине...ама вие тука лоялен клиент имате подарък един таблет.(Почувствах се като "тези" от националната лотария дето ги дават по телевизора)

-Ми..давай го.

-Ами ето.

И аз доволен че съм ударил кьоравото, тамън да прибера таблета  ми сервираха на тезгяха едно двугодишно договорче да подпиша .

-Каво е това?

-Той таблета е подарак,ама вииш ли требва само две години такса за интернет да си плащте. 

-Ама..аз не искам интернет.

-Ами.. няма как да получите тогава "подаръка".

-Я си зимайте боклука дето струва  нема и сто лева и ме оставете на мира.

Та такива ми ти подаръци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) От същия (предполагам) телеком (xxxxcom) ми предложиха по телефона същата оферта. Младежа държа предварително подготвена 5 минутна, типична за амбулантен търговец реч. Имах време както и търпението да го изслушам. На края ме попита "Как Ви се струва нашата оферта, господине?" Отговорих, че само за data (internet) няма да плащам, тъй като и в момента разполагам с доста прилична такава. Не можа да каже нищо повече младежа и ми пожела приятен ден. Ако обаче разговора беше протекъл по друго време - щях да го отрежа изначално.  :sorry:

Опита ми показва, че най-обикновените и непретенциозни оферти на телекомите в България са за предпочитане. А и по принцип няма "безплатен обяд"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам навън как е , но тук липсва всякаква гъвкавост и е пълно с подводни камъни и недомлъвки.

Трябваше да повторя 3 (три) пъти , че не ми трябва HBO на телефона , а на домашните ми съм им взел планове с достатъчно минути , и три пъти ми навират плана под носа ... е толкоз ли не могат да си вземат мобилната телввизия и да си я подпъхнат някъде , а да ми дадат нещо , което аз искам ... нали съм лоялен клиент .

Имам чувството , че под лоялен разбират "Буко баламата"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами четете бе. Всички тарикатлъци минават защото има подходящи за целта балъци.

 

Иначе специално с мобилните, телевизията и нета в БГ си е направо евтинджос. Незнам къде другаде има 4 мобилни оператора на 3 млн. реални абоната. А за оптика до вкъщи за 30-50 лв. по Западна Европа само могат да си мечтаят.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Интернет съм съгласен с горното мнение, но за телефоните цените не са нищо особено. Много е разпространено MVNO - виртуални оператори, ползващи мрежите на другите, но предлагащи собствена услуга. Това води до добра конкуренция както при предплатените, така и при тарифните планове. Но правилото "всеки дебне да те ебне" важи с пълна сила навсякъде. Аз също отъждествявам лоялен клиент с дойна крава, която се опитват да доизцедят, ако мине. Офертите за нови абонати винаги са по-атрактивни, отколкото за настоящите. Изключенията са рядкост,  например в щатите се ценят и собствените абонати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, и аз ще се включа. Надявам се никой да не ми се обиди, но не е луд оня, който яде баницата, а оня, който я дава. То това казано самостоятелно звучи малко като ония мои 'любими' поговорки от сорта на 'мирна главица сабя не я сече' и подобни. И затова веднага ще се изясня:

 

1. Продавачите на т.нар. мобилни услуги в българия са изключително нагъзени. От една страна са им 20 регионални, които непрекъснато ги натискат да вдигат level-а, въпреки че то точно в днешни времена - накъде?! Тъй че не съдете толкоз грубо клетите продавачи.

2. Ако добре, на спокойствие, и най-важното - РАЗСЪЖДАВАШ И МИСЛИШ, когато ти предлагат някоя оферта за мобилни услуги, ще видиш и това с малките букви. Ще си помислиш - абе на мен трябва ли ми това. Ще си размърдаш малко мозъка и ще избереш това, което ти трябва. А не просто да преподпишеш. То е такка не само тук, в крайна сметка сме човеци и имаме мозъци - не е зле да ги раздвижваме от време на време. Знам - агресивни са в магазините на моб. оператори или от call center-а, но това им е работата. Не всеки от тия деца (в повечето случаи) иска да ви прецака за едничкия си бонус. Има и такива де, но пак казвам - навсякъде е така.

3. Основния проблем е, че българите още не сме свикнали докрай с въпросните подводни камъни, с които повечето хора от нормалния свят са свикнали. Просто в тая ера на купуване и продаване, това е положението. Все нещо има с малки букви. И всички сме го яли от това. И понеже е по-лесно да обвиним продавача вместо собствената си НЕнаблюдателност, стават скандали. Пак казвам - офертите в доста от случаите са боклучливи. И ще дам пример - от две години смених оператора, щото мтел много почнаха да лъжат и ми писна да играя на котка и мишка с тях. Разучих текущите оферти и си избрах. Супер ми е офертата - имам неогр. минути към ВСИЧКИ мрежи в страната. Което идва да рече - МОБИЛНИ и ФИКСИРАНИ. Но аз попитах. За да е ясно. ЩОто и мтел ми предлагаха неограничени към всички МОБИЛНИ!! А колко ви е, питам, тарифата към фиксирани - еми еди-колко си. И аз им показах среден пръст. Щото са долни. Щото, както всички знаем - има номера, изглеждащи като мобилен - напр. 0886******, ама са фиксиранио. И понеже не намирам за нормално да се дебна кога ше използват това като предтекст, да ме лъжнат пак леко тъй с 20лв. над сметката заради някой псевдо фиксиран номер, предпочетох да си сменя оператора със запазване на номера и толкоз.

 

И ето - изтича ми сега договора, интересувам се от новите им оферти, ама те са среден пръст. И не ми звънят, като пичове да кажат - абе така и така имате възможност да си запазите старите условия, ами ше искат да ми пробутат пак план с +7лв. за същото, което досега! НО аз мисля и проверявам, и узнавам, че имало хава да си запазя старите условия.

 

Въпрос на един нормален разговор е, 15мин. не повече, какво като са в мола. А може и да не са - има всякакви магазини - от мега натоварени, където просто ти се иска да получиш новия договор и да се разкараш, до тихи магазини, където можеш да чуеш какво ти предлагат и да го осмислиш. ДА ГО ОСМИСЛИШ. Щото като отидеш в магазина за доматки, краставички и т.н. не взимаш по 10 кила (освен ако няма лютеница да правиш :D) щото ше се развалят, докато ги изядеш, нале? В смисъл - ти и тогава мислиш, тук е подобно - не е ок да влезеш да си купиш нещо без да знаеш какво търсиш и какво купуваш, и после да хлебиш наляво надясно колко долно си прецакан.

 

Не ме разбирайте погрешно - не са на-яките оферти на нашите моб. оператори, но има и добри. Ако се поинтересуваш как да ги натиснеш, и малко по-добри могат да станат. Какво си мислите - че на запад не ги цакат ли? ооо, цакат и още как. В щатите също цакат. ТОва е хавата.

 

КОнкретно за автора на темата - досадили са му на човека, но и той си е настоял за това, което иска и го е получил. Хубаво е, че споделя впечатлението, щото някой, който чете темата ще се замисли. Аз, примерно си почвам няколко месеца преди да ми изтече договора да проучвам и горе-долу да знам какво искам, пък от там нататък - питам и решавам.

 

PS: а за роуминга - да - и аз много се радвах, че ше мога да звъня на приятели в ЕС и да си плямпотим, макар да ми се струваше леко нереално и им звъннах на call center-а на оператора, и си ги питах кое как е. И всъщност от тоя роуминг не е, както го описваха в рекламите, когато уж паднал. Паднал, ама не съвсем. КОето е типично за подобен род сфера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О йес, любимата ми фраза "Като наш лоялен клиент".

Чувал съм я от безброй места. Най-пресни примери:

 

1. Мтел - Не им бях клиент 4ти месец, но ми се обадиха с оферта за "Лоялен клиент".

2. Уникредит Булбанк - Обадиха ми се, да ми кажат, че като техен "Лоялен клиент" съм предварително одобрен за кредит в размер на не знам си колко. Тука имаше две подробности:

а/ Имат такса "разглеждане на кредита 100 кинта"

б/ Бях им клиент от 3 седмици, по сметката ми нямаше и една стотинка движение, а наличността беше към "два и пееесе".

3. На последно място, но в никой случай по значение - Юробанк (стара Пощенска банка). Обадиха ми се за същото като по точка две, пак с фразата за "лялен клиент", 2 (две) години след като си бях закрил сметките при тях.

 

Отностно самите моб. оператори, аз лично имам правило. Ходя там, където хората са добри в нещо, а не във всичко. Както едно време се махнат от ЦКБ, защото бяха освен банка и застрахователен брокер, уестърн юнион, офиси за продажба на самолетни билети и още 100 неща, така се махнах и от Мтел, които освен мобилен оператор продават телевизия, интернет и още пееесе глупости. Нито на ЦКБ, нито на Мтел им се получаваше каквото и да е.

По принцип също така винаги съм се смял, когато прочета, че някой е бил "излъган" от мобилен оператор. Много смешни ми е било. И така, докато Мтел не ме "пробваха" няколко пъти.

 

п.с. - Като цяло съм корпоративен клиент на моб. оператор. Условията във всеки един параграф са прекрасни. Това, което забелязвам обаче е, че условията, които постигаме фирмите (а те наистина са добри), излизат през носа на единичния потребител. Преди време съм си говорил с абонат на същия оператор, на който съм корпоративен. За близо 3 пъти по-голяма месечна такса, човека ползваше 2 пъти и отгоре по-малко услуги от тези, които имах аз в пакета. Най чувствително беше по отношение на мобилния нет пакет.

 

п.с. - Мен като цяло от години не ме интересува колко на мин. и за къде плащам. Интересува ме колко нет имам, защото това решава ВСИЧКИ проблеми.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък имам друг опит с тях. местя си картите, защооото промоциите за нови клиенти са по-добри от тези за преподписващи :)

това в прав текст ми го заявиха във Виваком преди около година :)) сега като ходя да си плащам телевизията при тях всеки път ми предлагат оферти като за нов клиент ... сигурно нарочно го правят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

PS: а за роуминга - да - и аз много се радвах, че ше мога да звъня на приятели в ЕС и да си плямпотим, макар да ми се струваше леко нереално и им звъннах на call center-а на оператора, и си ги питах кое как е. И всъщност от тоя роуминг не е, както го описваха в рекламите, когато уж паднал. Паднал, ама не съвсем. КОето е типично за подобен род сфера.

 

Просто искам да уточня, че роуминга се отнася за входящи/изходящи обаждания и данни когато сим-карта на един оператор от дадена странна-членка се използва в мрежата на друг оператор в друга страна-членка на ЕС ,и никога идеята не е била да може човек свободно да звъни от местната мрежа на всякакви номера из ЕС без да плаща. За тази част на телефонията, все още няма никаква регулация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то така, но в рекламите не го обявяваха така това за роуминга :) Пак имаше уловка, имам предвид, и добре, че попитах преди да звъня на когото и да било. Не че с 10лв. щях да обеднея, примерно, щото едва ли щях да изтощя батерията от разговори с чужди карти. Но в съобщенията за падането на високите цени за роуминг не присъстваше никакво пояснение. А не би било зле да присъстваше.

 

Така де - не ми се отваря тема, просто го споменах като част от това, за което човек някак по default е добре да се интересува, що се отнася до тая сфера на бита :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като ходя да си плащам телевизията при тях всеки път ми предлагат оферти като за нов клиент ... сигурно нарочно го правят :)

 

Всички го правят, просто трябва да си поискаш, за да ти дадат. 

 

Аз обикновенно като се явявам като физическо лице, просто им казвам - досега плащах това и получавах това. Искам пак да плащам това и да получавам поне същото нещо. Или си тръгвам. Досега не съм си тръгнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то така, но в рекламите не го обявяваха така това за роуминга :) Пак имаше уловка, имам предвид, и добре, че попитах преди да звъня на когото и да било. Не че с 10лв. щях да обеднея, примерно, щото едва ли щях да изтощя батерията от разговори с чужди карти. Но в съобщенията за падането на високите цени за роуминг не присъстваше никакво пояснение. А не би било зле да присъстваше.

 

Така де - не ми се отваря тема, просто го споменах като част от това, за което човек някак по default е добре да се интересува, що се отнася до тая сфера на бита :D

 

Абсолютно съм съгласен с твърдението, че дребният шрифт винаги тряба да се чете и никога да не се подписва нищо ако човека които ще си сложи подписа не е напълно ясно какви ангажименти поема. Също така е факт, че 95% от "консултантите"  в която и да е сфера (банки, комуникации, и тн), гледат да изтъкнат само хубавите страни на сделката , както  и че рекламите са доста подвеждащи и за незапознатите хора крият много подводни камъни.

 

Майка ми е пресен пример за това как си сложи главата в торбата с " изключително изгодна оферта на Близу(М-тел)". Хем и бях казал да не се занимава с кабелната си, ама нашата решила да ми направи услуга (така и така аз и плащам телевизията) и се подлъгала по консултанта които и казал , че "специалната оферта за дългогодишни клиенти"  е по-евтина. Това е така, ама  завалийката забравила, че аз и бях договорил страхотна сделка преди години където за Х лв получаваше и всички платени канали. И почнала да му нарежда на момчето " искам си и този и този канал" и нашият почнал да добавя доволно. Разбира се накрая я впечатлил с думите " и сега да ви гарантирме максимално добри условия, ще подпишем двугодишен договор, че другият месец ще вдигат цените" и хоп вече плащам Х+12 лв.....     

Редактирано от edinichensluchai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с твърдението, че дребният шрифт винаги тряба да се чете и никога да не се подписва нищо ако човека които ще си сложи подписа не е напълно ясно какви ангажименти поема. Също така е факт, че 95% от "консултантите" в която и да е сфера (банки, комуникации, и тн), гледат да изтъкнат само хубавите страни на сделката , както и че рекламите са доста подвеждащи и за незапознатите хора крият много подводни камъни.

 

Майка ми е пресен пример за това как си сложи главата в торбата с " изключително изгодна оферта на Близу(М-тел)". Хем и бях казал да не се занимава с кабелната си, ама нашата решила да ми направи услуга (така и така аз и плащам телевизията) и се подлъгала по консултанта които и казал , че "специалната оферта за дългогодишни клиенти" е по-евтина. Това е така, ама завалийката забравила, че аз и бях договорил страхотна сделка преди години където за Х лв получаваше и всички платени канали. И почнала да му нарежда на момчето " искам си и този и този канал" и нашият почнал да добавя доволно. Разбира се накрая я впечатлил с думите " и сега да ви гарантирме максимално добри условия, ще подпишем двугодишен договор, че другият месец ще вдигат цените" и хоп вече плащам Х+12 лв.....

Ей товя е най-дразнещо - показват плюсовете (в повечето случаи колко много получаваш) , но никога не изтъкват големия минус (с колко пари трябва да се разделиш) .

До сега имам един единствен случай , в който консултанта намери начин да ми смени договора на много по-ниска цена , като разбра , че на практика почти не ползвам услугата. Като резултат - дори и след изтичането на срока на довора продължавам да плащам по-малко от преди ... по Коледа стават чудеса , но не всяка Коледа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - До колко знам, каквото и да ВИ забаламосат (да не използвам друга дума), плащате три месечни абонаментни такси и прекратявате Договора. Което всъщност е доста добре. Но, че не НИ казват цялата истина, е 100% факт. И най-малкото е грозно. Да - Човек трябва да чете добре дребния шрифт, но аз лично съм искал копие от Общите Условия, за да си ги прочета на спокойствие Вкъщи и не са ми давали. Нямали право. Слава Богу, имат право да ходят из всички крайща на Магазина и последния път помолих едно Момче, като няма право да ми ги даде, да се разходи до витрината, докато си ги снимам с мобилния телефон. ТОЙ се засмя и обиколи бавно всички витрини :) Да, както казвате - в такъв Свят живеем, но все пак, пък, Човек не е длъжен да разбира от всичко. Да имаме/ползваме мобилни Телефони се е превърнало в нещо много, даже прекалено, нормално. Не е като да имаме "Porsche" например.. Смисъл - ако някой си купи "Porsche" и се окаже, че не може да го управлява, поддържа и така нататък, има някакво оправдание - все пак си е купил нещо рядко, нещо различно, нещо, което не всеки има. Щом е нещо рядко - да кажем, че има някакви неизвестни. Но нещо толкова навлязло в Живота НИ и да НИ подвеждат (пак да не използвам друга дума) - е не е морално. Морал - лоша дума в България, като се замисля..

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си размърдаме мозъка, да четем ситния шрифт, бла бла бла - нали затова отиваме при консултанти, при специалисти - да ни консултират професионално! Трябва ли да сме разбирачи във всичко? Знам, че много случаи въпросните действат на принципа "дебна да те ебна", но другата крайност за мен също е неприемлива. Дори на пазара - ще си купя килце доматки ако няма да варя лютеница, евентуално ще си избера сорта, но едва ли ще се интересувам на каква почва са расли, при каква влажност и с какви химикали са третирани, т.е. "дребния шрифт". Мисълта ми е в крайна сметка, че не трябва да се вменява прекалено много на крайния потребител и трябва да има баланс между информираност и доверие в продавача. Аз ще си преценя колко минути, смс и интернет ми трябват, но ще очаквам от него/нея да ми каже, че ако говоря легнал ще ми струва повече отколкото ако говоря прав ... образно казано. И не трябва да сме баровци - "абе, тикнаха ми тук някакви канали за 5 кинта повече на месец, които няма да гледам и не съм искал, но какво ще ходя да се разправям сега за 5 лева ..." - отиваш своевременно и поправяш нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставам с впечатлението, че очаквате някаква справедливост свише :) Няма да я получите.

 

Всяка сделка е секс, въпроса е единствено само от коя страна на презерватива участваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и мен ме бомбардират с оферти от Булсат, Виваком, Уникредит и други т.нар. COLD CALLS ама не им се поддавам. А англичаните до такава степен са засегнати от такива обаждания, че на непознат номер не вдигат. Няма мобилен, че масово и стационарен телефон без гласова поща. Звъниш, непознат номер, включва се гласова поща, оставяш съобщение и ако е важно ше ти върне обаждане когато е в покритие. Другата опция са СМСи. Както върви и в България ше стане така.

Редактирано от C2H5OH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво толкова дъвчете и се чудите. Вече и на децата в детската градина е ясно, че на мечо пух фразата “колкото повече-толкова повече”, важи навсякъде в глобалния ни капиталистически свят. Факт е, че мобилните оператори, не са само мобилни, а предлагат и доп услуги. Напълно нормално е, когато ползваш повече от една услуга, да се възползваш и от по добри условия. В момента, колкото повече услуги ползваш, толкова си по на далавера. За никой вече не е тайна, че всички телекомуникационни компании, имат и “скрити” планове, които са в пъти по изгодни от стандартно обявените им. Аз например на мтел, ползвам 12GB интернет и неограничени разговори и към стационарни, (но не към 0700, 0800) за 18 лв. , офертата никъде е няма, но ако си е поискаш, може и да си я получиш. Имам телевизия от виваком, там също ако се комбинират услуги, таксите падат или по точно получаваш отстъпки.

Аз по скоро съм възмутин от банките. Как е възможно, да няма личен кредитен рейтинг или кредитна история, която да толерира добросъвестните платци. Към една определена банка имах изплатени няколко кредита (напълно изрядно) и сумати постъпления и станах за смях в техно магазин не ми дадоха удин телефон на изплащане а на бай мангал му дават а той го препродава пред магазина на 70% от цената, съответно не го плаща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.