Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Промени в ЗДП?


Recommended Posts

Катастрофата на бул. Сливница и бул. К. Величков вероятно е заради "правилно" пресичащ пешеходец. Дори и по-време на репортажа се виждат 2ма "роми" да минават между колите. Там е много зле от тази гледна точка, живея наблизо и всеки ден стават катастрофи (макар и по-леки), заради внезапно притичващи през платната хора. Кога КАТ ще обърне внимание на този "феномен" и на един друг - велосипедистите? Последните 2 седмици пред патрули и мен (един до друг сме), на свалени прозорци, покрай нас на червено, в насрещно, пресичайки на пешеходен светофар и тн. велосипедисти нарушават правилника. Питам ги полицаите - какво става, аз ако го направа това ще ме догоните... Отговора всеки път е - ми ние и да тръгнем, то той в парка ще влезе, как да го хванем и тн. глупости! А каруците управлявани от малолетни "роми"? Натоварени с необезопасен товар, сипещи се оттях боклуци и опасни стъкла и железа? Резултатът на това положение не е само заради 1 от участниците в движението, лошото е, че по презюмпция, ние, водачите на автомобили, сме по-платежоспособни, по-лесни за намиране и по-податливи на "странично разбиране"! Колкото и да си говорим, трябва да се обърне внимание на всички, защото аз не карам по тротоарите, а много пешеходци си ходят по шосетата, въпреки, че имат тротоар. Велосипедистите в един момент са участници в движението, в следващ са на тротоара с пешеходците, карат си масово в насрещното и после пак обратно! Ролята на КАТ не е да контролира само и единствено водачите на МПС.

 

Препрочетох си поста - много е жалко да говоря за проблем с каруци в София... Европейска столица, пълна с каруци с малолетни и "цветни" водачи! Смешно е на тия от КАТ и Столична полиция точно това да им е проблем, който да не могат да решат! Затварят си очите и напред. Нали от тоя с каруцата пари не може да вземе!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    13

  • shaft

    8

  • chaveto

    7

  • Цецо75

    6

Най-много писали в темата

Проблемът е в самите нас. Трябва повече уважение, колегиалност и етика.
Вместо "smart" системи, повечко мисъл, внимателно шофиране и добра подготовка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква подготовка? Аз изкарах книжка малко преди 18, 1997а и още тогава имах приятели, които ми се смееха, че сме имали теория в стая, междинни изпити, извънградско и т.н. Етиката по пътищата е нещо нечувано, не невиждано. И сега с Фабията тръгвам да изпреварвам с 60, едвам се прибирам със 120 и то задния свири и мига, като побеснял с фаровете, при ограничение 90. Няма ден да не ми изскочат пред колата, все едно съм невидим. Я да мина с Х3, всички бият спирачки, при това без да съм с предимство. Овчи народ! Дистанция на извънградско им била проблема на КАТ, а не че при 100 км/ч волана се върти все едно си спрял на паркинга. :ranting:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАТ винаги са подхващали проблемите от грешната страна.
Не атакуват причината, а само повишават глобите.
Това ще даде резултат близък до нулев.

Овчи полицаи -----> овчи народ.
Овчи народ ------> овчи полицаи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си - до някъде. Камерите вършат точно никаква работа. Доказано - по целия свят.

Абе да ти кажа, камерите си снимат. Мен и в Италия 2 пъти ме е щракала, както и тук имам 2-3 снимки. Та, за работене - правят точно т’ва, което се очаква от тях. От там на сетне - к’во се случва и с кой...вече си е отделна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де. Снимат, но до там. Не оказват превенция, не стряскат никой, освен стандартните "Мааму дееба, снимали са ме". И така до следващото каране.

В България за съжаление официална статистика няма, ама айде да не казвам колко от фишовете стигат до хората и колко въобще се плащат...

Но като цяло са един приличен начин за пълене на хазната, возейки се на страха на лелките от "бързото каране" и прилично прикривайки се зад "прилагането на закона".

 

Както каза тъпунгера Рановски "Ако промените минат, готови сме да купим техника". Изказването е по отношение на предложенията за дистанцията. Що да не потрошим още един пари от ОПта, па после и да пълним хазната. Пък те да си дават по 700 човека фира на година.

Питам се къде са застрахователите?!?!?!

 

п.с. - Добър бизнес са между другото за лизинг компаниите. Скоро хванах нашата как ми фактурира фиш за 100 лв. + такса за "обслужване" на фиша 36 лв., а го плаща в 7 дневния срок, респективно 70 лв. Един фиш - 66 лв. печалба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де. Снимат, но до там. Не оказват превенция, не стряскат никой, освен стандартните "Мааму дееба, снимали са ме". И така до следващото каране.

В България за съжаление официална статистика няма, ама айде да не казвам колко от фишовете стигат до хората и колко въобще се плащат...

 

Никви снимки и несъбираеми глоби!

Който хванат - По десет удара с камшик на голо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето малко "топла вода" от съседите

 

 

 

От 27.4. српъските катаджии ще тръгнат да глобяват за превишена средна скорост и на магистралите от Ниш до Белград и от Белград до Суботица. Тръгват да глобяват точно когато ще се много пътува преди 1.май.
Участъка Ниш-Белград не трябва да се минава за по-малко от 1 час и 42 минути, а Белград-Суботица за не по-малко от 1 час и 10 минути. Иначе спират след плащането на путарината и глобяват.
Примерно може да се пие кафе някъде на бензиностанция и след това да се кара по-бързо. Така ще се получи приемлива средна скорост, но докато се кара по-бързо, рискува се среща с "пресретач". Това са немаркирани полицейски коли дето измерват скоростта в движение и ако има нарушение палят светлини, спират и глобяват.

 

а пресретачите са все нови тупалки, един път гледах подобно шоу от първия ред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбирам едно... Ако човек бърза - то той бърза! За чий трябва да се кара с 300км/ч, да се изхабява двигателя, и съединителя, и всички видове агрегати, гуми, колата харчи х3-х5 даже и т.н.... и после да се спре преди камерата на бензиностанцията и да се пие кафе?!?!?! What the fuck! :D Къде точно се спестява и от какво?  Сещам се за още много загуби, а ползи не хващам изобщо.

 

Логиката не я схващам изобщо, наистина... освен за "карах с 300км/ч и ми беше много кеф", друг отговор не намирам... :)

 

ПП: В съседна Турция това нещо със средната скорост го има от много години. За там съм чувал от приятели /не съм го тествал лично/, че щом спреш на тол таксата и ти казват, че си се движил с еди колко си лири в час глоба :D и просто си подаваш кредитната карта, за да си продължиш.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, съвременни коли караме, а магистралата в Сърбия е доста добра. Скорост от 120км/ч. не, че не се усеща, а направо е смешна. Без да искаш, говорейки си с човека до теб си се отплеснал и колата си върви със 160-180км/ч. Не нарочно, просто е спокойно, настилката е добра и не се усеща скоростта. Иначе да ръчкаш и да спреш да чакаш на последната бензиностанция и аз не го разбирам. Относно немаркираните автомобили - не са много стриктни предполагам, а ако има някакви изцепки се намесват. Щото последно като минавахме от там на два пъти - под 130 не съм карал и разправии не съм имал

Откачени винаги ще има. Номера е, да стигнем за където сме тръгнали спокойно и без перипети. Нито кат, нито камери или солени глоби ще превъзпитат/оправят неграмотните и прости човекоподобни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресретачите спирали при над 150км/ч. Така ни каза сърбина, те са си отдавна на въоражение.

 

Иначе за средна скорост незнам някой досега да е спиран там. Сърбина също каза, че се говори за такава политика, но дали действа - няма доказателства засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз там карам със 130 на темпомат, движението по магистралата е адски спокойно, темпомата не се спира от началото до края. У нас не знам дали минавам и 50 км през които да не се наложи да го спреш.

 

за последните 4 преминавания по техните магистрали (от както знам, за тея пресретачи) съм ги засичал 2 пъти (познават се по черните стъкла), което си е 50%. Това спада и в категорията "или ще ме хванат, или няма" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Доста интересна тема се оформя.

Говорейки за рисково шофиране, някой попадал ли е на списък с препоръки как да се кара безопасно както за нас, така и за останалите участници в движението?

Мисля, че ще е доста полезно за по-младите Колеги на пътя, които имат значително по-малко опит и биха създали рискови ситуации или не биха реагирали правилно в такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е ясно, че ще има някакви неща покрай задължителната дистанция. Нещо от сорта като например когато си решил да се движиш с този отпред да спазваш въпросната дистанция. Ако ще го задминаваш е друго. Защото никак не е приятно при ограничение 90 някой да се влачи с 60. А след него броня в броня по 20-30 МПС които нямат никакво намерение да задминават. Та такива неща ги гледам всеки ден, точно такива неща създават предпоставка за ПТП.  Имаш видимост километър и тръгваш да задминаваш колона, в един даден момент искаш да се върнеш в колоната и няма къде. Пуснал си мигач и те още толкова свиват дистанцията. 

А съм на 100% убеден, че никой от неспазващите дистанция не се замисля, че изгорелите газове от предния влизат директно при него и ги диша.

От Белград насам не гледат за средна скорост на путарините, натам го правят, но избирателно. Турците се движат предимно с над 160, но не пречат. Като цяло в Сърбия проблема е не даването на мигач. Досега за доста километри там само 2-3 пъти ми се е залепил някой отзад и да ми е светнал да се мърдам от лява лента по бързо. Докато у нас винаги има някой на задното ми стъкло който си мисли, че има повече психика от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини в поков час през Београд и ще си промениш мнението за дистанцията ;)

Съвсем случайно го правя през седмица и там едното няма нищо общо с другото. Защото тогава в повечето случаи е тръгни спри, това е в наистина пиков час. Иначе когато скоростта е близка до макс. дистанцията не е много нормална, но и никой не те напъва както в БГ. Докато на Цариградско в най лява лента,  скорост от 100км и виждам как този зад мен се е изнесъл наляво в банкета и много добре вижда, че напред има други, но иска и аз да се залепя на предния. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложението на КАТ за дистанция се отнася за извънградски пътища.

Иначе нека си натиска, какво ти пука? Случвало ми се е и в Македония и в Сърбия при ограничение 60 преди границата и две свободни ленти, полицейски коли да ме притискат. Темпомат на 60, пък нека си натискат. Даже макето даваше газ на ленд ровъра и биеше спирачки, но понеже не беше включил лампите, просто го игнорирах. И се отказа. По скоро трябва да разкарат, водач в населено място да си избира най-удобна лента. Това предизвиква само задръствания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми пика, но ще ми счупи колата и може да ме утрепа. Да не говорим, че има и такива които като минат пред теб и започват да натискат рязко спирачката. И все такива простотии, където ходят само по хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е ясно, че ще има някакви неща покрай задължителната дистанция. Нещо от сорта като например когато си решил да се движиш с този отпред да спазваш въпросната дистанция. Ако ще го задминаваш е друго. Защото никак не е приятно при ограничение 90 някой да се влачи с 60. А след него броня в броня по 20-30 МПС които нямат никакво намерение да задминават. Та такива неща ги гледам всеки ден, точно такива неща създават предпоставка за ПТП.  Имаш видимост километър и тръгваш да задминаваш колона, в един даден момент искаш да се върнеш в колоната и няма къде. Пуснал си мигач и те още толкова свиват дистанцията. 

А съм на 100% убеден, че никой от неспазващите дистанция не се замисля, че изгорелите газове от предния влизат директно при него и ги диша.

От Белград насам не гледат за средна скорост на путарините, натам го правят, но избирателно. Турците се движат предимно с над 160, но не пречат. Като цяло в Сърбия проблема е не даването на мигач. Досега за доста километри там само 2-3 пъти ми се е залепил някой отзад и да ми е светнал да се мърдам от лява лента по бързо. Докато у нас винаги има някой на задното ми стъкло който си мисли, че има повече психика от мен.

А хрумвало ли ти е, че може би тази колона чака да изпревари безопасно? И че тези с перфектната преценка, тръгващи да изпреварват цяла колона всъщност застрашават живота на останалите? Защо някой трябва да ти прави място, след като спазват дистанция и спокойно чакат да им дойде реда, за да изпреварят и те? Изпреварващите колони забвят трафика допълнително, защото заради тях трябва някой да набие спирачки, а след него и всички останали - виж в клипчето в по-горните мнения какъв ефект оказва това. Спокойствие и силна храна! 15-те минутки, които евентуално ще спестиш не си заслужават рисковете за теб и най-вече за околните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми е хрумвало. Защото обикновено чакам поне 1-2 промеждутъка в движението, при които предните могат да изпреварят. Ама не - седят си броня в броня в камиона пред тях и дори не се изнасят към осевата линия да погледнат има ли срещу тях движение или не. Да, има много шофьори, които НЕ изпреварват, освен при идеални условия. Тогава защо трябва да са на 5 метра от предното превозно средство? Ако си застанал там всъщност е доста по-трудно да изпревариш, от колкото ако си на 30-40 метра назад и започнеш ускорението още от твоята лента.

Да не говорим за говедата, които като видят че пускаш мигач за изпреварване изстискват всичко от ръждивото БМВ от яд, че ги изпреварва няк'ва Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ти е хрумвало, щом сам си стигнал до заключението "Да, има много шофьори, които НЕ изпреварват, освен при идеални условия. Тогава защо трябва да са на 5 метра от предното превозно средство?". Точно това би трябвало да се приема за сигнал за намеренията на дадения водач - ако е скъсил дистанцията, значи има намерение да изпревари. Ако няма да изпреварва, оставя нормална дистанция според скоростта, за да може да бъде също изпреварен. Дългата дистанция обаче не би следвало да се приема като юруш за всички след него и да го принуждават да натиска спирачки, защото друг не си е преценил изпреварването. Може и един по един. Увеличението на скоростта докато те изпреварват е нарушение по мои спомени. В крайна сметка, както вече се спомена неколкократно, всичко опира до спазването на правилата от всички - както от поддържащите по-ниска скорост, така и от бързащите. Спазвайки правилата ще се обезсмислят и "хранилките" на куките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А хрумвало ли ти е, че може би тази колона чака да изпревари безопасно? И че тези с перфектната преценка, тръгващи да изпреварват цяла колона всъщност застрашават живота на останалите? Защо някой трябва да ти прави място, след като спазват дистанция и спокойно чакат да им дойде реда, за да изпреварят и те? Изпреварващите колони забвят трафика допълнително, защото заради тях трябва някой да набие спирачки, а след него и всички останали - виж в клипчето в по-горните мнения какъв ефект оказва това. Спокойствие и силна храна! 15-те минутки, които евентуално ще спестиш не си заслужават рисковете за теб и най-вече за околните.

На мен са ми хрумвали доста неща и да, мога да кажа същото което го написа и другия колега. Просто си има хора които нямат никакво намерение да задминават. По околовръстния на София се влачат броня в броня, камионите ги задминават, а те не чакат никакъв удобен/идеален момент. От една лента в посока минаваме на три в посока и въпросните индивиди си остават броня в броня и се движат в средна лента. А аз доколкото помня извън града... трябва да се движиш в най дясна свободна лента. Има още едно място след околовръстния през което минавам всеки ден, там положението отново е броня в броня. 

Като е на бронята на предния, изгорелите газове ги диша с пълна сила. Само нещо малко да се случи и стоповете веднага светват. Решил да остави някой да се включи и се налага спиране на цялата колона заради един автомобил. 

Ето такива неща аз ги забелязвам и затова не ги правя. Защото не ми се дишат изгорели газове, не правя излишни движения с краката и пускам някой в движението без да спирам аз и тези зад мен. 

А това е една малка част от нещата които забелязвам.Българина е станал такъв саможивляк, че не е истина. А колко омраза има в повечето направо не ми се коментира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Околовръстното на София е част от града в по-голямата си част и при градските части правилото за движение в най-дясна лента не важи за съжаление. Това обаче не е в сила за първите 6 км на АМ Тракия, когато всички продължават да си карат в средната лента.

За изпреварванията и изчакването, Фабията е 100 к.с при 6000 об/мин. Според графиката и до 3000 е около 68 к.с., надолу още по-малко. И с най-голямо желание ми трябва време за да набере скорост, а не е да не стигам лютеницата на всяка предавка. А заради това, че са изпреварвани от Шкода и то Фабия 1, всички натискат. Нещо нормално да почна изпреварване със 60 и да приключа със 100-120 и присвяткания и бибитки от изпреварвания, че съм го "засякъл". Това с БМВ го няма, в смисъл, че този със 60, си остава със 60. Тоест трябва ми доста дълга права, за да не изненадам някой насрещен. Вчера наблюдавах как една баничарка е Е регистрация, подгони и натискаше една Фабия 1 хеч, защото човека си позволи да се изстреля от локалното на Никола Петков (околовръстното) при Любляна и да се престрои пред него. Без да го е засичал или нещо друго. Просто народа е яко изнервен и се опитва на пътя да си избива комплексите. Затова и при колона между АМ Люлин и Горна Баня ще се залепи за задната ти броня, въпреки, че там трафикът не позволява никакво изпреварване. Спазване на дистанция ДА!, но 40 метра..... Това ще означава всички да караме в колона, а който обяснява как това е много хубаво или кара много мощна кола или няма идея какво са 40 метра и как се преодоляват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен са ми хрумвали доста неща и да, мога да кажа същото което го написа и другия колега. Просто си има хора които нямат никакво намерение да задминават. По околовръстния на София се влачат броня в броня, камионите ги задминават, а те не чакат никакъв удобен/идеален момент. От една лента в посока минаваме на три в посока и въпросните индивиди си остават броня в броня и се движат в средна лента. А аз доколкото помня извън града... трябва да се движиш в най дясна свободна лента. Има още едно място след околовръстния през което минавам всеки ден, там положението отново е броня в броня.

Като е на бронята на предния, изгорелите газове ги диша с пълна сила. Само нещо малко да се случи и стоповете веднага светват. Решил да остави някой да се включи и се налага спиране на цялата колона заради един автомобил.

Ето такива неща аз ги забелязвам и затова не ги правя. Защото не ми се дишат изгорели газове, не правя излишни движения с краката и пускам някой в движението без да спирам аз и тези зад мен.

А това е една малка част от нещата които забелязвам.Българина е станал такъв саможивляк, че не е истина. А колко омраза има в повечето направо не ми се коментира.

За околовръстното е в сила това:

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. – ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. – ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. – ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h;

 

Много малко хора са чели закона за движение по пътищата, явно. Отделно има един бял пътен знак, който има три стрелки - при наличието му можеш да си избереш която и да е лента (за бул. България правилото е същото). Тоест, можеш в най-лявата лента да си със 60км/ч и никой не може да ти свЕтка по закон - тя не е скоростна, защото не е извънградско и не е магистрала. Същото е валидно и за най-дясната лента - можеш да си с 80км/ч в нея. Та така.

 

Радвам се и аз на такива малоумници по околовръстното. Много съм щастлив, че всички са овце, без грам мисъл и мозък, и карат “броня в броня“ в най-лявата лента, мислейки си, че са на магистрала ли, и аз не знам, но оставяйки най-дясната лента напълно свободна и безпроблемно използваема. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, закона НЕ задължава да освободиш лявата лента, но се съгласи, че не е колегиално да се движиш със 60 там, нали? В крайна сметка всички са свикнали, че изпреварването се извършва в лявата, а не в дясната лента. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.