Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Промени в ЗДП?


ID A

Recommended Posts

Гледам нашите милиционери се напънали да мислят след катастрофата край Вакарел и са сътворили нещо неописуемо, засега само като предложение:

 

1) Шофьорите да спазват задължително минимална дистанция от 70 метра за движение по магистралите. За скоростните шосета тя ще е от 60 метра, а за останалите трасета извън града – 40 метра.

 

Бедна им е фантазията какви задръствания ще станат, а после и катастрофи от изнервени водачи.

 

2) Автомобил, преотстъпен от собственика му на недобросъвестен шофьор, да бъде спиран от движение за период от шест месеца до една година.

 

А какво е недобросъвестен водач? Който не спре на знак стоп ли?

 

3) Нов шофьорски изпит при три тежки нарушения в рамките на две години.

 

Кои са тежките нарушения? Знак с ограничение, който ние "гражданите" сме свили, за да не спазваме ограничението наложено по препоръка от КАТ ли?. Без майтап, спирали са ме уж за превишена скорост извън населено място, а знакът бил откраднат, но аз трябвало да знам ограничението!????

 

4) Всеки катаджия, който ни спре, ще може да ни взима книжката, ако прецени, че сме в истерия, депресия, или дълбока психологическа драма. Свидетелството ще се отнема временно, докато водачът не удостовери, че отговаря на психологическите условия да стои зад волана.

 

Това ще означава взимане на книжки на поразия и след първите дела срещу МВР, плащането на обезщетения, много бързо ще дадат назад.

 

 

Статията е от днес.бг

https://www.dnes.bg/stranata/2018/04/23/70-m-mejdu-kolite-na-magistralata-2-m-za-peshehodcite-na-trotoara.374358

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    13

  • shaft

    8

  • Цецо75

    6

  • chaveto

    7

Най-много писали в темата

Нищо от тия имбецили не може да ме изненада.

От друга страна, аз им готвя прекрасна изненада, стига някоя от водещите медии да прояви интерес. Coming soon (сравнително).

 

 

п.с. - 

 

 

Хлапетата, които често сме свикнали да виждаме да дърпат юздите на впрегнатите пред каруците коне у нас, пък ще могат вече само да се возят в талигите. Според новите правила право да управляват превозно средство с животинска тяга ще имат само навършилите 16 години.

 

:nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, лично аз съм МЕГА съгласен с точка 1 - да има РАЗУМНА дистанция навсякъде! Една кола от 100км/ч до 0км/ч спира за 40-50 метра в нашите условия. Или, както Митко Илиев казва - "Добрата дистанция е 3-4 секунди спрямо този отпред".

 

Писнало ми е на... колбаса от лайнари, които ми се лепят отзад! Не съм "гей" и не обичам да ми се лепят отзад! :) Аз си спазвам дистанцията, за да мога да реагирам и да спра, а не да спра в тоя отпред. 

 

Да го направят както са го направили в Германия - ако караш със 100км/ч - дистанция еди колко си метра от предната кола! Нямаш ли нужните метри - пуууфф една стабилна глобичка, като за половината от колата, защото оня отпед ако се пребие със 100км/ч - ти ако си отзад и имаш достатъчно време за да го гледаш, как се пребива и се търкаля като на филм - няма да се пребиеш и ти, ама щот' си се залепил и какво става - верижна катастрофа, а не стигаш по-бързо ;) Това не е пистата, където карат гума до гума и броня до броня и си чукат по прозорците - тук не става дума за милисекунди на завой, а за време за реакция, което реално пак е милисекунди-до-секунда! 

 

Верижните катастрофи са точно заради такива тъпанари - вчера пътувах от Дупница към София и всички бързаци (Рейндж Ровър, по него А8-ца, по него "пасатор") в лявата лента караха на по боя разстояние един от друг с повече от 150км/ч (изпревариха ме "като спрял", а бях със 120км/ч). Ами тия тъпанари като се помелят - ще помелят и мен и други, които не сме виновни изобщо и си карахме в дясната лента. И веднага "верижна катастрофа", "несъобразена скорост" - ми не, не е проблем скоростта!!! Проблем е, че няма дистанция. Един, ако се помели и се размаже - ако има дистанция всички ще спрат и ще го гледаме как умира. Това е.

 

Пътувал съм по "ИвропИто" доста и ги гледам хората, че в 99% от случаите те застигат, не мигат, не свЕткат, не псуват, не мрънкат, не пуфтят, не махат ръчички, краченца и не се посират отзад - чакат си на определена дистанция да се разкараш от пътя - разкарваш се, защото ти е кеф, че това нещо се случва по този начин и имаш къде да се разкараш - настъпват си лекичко и те изпреварват без проблеми и драми.

 

А тук - дръгелите са се залепили отзад на тези пред тях и са готови за бой! :) Всеки ден, когато минавам по "околовръса" - всеки божи ден има по един галфон, който мига и свЕтка отзад, защото си мисли, че е на магистралата, пък и дори там да е - пак не виждам смисъла...

 

ПП: За другите точки - мега малоумна и неработеща тъпотия, определено... :) Проблемите не са в това да минавам пак изпити, че съм взел книжка преди 10г и са въвели 15 нови знака, въвели са 15 нови малоумни правила, както на околовръстното и локалното на "Горнобански Път" - тия в локалното са с предимство спрямо тия на главния път, а всички имат знак за път с предимство... Мъка. Ако завиваш и трябва да "отпушиш" главния път - тия в локалното ще ги изчакаш да се свършат и чак тогава ще завиеш, за да отпушиш главния път - "мега яката тъпотия"... :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С математическо моделиране е доказано, че ако се спазва дистанция задръстванията ще намалеят "в пъти".
Същото важи и за катастрофите.
Но как да го обясниш това на малоумника.... как?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци разбирам те за дистанцията и трябва да се спазва, ама 70, 60 или 40 е просто смешно.Друго на магистралите масово се кара с 70-90 и то не от камиони. Да се въведат едни задължителни 110 за леките коли и бусове и тогава да тръгваме с дистанциите. И още нещо по случайност минах по време на голямото меле край отклонението за Мухово Ихтиман миналата година, "верижната катастрофа" беше удари от 1, 2 или 3 коли, успели да спрат и пак нови 1,2 или 3 коли катастрофирали. Нула информация или катаджии и всички изведнъж се натъкват на спрелите коли. Почти всички ударени бяха разни бараки, сещай се колко са им изправни спирачките или читави гумите. Такива сигурно и 200 метра няма да им стигнат за да спрат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100% съм на мнението на @shaft за дистанцията! Ако има ефективен начин за измерването на тази дистанция и наказания за неспазването й ще е супер! Също дочух, че щяли да вкарват закон да се отнема книжка за каране в аварийната лента. Не знам за вас, но аз всеки път (всеки без изключение) като пътувам по Тракия, се наглеждам на сумати състезатели изпреварващи в аварийната. Ако го вкарат този закон, честно ще си купя и аз една камера и с кеф ще репортвам идиотите в КАТ! Аман от селски тарикати!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само абсурдните за мен неща постнах. Това което ми се струва разумно, не съм го коментирал. И то най-вече тези, които са 100% подлежащи на субективен критерии. Айде за дистанцията е ясно, че е за новите камери, че само те засега могаг да определят дистанция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Почти всички ударени бяха разни бараки, сещай се колко са им изправни спирачките или читави гумите. Такива сигурно и 200 метра няма да им стигнат за да спрат.

 

Това е разлнично там... имало мъгла, ала-бала и т.н. Обаче това с бараките - не съм напълно съгласен, защото има и по-читави от по-нова барака, но съм съгласен. Товааа... че си с последен модел Мерцедес - съвсем не означава, че можеш да победиш физиката, все пак :)  Колкото със старата кочина можеш - толкова и с новата, просто старата е с по-уморен материал и е по-амортизирана и по-лесно ще си умреш. Докато с новия Мерджан ще избиеш повече народ по-скоро. ;)

 

Съзнанието е нулево, човек! Това е положението. На Монтевидео преди седмица се бяха ударили челно!!! ЧЕЛНО, БРАТО!!! На 4 ленти прав участък с прекрасна видимост!!!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци разбирам те за дистанцията и трябва да се спазва, ама 70, 60 или 40 е просто смешно.Друго на магистралите масово се кара с 70-90 и то не от камиони. Да се въведат едни задължителни 110 за леките коли и бусове и тогава да тръгваме с дистанциите. И още нещо по случайност минах по време на голямото меле край отклонението за Мухово Ихтиман миналата година, "верижната катастрофа" беше удари от 1, 2 или 3 коли, успели да спрат и пак нови 1,2 или 3 коли катастрофирали. Нула информация или катаджии и всички изведнъж се натъкват на спрелите коли. Почти всички ударени бяха разни бараки, сещай се колко са им изправни спирачките или читави гумите. Такива сигурно и 200 метра няма да им стигнат за да спрат.

 

Как 110 бе? 240 направо да го направим, а? Абе я слезте на земята, тия с 90 му пречели? Не ти пречат тия дето карат с 180+, а ти пречат тия дето карат по правилника???

 

На състезание ли сте тръгнали, на война ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ме светнали как точно да изпреваря кола, която се движи с 80 на "трасе извън града", аз трябва да спазя ограничението от 90, а освен това трябва и да съм на 40 метра зад него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ме светнали как точно да изпреваря кола, която се движи с 80 на "трасе извън града", аз трябва да спазя ограничението от 90, а освен това трябва и да съм на 40 метра зад него?

 

Значи не ти пречи, за да го изпреварваш :P

 

Щом нещо се движи с 80км/ч и ти искаш да го изпревариш - явно нямаш достатъчно място, за да го направиш, защото можеш и с 81км/ч да го изпревариш /не говорим за колко време/ - значи не го правиш това. Логично е :) И в общия случай знаеш ли какво става в подобен сценарий - като тираджиите - минаваш ти пред него, за да "драфтва" той по тебе... Тоест, ако нещо се движи с 80км/ч, ти ще минеш отпред и ще почнеш да се движиш с 85км/ч, за да спазиш 90-то - "големия праз".

 

Стига, това са глупости, добре го знаем всички... Ясно е, че щом видиш 90км/ч ограничение и някой се движи с 80км/ч и "те дразни" и "много искаш да си му отпред, за да спиш спокойно" - минаваш го. Всички знаем, че има правила, но има и съображение с пътната обстановка - ако можеш да го изпревариш със 110км/ч и за тия 40 метра дистанция ги достигнеш, изпреварваш го и минаваш на 90км/ч отново - ако в този момент те снима нещо - духаш супата - както казах по-горе - нямаш зор да го изпреварваш, защото не те бави ТООЛКОВА МНОГО с 5-10км/ч, все пак ;) Колкото до дистанцията при изпреварване - разбира се, че ще я скъсиш, щом си тръгнал да "пердашиш" - и все пак, минаваш в насрещното и тръгваш да пердашиш - ама в България няма къде точно да го направиш това нещо (затова се лепиш и даваш газ и преживяваш опасни ситуации). ;)  

 

Не пътуваме по 500км в посока, за да има значение с колко точно се кара, а средно по 120-200км... в двете посоки. Ако всеки ден ходиш до Варна или Бургас "на работа" /както е в Германия/ - "ок", 10-20-30км/ч може и да ти "спестят" ТОЧНО ТОЗИ "половин час" в който си спирал 3-4 пъти да пикаеш от зор, защото караш със 170-180км/ч, например...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ме светнали как точно да изпреваря кола, която се движи с 80 на "трасе извън града", аз трябва да спазя ограничението от 90, а освен това трябва и да съм на 40 метра зад него?

 

Вариант 1 - спазваш всички закони (и за скоростта и за дистанцията) и ако нямаш възможност да го изпревариш с 90 (което в повечето случаи е вярно) тогава просто си караш на дистанция с неговата скорост и не го изпреварваш въобще. Ако караш в продължение 50 км зад човек каращ с 80 км/ч, ще "закъснееш", за където си тръгнал, с 4 минути (едва ли тези 4 минути ще са ти толкова фатални).

 

Вариант 2 - решен си, че трябва да го изпревариш, спазваш си дистанцията и като видиш възможност, нарушаваш закона за ограничение на скоростта и го изпреварваш с мръсна газ. Вярно, нарушил си закона, поел си си рисковете (за камери, катаджии, локви или дупки в насрещното), но ако си преценил добре ситуацията, може и да не си чак такава заплаха за себе си и другите участници в движението.

 

Вариант 3 - лепваш му се на тоя отпред, за да го притискаш да не може да си кара спокойно човекът (може и да има някаква реална причина да кара с тая скорост). Ако случайно изникне препядствие (дупка, паднала скала, спряла кола на завой, животно на пътя, паднал клон и много други неща, които се случват реално), човекът пред теб или няма да може да натисне спирачката и ще се прибиете и двамата или ще я натисне и пак ще се пребиете и двамата. Като в случая "двамата" е примерно казано, защото обикновено в такава ситуация в България са цяла върволица от "бързащи" коли, които не спазват дистанция и става верижна катастрофа. Теорията с трошките и неизправните спирачки аз също не я приемам - честичко ставам свидетел на верижни катастрофи по Цариградско като се прибирам от работа и доста често колата отзад е някоя лъскава X5-ца или Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такъв филм да си пердашиш с 20 отгоре заради пътната обстановка. А и всеки, като види че се каниш да го изпреварваш настъпва газта до долу! Ей така, за да не го минеш. Участъците с възможност за изпреваряне са много къси, особено в планините. Ако камион пъпли с 30 км/ч, значи ще караш и ти с 30 км/ч. Какво, кара си човекът по правилата. Не се тревожете и за дистанцията, новите камери на триногите мерят безгрешно.

Апропо вече на АМ Тракия, на Траянови врата са сложили минимална дистанция 50 м. Честито на печелившите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как 110 бе? 240 направо да го направим, а? Абе я слезте на земята, тия с 90 му пречели? Не ти пречат тия дето карат с 180+, а ти пречат тия дето карат по правилника???

 

На състезание ли сте тръгнали, на война ли?

 

Не знам защо не сложат на магистралата едни камери за средна скорост на всеки участък между отбивките. За тези, които карат със средна скорост 150 и нагоре да има истински сурови наказания, а не някакви смешни глоби, които ги приемат като "такса висока скорост". Тогава в лявата лента ще си се кара със 140 и няма да те натиска непрекъснато някой дето иска да кара със 180+, а ти му "пречиш".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще карам с 250 и преди последната камера ще спирам да си чеша...квото имам.

 

Докато дрънкате за "бързото каране", продължавате да сте част от проблема и респективно подкрепяте безчинствата на КАТ...Последните не са излезнали за 5ст. работа да свършат от години, само вдигат гири по медиите с безсмислените си хрумвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата точка и аз я подкрепям, но отчасти ... по немско за разстоянията следят камери, но доколкото знам само по аутобана.40м минимална дистанция на междуградски път е доста, как ще извършваш маневра изпреварване?

Относно безопасната дистанция пак там се преподава правилото за 2-те секунди, т.е. безопасна е тази дистанция, при която караш на 2 секунди зад предния. Как се засича, като отмериш по някой знак, мост или друг предмет покрай който 

 

 

Аз съм също за средна скорост по магистралите, ама това може само при тол кабинки. Няма човек, който да жули с 250 и после да стои да чака 15 минути на място :) 90+% ще предпочетат да спазват средната скорост. Тия първите ще почнат да бият вече много на очи и ... сърбите вече са го измислили, само трябва да препишем.

 

Движението е много по-бързо, сигурно и спокойно, когато се спазват ограниченията, дистанцията и 2,3 още елементарни правила за движение от всички!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та като говорим за незнаене, какво значи да спазваш достатъчна дистанция - ето една прясна прясна новина от днес. При това в градски условия, където скоростта е нищожно малка. Какви щяха да са щетите на извънградски път или недай си Боже на магистрала...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...отзад е някоя лъскава X5-ца или Ауди.

Ето го потвърждението :) Точно този род говеда са се "изправили" и на светлинния клаксон доста често ;)

 

 

Та като говорим за незнаене, какво значи да спазваш достатъчна дистанция - ето една прясна прясна новина от днес. При това в градски условия, където скоростта е нищожно малка. Какви щяха да са щетите на извънградски път или недай си Боже на магистрала...

 

Баси от там минавам доста често. На този светофар преди години ме ожули една кифла с книжка на 11 месеца, която написа, че кара "Режо".

 

"Най-голямата" дистанция в градска среда "спазват" автобусите, определено :) Винаги са ми в задното стъкло и си проверявам, дали ми светят стоповете - ако нямаха предни стъкла, можеха да ми сменят крушката на стоп-а. Поради тези факти изобщо не се учудвам, че рейсовете участват.

 

 

Нагоре всички коментират "големината" на дистанцията - не е голяма - нормална е за начало и дано да го въведат - веднага ще си сложа камера отзад!!! В България трябва да се свикне на по-голямото ограничаване, за да ни се види много окей и по-малкото такова в последствие, защото не сме добри шофьори, ама изобщо не сме шофьори! Аз лично за 10 години софийско-градско имам хиляди нехванати нарушения и общо три хванати през втората и третата година с книжка. Дали съм почнал да карам по-нормално - да почнал съм, въпреки че не съм си платил глобите изобщо... защото смятам, че няма да отидат за нещо хубаво и полезно, а ще се откраднат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще карам с 250 и преди последната камера ще спирам да си чеша...квото имам.

 

Докато дрънкате за "бързото каране", продължавате да сте част от проблема и респективно подкрепяте безчинствата на КАТ...

 

След такова изказване, май всички е добре да замълчим...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т’ва с дистанцията е страшна малоумщина! Пак преписват от “на запад”, ама к’во видяли, защо, как, къде... никой не го интересува. Навсякъде у странство има знаци за задължително спазване на дистанция...в тунелите!!! Други такива знаци има и по пътищата, но важат при намалена видимост (мъгла, дъжд). Малоумниците, които предлагат тези неща, трябва първо да прочетат закона за движение по пътищата, да видят, що за животно е маневрата “изпреварване” и как се извършва. Щото с тея малоумни дистанции, всяко изпреварване, което не е на магистрала, автоматично те праща в графа нарушител.

Сърбите са го измислили - да. Плащаш ако джиткаш бързо на тол-а. Ама като спреш за едно кафе и вода, и със 160 средно да караш - 10 минути почивка са напълно достатъчни да слезеш под 120 км/ч. средна скорост. За скорост си трябват камери!

Относно математическото моделиране на трафика - става, НО на хартия само! Т’ва са идеални условия, перфектни водачи и куп още величини, които са доооста променливи в реалността! Опит във вакуум един вид. Ама като погледнеш опитното поле през прозореца си (у нас) - вакуум...чушки! Един да не направи правилното “нещо” по правилния начин, било то престрояване дори - всичко отива по ангелите :) А такива индивиди тук - с лопата да ги ринеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да няма коли по тая магистрала. Те сега ми излизат при 140 със 100 и трябва да се изправям на спирачката, еле пък ако трябва да пазя и 70 метра дистанция. Достатъчно ще е един да ми се изнесе пред тринога, а съм сигурен че ще го направят от проклетия, ходи да доказваш по снимка, защо не си имал 70 метра дистанция. Всичко е заради новите играчки на КАТ, че с радарите за скорост по магистрали е умряла работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип дистанцията трябва да зависи от скоростта на движение. Иначе казано ако си в дясна лента с 90, не може да се очаква да спазваш същата дистанция, както при 140. За извънградски път също в случай, че има някакво забавяне в трафика и колоната се движи с 50, не може да се очаква да се спазва дистанцията като при 90 км/ч. Определено има недомислици в този закон ако се споменава дистанцията само в зависимост от пътя, по който се движиш, а не от скоростта, с която се движиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че в момента в който започнеш изпреварване, вече много трудно може да се съобразяваш с дистанция. И съм 100% сигурен, че промените се пишат за да се увеличат глобите, а не реално заради някаква борба. Те по принцип удари заради неспазване на дистанция са си характерни за градовете, а верижни катастрофи извън тях са свързани по-скоро с лошото маркиране на ПТПта или внезапни пълни спирания на участъци без видимост.

 

Посмятах, при 126 км/ч, 70 метра се минават точно за 2 секунди. При 108 км/ч 60 метра се минават за 2 сек., а при 72 км/ч 40 метра се минават пак за 2 сек. Тоест с каквато и скорост да се движите трябва да си оставяте 2 сек разстояние спрямо предния над тези скорости и доста повече време под тях, което извън магистрала е неприложимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Според мен Законите ни не са лоши. Стига СТЕ се хващали за 10 километра в час повече или по-малко и за 10 метра повече или по-малко. Колегата "Мonster" добре го е казал за 4-те минути. Просто не се спазва Закона. И Шофьорите са изключително неподготвени. От друга страна, "КАТ" се издържа 95% от Подкупи (казвам го с ясното съзнание, че Подкупите в 95% от случайте се дават без да са поискани) и едва 5% от непоставени колани, разговори по мобилни телефони и невключени светлини. За "КАТ" това са най-голямите проблеми на пътното движение. Хайде "КАТ" да обявят, колко наказания са наложили, за неправилно престрояване, за отнемане на предимство и например за неправилно паркиране, с много важното уточнение - наказания, без да е настъпило "ПТП". По цял ден Шофирам в София, смисъл - това Работя. Оставете, че никой и нищо не спазва - свидетел съм, че нещата се влошават все повече и повече. Зная, поправете ме ако не е така, че може всеки един Човек, да представи в "КАТ", снимков и/или видео-материал, показващ Нарушение и Нарушителят ще бъде издирен и наказан и ако същият обжалва в Съд, представилият Доказателството, ще бъде призован като Свидетел. Аз си сложих "Go Pro Hero 5 Black" да записва в "4К30" поне случващото се пред "Superb"-а и съм убеден, че ако занеса сто конкретни записа, на брутално нагли Нарушения, ще попадна на Хора, които ще поискат тихичко от "КАТ" моите данни, това, че "КАТ" ще ги даде не бива да съмнява никое Живо същество във Вселената и най-вероятно, "Superb"-а ми просто ще бъде запален, някоя тиха нощ. Единственото спасение е "КАТ" да се преструктурира коренно и да заработи както в нормалните Държави. Всеки служител на "КАТ" и "МВР" като цяло, с 4000 Лева Официална Заплата и никой Гражданин, макар и явяващ се плащат част от тези 4000 Лева, да няма право да се приближава на по-малко от два метра до Служителя! Задължително - всякаква комуникация, между Служители и Граждани, да се записва като видео и аудио, от поне две независими устройства за запис. Защо Служителите, спирайки Нарушител, не съобщават регистрационният му номер по радио-станцията, на момента, още преди да са се доближили и осъществили какъвто и да е контакт с Нарушителя? Питам аз и отговор не искам. Ха-ха-ха.. В някои по-нормални от нормалните Държави, даже Служителите са с ръкавици. Как така необезопасени ще пипат чужди вещи? Може собственика на вещите да е болен от всичко. Много СМЕ спряли. Прекалено много..

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След такова изказване, май всички е добре да замълчим...

 

Ако нямаш нещо смислено да кажеш, най-добре.

 

Сърбите са го измислили - да. Плащаш ако джиткаш бързо на тол-а. Ама като спреш за едно кафе и вода, и със 160 средно да караш - 10 минути почивка са напълно достатъчни да слезеш под 120 км/ч. средна скорост. За скорост си трябват камери!

Относно математическото моделиране на трафика - става, НО на хартия само! Т’ва са идеални условия, перфектни водачи и куп още величини, които са доооста променливи в реалността! Опит във вакуум един вид. Ама като погледнеш опитното поле през прозореца си (у нас) - вакуум...чушки! Един да не направи правилното “нещо” по правилния начин, било то престрояване дори - всичко отива по ангелите :) А такива индивиди тук - с лопата да ги ринеш!

 

Прав си - до някъде. Камерите вършат точно никаква работа. Доказано - по целия свят. Единствения начин е да се прави така нареченият active enforcement. Тоест полиция, спираща за нарушенията, проверяваща, четяща лекции и прочие. Щото сърбите имат И камери, следят И за средна скорост, НО...имат И едни весели цивилни Аудита и Мицубишита.

Последното ще е особено ефективно по празниците. Кара си цивилката в лудницата по магистралата, прави се на луда. Хоп, тарикат изрязва в аварийната - айде газ след него, лампи, спиране, висене и писане пред цялото движение, за негово назидание и другите да си знаят.

Липсва про-активната работа от страна на КАТ и това е от основните проблеми. В момента ако тръгна от София към Бургас и по целия път правя магария след магария, какво? ЕВЕНТУАЛНО ако ме снимат някъде, пак ЕВЕНТУАЛНО след 1 месец ще разбера за това (повтарям, евентуално). Но никой няма да ме е спрял, когато е трябвало. И каква е ролята на камерата в случая? Да пълни бюджета и "да ме накара да се замисля", ама следващия път. А че съм минал 300 и кусур километра, перманентно застрашавайки всички около себе си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.