Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Първо сервизиране в Шкода?


sandista

Recommended Posts

Мда, в долния клип на 5тата минута обясняват точно това - впръскват гориво по време на изпускане за да го вкарат в изпускателната система и да "запалят" катализатора. Но пак не ми се връзва стичането в  картера. 

 

Както и да е. Да се придържаме към темата :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като впръска в изпускателният такт, част от това гориво кондензира по стените на цилиндъра и отива в картера. Нещо подобно се случва и при пикаеща дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Пепи, всъщност темата, която ти пощиш е много по-интересна :)

 

Аз точно преди седмица имах същите терзания. Защото си смених маслото. На моя шлеп (2.0CR, Еуро5) , за 12000 маслото видимо се беше повишило като ниво. Колата е с "ЕКО" софтуер  :angry:

 

Поговорих и почетох доста и обще взето нещата се въртят около това, което и ти си писал. При регенерация се прави после-впръскване (post-injection) на гориво, идеята е явно да го забият незапалено директно в изпускателната уредба и да се възпламени там. Така се повишава температурата в филтъра до нужните 600+ градуса за да изгорят саждите. Реципрочно при тази галимация, част от него се процежда покрай сегментите и отива в маслото.

 

Драмата с ЕКО софтуера е че, отварят много по-често ЕГР. Така вкарват мръсен въздух и понижават температурата на горене. Окиси се отделят повече при висока температура, т.е. на теория би трябвало азотния окис наистина да намалее. Дали е така незнам, ама явно бонус от лошото горене е а) по спъната кола в ниските. б) по висок разход на гориво в ниските в) повече сажди в ДПФ-а. От там пък по-чести регенерации, от там пък още повече масло в нафтата.... И по-бързо скапване на ЕГР-а, поради запичане и потрошаване на моторчето.

 

Не знам при евро 6 дали седят така нещата, вие би трябвало да сте с Adbluе, там вероятно процесите са други. Но на Евро 5 си било норма да пъха масло в нафтата. Даже някъде четох, че ОЕМ ските масла били мислени така, че да понасят тая нафта...

 

Аз затова масло вече сменям на 10-12к. И общо взето не драматизирам за марките, защото излиза, че каквото и да сипя... накрая пак ще източа... лайна с извинение.

 

Ако се кара по 30К и е с "ЕКО" ъпдейт, вероятно ще почне да блика през щеката в един момент. Колега тук с 1.6CR беше се оплакал точно за такова поведение.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят двигател с същият. И се радвах, че не харчи масло..... ха, ха.
Излиза, че ако караш с 30 000 км с 5/30 трябва да източиш 5/10. Сигурно и затова има такива зловещи снимки на двигатели из нета.
Само ми е интересно кое замърсява повече, азотния окис или многото лайна, които се отделят при непълноценното горене.
Има някаква глобална дезинформация. Може да се окаже, че рециклирането на ДПФ и ЕГР, след излизането им от употреба, замърсява в пъти повече околната среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, прав си, но е добре да разделим темата на две - едната за сервизирането, другата за екологията :) По-късно се надявам да ми остане време да свърша и тази работа. 

 

Та по по-интересната тема :) AdBlue-то реално не влияе не работният цикъл, просто се впръсква в ауспуха за да изчисти азотните окиси, т.е. да ги преобразува в нещо по-малко вредно. От друга страна регенерацията не е нещо, което се случва толкова често, че да предизвиква чак такива проблеми. Да не говорим, че за да се повиши нивото на маслото с 0.5 литра следва тая система да е изсипала поне 5 литра! Конденз на цилиндър с температура 100+ градуса (водата е на 90, а тя охлажда цилиндръра, нали?) няма как да стане. Явно по-друг начин това гориво влиза в маслото. Дали през ЕГР, дали през друго не знам. Трябва да се гледат схеми, но с конденз и протичане, предвид това на каква компресия е подложен въздухът в тези цилиндри, а той е по-вискозен от нафтата и не пропуска, не ми се вярва. 

 

@komitoff, въпроса е колко често се пуска регенерацията. За 40к км при мен това се е случило 6-7 пъти. Колата се кара в изключително неблагоприятен режим в градски условия (4км, гасене, 3км, престой цял ден, 7км и нощуване), а на дълъг път основно на темпомат или с почти постоянна скорост, без много резки натоварвания (изключваме нуждата от по-бързо изпреварване). В тези условия разхода на масло е около 1/2л на 15к км. Досега не ми се е случило да засека покачване  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 40к км при мен това се е случило 6-7 пъти. 

 

Това е странно. На Евро 5 моделите прави регенерация веднъж на 200-300км, независимо от другите фактори (които могат също предизвикват регенерации). Въобще алгоритъма за това кога да прави регенерация е голяма каша и според мен някой там не се е справил добре. Редовен номер е например след 200км магистрално каране да реши да прави регенерация като спра пред къщи. Или на някоя бензиностанция.

 

Айде твойта кола е нова, с ADblue, може картинката да е по-различна, ама да прави регенерация веднъж на 5000-6000км е просто невъзможно. По-скоро бих заложил на 500-600км, просто не ги усещаш, което е напълно нормално. Това се вижда с VCDS-а де. Има параметър изминато време и изминати километри от последната регенерация. Ако те интересува. Ама по - добре да не те интересува :)

 

Но щом гори масло, а не го увеличава, явно при Евро 6 нещата са различни. При Евро 5 тенденциозно си блъска нафта в маслото и това се случва и на коли на малко километри.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Евро6 без AdBlue регенерация се прави когато се достигне 24 грама сажди във филтъра. Това е, няма интервали - може да е на 200 може да е на 600 (и двете са ми се случвали).

Следя процеса през софт, затова го казвам толкова уверено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как мери колко грама сажди е събрала, но, според информацията в нета, стартирането на регенерацията се прави въз основа на показанията на датчика за диференциално налягане преди и след катализатора. Т.е. в момента в който почне да се запушва се, т.е. има достатъчно съпротивление - сажди в катализатора, започва почистването. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш. Грамовете са "изчислени", не измерени. През датчика за налягане. Нивото на сяра пък се калкулира буквално чрез кристалната топка :)

 

Но за нуждите на едното чистене е ок. Проблема е че можеше малко повече да се постараят с критериите за тригера. А го могат, защото алгоритъма да лъжат с газовете е добре написан :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос колеги, при двигатели които използват Adblue технологията как протича регенерацията? Нужно ли е отново да изкараш колата на извънградско? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се е налагало. Просто престава да се гаси при спиране, по някое време вдига разхода на 1.0-1.2/h и задължително работи охлаждането, дори по 5+ минути след гасенето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се е налагало. Просто престава да се гаси при спиране, по някое време вдига разхода на 1.0-1.2/h и задължително работи охлаждането, дори по 5+ минути след гасенето. 

 

Това не означава, че процеса на почистване на филтъра е завършен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не баш, продължава, само ако влезнеш в условията за да продължи.

  

Точно така, ако не постигнеш необходимата температура или друго казано не караш достатъчно, регенерацията не е завършена. На мен по този начин 2 пъти ми светва лампата на DPF. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.