Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Защо "щръкнаха" горните предни ъгли на предните калници ...


slavid

Recommended Posts

Абе все се каня да питам в ЕТ (честно казано страх ме е :-) ), защо така щръкнаха предните горни ъгли на предните калници. За две години и половина изглежда, сякаш някой тенекиджия си е оставил ръцете след удар отпред :-).  Не е много, но има няколко милиметра (не съм ги мерил, може би 2мм) разминаване във фугите и нивата на предния капак и калниците в предната им част. Сякаш е пропаднал предния капак в предната си част.

Някой да е разнищвал това, да е питал в ЕТ?

Като гледам доста Fabia 3 изглеждат така. Направо си е за гаранционен проблем въпреки, че е козметично...

 

Редактирано от slavid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото! Не бях се сетил за тампоните на капака. Скокнах да проверя, но не става с тях. Закопчалката така или иначе не позволява при повдигане с тампоните да се надигне капака. Даже не може да се затвори - ще се деформира, ако го натисна, а развих тампоните с макс 2мм. Работата прилича на пропадане на предния панел, на който е захваната закопчалката или на деформация на калниците. Огледах и закопчалката дали има някакъв реглаж за положение за да я понадигна, но няма как, поне в тази част, която се вижда. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изглежда "дефекта". Явно е пропадане на капака. От двете страни е абсолютно еднакво.

 

IMG_20180409_111355-Mobile92a053baceed6dIMG_20180409_111409-Mobilede364fccf49d04

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивай в ЕТ да ти го оправят! Това си е грозно и не вярвам да е "фабрично". Нали затова има гаранция ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натисни ги тия ъгълчета малко. Аз така направих след "професионалната" намеса на ЕТ при ремонт след удар. И калника си намествах, и капакс,абе... Най много, ако идеш в ЕТ, да питаш за много повече неща след това :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. И на мен такава ми е идеята и ме интересуваше дали някой е говорил в ЕТ по темата, за да знам дали да ходя, че може да стане и по зле. Виждал съм доста Фабии 3 да изглеждат така - явно има проблем в дизайна на конструкцията. Има една пластмасова рамка (front panel), на която се захваща радиатора, маската, бронята и каkво ли още не. На нея е монтирана закопчалката на предния капак, а тя е захваната за "гредите". Струва ми се, че е мръднала надолу.

На тази схема елемент 1:

 http://www.oemepc.com/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/FAB/year/2015/drive_standart/797/hg_ug/805/subcategory/805000/part_id/2547366/lang/e

Редактирано от slavid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sSEhPyW.jpg

 

При мен все още няма такива изкочили "роги" :) Не знам дали, защото колата е все още на 9 месеца и не се е проявило, или защото като затварям предния капак го пускам внимателно и накрая само го натискам надолу да щракне/закопчае с 3 пръста, а не го мятам да пада свободно от нивото на гърдите/очите...

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

При мен все още няма такива изкочили "роги" :) Не знам дали, защото колата е все още на 9 месеца и не се е проявило, или защото като затварям предния капак го пускам внимателно и накрая само го натискам надолу да щракне/закопчае с 3 пръста, а не го мятам да пада свободно от нивото на гърдите/очите...

 

И това не е съвсем разумно, като се има предвид с колко тънки ламарини се правят съвремените коли. На мен лично точно с такова натискане ми вдлъбнаха капака на една кола при технически преглед. Най-добре е да си се пуска от 20-тина сантиметра без засилка и без допълнителна сила. Достатъчно тежък е за да се затвори нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако натискаш около емблемата няма яд. Ако натиснеш с цяла длан по средата на капака - да вероятно ще се вдлъбне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте! Като се постопли продължих с изследването на проблема. Оказа се, захващането на front panel-a (пласмасовата рамка, в която е монтиран радиатора; на нази схема елемент 1 - http://www.oemepc.com/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/FAB/year/2015/drive_standart/797/hg_ug/805/subcategory/805000/part_id/2547366/lang/e) мъдра нагоре-надолу. Закопчалката на капака е захваната и фиксирана в горната част на тази рамка и положението й не подлежи на регулиране. Огледах захващането на рамката и се оказа че има по две гайки от двете страни отляти в пластмасата на рамката. Виждат се само горните гайки - долните за малко скрити, но ги видях на снимки на front panel-а в интернет (https://ibb.co/m29iuS). Та, десния горен болт е хлабав, а левият просто го няма :-).  Захващането на рамката е за едни планки захванати на продължението на гредите, които носят двигателя и ск. кутия. За тези греди е захванат и елемент 11 от схемата по-горе, които носи бронята.

При това положение като натисна нагоре кората под бронята (рамката лежи върху нея), цяла рамка на която за захванати радиаторите мърна с ~3-4 мм нагоре - толкова колкото ми е пропадането. Та молбата ми е - може ли да проверите как е при вас - стегнати ли са болтовете за захващене на рамката? При натискане нагоре кората под бронята има ли движение на рамката? Имате ли болт от лявата страна :-)

 

Моля да не коментирате защо го няма болта - няма смисъл от предположения :-) и аз не паса трева :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време за руските коли говориха "понеделнишка кола"  :D да не се окажат и Шкода така ?!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен капакът е леко по-надолу вече, в петък ще я оставям за масло и ще ги накарам да го оправят, след това ще пиша за резултата. Между другото, някои колега със стъклен таван имал ли е проблем с някоя от щорите, при мен на предната и се разлепи оплътнението ....само на 30 000 км....

Редактирано от tribaleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не са я до сглобили (бързали са) или ако е имала тенекиджииски интервенции , някой си е оставил ръчичките.

В ЕТ предполагам няма да ти откажат да потегнат предницата , особено ако става дума за производствен пропуск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа, казаха ми че щом е минала 6 месеца или 10000км, такива "реглажи" се заплащат. Аз се въздържах тъй като разликата при мен е доста малка (около 1-2мм).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tribaleo, благодаря за обратната връзка. Полезно е да се знае какво е мнението на ЕТ.

Но все пак никой не отговори на въпросите ми от поста по-горе от 9 май. Да не се окаже, че фабрично болтовете не се слагат по някаква причина. Днес успях да видя и долната гайка от ляво (мое ляво като съм срещу предницата) и тя е без болт, т.е. рамката от лявата страна не е захваната изобщо. Само е подпряна по разни други детайли. В крайна сметка е тъпо да се дават пари, като мога и аз да сложа липсващите болтове - за 1 час работа е. Въпросът е трябва ли да ги има :-). В крайна сметка предницата не е пипана и със сигурност така е пристигнала от завода.

 

Благодаря предварително на отделилите 5 минути за проверката :-)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Добавям и една снимка на горната лява гайка - https://ibb.co/jJWdiy

За съжаление много е свряно и не можах да направя по-хубава.

Долната пък изобщо не можах да я снимам. Вижда се от точно определено място, но е сложно за обяснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги съфорумници, да направя и аз едно запитване, което е подобно на slavid и за това пиша в тази тема. Притежавам от фабия комби от края на 2016г и забелязвам, че предният капак сякаш се отваря под напрежение? При натискане на лостчето за отваряне някакси със сила се отваря предният капак, чувайки се издрънчаване при освобождаването на заключалката? При затваряне трябва да понатисна сякаш малко повече, за да се затвори? Имам и друг нов автомобил, но при него го няма това напрежение при отваряне и с много по-малко усилие се затваря. Моля споделете при вас как е, защого ще посещавам сервиз, чак октомври за смяна на масло и обслужване в Еврот. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение в бравата на капака се дължи на пружината и малко или много всяка кола го има (зависи от натегнатостта) .

Колкото до движението на капака - зависи как са регулирани пантите ... моя се движи много леко .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.