Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Развиване на секретен болт с нарушени канали


Recommended Posts

Здравейте, Колеги,

 

Днес реших да си сменя сам зимния комплект гуми с джанти с летния такъв.

Тъй като знам, че първо се разхлабва секретният болт и после останалите, се захванах с него. Поради зимните условия и по-сериозното стягане при последната смяна на гумите беше невъзможно да развия болта само с кръстачката и пробвах с тръба.

 

От по-голямото усилие секретният накрайник приплъзна около болта и в резултат на това се нарани както той, така и каналите на секретния болт. Можете да видите това на прикачената снимка. Грешката е моя, тъй като не успях да натисна добре ключа към джантата, докато прилагах усилие с тръбата.

Сега при опит да развия този болт, накрайникът превърта доста лесно и не мога да приложа усилие. На останалите секретни болтове мога да приложа сериозно усилие, но не ги развих, тъй като предпочитам да не рискувам с този накрайник.

 

Ползвам оригинални секретни болтове от Еуратек, които си купих преди една година. Като болтовете, обсъждани тук са.

 

Мисля, че сега най-правилният подход е да проверя в Еуратек дали и кога мога да си закупя резервен накрайник със същите канали, след което да проверя дали с него може да се развие нараненият болт. Ако да, може да го направя сам или да отида при гумаджия, който да смени всички гуми. И вероятно вече да не използвам наранения болт.

 

Ако не, съм чувал за няколко места, където развиват подобни нарушени болтове. Доста полезна е и тази тема, която трябваше да прочета, преди да се захвана днес :) Но човек се учи, докато е жив.

 

Вие какво бихте ме посъветвали?

Благодаря Ви предварително!

 

Поздрави,

Ники

 

post-17678-0-68198100-1522519437_thumb.jpg

post-17678-0-74736200-1522519469_thumb.jpg

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип,неписано правило е,че секретните болтове не се завиват с усилието,с което се завиват обикновените,а с по-малко такова.Една от причините това да се прави е това,че този болт е с друг тип захват към ключа.Отделно,че е изработен от по-мека стомана с цел ако се приложи някаква груба сила върху него по-лесно да се заглади и да предпази джантата и гумата от посегателство.При отвиването на такъв болт трябва да се обърне особено внимание на това секретният накрайник и болт да бъдат почистени и обезмаслени.Да се следи секретният накрайник да бъде поставен докрай в секретният болт и те да бъдат центрирани един спрямо друг.От снимката личи,че последното не е било спазено.Вследствие на това секретният болт изиграва своята секретна функция.В този ред на мисли кой "майстор" е завивал секретните болтове?Този болт на кое колело е - предно ляво/дясно или задно ляво дясно?Какво е разстоянието от челото на джантата до челото на секретния болт?

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Благодаря за информативния отговор!

Челата на болта и на накрайника бяха чисти, но не съм ги обезмаслявал допълнително. Ползвам и предпазни капачки на болтовете, за да не се натрупват пясък, сол и прах върху болтовете, и за да огранича поне малко атмосферните влияния.

Болтът е на предното дясно колело. Челото на болта е на около 10-12 мм от челото на джантата по груби спомени, като джантата е оригиналната лята за колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направете следното : затегнете остсналите 4 болта, прилагайки по-голямо усилие от това,с което са били затегнати досега (изисква се да имате усет) ,след което се снабдете с нов секретен накрайник и използвайте него,като съблюдавате да бъде центрован спрямо болта.Приложете средно бързо нарастващо усилие върху болта и спазете посоката на нарастване на усилието - ПО ПОСОКА,ОБРАТНА НА ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА !Осигурете си добър ключ или ръкохватка от гедоре,но не ползвайте кръстат ключ.В никакъв случай не се опитвайте да развиете болта чрез гайковерт в сервиз за смяна на гуми - рискувате да нанесете още поражения,без да има резултат,а напротив - ще усложните ситуацията. След тези манипулации болтът трябва да тръгне да се развива.Ако е упорит и това не става - пишете отново,за да Ви дам следващи напътствия !

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах,2-та снимка ,нещо като тук и там :angry_jumping: 

 

https://www.autokseft.cz/ProLine-Safety-Sada-bezpecnostnich-sroubu-matic-4-ks-plus-klic-M14x15x27-kuzelova-60-sm927430

 

https://www.carspneu.cz/doplnky/bezpecnostni-srouby-mcgard---28018su---m14x15x27---kulova-r13/

 

 

И се сещам за един случаи от миналата година :cleaning: 
Смях голям :tongue_1: 
Това е консуматив,като колата :running:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е написал и колегата lent, трябва нежно да се работи с тези болтове.

Относно въпроса ти за ходене до Еура Тек - Ако смяташ, че проблема е в накрайника, да, би трябвало да могат да ти дадат нов. За целта трябва да отидеш с твоя и да се сравни на място с мострите. В Ауди вадят един куфар с 2384239482394028 варианта. Предполагам, че в целия ВАГ е така.

На мен ми се "наложи" да свалям секрети Декември месец, поради жестока простотия от моя страна. Удоволствието беше 20 лв. на болт + 50 лв. за нови секрети + известни щети по джантите (надиране). За последното не му пукаше, тъй като така или иначе отиваха на боя.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз брах ядове с пробки на спирачни апарати (обявени за не отвиваеми) , но орландовската техническа мисъл намери елегантно решение на проблема - разпробихме пробките и чрез наваряване заварката дръпна и отлепи от алуминия .

Предполагам , че по същия начин ще може да се развие и този болт ... лино аз не бих сасипвал повече ключове за него - заварете една гайка М 12 или 14 към болта и нагряването мисля , ще е достатъчно за да го отлепи (ако не е завит много на криво).

Предпазването на джантата е елементарно с парче медна ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги махнах(поради изгубен секретен ключ) като набих шестостен и после в кофата и нови обикновенни болтове, но при мен не бяха много стегнати и се развиха лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги махнах(поради изгубен секретен ключ) като набих шестостен и после в кофата и нови обикновенни болтове, но при мен не бяха много стегнати и се развиха лесно.

Принципно когато е заминала главата аз с това почвам. Вече имам всякакви модели инструмент който с чук и майката се набива в повредения болт. След това се прави опит за развиване, ако отново не тръгва и е готов да превърти, взимам твърд върток и държа болта под напрежение като едновремено с това отнася и удар с чука. Ако и това не помогне тогава се минава към заваряване и по груби операции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря на всички за полезните отговори!

 
Изпратих през почивните дни запитване до Еуратек и те отговориха днес, че може да се поръча секретен накрайник за отвиване с един нов секретен болт с доставка за 5-6 дни.
Бих желал обаче да сменя гумите преди четвъртък, за да мога да използвам колата през почивните дни, тъй като прогнозата е за температури над 10 градуса. Вероятно накрайникът няма да пристигне до тогава.
 
Опасявам се, че с настоящия накрайник няма да успея да развия останалите три болта, поради което ще се радвам на други идеи и съвети.
Доколкото помня съм чел, че в представителството на Ауди имат в наличност голям брой секретни накрайници, но ще съм Ви благодарен, ако пропускам нещо и ме подсетите.
 
Моля и Колегите, които имат желание и оригинални секретни болтове от Еуратек (предполагам, че и моите са производство на Фарад, въпреки, че не го пише), да ми пишат на ЛС, за да проверим дали моят ключ е със същия номер, като техния. Ако да и са съгласни, ще се радвам да развия болтовете с техния ключ срещу почерпка :)
 
В краен случай мисля да пристъпя към варианта с по-грубо сваляне на дефектния болт. Понеже нямам част от нужните инструменти и телоподаващо, бихте ли могли да препоръчате сервиз в София, който да се справи успешно и без повреди по джантите и автомобила със задачата?
 
Благодаря Ви!
Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с чужд секрет е long shot. Когато съм купувал резервен за Ауди, извадиха едни куфарчета с мостри, по мое мнение над 50 бр. Не пречи да се пробва де...

Можеш да качиш и снимка на секрета по някоя от Фейсбук ВАГ групите. Пиши, че черпиш 10 кинта и стискай палци някой да е като с твоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, споменах те днес в Еура тек. Отиваш, вадят куфарчето с мостри и до 5-6 дни го имаш. 40 и нещо лева е накрайника. Което е трагично, на фона на това, че комплект болтове с накрайник са 50 лв., но удавник и сламка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, споменах те днес в Еура тек. Отиваш, вадят куфарчето с мостри и до 5-6 дни го имаш. 40 и нещо лева е накрайника. Което е трагично, на фона на това, че комплект болтове с накрайник са 50 лв., но удавник и сламка...

То така или инак ще трябва да взема нов комплект болтове , щот този не вярвам да го завие обратно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички комплекти си имат номер в кутията. Аз имам 2 комплекта. Нека каже колегата номера и да му помогнем...!

 

Пс. Като ги купувах ми направи впечатление, че са по партиди, почти еднавки 3-4 резби,затова ровихме за по-стари, да не са ми близки на 2те коли. Та и това може да е засечка, за пасване.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опция е да се заварят тръбички за болтовете с допълнителен профил за рамо. Ако е отвътре на тръбата, се пази и джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Колеги,

 

Благодаря Ви!

 

Според официалния отговор от Еуратек, комплект накрайник с един болт струва 43,51лв с ДДС, а към нов комплект болтове с ключ е 58,18лв с ДДС.

За съжаление нов комплект не може да се поръчва само по секретен номер :)

Услугата за развиване на дефектирал секретен болт струва около 80 лв.

 

Днес пробвахме с баща ми да развием един от останалите болтове с този ключ. За съжаление ключът превърта, за щастие без да нарани болта.

 

В прикачените снимки е номерът на кодовата комбинация, както и снимка на накрайника.

Ще се радвам, ако някой с подобен ключ (а в идеалния случай, със същия), се свърже с мен. И също ако бихте могли да препоръчате проверен заварчик за задачата по сваляне на болтовете в рамките на град София :)

 

Поздрави,

Ники

 

 

post-17678-0-38428800-1522784717_thumb.jpg

post-17678-0-20688600-1522784721_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го знам Ф-то на тръбата и дали го имаме в склада, но колегите ми ще го направят.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Външният диаметър на болтовете е 24мм според това, което измервам на накрайника :)

А се оказа, че челото на самия болт е доста по-назад, отколкото си представях - разстоянието от него до най-близката точка от челото на джантата е също около 24мм. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, Колеги,

 

Проблемът има успешна развръзка.

Много благодаря на всички Ви за полезните и ценни съвети! Много интересна и полезна ми беше и тази тема.

 

Специално желая да благодаря на Колегата Иво (b3lq7a).

Видяхме се с него с идеята да заварим тръба към главите на болтовете, но поради нестандартния размер, големия диаметър и голямото разстояние от челото на джантата се отказахме.

 

Поръчахме един резервен секретен накрайник с един болт от Еуратек. За съжаление дори и с новия накрайник не успяхме да развием болтовете, въпреки пръскането с WD-40.

 

За да не повредим и този накрайник, който започна също да "заглажда" част от зъбите, в крайна сметка отидох в "Интерпан", където двама от монтьорите успяха с твърд върток, тръба и голям чук да развият и четирите болта без нужда от допълнителни манипулации. За целта използваха новия накрайник. :)

 

Впоследствие успях да сменя сам три от колелата, но на предно дясно колело (с което започнах предния път), не успях да развия единия болт, въпреки пръскането с WD-40.

Успях обаче да счупя оригиналния ключ за джанти на колата, а кръстатият ключ просто започна да се усуква - явно този болт съм го притегнал малко по-силно при опитите да сваля секретния болт :)

 

Отбих се при баща си, но не успяхме с негов ключ да свалим болта.

Отидохме в близкия сервиз, който той използва от доста години - Aвтостарт 1 в жк "Люлин" (в случай, че се сметне за реклама, може да бъде коригирано :) ). Монтьорите там пробваха да свалят болта първо с пистолет, но се счупи вложката им. После използваха същия метод, както в "Интерпан" - твърд върток с чук, и успяха да свалят болта бързо. Сменихме гумата, като момчетата притегнаха леко болтовете с пистолет и накрая дозатегнаха с динамометричен ключ. Провериха и останалите колела с ключа, което ми направи много добро впечатление.

 

Дискутирахме с тях и се оказа, че е често явление на автомобилите от VAG групата (вероятно не само) болтовете на десните колела да се самозатягат при движение, а на левите - да се саморазвиват.

 

Доволен съм, че научих доста неща, въпреки вложените време, усилия и средства. :)

Надявам се, че няма негативни ефекти върху джантите или окачването на автомобила, понеже особено секретните болтове изискаха по-сериозна сила при ударите с чук :)

 

Благодаря Ви още веднъж!

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.