Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Гуми на Халдекс


Recommended Posts

Не съм спец, но различните гуми ще имат различно сцепление.
Няма ли да се подава некоректна информация на компа?
Теоретично, ако са с еднакво сцепление (макар и различни) всичко трябва да е ОК.

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не мисля, че компютъра може да хване толкова малка разлика. Все пак говорим за гуми от еднотипен сезон, еднакви размери и т.н.

 

Щото това си е кофти проблем. Купуваш 4 гуми, след 2 години спраскваш едната. В магазина вече тоя модел го няма. И какво купуваш нови 4??? Барем 2 да са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си. Логически трябва да е така
Компа хваща разликата в оборотите.
​Може би гумите трябва да са поне с eднакви индекси на спиране.
Тогава и да има минимална разлика в сцеплението е все тая.
Датчиците не измерват разлика в момент на сила (въртящ момент).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса е изцяло електрически управляем, така че няма как да се получи повреда от нормална експлоатация с различни гуми отпред и отзад. Принципно не би трябвало да има и проблем ако размерите са леко различни. Ауди РС3 има заводски пакет, при който излиза с гуми 255/30/19 отпред и 235/35/19 отзад, където има някаква разлика в диаметрите. Така че, щом може да се кара с различен размер, значи карането с еднакъв размер, но с различни модели не би трябвало да е проблем също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

​Може би гумите трябва да са поне с eднакви индекси на спиране.

Ами и това не би следвало да има значение, защото халдекса няма отношение към спирането.

 

Все пак говорим за гуми чифт на мост де. Не различни отляво и отдясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли Халдекса да е с 4 еднакви гуми?

 

Според мен не, ама?

В книжката единственото по темата е "When mounting new tires the tires have to be replaced axle by axle.". Явно може с различни. Лично аз не бих пробвал :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и това не би следвало да има значение, защото халдекса няма отношение към спирането.

 

Аз имах предвид рязко потегляне, примерно на мокро.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябваше, задължително, да са 4ри еднакви дори резервната щеше да е същата, а не "патерица". До колко, и как, във времето би се отразила тази разлика не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката единственото по темата е "When mounting new tires the tires have to be replaced axle by axle.". Явно може с различни. Лично аз не бих пробвал :)

 

И аз съм с 4 еднакви, но просто показах хипотетична ситуация. Един познат така на куатро, заради една спраскана гума се наложи да "изхвърли" 3 гуми с мноооого живот и да купи 4 нови. Което си е ебати преебавката откъдето и да го гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с 4 еднакви, но просто показах хипотетична ситуация. Един познат така на куатро, заради една спраскана гума се наложи да "изхвърли" 3 гуми с мноооого живот и да купи 4 нови. Което си е ебати преебавката откъдето и да го гледаш.

 

Не е трябвало.Колко куатрота има покрай мен с различни гуми отпред и отзад,не е истина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.