Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Superb vs Kodiaq


qwerty1981

Recommended Posts

Привет и от мен. Предварително се извинявам, ако темата не е в подходящият раздел, но прецених, че след като има повече четящи раздела за Супърб, ще е по-подходящо да я сложа тук.

 

От дълги години следя форума, но не бях активен защото карах друга марка автомобил. Дойде време да сменям настоящият и твърдо съм се спрял на Шкода. От една седмица имам голямо терзание между Супърб и Кодиак. Просто незнам кое от двете е по-подходящо за мен. Знам, че на този въпрос аз съм единственият които може да си отговори, но бих искал да ви попитам и вас за съвет. Карам около 18-20 хил. км на година. Основно са 3 големи пътувани из Европа (около 8-9 км ) и остналото са: а) кратки пътувания до работа около 10 км на ден (към 3 хил годишно отиват там)  б) пътувания насам натам из БГ.

 

Това което ми харесва повече в Кодиака, е че повдигнат, не трябва да го мисля, когато се качвам по бордюри и става за дребни офроуд изпъления (колкото да се закарам до някоя поляна да запаля скарата). Това което ме притесянва, е че не знам колко е удобен за дълъг път – карал съм новият X-trail за 2,500 км на дълго пътуване и мога да кажа, че си е изморително за мен – някак си тези SUV-ове не са много удачни за дълго пътуване според мен . Другото което ме привлича в Кодиака, че има LED фарове докато Супърба е с ксенони. Иначе като багажник май са горе долу еднакви.

 

За супърба няма какво да кажа – там е ясно. Голяма, удобна кола която е направена за магистралите , единствено се чудя колко е ниска.

 

Ако има някакво значение – и двете коли за които се чудя са дизел, 150 кс. автоматични скорости и само предно предаване.

 

Ако някой може да изрази менение ще съм благодарен – може и да чуя доводи за които не съм се замислял и да взема решение накрая J

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кодиак? Само с предно?

 

Не се занимавай с глупости :) мятай се на леката кола и това е. ;)

 

За мен е изключително неприложимо SUV 4x2, изключително ненужно е :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се кара предимно по европейските магистрали мисля, че супърб е по-добрият вариант. Кодиакът е по-висок, най-вероятно с по-лошо челно съпротивление, от там и малко по-висок разход на гориво. Отделно джип само на предно е безсмислено, а и доста по-трудно ще се продаде в последствие. Най-добре е да се тестват и двата модела и който ти допадне повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не се бях замислил за препродажбата на автомобила след време :( Това дали е само предно или 4х4 е продиктувано само и единствено от факта, че не виждам смисъла с моет каране да имам този тип задвижване. Не ми е проблем и да го поръчам - по-скоро ме вълнува колко комфортна е тази кола за дълго пътуване и дали супърба не е много нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кодиака и да е по-висок, не е с много. Само джоба ще те боли повече,ако го караш като джип,това което не е. Още един глас за Супърба 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай ги двете коли и виж, която ще ти е по-удобна.

Фаровете на Супърба с функция smart light assist се страхотни, леда свето по-ярко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера какво е това "балканско" мислене на темата щом е СУВ, то трябва задължително да е 4х4.

И ако не е, какво?

За информация, в не редки случаи СУВ на предно е по проходим от лека кола 4х4....но след като проходимостта така или иначе не е на дневен ред, не виждам логика в някои от горните коментари.

 

Факт е, че като дойде време за смяна на автомобила това ще затрудни и ощети продажбата, но ако не му е нужно на човек, то тогава защо да плаща:

- по-висова цена за "опцията" 4х4

- повече за гориво

- повече за обслужване

 

В страни от горните размисли и страсти....и вече по темата, бих посъветвал автора да покара (при възможност) двата модела поне за по 2-3-4 часа.

Така ще му се изясни, кое повече го блазни и кое не му харесва.

Имал съм (и в момента дори) коли от класовете на двете в темата и за себе си съм стигнал до следните изводи.

 

За СУВ:

+ невероятно удобен в града заради високата позиция, лесното качване/слизане на седалката, по-големия просвет (не мисля за шахти, гърбици и трапове)

+ доста удобен извънграда особено по първокласни/второкласни пътища - отново заради високата позиция видимостта е много по-добра, както за изпреварване, така и при по-рязко спиране на автомбил/и оптред

+ по-висока остатъчна стойност (в % отношение) спрямо автомобил в D сегмент (супърб), дори и в 4х2 версия

- по-висок разход (при идентични двигатели) при скорости над 100км/ч. При 150км/ч дизелов СУВ гори като бензинов лек автомобил (до 100км/ч са почти еднакви).

- осезамо по-шумен, особено при високи скорости - вседствие по-големите/широки гуми и по-голямото челно съпротивление

 

За лек а-л (клас Супърб):

+ невероятно удобен и комфортен за дълъг път - окачване, междуосие....красота..

+ по-нисък разход на гориво, което в конкретния случай ще е силно изразено при магистрално шофиране в комбинация с високи скорости

+ осезаемо по тих извън града, което за мен е не по-маловажна функция на комфорта 

- по-неудобен за града (причините са изброени по-горе, но с обратен смисъл)

 

Горните изводи съм си извадил на база Ford Kuga 4x4 и Ford Mondeo и двата с 2.0 TDCi 140hp, които карах за по една година всеки.

 

Ако сега трябва пак да избирам, пак бих избрал SUV. 

Както и други познати, с които съм си говорил на тая тема "Не мога да ти кажа какво толкова ми харесва, ама като дойде време пак СУВ ще си взема".....та и аз така  :tongue_1:

 

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде точно из Европа ще се кара автомобилът, но ако е предимно в Германия, не е лошо да се помисли дали да не е с бензинов мотор.

Все повече чета, че поетапно ще започнат да забраняват изцяло дизелите в някои градове.

Не съм гледал сравнение на размерите, но Супърб мисля, че е по-дълъг от Кодиак, което може да се окаже проблем при паркиране в града.

За 4х4 всеки си преценява дали е нужно и дали има смисъл за SUV.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Аз съм си правил подобно изследване за лично ползване, като съм карал по няколко дни и двата модела Kodiaq 2.0 TFSI 4x4 и Superb 3 combi 2.0 TFSI 4x4.

Първо за комфорта и междуколесната база: Kodiaq - 2,791 mm (109.9 in); Superb - 2,841 mm (111.9 in). като субективно усещане комбито е малко по некомфортно, доста проблематично по големите гърбици по улиците (имам и един 2011 набор, същия проблем). Просвета на "джипката" е доста приличен. При резки маневри комбито е в  пъти по стабилно, препоръчвам и в двата случая DCC. Очарован съм от 7 speed DSG (DQ 500), комбито беше с 6 speed DSG (DQ 250). За мен 4х4 е нещо от което не бих се лишил. При "джипката" има опция за 7 места, което в някои случаи е плюс, при варианта с 5 места, багажника е по-голям и практичен от този на комбито. Нещо което не мога да пренебрегна двигателят 280 к.с. много ама много ми допадна. Останах с впечатлението, че "джипката" е по добре обезшумена, LED фаровете са убиец.

 

Успех с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за родните пътища осеяни с дупки и неравности и 100 км/ч е почти пределна скорост suv e по-удобен но на запад има пътища,които позволяват по-високи скорости разликата в поведението и разхода ще в полза на superb,ако се караше предимно в България и София градско определено е по-добрия избор e kodiaq

моят съвет е да направиш тест-драйв на магистрала където да ги видиш как ще се държат при 140-150 км/час и да преценяваш 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което мен ме отказа от Кодиак е качеството на материалите и сглобката вътре. Има части като подлакътника, които не са закрепени добре и се клатят. По таблото има странен избор на цветове и материали. Супърб ми изглежда доста по-солиден отвътре. За 4х4 никога преди не съм бил фен, но сега като го карам, мисля, че има доста смисъл. На сухо може да няма разлика, но на мокра настилка, на сняг, при качване на бордюри или големи наклони си е доста добре да го имаш. Особено пък с ДСГ. С предишната Октавия съм затъвал в сняг и въпреки, че кутията е супер и позволява донякъде да залюлееш колата, се излиза по-трудно от пряспа. На бордюр само с предно и с ДСГ трябва страшно много усет, за да не го направиш рязко. С 4х4 всичко е много по-контролируемо. Високата позиция при Кодиак за мен е недостътък, а не плюс. Винаги на всички коли съм си свалял седалката максимално надолу. Друг минус на Кодиак е, че с еднакви двигатели се ускорява 0-100 по-бавно от Супърб, вероятно е по-тежък. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет от мен. Благодаря на всички ангажирали се с отговор. Решението го взех вече , Супърб ще е . Да видим кога ще качат Великднеската ценова листа и да ги посетя в Надежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разрових се в конфигуратора и няколко опции не са ми много ясни какво представляват:

- Прогресивно управление

- Независимо подгряване на купето - тази опция като цяло ми е ясно какво представлява, само не се разбира дали печката е вързана към водният кръг или е само като духалка.

- Разликата между двата 3-спицови волана които предлагат. Уж пише малък кожен пакет с 3 спицов волан управялващ радио, телефон и DSG ама защо единият е 171 лв другият 417 не се разбира.

 

Имам и няколко странични въпроса: 

- има ли опция за волан с подгряване - в конфигуратора не се вижда такава опция

- някой знае ли до колко си заслужава тази масажна функция на шофьорската седалка

- до кой размер гуми колата идва с резервно колело (пълноразмерно или патерица) и след кой размер получаваш стандартният кит 

- и двете ли навигации имат опцията да четат DVD - става дума за филми. Предполагам, че това е валидно само когато колата не се движи, но съм убеден, че това може да се пренастрои някак си

- Имат ли TV tunner

Редактирано от qwerty1981
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За СУВ:

+ невероятно удобен в града заради високата позиция, лесното качване/слизане на седалката, по-големия просвет (не мисля за шахти, гърбици и трапове)

+ доста удобен извънграда особено по първокласни/второкласни пътища - отново заради високата позиция видимостта е много по-добра, както за изпреварване, така и при по-рязко спиране на автомбил/и оптред

+ по-висока остатъчна стойност (в % отношение) спрямо автомобил в D сегмент (супърб), дори и в 4х2 версия

- по-висок разход (при идентични двигатели) при скорости над 100км/ч. При 150км/ч дизелов СУВ гори като бензинов лек автомобил (до 100км/ч са почти еднакви).

- осезамо по-шумен, особено при високи скорости - вседствие по-големите/широки гуми и по-голямото челно съпротивление

 

За лек а-л (клас Супърб):

+ невероятно удобен и комфортен за дълъг път - окачване, междуосие....красота..

+ по-нисък разход на гориво, което в конкретния случай ще е силно изразено при магистрално шофиране в комбинация с високи скорости

+ осезаемо по тих извън града, което за мен е не по-маловажна функция на комфорта 

- по-неудобен за града (причините са изброени по-горе, но с обратен смисъл)

Напълно съласен с адаша,като бих добавил и това,че лекия автомобил е доста по-бърз и еластичен при изпреварвания за разлика от джипа.

Друг минус на СУВ-а е и стабилността при завои и при висока скорост съчетана със силен страничен вятър.

Другото което е,че салона на Супърба е доста по-елегантен и качествен като материали и създава усещане за премиум автомобил,докато при Кодиак е доста по-груб интериора и качеството на материалите.

Аз си предпочитам Супърба,а жена ми СУВ-а(Тойота РАВ4).

Редактирано от coverdale
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид,че Супърба е нисък,което според мен се дължи и на междуосието,и нон стоп ще го мислиш ще мине ли,ще закачи ли корема.Последните 5-6 години карам Супърби втора генерация,сегашният ми е 4х4 и за мен двойното задвижване е голям плюс.Качеството на материалите при третата генерация,според мен,е надолу в сравнение с втората.При Кодиака е по-зле обаче.Звученето на музиката при Супърб II с Болеро без Кантон е доста по-добро от Кодиак с Амундсен и Кантон.Аз лично,обаче,бих се качил по-нависоко...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

- Разликата между двата 3-спицови волана които предлагат. Уж пише малък кожен пакет с 3 спицов волан управялващ радио, телефон и DSG ама защо единият е 171 лв другият 417 не се разбира.

 

Имам и няколко странични въпроса: 

- има ли опция за волан с подгряване - в конфигуратора не се вижда такава опция

...

 

Малко от ценовата листа...

 

PLD - Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален кожен волан с подгряване, управляващ радио, GSM и DSG - 417 лв.

 

PLE - Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален кожен волан, управляващ радио, GSM и DSG кутия - 171 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко от ценовата листа...

 

PLD - Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален кожен волан с подгряване, управляващ радио, GSM и DSG - 417 лв.

 

PLE - Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален кожен волан, управляващ радио, GSM и DSG кутия - 171 лв.

 

Явно трябва да гледам ценовата листа, че аз ползвах конфигуратора, но се оказа, че не е актуален и за други неща.  Нормалният волан на L&K управлява радио и телефон, единствено няма управление на скоростите (с пера), или бъркам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно трябва да гледам ценовата листа, че аз ползвах конфигуратора, но се оказа, че не е актуален и за други неща.  Нормалният волан на L&K управлява радио и телефон, единствено няма управление на скоростите (с пера), или бъркам ?

Не бъркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се в конфигуратора и няколко опции не са ми много ясни какво представляват:

- Прогресивно управление

- Независимо подгряване на купето - тази опция като цяло ми е ясно какво представлява, само не се разбира дали печката е вързана към водният кръг или е само като духалка.

- Разликата между двата 3-спицови волана които предлагат. Уж пише малък кожен пакет с 3 спицов волан управялващ радио, телефон и DSG ама защо единият е 171 лв другият 417 не се разбира.

 

Имам и няколко странични въпроса: 

- има ли опция за волан с подгряване - в конфигуратора не се вижда такава опция

- някой знае ли до колко си заслужава тази масажна функция на шофьорската седалка

- до кой размер гуми колата идва с резервно колело (пълноразмерно или патерица) и след кой размер получаваш стандартният кит 

- и двете ли навигации имат опцията да четат DVD - става дума за филми. Предполагам, че това е валидно само когато колата не се движи, но съм убеден, че това може да се пренастрои някак си

- Имат ли TV tunner

Печката подгрява антифриза и маслото, разскрежава стъклата и влизаш в затоплен автомобил. Лятото може да проветрява колата. Заслужава си отвсякъде, това е една от най-хубавите екстри. Масажните седалки не са нищо особено. Просто се надува лумбалното регулиране и се отпуска. Тя и цената не е много висока. Ако колата е с черен салон, можеш да си поръчаш черен таван и предни колони. Струва  само 140 лв. Малката навигация върши добра работа и е лесна за употреба защото има механични врътки, с които можеш да скролваш. Самият екран е 8 цола, а на голямата е 9,2. Не е драстично повече, а цената е към 3 000 повече защото трябва задължително да се добавят някакви глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях в тази дилема преди няколко месеца и избрах Superb 4x4 TDI.

 

В момента в които отворих вратата на Кодияк-а разбрах че това не е моят автомобил.

Качеството на материалите не предполагат тази цена ( и срокове на доставка).Отделно че Кодиак е ни риба ни рак с този просвет (187мм), повечето от конкурентите му са с по-висок просвет (Тигуан - 189мм).

Както писаха колегите SUV-а е по-висок, с по-голямо челно и странично съпротивление. Ако основната част от пътуванията ти ще е магистрала няма смисъл от SUV (лично мнение). По-висок разход, по-слаба стабилност в завой, намалени динамични параметри (от 0-100 1.5сек е разликата, в междинните ускорения би трябвало да е по-голяма), по-шумен и не на последно място, "Такса SUV" - каквото може да е по-скъпо е по-скъпо за SUV сегмента, гуми, обслужване, части.

 

Успех с поръчката и бързо да ти доставят автомобила!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен чисто визуално Супърба е много по-красив (особено във версия комби), това естествено е лично мнение. Щом автомобилът ще се кара главно по магистрали и високоскоростни пътища, ще повторя колегите, че от СУВ няма никакъв смисъл. То за мен по принцип покупката на СУВ няма никакъв смисъл де, дано колегите не започнат да ме хулят сега :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба е Шкода, която няма нищо общо с останалите Шкоди. Това е по отношение на удобства, качество на изработка и някой дребни детайли, които човек забелязва чак след като го използва известно време.

Ако аз щях да си взимам автомобил за същите цели, щях да си взема 2.0 TFSI, без значение дали е щар или не. За мен 4по4то е необходимо, ако колата е 300 к.с. + и ще се кара на "ура". Във всеки останал случай (освен ако не живееш в Смолян или нещо от сорта) е тотално ненужна глезотия, която само гъделичка чувствата на собственика. Един път през живота ми не ми се е случило да попадна в ситуация и да си кажа "Ех, само да беше 4по4". Особено с по-нов автомобил и читави гуми, за мен е тотално ненужно.

 

Отностно Кодиак-а - Сладко паркетно джипче и до там. Да, по-висока позиция за наблюдение при изпреварване, но това вече не е такъв плюс, какъвто беше преди 10 години. Вече е пълно с SUV по пътищата, така че наблюдението е блокирано в много от случайте. Аз друг плюс НЕ виждам.

Нямам абсолютно никаква идея каква е разликата в цените им при еднакъв мотор и екстри.

 

п.с. - Мнението си е мое и не желая да влизам в спорове или да го натрапвам на някого. Както е започнал и автора, най-добре може да си прецени този, които ще го ползва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Отностно Кодиак-а - Сладко паркетно джипче и до там. Да, по-висока позиция за наблюдение при изпреварване, но това вече не е такъв плюс, какъвто беше преди 10 години. Вече е пълно с SUV по пътищата, така че наблюдението е блокирано в много от случайте. Аз друг плюс НЕ виждам.

Нямам абсолютно никаква идея каква е разликата в цените им при еднакъв мотор и екстри.

 

 

СУВ-те са за хора, на които им е по трудно сгъването и сядането на ниско.

Като пример мога да дам майка ми за която няма друга опция освен СУВ, всеки пък когато се вози в Супърба мрънка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.