Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Антирадари, Радар детектори, GPS системи за предупреждение за камери, радари и постове на КАТ


b3lq7a

Recommended Posts

От днес в експлоатация са новите лазерни радар-камери на КАТ. До колкото разбрах снимат и нощно време, до 3 коли наведнъж и ги слагат посредата на пътя, за да снимат и в 2те посоки. Целели се в долната част на колата - под номера и антирадарите (малкото, които ги хващат) не ги хващат. Отварям тази тема да споделим - кой с какво и как се осведомява за местата с постове на КАТ и камери за скорост. Кое е най-доброто? Антирадари (те са забранени), радар детектори, GPS системи с обновяема база данни за местонахождението на камери, постове на КАТ или приложения от типа на WAZE?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    8

  • superba

    5

  • b3lq7a

    12

  • sauber

    15

Най-много писали в темата

Това за хващането на сигнала от радардетекторите,малко ме съмнява. Повечето са на 360 градуса,стига да има сигнал в диапазона в който работят,няма значение накъде е насочен. Кобрата която имам, започва да пищи поне на 500метра(в не права линия),ако има включен някакъв радар.Дори и да засича в насрещното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам навигация на Гармин с допълнителен файл с точки на засади и камери. Никога не съм ползвал антирадар / радар детектор. Когато карам по напълно непознат път гледам да не се отплесвам със скоростта,че "в чуждо село и керемидите бият". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е радио сигнал, съвсем друго е лазерният лъч, който е светлина ;) Та за лазера ти трябва пряка видимост. Но шанса да избегнеш засичането е равен на нула. Все пак, светлината е най бързото нещо във вселената :D Докато писне радар детектора вече си сниман и документиран. Та, карайте кротко поне една година. Особено на места, на които си знаете, че е хранилка. Безсмислени ограничения и т. н. Сега ще са много настървени. После туфлеците ще са се погрижили за оборудването подобаващо, а и я подпишат договор за поддръжка и сертифициране, я не. Но пък ние ще сме свикнали да караме по бавно :D

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твърди се, че обхвата на новите камери при директна видимост е 600м по спецификация

 

направо цитирам vlad777 от vwclub

 

Моделът на камерите е ARH S1 и след първоначална настройка може да работи без намеса на човек. Може да работи на батерии, както и на 12 волта, така че не е необходимо задължително наблизо да има патрулка.

По данни на производителя снима видео с 30 fps и разчита номерата на автомобилите до 150 метра през деня и до 100 метра нощно време, а скоростта засича до 600 метра с лазер. Обективът е с 30x оптичен зум.

Могат да следят още за пресичане на непрекъсната линия, както и за бус лента или неспазване на дистанция и др

 

https://youtu.be/8fL3sfpZn08

 

http://www.arhungary.hu/doc/arh_s1camera.pdf

 

 

от същата тема, стандартния детектор не върши работа, защото лазера е много концентриран и стреля за кратко в номера на колата. Стандартно радара е поставен на стъклото и когато писне, лазера вече стреля по колата зад теб.

Има радари които се монтират ниско в бронята, но и тогава времето за реакция на шодьора трябва да е под половин секунда.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавайки нЕкой раЛти у МЕВЕРЕ, ще си позволя да се изхвърля като еди кво си на мокър пясък и ще заявя, че вероятно има 2583230582 нормативни уредби, заради които НЕ може да се снимат/санкционират/глобяват повече от един автомобил едновремено. Ма те да си снимат и да трошат парите от данъци, нЕма ядове...

В средата на Януари изпратих официално запитване до МЕВЕРЕ и ДОККПБДП, за това кога ще бъде качена статистиката им за 2017г. Исках да я употребя, за да направя един анализ спрямо 2016г. ( от които ще се види, че са потрошени МАСА пари, в грешна посока и без почти никакви резултати). Получих отговор в стил "скоро". Та 74 дни след края на годината и 44 след като абсолютно официално могат да я качат (за да се брой дали някой е загинал или само пострадал при ПТП, трябва да изминат 30 дни от ПТПто и други работи), статистика не съм получил и на официалната страница не е качена.

Ма както казах - нека си трошат парите от данъци, на нас не ни пука, нали? На нас не ни пука, че от най лявата летна на кръгово се излиза и някой може да ти влезе във вратите! На нас не ни пука, че се кара в насрещното на магистралата! На нас не ни пука, че се изпреварва там където не трябва! На нас не ни пука, че е пълно не с технически неизправни МПС, а направо с кошници! Абе на нас за нищо не ни пука, ние и за това си траем!

 

Да са им честити милионите пръснати за камери, автомобили и заплати, всичко с цел да се борят със почти несъществуващ проблем. И на всичкото отгоре и с него да не могат да се справят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Едно е радио сигнал, съвсем друго е лазерният лъч, който е светлина ;) Та за лазера ти трябва пряка видимост. Но шанса да избегнеш засичането е равен на нула. Все пак, светлината е най бързото нещо във вселената :D Докато писне радар детектора вече си сниман и документиран. Та, карайте кротко поне една година. Особено на места, на които си знаете, че е хранилка. Безсмислени ограничения и т. н. Сега ще са много настървени. После туфлеците ще са се погрижили за оборудването подобаващо, а и я подпишат договор за поддръжка и сертифициране, я не. Но пък ние ще сме свикнали да караме по бавно :D

Да караш леко е едно, но по ограниченията съвсем друго. Всички сме виждали скрити от храсти или клони на дървета знаци с ограничения на скоростта, както и напълно ненужни табели за същото в градовете (примери - алея Яворов, околовръсното, Борис и тн все 2 или 3, 4 лентови пътища с възможност за поне 80кмч ограничение). Та, ако трябва да спазваш всяко едно ограничение определено ще ти е доста добър разхода на гориво ;)

 

Sauber, интересен коментар от твоя страна - нямали право по-повече от 1 нарушител да снимат. Може ли да обясниш по-подробно?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз по-скоро го разбирам, че дори да има няколко коли на снимката, камерата еднозначно показва един който е в нарушение. В момента ако има снимка с няколко коли, автоматично отпада.

Иначе тази камера не мисля, че може да снима по няколко нарушителя едновременно, поне по това, която видях на видеото.

Но може примерно да проверява и сигнализира за конкретни коли. Също така не се споменава нищо за онлайн режим, в който снима и да установява на момента дали имаш винетка, глоби или друго нарушение заради, което да бъдеш спрян.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беля, нищо конкретно не мога да кажа, както и съм написал, изказването ми е "чикия на мокър пясък". Просто до сега, КАТерите винаги са тръгвали с 200 и са имали челен сблъсък. За съжаление по медиите се отразява само тръгването им с 200, но не и челният сблъсък.

 

Тестове за наркотици - половината дефектни

Шумни МПС - Няма шумомери

Тъмни стъкла - Нямат луксомери

Повсеместно сваляне на номерата за щяло и нещяло - да, ама не баш

Нямам и точно статистика за следващото изказване, но по мой наблюдения около 7 от всеки 10 фиша за скорост са долу

 

И с тия лазАри ще е тоя цирк...

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@b3lq7a, в audi форума го дъвкаха доста това, за тези лазерни камери лесното спасение е или каране в ограничение или някой да ти присветне или да ги обозначи във Waze.

Другия вариант вече е laser jammer да сложи, подобно на тези:

https://www.stealthveil.com/guides/laser-jammers-review-whats-the-best-laser-jammer

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми е любопитно тези джамери дали не бъгват и датчиците по колите като асс (automated cruise control) примерно и др подобни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@ruark, не са ли забранени тия устройства? Може ли на лично да ми пуснеш линк на тая тема?

 

На мен най-интересни са ми отзиви за тия комбинираните с база данни за стоянки/стационарки и детектори в тях, а вече ако има и с подобни тапи, супер. Ама са от 500 до 1000лв и исках да чуя мнения на хора с такива. Явно в нашия форум повечето колеги са примерни водачи и не им се налага да го мислят този въпрос (няма лошо, така е по-редно). Поздрави!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам я тук връзката към темата, да е полезна и на другите колеги, ако имат интерес: 

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/146651-%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/&page=60

 

Не мога да кажа дали са незаконни laser jammers в BG, честно казано надали някой от КАТ има компетенцията да ги установи въобще. Вариант е ако видят че нещо няколко пъти не те хваща мобилната камера и тръгнат да ти издирват колата и да гледат какво има, което в BG не мисля че ще стане, както е станало тук:

https://www.thesun.co.uk/news/2805822/arrogant-executive-fitted-his-54k-bmw-with-300-laser-jammer-that-made-him-invisible-to-police-cameras-so-he-could-speed-with-impunity/

 

Иначе аз имам Aguri Skyway Pro с база на камери и места за засади, който има и laser detection. В общи линии без да имам личен опит с лазера, от това което съм чел е че реалния ефект е да те уведоми че си стрелнат.

За сигурно решение с/у laser се ползват jammers.

Иначе на моя детектор засадите ги спирам, понеже е супер досадно да писка на доста места, където ги няма в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезно инфо. Мерси ruark!

 

Sauber -

http://www.shantaljaci.com/14-областни-дирекции-на-полицията-прик-2/не само на теб тице направило впечатление липсата или грешната статистика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех радар детектор с GPS и база данни за камери на Аура. Надявам се, рано или късно да станат ясни местата на които засичат и да ги отразят. От опита ми с радар детектори, смятам, че пусне ли “лъч” да засича срещу теб, си в кюпа, но има едно, но. Ако си в колите движещи се по назад, детектора ще изписка и ще имаш в напредвид, че някъде напред нещо се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пак да попитам, laser jammer-а може ли да обърка LIDAR датчиците по съвременните коли? Доиколкото четох jammer-а просто разсейва сигнала и полицейския LIDAR "не вижда" нищо, съответно не отчита скорост. но дали същият ефект няма да има и върху насрещнодвижещ се камион с активиран ACC, който изведнъж да тръгне да ускорява и помете колите пред теб?

автомобилите стават все по-автономни и разчитат на все повече лазерни датчици. Ваг се готвят да пуснат кола с автономност от ниво 5, което означава без шофер.

 

а относно дали употребата в бг е забранена ... казано е много общо, изкл\чително трудно даказуемо е, a и дори да ти се случи, глобата е 50 лева ... колкото най-малката глоба за превишена скорост :)

Забраната за използването им е регламентирана в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), където в чл. 181, т.2 се казва следното:

  • Наказва се с глоба до 50 лв. „водач, който използва устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на моторните превозни средства;
Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

аз пак да попитам, laser jammer-а може ли да обърка LIDAR датчиците по съвременните коли? Доиколкото четох jammer-а просто разсейва сигнала и полицейския LIDAR "не вижда" нищо, съответно не отчита скорост. но дали същият ефект няма да има и върху насрещнодвижещ се камион с активиран ACC, който изведнъж да тръгне да ускорява и помете колите пред теб?

автомобилите стават все по-автономни и разчитат на все повече лазерни датчици. Ваг се готвят да пуснат кола с автономност от ниво 5, което означава без шофер.

 

а относно дали употребата в бг е забранена ... казано е много общо, изкл\чително трудно даказуемо е, a и дори да ти се случи, глобата е 50 лева ... колкото най-малката глоба за превишена скорост :)

Забраната за използването им е регламентирана в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), където в чл. 181, т.2 се казва следното:

  • Наказва се с глоба до 50 лв. „водач, който използва устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на моторните превозни средства;

 

Знаейки им "номерата" ще има да се заяждат доста, ако им "смутиш" лазера... без значение дали могат да те хванат! А и съм сигурен, че това е следващата промяна в закона - глобата ще е по х20 на тези 50лв колега. Нямам идея дали ще си пречат с другите системи. Но дори и да си пречат, нашето "племе" ще си ги ползва. Пример: псевдо ксенона и набиращата сериозна скорост простотия - афтер маркет ЛЕД! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се питал кой по-точно ъпдейтва тия бази данни? И колко достоверни биха могли да бъдат? По принцип нашата полиция си сменя "стоянките" един път не на високосна, а на 15 години, но все пак...

Колкото до джемърите, в България няма как да имате проблем с тях. Нито някой ще тръгне да се занимава, нито пък ако тръгне би могъл да докаже каквото и да е било. Остава само да се прежалим да дадем по 1000 лв. :)

Разбира се е твърде вероятно да станат масови и тогава да има някакви псевдо акции, но резултата пак ще клони към нула.

Боренето със скоростта е доста елементарно, но за целта се иска леко мисъл и някой да работи. Както знаем, това не са точно силните страни у КАТ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се питал кой по-точно ъпдейтва тия бази данни? И колко достоверни биха могли да бъдат? По принцип нашата полиция си сменя "стоянките" един път не на високосна, а на 15 години, но все пак...

Колкото до джемърите, в България няма как да имате проблем с тях. Нито някой ще тръгне да се занимава, нито пък ако тръгне би могъл да докаже каквото и да е било. Остава само да се прежалим да дадем по 1000 лв. :)

Разбира се е твърде вероятно да станат масови и тогава да има някакви псевдо акции, но резултата пак ще клони към нула.

Боренето със скоростта е доста елементарно, но за целта се иска леко мисъл и някой да работи. Както знаем, това не са точно силните страни у КАТ...

Въпросът е кой, какво иска да постигне с тези модерни лазери! Ако работата е да има много хванати за статистиката, ОК, с последния ми пост на 3 лентов булевард с ограничение 50кмч, готово, нон стоп ще има "нарушители".

 

Татко ми все ми е казвал, сине, ако нищо друго не става от теб, все ще може да станеш "полиционер"! Там мисълта е сведена до минимум, гонят се други ценности!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен  е много по-рационално да се надигне една обществена дискусия със участието на СБА, автомобилни форуми и сдружения с цел да се ревизират ограниченията и въобще знаците и маркировките по пътищата на цялата страна попради ред причини:.

1. да се премахнат ненужните знаци за ограничение заради не съществуващи вече стопански обекти (ТКЗС), стопански дворове, затворени предприятия. В района на Добруджа има доста такива знаци.

2. да се ревизират знаците за ограничение спрямо съвременните възможности на автомобилите и естеството на пътния участък. Имам чувството, че всичко е съобразено с възможностите на ЛАДА и Жигули 1972

3. да се проверят и актуализират маркировките, ама не само да се нарисуват наново ами да се види до колко са актуални

4. да се актуализират лентите и секциите на светофарите на ключови за квартала/ района кръстовища. На места е нужно да се пусне допълнителна лента за ляв, десен завой или удължаване на интервала.

 

И не на последно място да започнем да виждаме патрулите на КАТ да санкционират редовно и адекватно за дребни нарушения.

Според мен е нужно затягане на контрола и ежедневна борба с хулиганството на пътя иначе оправия няма.

Всяка сутрин гледам неправилно престрояване, 2-ра, 3-та лента на светофарите, всякакви пърдящи и гърмящи возила, да не говорим, че всеки слага каквито му попаднат крушки, светлинки, украшения и.т.н., всякакъв вид лауреатски изпълнения и ако аз мога да предвидя, кога някой е на път да направи някаква глупост (в повечето случаи), то за един отнесен водач или начинаещ или някоя стресната колежка шофьор това не е толкова лесно и се изпада в лоши и грозни ситуации.

Това води до излишен стрес и напрежение, което на никой не му е нужно.

 

Има кръстовища в София, където ако застане един катаджия с кочан за фишове и започне да раздава за колан,телефон, светлини, неправилно престрояване и минаване на червено в час пик, за 2 дена ще внесе в бюджета заплатата си за 1 година напред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е кой, какво иска да постигне с тези модерни лазери! Ако работата е да има много хванати за статистиката, ОК, с последния ми пост на 3 лентов булевард с ограничение 50кмч, готово, нон стоп ще има "нарушители".

 

Татко ми все ми е казвал, сине, ако нищо друго не става от теб, все ще може да станеш "полиционер"! Там мисълта е сведена до минимум, гонят се други ценности!

 

Отговорил си си сам на въпроса. Естествено като всички слаби управленци (без значение държавна и частна служба), статистиката се представя така, че да е угодна. Последните 3 години има все по-голям ръст на съставените актове/вишове за превишена скорост, с което скапаняците се бият в гърдите. Това, че няма никаква промяна в броя загинали обаче, явно не е важно. Както казах, чакам ги да си публикуват статистиката за 2017г. за да направя един анализ и да го пратя до няколко телевизии. Да видим дали има шанс да хване декиш, да изкоментират темата или мокрият ми сън - да ме поканят в студио заедно с представител на КАТ.

 

 

Според мен  е много по-рационално да се надигне една обществена дискусия със участието на СБА, автомобилни форуми и сдружения с цел да се ревизират ограниченията и въобще знаците и маркировките по пътищата на цялата страна попради ред причини:.

1. да се премахнат ненужните знаци за ограничение заради не съществуващи вече стопански обекти (ТКЗС), стопански дворове, затворени предприятия. В района на Добруджа има доста такива знаци.

2. да се ревизират знаците за ограничение спрямо съвременните възможности на автомобилите и естеството на пътния участък. Имам чувството, че всичко е съобразено с възможностите на ЛАДА и Жигули 1972

3. да се проверят и актуализират маркировките, ама не само да се нарисуват наново ами да се види до колко са актуални

4. да се актуализират лентите и секциите на светофарите на ключови за квартала/ района кръстовища. На места е нужно да се пусне допълнителна лента за ляв, десен завой или удължаване на интервала.

 

И не на последно място да започнем да виждаме патрулите на КАТ да санкционират редовно и адекватно за дребни нарушения.

Според мен е нужно затягане на контрола и ежедневна борба с хулиганството на пътя иначе оправия няма.

Всяка сутрин гледам неправилно престрояване, 2-ра, 3-та лента на светофарите, всякакви пърдящи и гърмящи возила, да не говорим, че всеки слага каквито му попаднат крушки, светлинки, украшения и.т.н., всякакъв вид лауреатски изпълнения и ако аз мога да предвидя, кога някой е на път да направи някаква глупост (в повечето случаи), то за един отнесен водач или начинаещ или някоя стресната колежка шофьор това не е толкова лесно и се изпада в лоши и грозни ситуации.

Това води до излишен стрес и напрежение, което на никой не му е нужно.

 

Има кръстовища в София, където ако застане един катаджия с кочан за фишове и започне да раздава за колан,телефон, светлини, неправилно престрояване и минаване на червено в час пик, за 2 дена ще внесе в бюджета заплатата си за 1 година напред. 

 

Всичко което си написал е прекрасно и също така няма да се случи. Защо? Защото това означава КАТерите наистина да започнат да работят, а то не им е необходимо към момента. Тяхната латерна, вече банално свиреща за високата скорост им осигурява изключителен обществен комфорт. Както се вижда - нови патрулки, нови камери, ново оборудване. Пари се леят из ведро и цялото това нещо, защото като излезе някой киртак като оня тъпунгер Бойко Рановски (които апропо има най-punchable face-а на планеатата) и каже, че "Много се кара с превишена скорост и за това умират хора", та настане едно цъкане с език и лелките из интернет се запишат как хубаво снимат джигитите и работата (бюджета) опечен. А това, че хора измират, пари от глоби НЕ СЕ събират и прочие...кой го вълнува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви извадка от справка "Най-вероятна причина за ПТП" (което само по себе си е АБСУРДНО). Смятам, че няма нужда да ви я разказвам. В този форум по-голямата част от хората са повече от достатъчно интелигенти, за да могат сами да преценят как се работи в КАТ.

 

п.с. Извадката е за 2016г., тъй като ТРИ месеца след приключването на 2017г., статистика за нея все още няма...

post-13784-0-04922700-1521621084_thumb.png

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се занимавате с глупости? Докато за причина съществува понятие "несъобразена скорост", нищо няма да се промени. А за борбата с превишената скорост съм виждал на АМ "Тракия" автокран да монтира билборд край пътя от аварийната лента и да има ограничение с подвижни знаци 50, конуси за отцепване приблизително на 30 м на аварийна и дясна лента и патрулка с камера зад автокрана. На абсолютно прав участък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.