Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Софтуерен или хардуерен проблем?


allroad

Recommended Posts

Привет, колеги, надявам се, че някой от вас ще е наясно за следното - ако датчик за ABS на автомобил няма екстра като HSA (спирачно усилие при потегляне по наклон), трябва да се смени целия модул или може да се добави софтуерно? 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Асистентът за потегляне при наклон работи с датчиците на ESP-то. Няма общо с ABS. Поне така е при Йетито, където ми го активира колегата Pepino. На о2 само с ABS и ASR не става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, по-скоро колата трябва да има сензор за наклон /inclination sensor/ и модулите да го поддържат това нещо, което е тотално различно от всичко описано:

https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/vehicle_electrics/electrical_system/lights_lamps_switches_inside_anti-theft_system/anti-theft_warning_system/removing_and_installing_interior_monitoring_sensorg273_and_vehicle_inclination_senderg384/

 

HHC/HSA - Hill Hold Control / Hill Stability Assistant (предполагам) - това е системата, която ползва точно ABS датчиците/системата и държи спирачка до 3 секунди... което на мен лично много ми пречеше да потегля при тестовете, и ми създаваше негативно усещане, че съм дръпнал ръчната. (при автоматик, това е безсмислено на 110%, освен, ако не е "ма, той умрял, ма")

 

Тоест, ESP-то няма общо с това тук - няма датчици самото то, ами използва ABS датчиците, за да работи. ESP-то е просто "софтуерна система", която анализира данните от ABS датчиците на всяко колело и използва ABS-а, за да стабилизира "уж" колата. Няма ESP без ABS, защото няма какво да му "говори" кога да се намеси - няма да има данни... Само ASR и ABS - това пък е подобна на ESP-то шитня, която е с ограничена функционалност, малко "обратна" логика има, но принципът й на действие е същия - "цъка спирачка" с ABS-a и отнема газта, за да не пилиш гуми на едно място, като Сашко. ;)

 

ESP-то се активира, когато поне едно от колелата се върти. При Санта фе-то, пък, без ESP - нямам 4х4 изобщо, дори да съм пуснал средния блокаж. Вероятно и на много други 4WD/AWD кочини е така направено - щом ми превърти някое колело от предните, ESP-то, използвайки ABS-a, започва да спира даденото колело, за да може диференциалът да прехвърли малко мощност към другите колела, и така "работи" 4WD-то (чувам чегъртане, точно като от ABS и спирачката ми вибрира).

 

Демек, ако ми умре някой датчик на ABS-a и напълно вероятно ESP-то ще се изключи, и ще си имам 2 тона каруца само с предно. :) Пу-пу, нали :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неее, не че АБС-а има датчици за наклон, изобщо не казвам това ;) Тоест, не знам кои коли го имат този датчик за наклон над огледалото отпред - дали е нужно да имаш задължително и ESP, за да ти сложат датчик и т.н. Логично ми звучи, че някоя система трябва да може да чете този датчик, като гледам как се активира - влиза се в ABS модула и се активира.

 

Ето как се активира:

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, бъркаш генерално. Системата се нарича HHC така, както и фаровете имат Tunel lights - да има повече разнообразие. Системата работи както е показано в клипа, но чудото не зависи от това дали си на равно или на баирче винаги го прави.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да ми кажеш, че без inclination sensor-а - пак можеш да я активираш?

 

Изключително глупава пречка е това. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета ви, но не намирам отговора. Колата е Zafira B, ако това има значение. Братушките са написали бая по темата, но по техни твърдения, тази екстра зависи само и единствено от ABS датчика. Това поне за мен е ясно. Написали са кои модели ABS модули "съдържат" в себе си HSA, която може да се активира или деактивира. Въпросът е, че моят не попада в изброените (ESP си имам, настроен е с някаква подобрена система за стабилност). Но един помощник за потегляне по наклон ще бъде много полезен, ако може да се пусне или добави софтуерно. Чисто нов модул е над 700 лева! Не виждам смисъл да ги давам, особено защото моят е работещ, а и няма да има къде да го пласирам. 

http://opc-club.ru/vb/topic/15560-hsa-hill-start-assistant/

Ето я и темата. Повечето Иванчовци говорят за ESP модул, но в програмите за части за опел го дават като "ABS хидравличен агрегат".

Дано някой хакер реши, че го е правил и може да съдейства  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега allroad, щом твоя модул не попада в изброените мисля, че няма да стане, да. И аз преди време исках да си активирам софутуерно тази функция (HHC/HSA), но се оказа, че ABS модула ми не позволява това. BTW - Pepino, беше човека, когото помолих да ми го активира. А лично аз на него му вярвам.  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ALLROAD, най-добре пиши или се обади на Pepino, той ще ти бъде най-полезен. 

 

Венци, може и да си прав, че датчиците за наклон са част от АБС системата, но при наличие на ЕСП. Конкретно за ВАГ - от Пепи знам, че без ЕСП няма датчици за наклон и HHC не е налична за допълнително активиране. Но това не означава, че заводско не може да ги има тези датчици без да има ЕСП. 

 

Ицо, HHC поне при мен работи единствено, когато колата е под наклон и то нагоре. На равно и на долу не се активира. Ако пусна OFFROAD режимa работи и надолу, но на равно - никога! Добавям, че в този режим си я има заводско HHC oпцията, Pepino я активира за нормален режим на каране и нямаше опция при спускане да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HHC поне при мен работи единствено, когато колата е под наклон и то нагоре. На равно и на долу не се активира. Ако пусна OFFROAD режимa работи и надолу, но на равно - никога! Добавям, че в този режим си я има заводско HHC oпцията, Pepino я активира за нормален режим на каране и нямаше опция при спускане да работи.

Когато колата е с предницата надолу и включиш задна пак се активира ;), но на равно или много лек наклон не се активира. Поне на О2 фейслифта е така.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Миналото лято ходих на преглед за фреон и др. климатични профилактики при един майстор в Драгалевци. Сервизът му е в гараж, в който се влиза само напред, а е толкова стръмно, че не знам дали през зимата може изобщо да се вкарва кола. Та на излизане беше голям зор - назад, като дори с много газ колата буксува. Едва отлепих, за да я изкарам. Таква екстра би била незаменима и в двете посоки - потегляне напред или обратно. Всяка вечер се прибирам от Дружба нагоре към Цариградско... Голямо натоварване си е!

 

Pepino бих го потърсил, но не знам дали човекът ще му се занимава с моите глупости, особено опелски.. А как се казва?

Редактирано от allroad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналото лято ходих на преглед за фреон и др. климатични профилактики при един майстор в Драгалевци. Сервизът му е в гараж, в който се влиза само напред, а е толкова стръмно, че не знам дали през зимата може изобщо да се вкарва кола. Та на излизане беше голям зор - назад, като дори с много газ колата буксува. Едва отлепих, за да я изкарам. Таква екстра би била незаменима и в двете посоки - потегляне напред или обратно. Всяка вечер се прибирам от Дружба нагоре към Цариградско... Голямо натоварване си е!

 

Pepino бих го потърсил, но не знам дали човекът ще му се занимава с моите глупости, особено опелски.. А как се казва?

Добра екстра си е, лично за мен. Пазиш си и съединителя доста. Pepino e Пепи, номера му е 0888900960. Дали ще може и какво ще ти струва това трябва да го питаш него. Човекът си е мапер и софт специалист не само по ВАГ, на мои приятели е правил и ремап на Опел, Форд, БМВ, Мерцедес и др, ако има някакво отношение това с HHC активирането. Успех!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата е с предницата надолу и включиш задна пак се активира ;), но на равно или много лек наклон не се активира. Поне на О2 фейслифта е така.

Като изкарам пак Октавията ще пробвам. Аз имам спомен, че и на равно съм го активирал, но с много силно натискане на спирачката.

Може да има разлика и заради DSG. Много по-лесно е да потегли по наклон с кола с ръчни скорости, от колкото с автоматик когато я няма тази функция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата е с предницата надолу и включиш задна пак се активира ;), но на равно или много лек наклон не се активира. Поне на О2 фейслифта е така.

Утре ще пробвам, не съм вкючвал задна под наклон без офроуд режим. Палил съм, на кишаво време, съединителя на друго 4х4 и ми е "обица" на ухото...!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HHC работи само при наклон повече от 5 градуса. Без датчик за наклон не може да се активира.

Не би трябвало да има директна връзка с ESP, но официално се предлага само при наличието и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е следната, вероятно:

1. ABS - предназначението му е спиране;

2. ASR - надгражда ABS, като предназначението му е потегляне;

3. ESP - надгражда ABS, като предназначението му е да управлява всички останали системи, в ситуации, в които шофьорът не може да се справи сам, като по този начин осигурява “стабилност“.

 

Самото му име е Електронна Стабилизираща Програма. Щом е Електронна програма, може да прави каквото и да било с другите системи - да ги управлява, да ги спира, да ги пуска... Така, уж, генерира “екстри“. Това е.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка. Току-що пробвах на равно на една улица, изобщо не се включва. Явно мястото, на което паркирам пред офиса има достатъчен наклон, за да се включи системата, въпреки че на мен ми изглежда равно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На равно няма логика да го има, Ицо. И при мен назад на задна сработва, тамън го пробвах.

 

Венци, точно така е. Говорихме с Пепи вчера по тая тема, че ходих за нещо друго до него и стана дума. Поне при ВАГ без ЕСП не може да се активира, няма тия допълнителни сензори към датчиците и управление на компа на АБС-а за наклони.

 

Замислих се дали не може да се пусне на ВАГ със заводски ксенон, как е ниво регулацията там? Воден/живачен стълб или има нещо по окачването, което да ги регулира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, inclination sensor-a, който е отгоре над огледалото, той е сложен точно там, защото там е най-точното място за целта му (точно над поставката за чаши, на абсолютния среден център на колата) - той би трябвало да се използва и за фаровете до някаква степен, но не и единствено.

 

Без да знам как е направено наистина (не откривам информация, пък и сега нямам много време да го проуча обстойно) - предполагам, че имат и други сензори, които са някъде по преден и заден мост и спрямо разликата в нивото им се прави сметката кое и как. 

 

Стотици пъти съм виждал как, например Мерцедес ML/GL, друсва в дупка или тръгва да се изкачва по баирче и в този момент ксенонът му заслепява супер много отсрещните, след което сработва регулирането на фаровете - тоест трябва му някакво време за реакция. Това ми говори, че вероятно е живачна технологията - нямам идея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ицо, HHC поне при мен работи единствено, когато колата е под наклон и то нагоре. На равно и на долу не се активира. Ако пусна OFFROAD режимa работи и надолу, но на равно - никога! Добавям, че в този режим си я има заводско HHC oпцията, Pepino я активира за нормален режим на каране и нямаше опция при спускане да работи.

 

Един леко страничен въпрос. Да разбирам ли, че ако цъкна OffRoad бутона на Йетито, това активира и HHC? Понеже нямам отделен бутон за HHC и си мислех, че по-скоро я нямам тази екстра на моето Йети. Но току виж се окаже, че я имам поне през OffRoad бутонa, когото иначе ползвам само зимата като вляза в някоя преспа (не че знам как точно работи, но ме кара да се чувствам по-уверен като копая снега  :P ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един леко страничен въпрос. Да разбирам ли, че ако цъкна OffRoad бутона на Йетито, това активира и HHC? Понеже нямам отделен бутон за HHC и си мислех, че по-скоро я нямам тази екстра на моето Йети. Но току виж се окаже, че я имам поне през OffRoad бутонa, когото иначе ползвам само зимата като вляза в някоя преспа (не че знам как точно работи, но ме кара да се чувствам по-уверен като копая снега  :P ).

Въпреки, че в описанието на системите има малки разлики в ръководствата на потребителя преди и след фейслифта, може да се обобщи следното:

 

Режимът OFF ROAD обхваща следните функции:

асистент при потегляне (ННС)

› асистент при шофиране надолу по наклон

› ABS OFF ROAD

› ASR OFF ROAD

› EDS OFF ROAD

 

Асистент при потегляне (ННС)

Активирането се осъществява след включване с бутона за OFF ROAD, при спрян автомобил.

За потегляне на стоящ автомобил е определен максимален брой обороти на двигателя при пълно натискане върху педала за газ. Щом като автомобилът започне да се движи, ограниченият брой обороти автоматично се деактивира.

Асистентът се състои също така и от модифицирана характеристика на педала за газ, което улеснява потегляне по хлъзгащи и нестабилни повърхности.

Асистентът при потегляне по наклон е активен при по-стръмен наклон от 5 % и при условие, че е затворена вратата на шофьора. Той работи само при потегляне по наклон нагоре, не само при движение напред, обаче също така и

назад (тоест, движение нагоре или надолу, при условие, че предицата е "нагоре"). При движение надолу по наклон асистентът не е активен. (Това е за преди фейслифта... За фейслифта - "HHC е активен винаги само при потегляне напред или назад по наклон").

 

 

Интересното е, че за фейслифта има следната забележка:

"Важи само при автомобили с бензинов двигател и механична скоростна кутия"

 

Иначе, асистента при потегляне по наклон (ННС) е винаги автоматичен - не може да се включва / изключва ръчно (чрез бутон).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.