Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на ремък на Фабиа 1 - 1.4 TDI, 2005 год, на 75хил. км


van1945

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Днес ходих до един гараж да питам и ми казаха че не само километрите са важни за това кога да се смени ремъка, но и годините. За което съм съгласен. Колата е на 13 години вече.

 

Казаха, че и водната помпа е на ремъка, т.е. водело се ролка и тя. Т.е. че трябва да сменя ремък, 2 ролки и водната помпа. Предложиха ми водна помпа за 130лв (имаше и за около 70лв), работата по смяната беше 90лв. и цялата сметка излезе 577лв. Т.е. ремъка и ролките са към 357лв.

 

Въпроса ми е трябва ли да сменям и водната помпа? Всичко е оригинално още по Шкодата, просто дълго време не е била карана. Другото което е тези 577лв не са ли множко. Сервиза не е ЕТ или някой друг ауторизиран.

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

труда нормално според мен. От там натам частите можеш и сам да си провериш кое колко струва. Водната помпа е по желание, но по принцип е хубаво да се смени. Множко ми се виждат 130 за помпа ма мое па толко да си е.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,

споделям личното си мнение : ремък + помпа . Според мен всичко друго ще е компромис с неизвестен край . За цената нека някой друг да каже ,защото карам Октавия .В ЕТ едва ли ще излезе евтино .Вижте в Бял списък има инфо за сервизи които ще Ви свършат работа качествено .

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на 1.9 пак пе карана много смених целия комплект помпа ролки и ремъци на 9 години и 92000км. Смело и категорично заявявам, че водната помпа спокойно може да не се смени. Оригиналната беше в префектно състояние и дори новата която монтирах върпреки , че пак сложих HEPU като ги сравнявах си личеше, че новата е с по-малко месинг и по-тънки отливки. Пазя старата и при интерес я вадя и я показвам. Перфектна е, без никакъв шум или луфт никъде.

Ако сменяш всичко купувай помпа HEPU и ремъци и ролки INA. Аз така направих за да съм спокоен. На мен частите ми излезнаха 330 лв с много отстъпки. За 1.4 не мога да кажа точна цена. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А пистов ремък трябва ли да сменям сега или може да почака. Не ме тревожат километрите (75хил), а годините. Те са вече 11 откакто колата е с тези оригинални части. Т.е. да сменям ли всичко (адренажен ремък, ролки, пистов, ремък и водна помпа) или пистовия ремък може да изкара още. Има оферта за смяна на всичко 340 части + 150 труд.

 

И между другото всеки казва, че водната помпа се мени на този двигател защото тя се явява 3-та ролка, все едно. Не защото ресурс на помпата е свършил.

Редактирано от van1945
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пистовия ремък струва 20лв и е включен в труда по смяната на ремъците ,ако решиш да го сменяш по-нататък само за за труд ще ти вземат 20-30лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се смени назъбения ремък така или иначе се сваля пистовия. Няма смисъл да не го смениш. Оригиналната водна помпа доста колеги не я сменят и издържа без проблеми и втория ремък. Аз я смених и пак казвам, че ако бях разглобил колата преди да купя новите части нямаше да сменя помпата защото очевидно беше излишно.

Всичко е въпрос на лично решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...
На 15.03.2018 г. at 17:53, Моджо написа:

Аз дето съм с две леви ръце си смених сам пистовия. А щом аз го мога - всеки го може.

Дай малко инфо как се сменя за 1.4 бензин MPI fabia ?

продукт-обтяжна-ролка-пистов-ремък-vkm31085-skf-номер-50-1703048.jpg

обтегач+за+пистов+ремък-FEBI+BILSTEIN-34475-Skoda-Fabia-Hatchback-6Y2-1.4-imagetdbig-941663897-644028629.jpg

IMG_20210103_150857.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, Моджо написа:

 

Видеото е за друг тип двигател , аз имам AZE и нещата са по различни обтвжната ролка е друг тип като на снимката горе !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, jarrett написа:

Видеото е за друг тип двигател , аз имам AZE и нещата са по различни обтвжната ролка е друг тип като на снимката горе !

ако не можеш да си направиш като мен,  вземи си едно късо удължение за тресчотка и го изпили по профила който показваш , мисля беше Ф10 скосено от двете страни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.01.2021 г. at 21:58, fabia 1234 написа:

ако не можеш да си направиш като мен,  вземи си едно късо удължение за тресчотка и го изпили по профила който показваш , мисля беше Ф10 скосено от двете страни.

Да това ме затруднява трябва инструмент с който да се освободи натиска на пружината през това устройство което да освободи ремъка, трябва да е нещо под 90© с отверка на края с дължина 10/11см на плоската част? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.