Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Mapple Brown 1.5 TSI VISION


alexk

Recommended Posts

Здравейте колеги. Понеже виждам, че няма много информация относно Октавия 1.5 ТСИ реших да направя едно "ревю" за този двигател като се опитам да опиша максимално всичко важно за него. Та ще започна направо с поръчката на моята Октавия. Накратко автомобилът беше избран за може би по-малко от час в ЕТ София. С жена ми искахме да направим тест преди поръчката, та тогава успяха да ни предложат единствено 1.4 ТСИ DSG. Колаборацията от този двигател с 7 степенната роботизирана кутия е страхотна, но като че ли не ни допадна. Автоматикът беше много агресивен, превключваше прекалено късно на около 3к оборота, което поражда висок шум от мотора, а аз не си падам по тези неща. Обикновенно карам спокойно докато не стигна 6-та предавка, не обичам да изцеждам двг-то. След пробата опитахме същия мотор, но с ръчни скорости. Стори ми се доста приятен, хубаво ускорение, малко шумен, но не е стряскащо. В семейния автопарк притежаваме и Поло 6R, което е с мотор 1.2 ТСИ, та звука доста напомня на малкият си събрат. В представителството нямаше 1.5 ТСИ за проба, та поръчахме на сляпо понеже обичам да експериментирам. Поръчката я направихме на 01.09.2017, пакет Вижън, 6 степенна механична кутия, с цвят 4Q4Q, което се води Mapple Brown, бежов салон. По това време моята беше единствената поръчана в страната с този цвят и салон. Добавените екстри са:

  • Малък кожен пакет с 3-спицов мултифункционален волан с подгряване, управляващ радио и GSM
  • Универсална Bluetooth подготовка за GSM с гласов контрол.
  • Подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба
  • Интелигентен асистент за паркиране - предни и задни сензори за паркиране
  • Темпомат с ограничител на скоростта. Тази екстра върви пакет с подгрева на волана и не може да бъде избегната 
  • Интелигентен светлинен асистент - автоматичен контрол на височината на късите светлини и автоматично превключване къси/дълги
  • Пакет "Ambiente light"
  • TOP Led задни светлини

Срокът на доставка е 60 работни дни. На 30.10.2017г. автомобилът беше регистриран и предаден на нас. При нас чакането продължи точно 2 месеца от подписването на договора за поръчка до получаване на ключовете от автомобила. Закупих 4 броя зимни гуми Continental Wintercontact TS 860 с размер 205/55/16. Монтажът се случи на място в ЕТ- изключително съм доволен от бързата реакция и добре свършената работа. Летните гуми бяха в чували и старателно прибрани в багажника на автомобила, където и открих подарък зимни гумени стелки. Гумите, с които пристигна са Michelin Energy Saver. Прилагам снимки от първите 200 км:
http://prikachi.com/images.php?images/46/9281046P.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/48/9281048K.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/47/9281047Z.jpg
 
Първите впечатления са, моторът е много добре култивиран, една идея по-тих от 1.4 ТСИ. Понеже е с променлива геометрия, демаража е леле мале и то още от 1300 оборота. Достига адски бързо работната си температура, което е учудващо понеже 1.2 ТСИ и 1.8 ТФСИ са доста по-бавни при загряването си, при Октавия отнема 4-5 минутки. Скоростната кутия е твърда и директна, няма неприятни шумове при превключване. При прибирането на автомобила от София, карах според предписанието на производителя за разработване, демек без резки изпреварвания, без каране на автомат и скорости до и около 100км/ч. Това е разходът ми за първите 117км пробег като почти през целия преход съм карал едва ли не на 2 цилиндъра. 
http://prikachi.com/images.php?images/53/9281053f.jpg
Така разбираш, че си в икономичен (на 2 цилиндъра) режим:
http://prikachi.com/images.php?images/54/9281054s.jpg
 
Прехода от два на четири цилиндъра е почти незабележим, усеща се единствено ако натиснете рязко педала и искате да се изстреляте, тогава усещате леко придръпване, при нормално ускорение не можете да разберете смяната освен ако не гледате централния дисплей. Разлика в шума при два и четири цилиндъра има и то при определени скорости. При скорост от 100км/ч, моторът като че ли се разбалансира, при което се усеща леко бучене сякаш си сложил греди за багажник на тавана. При скорости над 100км/ч въобще не се усеща разликата. При равен път на темпомат съм карал със 140 км/ч на два цилиндъра при моментен разход 4,6л. Средният ми разход на гориво градско+извън+магистрала за последните 2900км по борд са 6,8л. при средна скорост 91км/ч. Вървежът спрямо 1,4ТСИ е в полза на 1.5ТСИ със сигурност. Маслото, което се слага на този мотор е 0w20, което е малко скъпо за нашите географски ширини. До момента съм изминал 8000км и мога смело да кажа, че с всеки изминал ден се радвам, че избрах този мотор спрямо другите. Първите 4к километра се забелязваше разход на масло. Когато я взех беше на максимум, на 4к беше малко над половината. До момента - 8к км. нивото на маслото се е запазило, което според мен ще рече, че ако има някакъв разход на масло, то той би бил минимален. Толкова за този мотор.
 
След старателно разглеждане на каталога с аксесоари, бяха поръчани следните неща от ЕТ:

  • предни калобрани
  • лайстни на праговете на вратите
  • добавка за ключа
  • гумирана добавка към задните гумени стелки(за островчето)
  • алуминиеви греди за покрива
  • ски багажник

Прилагам малко снимки от цялостния вид на автомобила:
http://prikachi.com/images.php?images/75/9281075y.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/77/9281077Q.jpg
 
Няма да изброявам плюсове и минуси за Октавия, понеже има доста хубави ревюта във форума. Та аз се изчерпах до тук. Ако имате някакви въпроси или се чудите дали да поръчате този двигател, ще се опитам да ви помогна.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Честито за страхотния автомобил. Би ли дал повече информация за стелката над тунела (гумирана добавка към задните гумени стелки за островчето)? Конкретно за Октавия 3 ли е или за друг модел? Какъв е OE номерът ѝ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, предполагам, че е за Октавия 3, поне за такава ми е продадена. Ще погледна утре в жабката дали пазя фактурата за парт номера. Като информация какво да ти кажа- доста по-тънка е от оригиналните стелки, дълга е и се подпъхва под стелките за крака. Изработката изглежда хубава, но цената според мен не си струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нещо такова ли става въпрос или е различна:

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-OEM-rubber-mat-over-the-rear-tunnel

А цената каква е?

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото нещо е така като гледам от снимките. Нямам спомен, но нещо около 20лева може и някакви стотинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за новия автомобил. Добър избор си направил.

И аз бих искал да науча кода на стелката за островчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за покупката! Цвета е много хубав.

П.С.:Явно в нашия град феновете ставаме все повече. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за новия автомобил!

 

Малко ме учудва това, което казваш за смяна във високите обороти при DSG. Да не би кутията да е била в S режим? Сякаш в някоя друга тема един колега беше писал, че даже твърде рано му сменя и искаше да го промени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Честито за страхотния автомобил. Би ли дал повече информация за стелката над тунела (гумирана добавка към задните гумени стелки за островчето)? Конкретно за Октавия 3 ли е или за друг модел? Какъв е OE номерът ѝ?

От Фабиа 3 става 8.40 лв. 6V0061580

Редактирано от yanko78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за новия автомобил!

 

Малко ме учудва това, което казваш за смяна във високите обороти при DSG. Да не би кутията да е била в S режим? Сякаш в някоя друга тема един колега беше писал, че даже твърде рано му сменя и искаше да го промени.

 

DSG - то се адаптира към стила на каране. Възможно е който е тествал колата преди това да е карал по-агресивно и респективно да е нужно малко повече каране за да се нормализира времето на смяна на предавките. Или просто е била в S режим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Преобухме се с Denom 17'' и гуми Dunlop Sport MAXX 225/45 91W. Возията стана малко по-твърда отколкото с Alcatras 16''. Автомобилът вече е много по-стабилен в бързи завои, по-директен и малко по-тих. Това е резултатът, който търсех.

https://imgur.com/a/okFPJ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми изникна един въпрос. Могат ли в ЕТ да ми добавят камера отзад? И въобще, какви функции могат да се добавят след производството на автомобила? А вече се сетих и за още един въпрос. Понеже съм фен на ОЕМ аксесоари, какви бихте ми препоръчали както от ЕТ така и от СУПЕРШКОДА? Предстои ми поръчка на два багажника за колелета и амортисьори за предния капак от сайта, та да не правя по няколко отделни поръчки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.