Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Лед крушки


skoda 120L

Recommended Posts

Здравейте ,

Онзи ден сложиш за габарити лед крушки но вечер като е тъмно като дам на контакт преди да запаля има 3 примигвания на таблото няма индикация за изгоряла крушка работят след това без проблем. Питането ми е дали по този начин лъже компютъра да не дава грешка или има проблем с ледовете благодаря предварително.

Редактирано от skoda 120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е. Имат прекалено малка консумация, затова е така.

 

А защо мигат - причината е Широчинно-Импулсната Модулация (ШИМ), технологията която се използва от “компютъра“ за “откриване“ на изгорели крушки. Прекалено малък праг имат диодите и се палят /консумират импулса подаден от модула/.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са китайски ментата, аз имам ксенон който ми бърка борда. Имам и приятел, който ксенона му преебаваше моторчето на чистачките (Audi a3 2006, поне 2-3 смени до сега), а сега пак някакви лед крушки му правят беля. 
Виж това дали ще ти свърши работа: https://bktuning.com/product/121/stoperor-modul-universalen-kapatsitiven.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в тези две кутийки има по един резистор/съпротивление или по един кондензатор - зависи каква е целта. Цената на елементите е около 40-50ст. :)

 

Не е сигурно, че ще помогнат ;)

 

ПП: Видях, че пише, че са кондензатори. Това за мен означава, че има вероятност диодите да продължат да си светят още няколко секунди, след като се изгаси колата/габарита, докато се разреди кондензаторът.

 

Аз не съм виждал достатъчно хубаво решение на премигването, но вероятно има.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите и най-вече на колегата shaft :). А колкото до крушките да сигурно са китайски, но търсих така наречените canbus защото с обикновени светва за няколко секунди изгасват и светва индикация за изгоряла крушка. И понеже досега не съм слагал се чудех затова премигване като дам на контакт дали е нормално и колегата shaft даде отговор че е нормално което ме успокоява че не трябва да търся други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не търси други... Които и да сложиш - все ще мигат.

 

Иначе, не съм пробвал, но тези от “100лв едната“, може и да не го правят, не знам.

 

Решението, вероятно, ще е някакво електронно управление / модул, закачен след модула на колата... Не съм виждал, не съм търсил, не съм тествал, не знам има ли такова нещо, просто подхождам логично. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо тези от 100 лева да не мигат? До колкото си спомням бат'Стефан накичи неговата Октавия с качествени и скъпи крушки от eBay. И неговите мигаха.

Шафте, в първия си пост обясняваш правилно защо мигат, пък после викаш "може да не".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са направени с по-голямо съпротивление няма да мигат :) Това ми е идеята. Въпреки, че няма как да забучиш по-голямо съпротивление в малък цокъл.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А какъв е проблема с премигването - скъсява живота на крушката или просто дразни ? Иначе докато не дава грешка , мен лично не ми пречи мигането в началото. Въпреки че явно има нещо като вторична проверка или при мен просто едната крушка има проблем , защото понякога лявата ми дава грешка 10-15мин след запалване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До повишена консумация и до "несвяткане" :)

 

Обикновената крушка има голямо съпротивление, голяма консумация при 12 волта, затова са по 21 вата дневните ти светлини, например. А пък еквивалентен диод е 5вата, нищо, че чайниците пишат, че е "10-15-100 000" вата и имат "1 000 000 000 000" лумена - реално тези от 8 000 - 10 000 лумена са си по 2000-3000 макс... Ксенонът е около 3500-4000-4500 (в най-груби данни) ;)

 

Тоест, спрямо този калкулатор, ако е верен (нямам време да го проверя сега):

https://www.rapidtables.com/calc/electric/watt-volt-amp-calculator.html

 

Ако имаш крушка 21w при 12v, съпротивлението и токът са многократно по-високи от тези на диодна лампа. Обикновената крушка при тези условия не светва, "консумира импулса", но диодната светва, защото има нужда от многократно по-малка консумация, за да светне.

 

Има заложени минимална консумация/товар и като диодната не харчи/товари толкова - компютъра ти връща, че ти е изгоряла крушката и преустановява подаването на "точец" към тази крушка... затова някои светят-светят и после угасват и "избива" грешка за изгоряла крушка. Други пък са на границата и светят, но вътре имаш грешка, защото не преминават "бариерата". Трети пък са супер, но все още мигат. 

 

Не знам какво им трябва, за да не мигат - не ме бива чак толкова (даже хич). Обаче, капацитивните елементи ги използват точно с такава цел - да ограничат мигането, защото се изправя импулсът, а пък капацитора иска време да се насити и да ти светне лампата. Обаче, когато е наситен и имаш обратен ефект - спираш и свети още няколко секунди, докато се разреди - за мен това е по-голям проблем - имаш заредени елементи под капака, които могат да ти направят страхотни бели с електрониката!

 

При Санта Прасето, например, е направено с добре сметнато реленце - мигачите, например, почват да мигат прекалено бързо, ако някоя крушка е изгоряла по веригата :) Така разбирам, че ми е изгоряла крушка на мигача - щом релето почне да цъка бързо. А пък за стоповете/спирачките - благодаря на средното огледало и предното стъкло на автобусите, и на това, че се лепят на 1 педя от задната ми броня по светофарите (оглеждам си какво свети и какво не).

 

И благодаря на кУрееца, че не е направил тая тъпотия с "изгоряла ти е крушката", защото много ме дразни, че не можеш да си сложиш каквото ти е кеф (от друга страна пък и не трябва да можеш да си слагаш, каквото ти е кеф, но за щастие сме в България и всеки си прави каквото си поиска - и аз така, "за да не съм по-назад от другите"). ;)

 

 

@NightWalkeR, да на някои светлини има периодични проверки :) Но когато светят не се забелязва това нещо. Иначе не им се скъсява животът - нямат проблем с това нещо, според мен - просто дразни, че е като Коледна елха. 

 

 

ПП: Който не е виждал на Бат' Стефко този клип, той не знае какво е Коледна елха (ШИМ в действие):

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че има вторични проверки - има. Само че това дето при теб светва грешка след като са запалили е проблем със "залъгването". Между другото, и при мен се получава по някога дясна дневна светлина да ми "цъфти" с грешка при подаване на контакт. Случва се само с нея и само когато колата не е палена повече от 10 часа (примеено вечерно време).

NightWalker, присветването при проверка е по-скоро дразнещо. Не че не скъсява живота на крушката - все пак си има живот в цикли на палене и гасене.

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Това е така, защото щом запалиш се вдига напрежението от 12.х на 14.х и от там сметките стават различни. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До повишена консумация и до "несвяткане" :)

..........

И до повишена температура, момче.

 

..........

 

ПП: Който не е виждал на Бат' Стефко този клип, той не знае какво е Коледна елха (ШИМ в действие):

При мен е така отпред. Къси, дълги, дневни и габарити, 4*2*3 мигания.

 

Че има вторични проверки - има. Само че това дето при теб светва грешка след като са запалили е проблем със "залъгването". Между другото, и при мен се получава по някога дясна дневна светлина да ми "цъфти" с грешка при подаване на контакт. Случва се само с нея и само когато колата не е палена повече от 10 часа (примеено вечерно време).

NightWalker, присветването при проверка е по-скоро дразнещо. Не че не скъсява живота на крушката - все пак си има живот в цикли на палене и гасене.

Коста, и при мен е така, само че е лявата дневна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И до повишена температура, момче.

...

 

Еее... това не го коментирам въобще - би трябвало да се знае от всяко Хлапе... То това е най-големият проблем на абсолютно всичко заобикалящо ни ;)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем за мен лично не е това примигване не ми пречи. Пък и само 3-пъти го прави много бързо докато е на контакт. Чудех се дали не вредно за автомобила и компютъра или да не вземат бушони да горят. Иначе за скъсяване на живота не ме притеснява толкова всички крушки имат часове работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно щом не ти пречи примигването. Стандартната проверка на светлините е това ;)

П.П. Само провери дали не прегряват LED-овете за да не ти прецакат нещо по фара - фасонка, окабеляване, рефлектор, такива неща.

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и честита Баба Марта 

 Малко отклонение от въпроса на колегата с какви лед крушки карате че аз се прецаках взех някакви с надпис C6 на кутията светеха 2 седмици и се прецака 1 диод ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи за кои светлини питаш колега. Тъй като темата е за габаритни светлини пиша за тях. Моите на предните габарити са някакви китайски. Ицето (колегата Izolini) ми ги беше харизал преди повече от половин година и все още си светят без ядове. Не дават предупреждения за изгоряла крушка, не примигват, нямат и нагар (от което всъщност най-често спират да светят част от диодчетата).

П.П. Преди време бях пробвал с Osram. Светеха много добре, само че излизаше съобщение за изгоряла крушка - товара им е малък за да залъже проверката на светлините. То това е и проблема с LED-овете :)

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да става въпрос за габаритните светлини другите светлини за късите още не съм ги тествал. За твоите крушки не ти ли дадоха гаранция по принцип имат 6 месеца или година? Мен ми дадоха 6 месеца но кутията е друга не пише като при теб.

Редактирано от skoda 120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да извинявам се за късите става въпрос

Здравей колега.

За късите ползвах до съвсем скоро тези. Смених ги с тези. Смених ги само защото новите светят доста по-силно. Първите все още си рабоят - остават за резерва. И с двата чифта нямам никакви ядове. Светят си много добре и нищо не е изгоряло по тях

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За габарити използвам тези https://ru.aliexpress.com/item/5x-800LM-1000LM-T10-W5W-CREE-24Led-4014-SMD-Canbus-Car-Auto-License-Plate-Dome-Map/32688260496.html?spm=a2g0v.search0104.3.22.985f3afeDsMMwb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10302_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_10125,searchweb201603_2,ppcSwitch_5&algo_expid=64619a32-767a-432b-98bc-7878fd151e18-3&algo_pvid=64619a32-767a-432b-98bc-7878fd151e18&priceBeautifyAB=0

светят доста добре и доста силно, но има и примигване като се даде на контакт и мислех да не ебава компютъра или електрониката. за късите не мога да намеря точно такива, но са без баласти и те светят доста прилично :)

Редактирано от skoda 120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение по темата днес след малко време да проверя всичко наново свързах крушките наново и резултата е че вече и късите и габаритите примигват, като клипа от колегата shaft, но при мен не са стоповете а (габаритите и късите) :) и като се загледа човек изглежда ефектно :rolleyes: 

 

 

 

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.