Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бучащ лагер главина или?


Izolini

Recommended Posts

сменяй дисковете и накладки моят,ако имаш бюджет си вземи дискове zimmermann sport с оригинални накладки или текстар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Izolini

    31

  • joro-120L

    22

  • sdi71

    6

  • Dzver

    5

Най-много писали в темата

Не виждам смисъл да се хвърлям с това 1,6 на такива спирачки. Мисля да си взема TRW или ATE. АТЕ са по-скъпи, а дали са по-хубави е друг въпрос. Всеки си хвали неговите, та вече и аз не знам какво да сложа, но клоня към TRW не заради цената, а заради прочетеното по форума. Но не ми се ходи в ЕТ да ми махнат главата двойно само заради това, че са фирмен сервиз.

Някой чувал ли е испанската марка дискове и накладки Remsa? Не че нещо, но са по-скъпи дори от АТЕ, пък дали са читави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ате се кривят има тема и във форума за трв не мога да кажа нищо за дисковете,реното което купих беше с накладки trw не бяха износени реално бяха нови но разбрах,че има спирачки чак като ги замених с textar

за твоята кола zimmermann sport ще излязат около 132лв/бр ако си с 312 mm или 123 лв/бр ако са на 288мм това с доставката от чужбина

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях забравил да ти напиша че ЕСП или АСР се изключват от бутона,но пък тези от сервиза са голяма работа.

 

Голяма работа са! Позна! Не могат да разберат дали колата е 4х4 без да питат собственика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип главините ако са тъкмо тръгнали е много трудно да се локализират.Както казваш ти,разнася се шума.При първата бях залудел!Чувам  нещо межди 100-120 ,в друг диапазон го няма.Изключвам и слушам по инерция,после на скорост и няма разлика.Вдигам на крик,въртя гуми както викаш ти,ама друг път.То с полуоските няма никаква инерция и нищо не се чува.Следва -жената кара ,а аз се местя по седалките,като по този начин разбрах че е нещо отпред .Бях 100% сигурен че е лагер,но не знаех кой.Майстора с подемника ми даде съвет да карам докато не забучи така че да е се чуе ясно и те така си минах едни 4000 километра.Както писах по назад в темата, звука вече беше доста ясен и се чуваше още на 30км/ч.Когато свалихме главината аз я въртех на ръка и за мое учудване нямаше никакъв аксиален луфт и едвам усещащ се шум.За задната нещата се повториха едно към едно само че вече бях наясно и си я карах докато не заръмжа на 40-50км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изметна се темата, обаче (цените са приблизителни):

Дискове за бр:

TRW DF4295 50 лв

ATE 24.0125-0145.1 65 лв

TEXTAR 92120705 50 лв

Накладки:

ATE 13.0460-7117.2 50 лв

TRW GDB1658 46 лв

TEXTAR 2313101 38 лв

 

От както започна да бучи средата на декември съм минал почти 5 000 км. Все същата работа си е.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип главините ако са тъкмо тръгнали е много трудно да се локализират.Както казваш ти,разнася се шума.При първата бях залудел!Чувам  нещо межди 100-120 ,в друг диапазон го няма.Изключвам и слушам по инерция,после на скорост и няма разлика.Вдигам на крик,въртя гуми както викаш ти,ама друг път.То с полуоските няма никаква инерция и нищо не се чува.Следва -жената кара ,а аз се местя по седалките,като по този начин разбрах че е нещо отпред .Бях 100% сигурен че е лагер,но не знаех кой.Майстора с подемника ми даде съвет да карам докато не забучи така че да е се чуе ясно и те така си минах едни 4000 километра.Както писах по назад в темата, звука вече беше доста ясен и се чуваше още на 30км/ч.Когато свалихме главината аз я въртех на ръка и за мое учудване нямаше никакъв аксиален луфт и едвам усещащ се шум.За задната нещата се повториха едно към едно само че вече бях наясно и си я карах докато не заръмжа на 40-50км/ч.

 

Правилно действаш. Колелото не се върти за луфт, а за чуване на лагера. И се чува. За разлика от здравите колела.

Да, при Ицо, ако е лагер е в начален стадий. Ама се чува по-рано. Както казваш към 100 и по-надолу започва да се чува. И бученето не изчезва. Казвам да го врътнат на ръка, па може да се чуе нещо. За проба само. Няма да им се секне кръста я. Освен това, шумът от лагер при завой изчезва. Така може да се локализира поне от коя страна е.

При бучащ лагер на главина не е задължително да има луфт в главината. В повечето случаи няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В завой точно този тип лагери,не.Явно са двуредови и при аксиално натоварване не изменят шума ако вече не са пред разпад.При предишните ми коли това е било първия тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно действаш. Колелото не се върти за луфт, а за чуване на лагера. И се чува. За разлика от здравите колела.

Да, при Ицо, ако е лагер е в начален стадий. Ама се чува по-рано. Както казваш към 100 и по-надолу започва да се чува. И бученето не изчезва. Казвам да го врътнат на ръка, па може да се чуе нещо. За проба само. Няма да им се секне кръста я. Освен това, шумът от лагер при завой изчезва. Така може да се локализира поне от коя страна е.

При бучащ лагер на главина не е задължително да има луфт в главината. В повечето случаи няма.

Цитирам: "На автоматик на ръка не можеш да врътнеш колелото." Друг цитат: "На тоя му шуми снега в колелата и той се шашка." Просто ще си диагностицирам проблема сам, ще си взема частите от снабдителя на фирмата и там само ще ви ги сменят.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Izolini,ако по инерция и на скорост шума е същия вероятността да е лагер по кутия и диференциал е малка.Така че карай спокойно,той-лагера:) сам ще се издаде къде е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма разлика, сутринта на околовръстното я настъпих до 130 и я сложих на N, после я върнах на D, няма разлика в звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Просто ще си диагностицирам проблема сам, ще си взема частите от снабдителя на фирмата и там само ще ми ги сменят.

 

Ице, виждам че си затруднен, а и проблема е засукан. Вземи с теб приемчика, както беше решил. Да постави диагнозата и да си носи отговорността. Въпреки, че не съм сигурен дали ако сбърка, подменената грешна част ще бъде за сметка на сервиза.

И да не е така, нищо не губиш. Човека може да ти помогне. Три уши повече чуват. :tell_me:

 

п.п. Трансексперт е с добри отзиви и доволни клиенти. Що не идеш там за диагноза и лечение.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес возих двама различни човека в колата. Според единия бученето се чува отзад, при това е абсолютно равномерно, а не на тласъци както го чувам аз. Според другия е отпред в дясно. Аз го чувам отпред в ляво. Иб@си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Още един ъпдейт.

Днес сутринта околовръстното беше празно и си направих експеримент. Пак возех човек до мен, да слуша и той. Бученето след 110-120 си го има, като интервалът е около 3 секунди, пауза за момент и пак избучава. При ляв завой с тази скорост промяна в звука няма. Обаче при десен се усилва и става постоянен, паузите изчезват. И последно - на спускане по охлюва за влизане в Сердика център, което е остър продължителен десен завой се чува постоянно бучене, въпреки че скоростта е ниска около 20-30 км/ч. Утре ако има среща на НИМ ще се метна до горе, ще напълня колата с хора и да видим последно дали е преден или заден, въпреки че за мен лично вече няма съмнение, че съм бил прав за предния ляв лагер.

По отношение на спирачките - понеже вече изобщо не се вижда да има феродо поръчах за другата седмица TEXTAR дискове и накладки. Май ще взема направо да поръчам и преден ляв лагер-главина, като разглобяват направо да сменят.

Едит: леле мале! Лагер 1K0498621 в ЕТ струва 293,44 лева и няма наличен. Заместителя (според сайта на ЕТ) 5K0498621A струва 330 лева и го имат.

В магазина от който пазарува фирмата ми 1K0498621 на SKF струва към 130 лв, FAG 120. Заместителя 5K0498621A е на същите цени.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един ъпдейт.

Днес сутринта околовръстното беше празно и си направих експеримент. Пак возех човек до мен, да слуша и той. Бученето след 110-120 си го има, като интервалът е около 3 секунди, пауза за момент и пак избучава. При ляв завой с тази скорост промяна в звука няма. Обаче при десен се усилва и става постоянен, паузите изчезват. И последно - на спускане по охлюва за влизане в Сердика център, което е остър продължителен десен завой се чува постоянно бучене, въпреки че скоростта е ниска около 20-30 км/ч. Утре ако има среща на НИМ ще се метна до горе, ще напълня колата с хора и да видим последно дали е преден или заден, въпреки че за мен лично вече няма съмнение, че съм бил прав за предния ляв лагер.

По отношение на спирачките - понеже вече изобщо не се вижда да има феродо поръчах за другата седмица TEXTAR дискове и накладки. Май ще взема направо да поръчам и преден ляв лагер-главина, като разглобяват направо да сменят.

Едит: леле мале! Лагер 1K0498621 в ЕТ струва 293,44 лева и няма наличен. Заместителя (според сайта на ЕТ) 5K0498621A струва 330 лева и го имат.

В магазина от който пазарува фирмата ми 1K0498621 на SKF струва към 130 лв, FAG 120. Заместителя 5K0498621A е на същите цени.

Един приятел ми каза на майтап ако чуваш ляв лагер, смени десния- и се оказа прав(това на жена ми полото преди няколко години)смених и двата де и нещата се оправиха.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един ъпдейт.

Днес сутринта околовръстното беше празно и си направих експеримент. Пак возех човек до мен, да слуша и той. Бученето след 110-120 си го има, като интервалът е около 3 секунди, пауза за момент и пак избучава. При ляв завой с тази скорост промяна в звука няма. Обаче при десен се усилва и става постоянен, паузите изчезват. И последно - на спускане по охлюва за влизане в Сердика център, което е остър продължителен десен завой се чува постоянно бучене, въпреки че скоростта е ниска около 20-30 км/ч. Утре ако има среща на НИМ ще се метна до горе, ще напълня колата с хора и да видим последно дали е преден или заден, въпреки че за мен лично вече няма съмнение, че съм бил прав за предния ляв лагер.

 

 

Сега вече симптомите вървят към лагер. Ляв.

Обаче, дали преден или заден?  Вместо да замаяваш хората по завоите, за пореден път ти пиша - вдигни предно ляво колело, врътни го на ръка, чува се шум, особен, не като стържене на накладки. Не е и виенето, което чуваш в колата. Нещо, като ручене, хруптене.... или търкаляне на сачми/в лагера/ по неравна повърхност. Как да ти го обясня....Ако искаш, вдигни и задно, ако можеш и цялата страна с два крика, за да ги сравниш веднага. На НИМ ще има крикове бол. И комисията да слуша. А не да я возиш. Това е 100% гаранция дали е преден или заден. Всичко друго е лотария. Като искаш, залагай на преден. Аз бих направил това, което ти пиша.

Трябва да се чуе, щом се обажда и на 20 - 30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне баланса на удареното колело проверен ли е?

 Не, колата не проявява абсолютно никакви симптоми, които да искат това. 

Сега вече симптомите вървят към лагер. Ляв.

Обаче, дали преден или заден?  Вместо да замаяваш хората по завоите, за пореден път ти пиша - вдигни предно ляво колело, врътни го на ръка, чува се шум, особен, не като стържене на накладки. Не е и виенето, което чуваш в колата. Нещо, като ручене, хруптене.... или търкаляне на сачми/в лагера/ по неравна повърхност. Как да ти го обясня....Ако искаш, вдигни и задно, ако можеш и цялата страна с два крика, за да ги сравниш веднага. На НИМ ще има крикове бол. И комисията да слуша. А не да я возиш. Това е 100% гаранция дали е преден или заден. Всичко друго е лотария. Като искаш, залагай на преден. Аз бих направил това, което ти пиша.

Трябва да се чуе, щом се обажда и на 20 - 30.

Слушам и изпълнявам. А си мисля че е предния заради удара, не заради друго.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А си мисля че е предния заради удара, не заради друго.

 

Може Ице. Но, все пак. Просто, по този начин се установява кой е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, колата не проявява абсолютно никакви симптоми, които да искат това.  Слушам и изпълнявам. А си мисля че е предния заради удара, не заради друго.

Щом казваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес смених летните със зимни гуми. Проверихме предно ляво колело, където беше удара. Няма разбалансиране, няма крива гума или крива джанта. Така че отговора на това 

Щом казваш.

е да, така се и оказа.

Смених само накладките. Според човека, който ми ги смени дисковете ми имат ресурс за още два комплекта накладки.

Не можах да направя реглаж, защото задните тампони на предните носачи са леко закъсани. Ще ги сменя и тогава ще направя реглаж.

Бученето го има и с летните гуми, които са 205/55R16 (зимните са 195/65R15) и е в същия диапазон от 110 до 130. При въртене на ръка на колелата, както беше вдигната за смяната на накладките, не се чува нищо. Ще си карам така, докато не започне да бучи много за да се хване от къде е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бученето го има и с летните гуми, които са 205/55R16 (зимните са 195/65R15) и е в същия диапазон от 110 до 130. При въртене на ръка на колелата, както беше вдигната за смяната на накладките, не се чува нищо. Ще си карам така, докато не започне да бучи много за да се хване от къде е.

 

Ице, оня ден каза, че го чуваш с 20-30. Сега пак 110-130. Внимавай с показанията, които даваш, щото ни подвеждаш в диагнозата. ;)

Не да бучи много, а с пробега трябва да започнеш да го чуваш и при по-ниска скорост. Те тогава е лагер. Иначе.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, оня ден каза, че го чуваш с 20-30. Сега пак 110-130. Внимавай с показанията, които даваш, щото ни подвеждаш в диагнозата. ;)

....

Ще пробвам пак при същите условия - продължителен остър десен завой с тази скорост и тогава мога да кажа, ама не се намират лесно. Но 130-140 лесно се вдигат и за това казвам, че звука там си го има, тоест не е от гумите.

 

...

Не да бучи много, а с пробега трябва да започнеш да го чуваш и при по-ниска скорост. Те тогава е лагер. Иначе.....

Това имах предвид, не съм се изразил правилно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

При мен нещата са абсолютно аналогични/"странно" бучене/ смених предни и задни дискове и накладки някои от шумовете изчезнаха,но за жалост не всички  :) Майстора каза -карай,да подчертае  :fiu:  За каране ще карам,но ми създава дискомфорт и като прочетох темата реших да попитам.Има ли развитие по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.