Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мнения за конкретна Octavia II


tonito82

Recommended Posts

Здравейте ,

 

Моля за мнения , относно тази обява : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11496472936261774&slink=68w1c8 

 

От доста време се продава и не знам дали това е на добре.

В момента карам Volvo s 40 бензин / газ . но в скоро време членовете на семейството ще станат с един повече ( 4 ) и ще ми е необходима по-голяма кола - комби или миниван. Бюджета , с който разполагам е 10 000 лв. Колата ще се кара и от съпругата ми . така че автоматик е за предпочитане. Не ми се занимава вече с постоянни ходения по газаджии - прекъсва , гори много и т.н , затова се насочих към дизел.

Друго важно условие е да е сравнително икономична , ще се кара основно градско , поне 70%.

 

Моля за мнения , относно горепосочената обява , а също така ще съм благодарен и за други предложения и съвети

 

Благодаря предварително

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • skodafen

    5

  • superba

    8

  • stanley

    8

  • tonito82

    10

Най-много писали в темата

в кой град ще я караш градско?

В Сф разхода на този дизел ще е точно двойно по-голям (като пари) от газифицирана кола.

Купето на Октавията не знам дали е по-голямо от това на Волвото, но багажник има доволно.

 

Иначе тази Октавия по снимки изглежда доста добре, нямам представа какво е техническото състояние, трябва да се погледне на място.

Laurin&Klement е най-високото ниво на оборудване и така както гледам си има всичко необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджетът за колата ли е само, или за колата + обслужване? Че във втория случай ти идва скъпо. Не е лошо да се предвиди и излишък в бюджета за евентуални изненади по колата в зависимост от колко ти е надежден продавача и къде/кой прави оглед на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което виждам е,че най-вероятно е двг с код BMM помпа-дюза,който може би е най-сполучливият,трябва да знаеш,че при покупката на такъв автомобил автоматик с лекота могат да хвръкнат големи суми пари за поддръжка и ремонт суми от порядъка на 3000-5000 лв не трябва да те плашат в противен случай не ти го препоръчвам

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара в Ямбол , всекидневно минимум 20 км . Бюджета е само за кола , без допълнителните задължителни разходи, но все пак 3000 - 5000 лв допълнително ме стряскат. 

Относно ПД или CR четох доста във форум-а и не мога да разбера кой е оптималният вариант ( разход на гориво + поддръжка ). Никога не съм имал дизелов автомобил , а тези които съм карал ми се струват едни и същи. Последно карах служебен Rapid 2015 1,6 дизел с ръчни скорости и останах изключително приятно изненадан от разхода Ямбол - София и обратно 4.1л по борд комп. Не съм я мачкал , поддържах около 120 км и на моменти при изпреварване малко повече. В този разход има и около 30-ина километра градско София. Та отдалечих се от темата .

Основно много ми хареса разхода и се зачудих за Octavia с подобен разход , но там май ще трябва да увелича бюджета и да премахна автоматика?

 

Моля помагайте , предлагайте , съветвайте . Приемам всякакви предложения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същата конфигурация - BMM + DSG, но на А3 и бях много доволен, докато не започна драмата с ремонтите. Иначе двигателя с тази кутия е чуден - има страхотна динамика, но не е толкова икономичен, колкото е Рапида, който си карал. Аз в София градско под 8.5/100 не съм падал никога, а на кратки разстояния си даваше 10/100 зимата от раз. На дълъг път с умерена скорост е доста по-нисък разхода, но пак няма да докараш стойностите на 1.6-цата - все пак ВММ е 140 коня и е PD. Помпа-дюзата си е тракалник - по-шумен е и повече вибрации имат от CR. Но с този бюджет, CR няма да намериш. Самата скоростна кутия е по-скоро безпроблемна - иска само редовно обслужване (смяна на масло и филтри) и читав сервиз, ако се наложи подмяна на съединители. Окачването също е стабилно. Маншоните на каретата са малко кашкавалени, но не е нещо страшно.

 

За конкретната обява - почти мога да си заложа главата, че километрите на тази кола са върнати поне със 100 000. На снимките изглежда доста запазена, да, но тези коли се карат на запад и за 10 години да са направени само 150k ми се струва почти невъзможно. Моята беше също толкова запазена, но реалният пробег беше 325k, когато я купих. На тези километри започват да се появяват редовните проблеми на тези мотори - износване на повдигачи и разпределителен вал, износване на турбината, нужда от смяна на съединители и/или маховик. Всички тези неща са скъпи и като части, и като работа, така че трябва да си подготвен. Хубавото е, че евентуалните проблеми, които описах, се хващат сравнително лесно от читав майстор. Този мотор има и DPF, така че и той трябва да се има предвид - ще има регенерации, щом ще се кара 70% градско.

 

Голям е шансът времето за смяна/ремонт на посочените възли да е настъпило и затова да са я пратили към Балканите. Моят съвет е да вземеш VIN-а и да го провериш в Шкода - така ще разбереш за какво иде реч. И задължително да я закараш на читав майстор, който да направи диагностика и да провери карантията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-5-0-17237700-1519381550_thumb.png

Бях близо и минах да я погледна, но продавача го нямаше, та само отвън огледах.

Определено не изглежда на 153.000 км. Има 6-7 подбити места, гуми 17” от 2009 и 2012, захабени фарове, спукан мигач на дясното огледало и е започнала да се напуква боята по ръбовете на тавана. Има затъмнени фабрично стъкла назад, а кожения салон изглежда сравнително добре за 10 години. Снимах VIN-a ако решиш да я проверяваш. Аз лично, бих дал 9.000 лева макс. Диагностиката и преглед в сервиз - задължителни! Успех!

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз бих търсил 1 собственик,пълна сервизна история и макс 200хил км,бих взел и 1.9 tdi ако намеря читава с лек ремап тръгва добре,разбира се такава кола ще струва по-скъпо от другите на пръв поглед тази ми хареса https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11513344978247679&slink=68xm6v въпреки описанието на собственика

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , най-много ме притесняват проблемите с автоматик и съединител. А бюджета винаги е възможно да мръдне стига да се срещне читавият екземпляр.

Конкретната обява ми се понрави , понеже сравнително висока цена за модел по-стара година ( да L & K но... ) . Гледайки цените на обявите в mobile.de , тези които се продават тук трябва да са най- големите курници. Как е възможно разликата в цените да е минимална , но в EUR там , а тук в лева? Ако се водя в този ред на мисли не е ли по-добре да си купя евтина кола и да ми останат повече пари за ремонт? Да , заглеждам се и в Octavia II Facelift 1,6 CR ръчни скорости. Каква би била нормална цена - има и доста евтини и неприлично скъпи , вярно има разлика в оборудването , но чак пък толкова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ - благодаря за инфото от първа ръка - ДЖАМБАЗИ ! Благодаря и за VIN-a

skodafen - благодаря за предложението , но съм се насочил към комби поне.

А да сте чували , виждали , знаете търговци , които предлагат някаква гаранция на колите , които продават? Знам , че звучи като научна фантастика , но съм срещал обяви от авто-къщи , които предлагат 3000 км или 3 месеца гаранция ( обявата беше за Volvo , не за Skoda ) . Мисля си ако срещна такава обява за Skoda с гаранция бих я взел. Не разбирам много ( да не кажа въобще ) от коли , но ако има скрити ядове би трябвало да се проявят за 3 месеца ? А и през това време спокойно бих я закарал и проверил в различни сервизи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , най-много ме притесняват проблемите с автоматик и съединител...

Ако се експлоатира коректно, тази кутия държи доста. Но знам, например, за съединители на DSG, сменени немарливо и 15 000 километра по-късно сменени отново, но този път в читав сервиз. Иначе самата кутия е много приятна за каране. Разбира се, това не променя факта, че като поддръжка и евентуални ремонти излиза в пъти над ръчната.

 

1.9-ката, която е показал колегата по-горе изглежда читава, още повече че има сервизна книжка от ЕураТек и поне може да си сигурен в историята й.

 

Иначе за гаранция от автокъщи - аз и на такива, които го предлагат, не вярвам. Винаги може да ти обещае нещо джамбазина и след това да ти каже фак оф. Ако вземеш колата и след 1 месец се окаже, че вала е износен и е за смяна, той ще ти каже - това е консуматив, оправяй се...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз когато купувах моята кола, джамбазина ми даваше 3 месеца гаранция , ако я обслужи при неговия "майстор" :D .  На такива думи не се връзвай всичко е с цел измама да не се пазариш за цената с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре колата да е с история.
Преглед в читав доверен сервиз.
Да се закачи на диагностика и да се видят реалните километри.
По-добре да се купува от човек, а не от автокъща.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано с този огромен багажник и седан-а би ти свършил работа, но ако твърдо си решил комби, аз бих гледал нещо подобно:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11514520518363163&slink=68ybbj

 

За 10к най-добре ми се струва 1.9 - 105к.с DSG купувана от БГ и с история.

Тази комбинация е оптимална от към разход на гориво, вървеж и разходи по обслужване.

2.0 TDI DSG е много добра комбинация за каране(върви повече и харчи като 1.9) - но за твоя бюджет вероятно ще е ПД а там си е риск .

 

Конкретно относно питането за L&K от обяата - аз лично го гледам, че се продава от Ноември 2017. За да не се продаде до сега вроятно не е толкова стегнат, както на снимките.

 

За продажба с евентуална гаранция може да пробваш тук: http://www.stratievauto.com/index.php?w=2&d=28

Не знам нищо повече за тези хора, освен че се рекламират като "фокусирани" във внос и продажба на  марката Шкода.

 

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е ръчка маховик демпферен е 500-600 лв ако е дсг маховика е 800-900лв понякога се поврежда мехотроника при дсг там цифрата за ремонт е нещо от порядъка на 3000лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко може да е в страни от темата, ако е така ще прощаваш, но държиш ли на дизел? карал си газ до сега, Октавия 2 има един много прост и лесно газифициращ се двигател 1.6 MPI, има ги и фабрично газифицирани. До скоро лично карах такава 2008, разхода особено градския повече от приличен, поддръжката сравнено с дизел не я коментирам изобщо. Е върви като атмосферен бензин 100 коня, но пък във всяко финансово отношение са по-изгодни. За този бюджет може да купиш и фейслофтова дори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново . Благодаря на всички за мненията и препоръките дотук. Какво ще кажете за следният екземпляр : https://www.cars.bg/offer/c2278697 ?

Под ръка ми е в Ямбол , а в обява в mobile.bg е в София - защо ли? Трябва да е CR нали?

Малко по малко почнах да повишавам бюджета.

тази е другата : https://www.cars.bg/offer/c2419299

тук не е ли подозрително евтино за Октавия 3 - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11514925365608089&slink=6abya6. може би е за сметка на километрите?

 

Извинявайте и благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата от първата обява е доста приятна като екстри и състояние (по снимки). Направи оглед, коментирай цената, виж дали колата е обслужена (искай фактури за частите или провери в кой сервиз е обслужвана - в малките градове всички се познават веднага ще се разбере ако е истина), виж в какво състояние са двата комплекта гуми и прецени дали ти е по силите. Дали е комън рейл се вижда по буквите на мотора ако е 3 цифри е помпа-дюза, ако е с 4 цифри е комън рейл.  

Мой приятел, който живее в София си закара колата в друг, град при баща му, и я пусна за продажба. Вероятно и тук схемата е подобна (родом от Ямбол, живее в София...)

 

Втората обява също изглежда прилично. Километрите са по-малко (ако са истински), но там ще имаш допълнителни разходи по регистрация, обслужване, гуми, проверка в сервиз ... 

 

Третата обява е с нереално ниска цена, ако колата е читава. Тука има 2 възможности - фалшива обява с незнайно каква цел или човек с възможности, купува нова кола, кара я 4 години, свършва гаранцията, купува следващата нова. Вариант 2 - човека е събрал пари и иска да кара Ауди А6 или бизнеса му не върви и му трябват бързи 16к лв. Може да ти е на късмет. Иска се обаждане, разговор, оглед и малко късмет :)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото на обявите е, че са от частни лица(не че и те няма да те прекарат но е една идея по-добре сподред мен). За мен би си струвала да проучиш третата обява дали е реална и ако е да я провериш по рамата в ЕТ какъв и е случая, За едни и същи пари си купуваш кола 3 години по-нова, а тези 225к км(ако са реални след проверката) не са нищо за един дизелов двигател ако се е поддържал редовно през годините досега, но вероятно е защото ако все още не е, то доскоро е била и в гаранция.

 

Успех с търсенето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последната се продава поне от около 2 месеца. До скоро цената беше около 20к. беше ми в шорт листата но не стигнах до нея за оглед. подозирам че е служебна или фирмена щом се говори за ддс, което поникакъв начин не пречи да се погледне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stanley , Mqnkoff , superba благодаря за коментарите и съветите , но от днес има ново 20. Съпругата ми реши , че тези " малки " комбита няма да ни свършат никаква работа ( в момента двама възрастни и 7 год. дете , а по Великден , живот и здраве бебче ). Харесала е WV Touran - извинявам се , че намесвам друга марка коли в този форум. Но нали все пак петел пее вкъщи аз ще си настоявам на моето.

Въпрос към stanley - " Дали е комън рейл се вижда по буквите на мотора ако е 3 цифри е помпа-дюза, ако е с 4 цифри е комън рейл" . Извинявам се сигурно ще ти се стори глупаво , но къде мога да видя и кои са буквите на мотора ? Благодаря предварително  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в талона на колата, или ако имаш ВИН номера на колата, може от него да се изкара ... има такива сайтове в нет-а.

Всъщност номера (кода) на мотора е само латински букви и комън рейла май винаги започва с "C"

 

относно мярката, щом е от братовчедите няма страшно :) аз самият тръгнах от октавия и свърших с пасат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stanley , Mqnkoff , superba благодаря за коментарите и съветите , но от днес има ново 20. Съпругата ми реши , че тези " малки " комбита няма да ни свършат никаква работа ( в момента двама възрастни и 7 год. дете , а по Великден , живот и здраве бебче ). Харесала е WV Touran - извинявам се , че намесвам друга марка коли в този форум. Но нали все пак петел пее вкъщи аз ще си настоявам на моето.

Въпрос към stanley - " Дали е комън рейл се вижда по буквите на мотора ако е 3 цифри е помпа-дюза, ако е с 4 цифри е комън рейл" . Извинявам се сигурно ще ти се стори глупаво , но къде мога да видя и кои са буквите на мотора ? Благодаря предварително  

Кода на мотора се вижда в големия талон на колата или на лепенката в багажника при резервната гума. Ето тук има подобна лепенка: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11499749833947404&slink=6ai7ea

Кода е с 4 букви в горния случай - CFGC. Tук има списък с кодовете за различни мотори и различни генерации дизелови мотори на VW: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

 

Сега относно Туран- разгледайте и преценете дали ви харесва как вози и сравнете големината на багажниците. Според мен таблото на Туран е доста по-пластмасово отколкото при Октавия. Турана също така, ще дава една идея по-висок разход на гориво, заради по-голямото челно съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.