Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Ламбда сонда на Фабия Комби 1.4 16V 55KW


lafchis

Recommended Posts

Здравейте,

 

Карам Фабия Комби (6Y5) 1.4 16V - преди повече от година започна да ми свети лампата за проблем в "екрониката на двигателя".

Интересното в моя случай, е че когато заредя резорвара с гориво лампата изгасваше и след като горивото падне под 1/4 лампата пак светваше. Средния разход на гориво за последната година е около 7 на 100, а на дълъг път е под 6 на 100.

 

След диагностика в сервиз ми препоръчаха да сменя Ламбда сондата. Казаха ми нова сонда ще струва 350 лв. Гледам в сайтовете за части че цените варират от 150 до 350 лв. Можете ли споделите дали сте имали подобна ситуация и колко ви е струвала смяната на лабдата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на газ ли е колата ? има две ламбда сонди,една преди и една след катализатора предполагам става става въпрос за първата ?

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

EPC - то ли светна или жълтата лампа за проблем в двигателя? Ако е жълтата лампа - и на мен светна, диагностика - ламбда сонда "не обогатява сместа". Сложих нова сонда и то не универсална, а за модела - с буксата, с всичко... Трето палене и пак светна. Колегите ме посъветваха да я карам така докато проблема не се задълбочи и по лесно да се установи. Все пак аз направих още една диагностика - специфичен бил проблема и не могат да го установяват.

За всеки случай и аз ще заредя до горе за да видя дали ще изгасне.

Ако при теб има развитие - пиши. Ще ми /ни бъде полезно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се зачетох и почна да ми светва една лампа в главата ... на старата Фабия 1.4 с шкодовия мотор смених оригиналната помпа (беше умряла) и до тогава проблем с ниско налягане на горивото не е давала . Сложих китайска и веднъж при прехвърляне от газ на бензин (свърши газта) светна чека , а грешката беше ниско налягане на трим 1 , смених помпа на една година с друга китайска , не е правила от тогава проблеми , защото не я оставях сама да превключва на бензин.

При вас помпите работят , но никой не казва мерил ли е налягането при дюзите , защото една помпа на 10+ години освен , че има износване я колектора , със сигурност има натрупани мизерии по клапани и какво ли още по движещите части.

В таз връзка , защо не пробвате да сложите една помпа (оригинална по възможност) , да видим дали ще светне повече таз лампа?

 

П.П. На Фаворит моно държах резервоара над половината за да пали по-лесно зимата , а от Голфа ми свалих помпа (работеща) от моно на 1.2 бара и въпреки това колата палеше и вървеше ... с новата оригинална още не съм го тествал , че е още на части.

Това са по-прости инжекционни системи и за това не даваха грешки , но при по-новите се гледа какво ли не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Модела Фабия Комби (6Y5) 1.4 16V  се оказа със 2 ламбда сонди - предна и задна.

Както казва Harry смених предната с оригиналната за модела - с 5 кабела + букса.
След като смениха сондата минах през човек който зачисти бордовия компютър от грешките които се бяха натрупали във времето.
Проблема ми се реши вече почти 4 седмици карам без да дава индикации за проблем.
Редактирано от lafchis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Браво! При мен не се получи... два пъти чистят и два пъти светна... NJK сонда ли сложи?

 

Да, точно NJK - взех я от магазин на Косер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Днес датчика изгасна сам - от Благоевград до София с 140 километра в час и на Владая изгасна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги да не отварям нова тема имам нужда от помощ. Имам Шкода Фабия 1.4 100 коня 2003г. комби, светна ми чека на таблото и като направих диагностика проблема който излезе е в нагряването на ламба сондата на двигатела , тади преди катализатора горе на изпускателният колектор. Дайте съвет от къде да си купя нова сонда, тази е с пет проводника. Трябва ми и продуктовият номер на сондата но е на кофти място и за да го видя трябва да я свалям а докато намеря ще съм без кола. Този номер е написан на самата сонда. Ще съм благодарен на отзовалите се на моят проблем. Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз имам нова с кутията, мога да ти я дам на половин цена. Купих я за моята кола, защото "майстор" ме посъветва, а то се оказа бобина проблема :D

тел. 0897342833

Редактирано от gamena666
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.