Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вулканизирана гума на борда - безопасност


Recommended Posts

Привет, Колеги,

Много Ви благодаря за полезните и информативни постове! Затвърдиха моите намерения :)
Все пак пред вкъщи започнах да развивам винта, но беше пробил гумата и изпускаше въздух. Завих го обратно и след няколко часа наминах през "Интерпан". Там залепиха лепенка от вътрешната страна на гумата (т.нар. студена вулканизация).

 

Гумата е задна, но служителите на сервиза ме увериха, че няма проблем следващия сезон, живот и здраве, да я карам и като предна. :)

 

Благодаря Ви много още веднъж! Форумът е прекрасен :)

Поздрави и приятни почивни дни,

Ники 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега, моля те, да ме светнеш (зад врата), защо не са препоръчителни фитилите? Имам една нагласена точно така, с “фитил“ и кара доста, не изпуска... Има ли някаква по-различна причина от тази, че лепенката е по-здрава, или само това е (което не е много малко зло)?

 

Венци, не мога да ти отговоря. Това е мнение на корифей гумаджия.

Аз също имам фитил на гума...  При следваща смяна летни със зимни, питайте в сервиза.

 

Ще отговарям с цитати.

 

Там залепиха лепенка от вътрешната страна на гумата (т.нар. студена вулканизация).

...и не кой да е, а сервиз от белия списък.

 

 

Жорка, операцията, която описваш, лично аз бих я направил пред сервиз за гуми. Рапидката може и да не се завие плътно обратно в гумата. И следва вдигане на крик :)

 

Човека пита какво да прави. Да му бях казал направо да отива при гумаджия. Най-лесно. И знаеш ли колко се чудих дали да пиша по този на глед тъп въпрос? Това, което пиша, бих го направил и аз.

Видията ще се завие. Някои ги дърпат с клещи и не се сещат, че "на резба" мн. по-лесно ще излезе.

  Мислиш ли, че ще му отворя такава работа та да вдига на крик? Или казвам нещо подвеждащо?

Това си е твоя преценка как ще действаш. Спестявам му едно разкарване до сервиз и губене на време, ако видията е къса и не е пробила гумата.

Забележи! След няколко часа! Гумата не губи налягане. Видията държи и даже не превърта, като я стягаш.

Честно казано такъв случай не съм имал. Предполагам как държи видия в гума. ;)

 

 

Все пак пред вкъщи започнах да развивам винта, но беше пробил гумата и изпускаше въздух. Завих го обратно и след няколко часа наминах през "Интерпан".

 

Благодаря Ви много още веднъж! Форумът е прекрасен :)

Поздрави и приятни почивни дни,

Ники 

 

Ники, жив и здрав и по-редки посещения в сервиза :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, благодаря ти за съветите :)

Моля да ме извините, ако въпросите са глупави или зле зададени. Предпочитам обаче да питам патило (дори повече от едно :)) и тогава да взема информирано решение.

 

Измерих налягането в гумата снощи, след като видях винта, както и днес сутринта след развиването и последващото завиване. Като се отчете разликата в температурите, налягането беше спаднало вероятно с около 0,03-0,05 атмосфери поради развиването на винта. А той беше с широка периферия и уплътняваше наистина добре - можех да покарам, докато се изтърка и нямаше да усетя липса на налягане.

 

А в "Интерпан" наминах на обяд, защото сутринта отидох и нямаха ток. За съжаление в този случай няма как да помогнат момчетата :)

 

Пожелавам на всички по-редки и по-малко на брой посещения в сервизите, и повече приятно време с автомобила :)

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А той беше с широка периферия и уплътняваше наистина добре - можех да покарам, докато се изтърка и нямаше да усетя липса на налягане.

 

 Не главата уплътнява, винта уплътнява в самата гума. Тя го обхваща плътно със своята еластичност. И резбата държи. Ако е пирон - ще спадне. Въпросът наистина е елементарен. Всеки нормален човек, като види видия в гумата отива в сервиз за гуми. Без да задава въпроси. Разликата при теб е, че го пипна, както се казва. "Око да види, ръка да пипне"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Око да види, ръка да пипне"

Мисля, че това е и начинът човек да се научи, за да е подготвен практически :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че това е и начинът човек да се научи, за да е подготвен практически :)

 

Абсолютно! Под този ъгъл погледнах на твоят въпрос ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За което много ти благодаря :) Научил доста от твоите мнения в други теми. :)

Понеже това ми е първият личен автомобил и за пръв път срещам тези проблеми, се стремя да се науча как е правилно да се отстраняват, за да знам и занапред. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Човек се учи с опита! И аз преди десетина години, на първата си кола се чудех и маех по подобни въпроси. Сега вече съм претръпнал, може би, и не им отдавам значение. Видии забивам по гумите редовно, имайки предвид колко коли карам постоянно, и естеството ми на работа, имах една гума с 3-4 фитила миналата година. Не е драма, но както каза Жоро, лепенето е за препоръчване.

По повод вулканизацията, странично спраскани гуми са си опасни. Особено за дълъг път, и аз лично не бих карал такава гума за предна. Но това при положение, че пътувам доста. Другият случай е, ако колата обикаля из града само. Така например, понеже голфа ми е с нископрофилни гуми, и понеже главно го кара женската част от семейството, постоянно се пукат гуми. Имал съм случай, при смяна от летни на зимни, слагам чисто нови зимни, на втория час едната гума разцепена с цепка 15-20 мм. по страничния борд. Обратно при гумаджията, слагаме пак чисто нови гуми, този път летни, понеже си ги бях купил в аванс за лятото, докато залепят зимната. На другата сутрин сестра ми я взима да ходи на лекции, и на обяд ми звъни - катерила някви бордюри, и едната гума сцепена пак така. Понеже голфа се кара само в града, по една хубава вулканизация, и сега и двете гуми се карат, за задни. Но само в града. Иначе няма компромис. Та според ситуацията, но аз не бих се доверил. Пукал съм предна гума с висока скорост в завой, с 5 човека в колата, и сега се разтрепервам като се сетя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.