Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вулканизирана гума на борда - безопасност


Recommended Posts

Привет, Колеги,

 

В края на ноември миналата година, точно, когато заваля по-сериозен сняг в София, се опитах с колата да кача един бордюр за престой. За мое съжаление не бях на правилното място и вместо снижението, с предната лява гума ударих бордюр с височина около 20 см.

 

В резултат на това скъсах борда на гумата (Continental WinterContact TS 860 185/65 R15 88T) с прорез около 12-15мм в дължина:

 

NTEwMit.jpg

 

 

 

Понеже беше късно вечерта, а имах нужда от автомобила на следващата сутрин, извиках пътна помощ и служителят от СБА ми препоръча да закараме колата в център "Радиал" под моста "Чавдар" в София. Въпреки някои не много ласкави мнения по адрес на тази верига, нямах много възможности.

 

Служителите от сервиза смениха предно ляво колело с резервното (което май до тогава не беше никога слагано :) ) и оставих спуканата гума за топла вулканизация през нощта по съвет на служителите. Споменаха и че джантата е съвсем леко крива, но не би било проблем, поради което не заръчах да я изправят.

 

На следващата сутрин гумата беше готова с подложка и след баланс, и я монтираха на колата. Попитах служителя дали не е по-разумно да се кара като задна, но той каза, че залепването е качествено и сигурно, поради което няма проблем да се кара така. Доколкото зная, не е сложена вътрешна гума.

 

От тогава до днес нямам забележки към гумата, включително и от загуба на налягане. Карал съм я вероятно не повече от 500-600 км градско в София при сравнително ниски скорости, с 10-на минути кратко каране на магистралата с до 120 км/ч. Разбира се, имало е минавания и през по-плитки дупки.

 

Колелото изглежда така:

 

CFp23uo.jpg

 

KrTBVrJ.jpg

 

4Xn984A.jpg

 

DOg7u2o.jpg

 

Въпросът ми е какво е Вашето мнение относно сигурността за шофиране с такава гума. Принципно не планирах по-дълго пътуване с по-високи скорости, но има вероятност да ми се наложи да пътувам в началото на март, когато все още ще съм със зимните гуми. За мен не е проблем да шофирам със скорости до около 120км/ч на магистралата и по-малко извън нея, стига това да е безопасно с тези гуми.

 

Планът ми първоначално беше за следващия сезон да сменя задните гуми (Debica Frigo 2 със същия  размер, в момента в края на третия си сезон и леко хлъзгащи се на по-заледен път в завой с обратен наклон, примерно малко кръгово движение) с нови (примерно отново Conti TS860) и да ги сложа на предния мост, а пък тези да отидат на задния.

 

Днес поразгледах пазара на гуми втора ръка и забелязах в продажба същия модел и размер като моите, със спуквания на същите места - и на други места съм чел, моят случай не е единичен с мекия каучук на Conti-тата и нашите улици. Това ме наведе на мисълта да си купя 4 нови гуми и да продам старите (въпреки, че това е възможно да е "мечешка услуга").

 

Благодаря Ви предварително за мненията! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две нови за отпред и Континентала с лепенката отзад или 4 нови. При всички положения бих карал лепената гума за задна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях в тая ситуация, само че мойта беше срязана вандалски с нож. Познат гумаджия ми я прави и ме увери, че тази вулканизация няма отваряне. Ама аз за всеки случай я сложих задна. Изкара си сезона без ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай, но пред банката, за да ме обират - бяха я срязали с нож. Направиха ми я с "кръпка" - отвътре се виждаше 3D, дори - изкара 3 години така. От скорост "не съм пестил", особено след като съм забравил за ситуацията. :)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, стига да няма голями поражения по “жиците” на борда - не е проблем да се кара. За спокойствие - задна, но имайте в предвид, че и задна да спраскаш от веднъж си е приключение. По-добре е от предна де, но все пак...умната! Дръжте си волана по-хубаво, а не като “умрял писмо” :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам две лепени по същия начин и от същия Радиал под моста "Чавдар" миналата зима,засега нямат ядове.Даже не знам сега отзад ли са,къде са...Със сигурност,обаче,с Континентала занапред съм приключил,заради слабостта им в дупки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително задна. Отзад моста не е натоварен като отпред. Пролет-есен ако забележиш изкривявания около вулканизацията, включително и към протектора- ще я изхвърлиш. Една подобна я търкалях така 10 г. и я махнах с 50% грайфер поради пенсиониране.

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях "сгазил" някакво желязо ,а се прибирах от Бургас и яко газ по магистралата. На сутринта предна лява гума беше спаднала. надух я с компресорчето и в сервиза. Желязото, 10 см някакво парче, беше търкало отвътре борда на гумата и аха да го пробие, конците бяха тръгнали. Малко ми изби пот, при мисълта какво би ми се случило при 160 км/ч ,ако се спука .... Но ми я вулканизираха и сега е задна. Пак си карам бързо, но може би една идея по разумно. Не заради конкретната гума, а може би, щото все още си представям какво можеше да стане тогава. Та по добре я сложи отзад. Там е по малко натоварването, особено при спиране. А гумите се натоварват най много при спиране. Е, и при скок в трап си е натоварване, но пак в повечето случаи го отнасят предните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гадна истоярия. И аз изгърмях предна дясна гума, от чифт летни нови гуми на няколко месеца. На входа на Костин Брод на един мост в една огромна дупка. Да са живи и здрави всички кметове. Лепиха я, но при мен скълцаното е много близо до горния ръб на гумата. Карах я цяло лято отзад с лека издутина, но започна да се разцепва външно и издутината да се увеличава, въпреки, че вътре има подложка. Посъветваха ме, втори ремонт  да не правя, и така аз ще купувам нови 2 когато дойде време за летните гуми.

Та и аз съветвам карай я така, но ако забелиш промяна или нередност, хвърляй и купувай нова/и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че си представяте пукането на гума по-драматично от колкото всъщност е. Аз съм световен шампион (или по-скоро карък) в областта. Имам два пъти на магистрала, един път на междуградски път, а спаднала заради видия/пирон и прочие екстри, само миналата година 3 пъти съм заварвал. Като цяло не е драма ако не си ръчкач. Аз обаче при по-сериозни щети по гумата сменям. Пак казвам, не е толкова драматично събитието, дори и в завой, ама не искам да гъделичкам на Дявола та*аците.

 

п.с. - Отностно Континентала - Да, при летните им модели се забелязва, че борда е по-мек, но аз съм взимал сериозни дупки и на 15 и на 18цола, а не съм успявал да ги убия.

п.с.2 - Сега се сещам, че една Дачия във фримата дойде с летен Континентал, мисля, че беше Еко Контакт. Мисля, че бяха и XL, но и там няма ядове. А там дупки и легнали полицай се взимат с връщане, ама не на газта, а на предавка.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Струва ми се, че си представяте пукането на гума по-драматично от колкото всъщност е."

 

Ако си пукал предна гума, при скорост 140 км./ч. или повече, няма да пишеш така !!!

Шансът, да се разминеш само с уплах и да изпушиш три цигари "на екс", е в пъти по-малък, от този, при който да ни гледат "по новините"...

Два пъти ми се е случвало, за 24 / двадесет и четири/ години, два пъти, фактът че съм жив, го отдавам на чист късмет, а не на шофьорски умения!

Който не го е преживял, той не знае !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното ми магистрално пукане беше и с повече. И в двата случая само усетих и реакцията ми беше да стисна волана силно, чисто инстинктивно, не че води до стабилизиране на колата. Колата не направи нищо драматично, освен да се заклати леко, а само с връщане на газта всичко беше наред :)

Може пък и да съм късметлия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има смисъл да се рискува, спукана странично не е ли по опасно или греша?

Редактирано от Стоян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два Континентала Т850 съм пръскал точно както на снимката. И двата са някъде по кофите. За мен се променя структурата на гумата и не бих рискувал при положение, че гумите са единствения контант с пътя. Не бих я сложил дори за резервна, но това е мое мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Привет, Колеги,

 

Много Ви благодаря за мненията и съветите! Научих много от тях :)

 

Днес, около седмица след смяната на гумите с летни, забелязах винт (видия, рапидка) в задната лява гума:

9fgQVji.jpg

qHLY14x.jpg

bRGLgDn.jpg

 

Какво бихте ме посъветвали да направя в тази ситуация?

Какъв е най-ефективният и безопасен начин да се отстрани подобен дефект?

Как се процедира, ако след махането на винта не започне изпускане на въздух през отвора?

 

Възнамерявам да посетя гумаджия ("Интерпан") утре, тъй като днес имаше много автомобили за смяна на гумите.

 

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С фитилче и забравяш веднага. Нищо особено не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Колеги,

 

Какво бихте ме посъветвали да направя в тази ситуация?

Какъв е най-ефективният и безопасен начин да се отстрани подобен дефект?

Как се процедира, ако след махането на винта не започне изпускане на въздух през отвора?

 

 

Здравей,

По ред на въпросите:

Вземаш една кръстата отвертка и развиваш видията. Ако чуваш, че изпуска въздух - завиваш видията и на гумаджия. Ако не, слагаш една плюнка на дупката, за да си сигурен, че не изпуска и караш. Това е проверката, ако не чуваш съскане. Баси и простотиите дето пиша, ама на такъв въпрос... :)

Никой не се е родил научен и това до някъде оправдава писанията ми.

Фитилите не са препоръчителни, но са най-лесни и евтини. Поставят се без да се сваля колелото и демонтира гумата.

Най-добре е с лепенка, но следва демонтаж, монтаж, баланс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно ти е казал Жоро! Виждам, че рапидката е на “блокче”, та много вероятно да е само дупка в него, а да не е пробита цялата гума. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Фитилите не са препоръчителни, но са най-лесни и евтини. Поставят се без да се сваля колелото и демонтира гумата.

Най-добре е с лепенка, но следва демонтаж, монтаж, баланс.

Айде сега, моля те, да ме светнеш (зад врата), защо не са препоръчителни фитилите? Имам една нагласена точно така, с “фитил“ и кара доста, не изпуска... Има ли някаква по-различна причина от тази, че лепенката е по-здрава, или само това е (което не е много малко зло)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, за да си по-сигурен в гумата - да, не се лепи. Обаче, на практика, на мен са ми лепили гума на борда, защото ми я срязаха с ножче пред банката. Сложиха ми една доста дебела лепенка отвътре и така си изкара живота - без никакви проблеми. Все гледах да е задна, за всеки случай. 

 

Да, ако е повече от 1см - аз не бих я лепил с нищо... моята беше с около 1см прорез.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш една кръстата отвертка и развиваш видията. Ако чуваш, че изпуска въздух - завиваш видията и на гумаджия. Ако не, слагаш една плюнка на дупката, за да си сигурен, че не изпуска и караш. Това е проверката, ако не чуваш съскане. Баси и простотиите дето пиша, ама на такъв въпрос... :)

Жорка, операцията, която описваш, лично аз бих я направил пред сервиз за гуми. Рапидката може и да не се завие плътно обратно в гумата. И следва вдигане на крик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Струва ми се, че си представяте пукането на гума по-драматично от колкото всъщност е."

 

Ако си пукал предна гума, при скорост 140 км./ч. или повече, няма да пишеш така !!!

Шансът, да се разминеш само с уплах и да изпушиш три цигари "на екс", е в пъти по-малък, от този, при който да ни гледат "по новините"...

Два пъти ми се е случвало, за 24 / двадесет и четири/ години, два пъти, фактът че съм жив, го отдавам на чист късмет, а не на шофьорски умения!

Който не го е преживял, той не знае !

Прав си Боре. Преди 2 години отивахме семейството на море с Октавията и с 150 минах през някакъв винкел. Предната не успя да се среже, ама в задната можеше да си вкараш юмрука. Та и спирането си беше малко притеснително, представям си ако спраскаш предната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.