Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda - Octavia I Tour - 1.9 TDI (90 Hp) Automatic


lyubcho88

Recommended Posts

Поръчах малко части

 

7PvvxFGm.jpg

https://imgur.com/7PvvxFG

 

Оказа се, че и задни челюсти + цилиндърчета трябва да сменявам, а пружините май са здрави и няма да ги пипам за сега.

 

При спирачките лявата част всичко стана перфектно, прибра си, и барабана си влезна с леко усилие както си трябва. Външно има ръждица по периферията, но мисля да го мина с телена четка и после ще то намажа с PROTECTA 3v1 – ръждопреобразувател, грунд и боя. Черна и да се знае. Вътрешно има едва забележим ръб на пипане и е прилично дебел. За сега не мисля да ги сменям.

 

Ударих на камък с дясното колело. Направих всичко както си му е реда, но явно не е прибрало като хората и не успях да сложа барабана. Горе лостовата система прилепва добре по ръбовете, но ми трябват поне 3мм навътре да минат зад а мога да затворя барабана. Как ли не го гледах. Разглобих го 3пъти, дори слагах барабана от другата страна и влиза, но от дястана страна неще : ( Стана късно и в момента съм сложил на дясната страна старите лелюсти, които са на 40% някъде преди метала, колкото да мога да се движа до края на тая седмица. Обезвъздуших добре и сега с новите цилиндърчета спират и двете колела, докато преди това от лявата страна изпускаше, а дястана проблемната (трудно прибиращата се) в момента ловеше малко от малко като дърпам ръчната.

 

Сега и ръчна и крачна лови много по добре от преди. Искам обаче да реша проблема от дясно и да си сложа новите челюсти. Някой може ли да даде насоки какво да опитам за да прибере още малко пущинията?

 

Ето една снимка как става като ново всичко и неще, и неще...

 

5tWkHzUm.jpg

https://imgur.com/5tWkHzU.jpg

 

Самото цилиндърче го свих максимално и ми се струва, че не е от него, то вътре има една пружина и като свиеш да се опрът намотките й, повече няма накъде да прибере. Като свиваш двете бутала най лесно е да е отвита горе пропката за да може да издиша въздуха или да се монтират челюстите преди да е завита тръбата със спирачната течност (входа). Така направих за да ми е по-лесно. Но въпреки всичко има няколко мм дето не са прибрани и не знам от къде са... Пак да повторя, че лостовете от горната страна и клина за саморегулиране бяха прилепнали (на снимката не са), но не свата работата….

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 168
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lyubcho88

    96

  • cenarius

    13

  • niki

    6

  • venll

    5

Най-много писали в темата

Снимката е малко кофти, защото е снимано отгоре, а не "отпред" както би влязъл барабана.

 

едит: Демек, аз поне не мога да разбера някаква евентуална драма.

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пилнах тук, там и влезнаха и от дясната страна : ) Спирачките сега са доста по-добре от преди. Много съм доволен.

e7NIzkLm.jpg

https://imgur.com/e7NIzkL.jpg

 

И още един проблем набързо отстранен! Случайно забелязъх, че голямата перка не върти когато пусна климатика. И преди го бях забелязъл, но не ми светна, че двете с малката са в паралел и винаги се движат заедно. Явно е отказала още преди да я взема, но т.к. и климатика беше празен и беше студено не съм ги виждал как въртят. Както и да е свалих я и се оказа, че е прекъснала.

Държи се на 3 болта и се сваля за 9мин :D стига да сте махнали кората отдолу или ако имате тънки ръчички и бъркате отгоре за долния болт.

 

03mBszdm.jpg

https://imgur.com/03mBszd.jpg

 

Както се вижда, капсулована е и няма отваряне. Ако беше изгорял само мощния резистор за бавната степен сигурно ще стане да се монтира нов външно и да се спаси положението. Тук ако отворим корпуса има голяма вероятност да не може да се центрира ротора наобратно и да се получи биене... А и фтулките вътре от 2002г са се поразбили сигурно. Реших да взема нова. febi 145лв клиентска цена :(

 

dcL5r49m.jpg

https://imgur.com/dcL5r49.jpg

 

Ето и видео, което всъщност ме накара да се замисля дали и моята перка не е за смяна : )

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моторчето се отваря с поглед ,взимаш плоска отверка слагаш близо до чоповете между корпуса и капачката и чукваш ,така на три места ако си спомням добре .После зглобяването пак чукваш по капачката близо до чоповете и влиза както си е била.Аз си играх преди месец с моето моторче ,беше заседнала едната четка малко шкурка и моторчето пее.Ремонт за 10 мин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

оставил съм го в мазето, но не мисля че ще се занимавам. 16г въртене мисля му стигат :D

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/54595-skoda-octavia-i-tour-19-tdi-90-hp-automatic/?p=421278

 

Естествено напънах повече и се счупи лентата дето служи за закрепване. Направо не мога да повярвам как им е хрумнало на чехите да я направят тая простотия за смяна на климатичния филтър с такова закрепване :(

 

yXIjSpgm.jpg

https://imgur.com/yXIjSpg.jpg

 

TOLys79m.jpg

https://imgur.com/TOLys79.jpg

 

с лепене няма как да стане и го побългарих :D

 

1XGk1Aym.jpg

https://imgur.com/1XGk1Ay.jpg

 

o2gtbiRm.jpg

https://imgur.com/o2gtbiR.jpg

 

bySsCy1m.jpg

https://imgur.com/bySsCy1.jpg

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да ви питам. Барабаните отзад са яко ръждиви външно. Искам да ги изтъркам хубаво с телена четка или накрайник за винтоверта и после с какво да ги намажа?

 

1. Protecta 3 in 1 https://www.orgachim.bg/bg/produkti/za-doma/emayllakove-za-darvo-i-metal/boya-protecta-3-v-1-26.html

има корозиен инхибитор, грунд и декоративно покритие. Точно това ми трябва, но съхне сравнително бавно - 6ч до твърдост и 24ч до пълно.

2. Protecta топлоустойчив спрей https://www.orgachim.bg/bg/produkti/za-doma/emayllakove-za-darvo-i-metal/protecta-toploustoychiv-sprey-528.html

няма инхибитор за ръжда, но държи на високи темп.

 

вие с какво боядисвате? Трябва да избера м/у двете и ако остане ще боядисам и предните апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да ви питам. Барабаните отзад са яко ръждиви външно. Искам да ги изтъркам хубаво с телена четка или накрайник за винтоверта и после с какво да ги намажа?

 

1. Protecta 3 in 1 https://www.orgachim.bg/bg/produkti/za-doma/emayllakove-za-darvo-i-metal/boya-protecta-3-v-1-26.html

има корозиен инхибитор, грунд и декоративно покритие. Точно това ми трябва, но съхне сравнително бавно - 6ч до твърдост и 24ч до пълно.

2. Protecta топлоустойчив спрей https://www.orgachim.bg/bg/produkti/za-doma/emayllakove-za-darvo-i-metal/protecta-toploustoychiv-sprey-528.html

няма инхибитор за ръжда, но държи на високи темп.

 

вие с какво боядисвате? Трябва да избера м/у двете и ако остане ще боядисам и предните апарати.

Пробвай със спрей топлоустойчив задължително (има различни цветове),добре е няколко ръце.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е двукомпонентна епоксидна термоустойчива боя, много бавно съхне, но е много здрава.
Къде да се намери в България.... не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам дения мигач в калника не свети. Викам си я изгорял е, ще сваля крушката да купя същата и да го сменя. Опитах да го извадя ама фасонката изпадна вътре в калника. Попсувах малко и викам си ще развия 2-3 винта на калника отдолу от към гумата и ще бръкна с ръка да подпъхка фасонката. Развих, открехнах кората и гледайте какво става вътре...

4ypWdxa.jpg

 

вътре всичко беше кал!!! И как мислите е влезнала - ми под филтърната кутия в най-лявата част има отводнителен отвор и всичко там се изсипва вътре в калника?!? Чудя се фабрично ли е или при мен е изгнило нещо, защото от другата страна няма такъв отвор, но не съм свалял кората да гледам дали е пълно и там. На кой малоумник му е хрумнало да го направи така не ми е ясно...

Оказа се, че кабела е прекъснат а крушката си е ок. Ако на някой му трябва снопа минава точно под филтърната кутия отпред и е защипан с пластмасова щипка за долната част на кухината при чистачките.

Въпроса ми е трябва ли да го има този отвор? Ако да, трябва ли да има и отвор долу в калника, защото всичкото боклук и дъждовна вода се складира там и затова явно на всички шкоди са им изгнили праговете точно там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

При мен и в двата прага имаше доста събрана кал (може би над половин килограм) и малко листа. Преди около месец ги изчистих и направих снимки, които възнамерявам да кача тук. Мисля, че така е проектирано отводняването на предното стъкло, кората под чистачките и съответно пространството под нея, а не, че има проблем в твоя автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпа работа. Вътре в калника като изчиста, има ли смисъл да мажа с Protecta 3in1 или като изгние, направо да го сменям с нов?

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистих добре калта и от двете страни. Кухината беше до половината пълна. Канала се пада отзад, но е меко казано недостатъчен. Явно трябва да се чисти периодично поне 1път в годината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30min и са като нови :D

 

uMMbmdjm.jpg

https://imgur.com/uMMbmdj.jpg

 

YLaUNQmm.jpg

https://imgur.com/YLaUNQm.jpg

 

vuJY0HSm.jpg

https://imgur.com/vuJY0HS.jpg

 

oA6qOv8m.jpg

https://imgur.com/oA6qOv8.jpg

 

rfJBXy8m.jpg

https://imgur.com/rfJBXy8.jpg

 

минах и предните, ама бях прекалено мръсен за да правя снимки : )

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко циганийка, вече съм по-близо до клуба с бегачките хаха

 

iY48DoFm.jpg

https://imgur.com/iY48DoF.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да питам един тъп въпрос:

Заключващия механизъм на задната врата на Октавия 1 фейсовата и преди фейса дали са взаимозаменяеми?

При мен задна дясна се отваря чат/пат, като последно време започна все по рядко да се отваря. Чува се, че цъка нещо вътре, ама не може да прехвърли зъбците всякаш... Мисля да взема друга брава и да я сменя.

 

Гледам в мегапартс една с моя мотор комби 1.9TDI 1999г https://www.megaparts.bg/product/388346228

но има и от 2.0 бензин 2001г https://www.megaparts.bg/product/1882605912

От снимките не си личи дали са различни...

 

В един каталог намерих че има разлика само в последния символ на парт номерата

- префейс - 3B4839016A http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/1999/202/R/8/839/839000

- фейсова - 3B4839016M http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/252/R/8/839/839000#1

 

Друг вариант, който видях е в aliexpress https://www.aliexpress.com/item/Rear-Right-Central-Lock-Actuator-for-VW-Polo-Caddy-Ibiza-Fabia-New-Rear-Driver-Side-Central/32899589964.html?spm=2114.search0204.3.1.69492e7dqK82M6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_5724111_10151_10065_10344_10068_10342_5724211_10343_10340_10341_5724311_10696_5724011_10084_10083_10618_10304_10307_10820_10821_10302_10059_100031_10103_5725011_10624_10623_10622_10621_10620_5724911,searchweb201603_54,ppcSwitch_4_ppcChannel&algo_expid=f446d204-acb1-425e-83f3-6e9dd526e59b-0&algo_pvid=f446d204-acb1-425e-83f3-6e9dd526e59b&priceBeautifyAB=0

дали да не поръчам направо една от там. Цената дори е по-ниска от тази на втора употреба в megaparts-a. Но не знам оригинални ли са....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво са напръскани барабани след свалянето на ръждата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти. Има ли проблем, че партномера на тази е "A" накрая като на преди фейса, а моята е с "M".

Тази е китайска брава, да  не вземе да писне нещо комфорт модула? В смисил имаш ли опит с такива смени или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам опит с китайските брави.

Свалял съм само за презапояване и смяна на микроключета.

Може да питаш за цена тук

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50099-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-skoda-%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%BE%D1%82-%D1%87%D0%B5%D1%85%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах от bim и ще тествам какво е положението. Предпочетох нов механизъм пред такъв на 16-18г за 10лв по-ниска цена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених я вчера и сега работи както трябва. Надявам се да изкара поне докато е в мен колата хаха.

Нямах време да снимам, че стана късно/тъмно. Процедурата съм я дал назад в темата като писах за смяна на микроключетата. Все още имам за смяна едно на предна пасажерска врата и май на багажника, че не светят плафоните и на таблото няма индикация за отворена врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво са напръскани барабани след свалянето на ръждата?

Protecta : )

 

Направих една подготовка за зимата със SONAX Xtreme течна политура X1 с нано-полиращи частици, че в гръцко им е много варовита водата и се притесних, че боята няма да остане добре защитена след като я изчистих от варовиковите петна.

 

Да изплакнете окото

 

sIc5tK3m.jpg

https://imgur.com/sIc5tK3.jpg

 

dOIwp3km.jpg

https://imgur.com/dOIwp3k.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Евала, Добре изглежда. За варовика в гръцко - потвърждавам. Няколко пъти пръсках колата с чешмяна вода, да й падне прахта и си остават бели петна по боята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.