Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda - Octavia I Tour - 1.9 TDI (90 Hp) Automatic


lyubcho88

Recommended Posts

Привет, Любо,

 

Поздравления за ентусиазма и прецизността, с която действаш по колата!

Преди време си сложих дневни светлини на моята Октавия 1. Тогава бях пуснал тема във форума и доста ми помогнаха Колегите.

 

Виж този пост на Велко:

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53570-бутон-за-централната-конзола-и-извеждане-на-про/?p=404414

 

Тоест,  най-лесно ще е да пуснеш кабелите от моторния кош до краката на шофьора през прохода, който е малко над педалите.За целта свали само кората при колената на шофьора (над педалите).

 

 

 

DRL-то в момента ми се ще го вържа да се пали само ако има контакт през реле и отделен бушон.

 

Аз използвах ключа на светлините, тъй като моят има функция за дневни светлини. Така винаги имам подадено захранване на дневните светлини, щом съм на контакт. Когато включа късите или светлини, захранването до DRL се прекъсва.

 

Тук е описано защо и как:

https://www.briskoda.net/forums/topic/144261-wiring-day-running-lights/?do=findComment&comment=1806208

 

Това ми беше много полезно - гледай TFL пина:

C3e0QZX.jpg

 

5ES1WVT.jpg

 

Как се сваля ключът за фаровете:

 

За изваждане/добавяне на пин:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=672727

 

И няколко други полезни връзки:

http://web.mit.edu/dennis/www/vw/switch.html

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4427556-headlight-switch-pin-removal

 

 

Реално си добавих един пин към буксата на ключа за връзка с TFL пина. От него взех + към фаровете. :-) 

 

Мога да пусна снимки по-късно.

 

Успех!

 

Поздрави,

Ники

 

Трябва да тегля проводник от купето в моторния кош. Някой правил ли го е да ме опъти как става най-лесно, без много разглобпване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 168
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lyubcho88

    96

  • cenarius

    13

  • niki

    6

  • venll

    5

Най-много писали в темата

Мерси за инфото. Като прекарвам ще наснимам и при мен да има за архивите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да ви питам, какъв е чалъма за смяната на въздушния филтър на купето на тая Octavia 1. Гледах в youtube клипчета и става с издърпване на подчистачната пластмаса и в клипчето супер лесно става. Аз дърпах дърпах, направо ме е страх да не го счупя. Неще да излезне и не мога да го повдигна толко, че да навра филтъра с рамката към кутията, дето смуче въздух парното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз започвам от средата надигам и разкачвам двете където са съединени и тръгвам от вече освободения край като леко запъвам там където кората влиза улея отдолу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действай на топло, че стари пластмаси и щипки се чупят по-лесно в студа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой изолирал ли е EGR с такъв тип тръба и затапване?

https://photos.google.com/share/AF1QipNI-sBJRZ-kd8THXsr1LCNXgA83flExaDRoYIFWR8yvk5h9RWi4JkE0Pvpi8M92Cg?key=SU9fMEdwSEkyUzJzYTQwVG5IcGRUVzBTcG8tZWR3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

За много години на всички!

Тези дни съм се зарибил отново по тия MP5 плеъри. GPS, Multimedia в double din размер пасващ перфектно на таблото на колата

https://www.aliexpress.com/item/7021G-7-Inch-Car-MP5-Player-2-Double-Din-Support-Bluetooth-USB-GPS-FM-Multimedia-Video/32806671429.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.aTx0ZX

само 84$ направо си е подарък. 

Някой знае ли как е на звук? Интересува ме качество не толкова сила. Говорителите ще ги сменя някой ден (аз имам само предни, та ще сложа и задни и може би суб, но по нататък) и ако е качествен звука мога да добавя усилвател, но ако е боклучав звука няма оправия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Замислил съм се дали вместо xenon да не сложа LED H4 и на къси/дълги

Този харесах

hkllbTf.jpg

https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-9005-HB3-9006-HB4-H11-H4-H7-Led-Auto-Car-Headlight-S1-N1-50W-8000LM/32779913086.html?spm=2114.search0204.3.38.5269c9e4o48z08&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10615_10307_10302_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_2,ppcSwitch_5_ppcChannel&algo_expid=0cbeb8c0-dd0f-4563-b095-98201c4b17a1-8&algo_pvid=0cbeb8c0-dd0f-4563-b095-98201c4b17a1&priceBeautifyAB=5

гледам има много покупки и хиляди доволни клиенте :D

Ще сондирам мнения още дена и ще действам...

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислил съм се дали вместо xenon да не сложа LED H4 и на къси/дълги

Този харесах

hkllbTf.jpg

https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-9005-HB3-9006-HB4-H11-H4-H7-Led-Auto-Car-Headlight-S1-N1-50W-8000LM/32779913086.html?spm=2114.search0204.3.38.5269c9e4o48z08&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10615_10307_10302_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_2,ppcSwitch_5_ppcChannel&algo_expid=0cbeb8c0-dd0f-4563-b095-98201c4b17a1-8&algo_pvid=0cbeb8c0-dd0f-4563-b095-98201c4b17a1&priceBeautifyAB=5

гледам има много покупки и хиляди доволни клиенте :D

Ще сондирам мнения още дена и ще действам...

Няма да можеш да сложиш капачките...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

34мм е задната част на LED-a. Халогенна крушка H4 e само 2мм по къса, но цокъла се муши в нея, а при лед-а е отделно. Ако мога да пусна кабела с цокъла някъде надолу, няма причина да не се затвори капачката.

HTB1y1E.dJ.LL1JjSZFEq6AVmXXaZ.jpg

H4-60-BX2_specs.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тестовете показват че ксенон е по-добре. А рефлекор ли си ? Или с лупи от рс? Малко е грубо да слагаш ксенон/лед на рефлектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прати ако можеш тези тестове да ги прочета, понеже изчетох де що намерих в нета за xenon vs LED и съм на мнение, че ако е качествен последния съпоставен с aftermarket ксенон не са точно такива резултатите. 

 

Ще се опитам да обясня на кратко за да е полезно и за другите. Когато сме с Н4 цокъл, то ние получаваме къси и дълги от една и съща крушка. Устройството й може да погледнете в по предния ми пост. Рефлектора (дали с оптичен елемент или без, рефлектор винаги има) е съобразен с това да насочва правилно лъчите, когато свети на къси/дълги. 

Много е важно разположението на излъчващия елемент. При халогенните лампи е нажежаема жичка, при ксенона това е балон с гас, а при LED крушка е съвкупност на няколко lumiled или COB leds, според производителя.

 

Тънък е момента, именно с физическото разположение на излъчващия елемент и точно там се дънят aftermarket ксеноните. При тях механизма за превключване на къси/дълги представлява електромагнит, които издърпва балона за да застане в положението, в което се очаква да е излъчващия елемент при нормалната халогенна крушка с нажежаема жичка. Да но самия цилиндър, в който е балона е наклонен в 99.9% от случаите (не хоризонтален по оста), което прави изместването му в положение за светене на дълги не коректно. От там и идва проблема със заслепяването и невъзможността да настроите фаровете си на машина. Не възможен е варианта за 2 балона в една крушка за да са разположени на коректните места както е при халогенната лампа.

Такъв проблем при LED осветителни тела като тези от предния ми пост не може да има, т.к. там са точно и перфектно разположени излъчващите елементи (светодиодите) по такъв начин, че да наподобят максимално поведението при халогенна крушка за да няма отклонение на петното при настройка.

 

Има безброй видеа с тестове в ytube на lumileds. Пробвайте с CSP LED в търсачката и ще излезнат. Обобщено излиза, че точно този модел има 60-70% повече осветеност от халогенна крушка аналог, тествано в кристални и стъклени фарове (от едно време) без оптика. А аз избрах него и заради това, че размерите му ще ми позволят да монтирам всичко в кухината на фара без да дупча капака, а и няма активно охлаждане с вентилатор, който може да се развали (по-висока дълговечност на елемента).

 

Ще се радвам да чуя и други мнения по темата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Моята информация е основно от Ерик:

 

Има и видео, в което слага и мери с рефлектор:

 

 

 

Вторият му клип е от преди година, след това си сложи лупи на джипката и повтори теста.

 

Аз също чакам решение за моята кола и мислех да си взема подобно нещо:

 

 

Link към aliexpress с примерни 2.5" лупи

 

Към момента съм  в изчакващ режим, защото много неизвестни се събират. Най-вече, че колата ми е стара и фара е стъклен, а не пластмасов и е оребрен, което май ще пречи. Ако не пречи мисля да действам. Лупи + ксенон и баласти или Лупи + LED. Доста ме дразнят фаровете ми. Шофирам редовно по магистрала през тъмната част на деня и е изключително натоварващо с моите фарове на къси да карам със 100+ км/час. 

 

п.п. Откъде смяташ да купуваш крушките? Доколкото съм запознат вентилаторчетата си изкарват доста време. Случва се да изгори някое вентилаторче, но не е чак толкова често срещан проблем. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря изгледах видеата. 

От тях става видно, че петното на гаража от разтояние 3м е най-ярко при HID (10.3к LUX) и най-зле при халогенна крушка (0.386к LUX). Доооста голяма разлика... При LED числото е 2.1к LUX, което е 5.5 пъти по-добре от нажежаема жичка и близо 5 пъти по-малко от HID.

Друго интересно е видимата зона от фаровете при различните типове осветителни тела. 

77 фута за халогенна, 88 фута за LED и само 57 фута за ксенон. Това си е доста важно според мен.

LED крушките, които човека ползва са с един cree лед а не съвкупност от няколко 3/6бр lumileds, което също може да даде различен резултат при измерванията, особено когато става дума за H4 и два типа светлини в един балон.

 

Други предимства на LED, пред ксенон са:

- по-голяма дълговечност

- по-нисък риск от отказ в експлоатационния период заради първото, а и заради ballast-a, който също може да откаже. Дефакто имаш 50% повече шанс да се дупиш за да сменяш крушки при ксенон отколкото при LED, заради двата елемента в системата. Естествено LED-a също има драйвер, но е доста по-просто направен и е част от корпуса на крушката.

- по-ниска цена LED/HID, ако гледаме еднакво качество и на двата продукта.

- по-бързо време за реакция/старт при LED спрямо HID. LED-a пали в рамките на няколко ms, а ксенона стартира за няколко секунди, понякога близо до 10!!! Това е сериозен проблем, ако фаровете са двусекционни, и се ползва HID за дългите. Дори е опасно, на дълъг път през нощта да включваш дълги, ако са отделни от късите, примерно H1 или H7. Докато изгрее може да е късно.

- проблем с настройката на дългите при ксенон. Както писах и в предното мнение, има изместване на цилиндъра при ксенона, които трябва, но не е успореден на оста на светене, и измествайки го механизъма за дългите, го закотвя в неправилното физическо местоположение, от където има невъзможност за настройка тия фарове, а и заслепяваме насрещните.

Вярно последното сигурно може да се реши с по-скъп модел ксенон, и всичко да е както трябва. Но си трябва по-солена инвестиция. 

 

Сега се сетих също, че човека от клипа просто сменяше типа осветителни тела без да извършва никаква настройка. Не са ли компрометирани резултатите, които получава и които едва ли са оптималните за конкретния тип крушки? Има си процедура от реглаж на фарове, която е добре да се прави при всякакви смени, дори периодично да бъдат проверявани настройките на всяка година, както е годишния преглед на колата.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също чакам решение за моята кола и мислех да си взема подобно нещо:

 

 

Link към aliexpress с примерни 2.5" лупи

 

Към момента съм  в изчакващ режим, защото много неизвестни се събират. Най-вече, че колата ми е стара и фара е стъклен, а не пластмасов и е оребрен, което май ще пречи. Ако не пречи мисля да действам. Лупи + ксенон и баласти или Лупи + LED. Доста ме дразнят фаровете ми. Шофирам редовно по магистрала през тъмната част на деня и е изключително натоварващо с моите фарове на къси да карам със 100+ км/час. 

 

п.п. Откъде смяташ да купуваш крушките? Доколкото съм запознат вентилаторчетата си изкарват доста време. Случва се да изгори някое вентилаторче, но не е чак толкова често срещан проблем. 

Ако ще слагаш лупи в сегашните фарове трябва да се полират стъклата

Ето как изглежда

https://imgur.com/fyWz0CL.jpg

не съм се интересувал какви пари е процедурата.

Аз обаче не искам да правя интервенции по оригиналните фарове, че после ако нещо не е като хората не са малко пари. А оригинални нови от vRS с оптика са направо безбожни! 1000+лв.

 

Честно казано в момента с халогенните крушки осветеността е доста добра на Oktavia 1 face, аз съм доволен, но сменям с LED по-скоро от мерак, а не от безисходица. Моят съвет е да помислиш дали няма да е по изгодно да се сдобиеш направо с фарове от face-a, макар и aftermarket, но с нови рефлектори, които светят без грешка, а и цената им не е повече от това, което ще платиш за лупи, преправяне и ксенон, с неясен резултат.

https://www.avto.bim.bg/Far-lqv-01-H4-meh-elbez-halogen-za-SKODA-OCTAVIA-ot-1996-do-2004_p10236m561.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението,

 

На мен ми се въртеше в главата да взема втора употреба фейслифтови (за да не е оребрен) и да сложа вътре лупата. Сам ще си ги почистя от "оксидацията" и ще си ги лакирам + полирам обгорените пластмаси (предполагам, че ако взема 2ра ръка фарове, ще са изгорели).

 

 

Обикновено се провалям, когато правя нещо за първи път. Затова исках да взема втори фарове, по които да "магаря" и да сложа лупи + крушки. Честно казано и аз клонях към LED, именно защото при нас е Н4.

 

Оставя да се се реша да налея поредните няколкостотин лева в колата и да си оправя фаровете. Омръзна ми да се пуля вечер като карам :/  

 

 

п.п. Какво мислиш за крушките и лупите от Aliexpress-a? Мои познати са си взимали от там и са доволни. Честно казано не мисля да я карам още много октавията и не искам да наливам сериозни пари. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах едно приятелче, което монтира на неговата кола на фарове, с оригинални лупи (просто искаше да смени старите). Махна ги и сложи тия от али. Каза, че са топ качество и се виждало като в кола от 2017та. Много е доволен. Зависи колко пари ти се дават. Реално ако намериш от face в лошо състояние и с прецакани рефлектори, то те се режат и без друго. Само се полират предните стъкла да са в топ състояние, после едно фолио и може да си имаш перфектни фарове за колата.

Смятал ли си какъв бюджет ще трябва за това?

 

Първата обява, която ми попадна е за 85лв на брой (трябват 2бр)

https://www.olx.bg/ad/shkoda-oktaviya-skoda-octavia-far-farove-ID75yqb.html#16980716d6

Ако приемем, че ще намериш в не много добро състояние 2та за 100лв. Лупите са по 40$ = 125лв. Ксенон средна хубост aftermarket примерно - https://www.aliexpress.com/item/Latest-Version-K7-Hid-Xenon-Canbus-H1-H3-H4-2-H4-3-H7-H11-9005-HB3/32677192703.html?spm=2114.search0204.3.1.Y6U2JH&s=p&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_5460015_10065_10151_10068_5470015_10304_10307_10137_10060_10302_10155_5540015_10154_10056_10055_10054_10059_100031_10099_5380015_10103_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10312_10313_10314_10078_10079_10073,searchweb201603_19,ppcSwitch_5_ppcChannel&btsid=9554186a-ca87-4819-afe0-79602dccf65c&transAbTest=ae803_2- 56$ = 88лв, значи грубо тотал 313лв при добра оферта за стари фейсови фарове.

полиране и монтажи за твоя сметка.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лупите са 2 за $40 т.е. 60лв за двете, а и може да си сложа LED - 2 крушки лед са грубо 40лв. Все ми е тая, само да е по-добро от сегашното. 

 

Колега от форума си беше сложил на обикновения фар лупи + крушки. Клоня на този вариант. Да измагеря моите и да дам 100лв за лупи + крушка. 200лв за пластмасови фарове не ми се дават. Излишен разход ми се вижда. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така да. Щом са двете лупи за 40$ по идва сметката. При теб обаче ако преработваш твоите, трябва да се полират стъклата, че иначе нищо няма да стане.

Във всеки случай ще е интересно да видя как стават нещата, щом запретнеш ръкави. :)

 

Огледай добре кои точно лупи ще избереш, че имат размери в диаметър и не знам какъв ще пасне във фара на Октавията.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми те са 2.5" и 3". Аз исках 3", но след като видях на живо колко големи и добре стоят 2.5" лупа във фар на сивик не мисля да купувам 3". От това. което съм чел няма и смисъл от 3" лупи. 

 

Драмата е, че НЕ искам да си прецаквам моите фарове. А и не ми се дават 200лв за втора ръка фейслифтови. Мислех го есента да го направя това, за да се подготвя за зимата (че много тъмно). Но дадох 1000лв за "обслужване" наскоро, а сега ми предстоят ремъци + дискове + обслужване на барабаните. Което е едно 500лв, да дам още 300лв за фарове ми се струва слугуване на колата.  Радиатора и той ми сълзи. Зимата бях ок. но миналото лято си губех по солидно количество течност. Ще видя как ще подредя ремонтите. Уж е евтина октавията, ама не е като предните ми малолитражки. Доста парички гълта. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пак се загледах в обявата на тия лупи

https://www.aliexpress.com/item/Car-Styling-LHD-RHD-2-5-inches-Mini-WST-HID-Bi-xenon-Headlight-Projector-Lens-H1/32290777652.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10302_5722316_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142-5722316,searchweb201603_38,ppcSwitch_3&algo_expid=4f7a5891-219b-4560-b5e1-13fadf74d5e6-0&algo_pvid=4f7a5891-219b-4560-b5e1-13fadf74d5e6&priceBeautifyAB=0

Излиза, че те се монтират без да се преправя нищо по фара и имат пластини за H4 и H7, с които се захращат за рефлектора. А в тях влизат H1. Единствено трябва да се демонтира предното стъкло на фара за да има достъп до рефлектора. После трябва да се залепи, така че да не пропуска вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.