Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda - Octavia I Tour - 1.9 TDI (90 Hp) Automatic


lyubcho88

Recommended Posts

Не свети на таблото, значи е ключето. Трябва да видя лесно ли се разглабя и къде да намеря такова ключе.

Или пък имаш прекъснат кабел/кабели в гъвкавата връзка между купето и вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 168
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lyubcho88

    96

  • cenarius

    13

  • niki

    6

  • venll

    5

Най-много писали в темата

Със Санде и Добри направихме един лог на турбото. Това е резултата

Lyubo-Turbo-Log_27_Sep_2017_graphic.xls

0dAs9YQ.jpg

 

При автомата е малко по-особоено. Лога се прави на 3та (т.е. кутията е ограничена до трета но си превключва от 1ва до 3та) от 1500об/мин. като плавно се покачва до 3000об/мин. и след това газ до дъно. Аз съм натиснал малко повече към 2800об/мин. а кутията е била на втора и е превключила на 3та. Не се прави така, но нямам индикатор на таблото на коя съм в момента и това ме заблуди, мислех че вече е преминала на 3та... както и да е. Резултатите може да се гледат след като превключва, до края.

От начало турбото има по-ниско налягане от зададеното при 2500-2800об/мин., а след това пренадува (пик) от 2800-3000об/мин.

Първата част където е по-малко от зададеното може да се дължи на превключването на предавката или на това, че имаше лек налклон (изкачване) на пътя където тествахме. После пика не знам дали е нормално да пренадува със 0.15bar? Абе не е най-корекното измерване, но имаше доста коли и ме беше страх да повтарям измерването. На 3та с 4500об/мин. вече колата е с около 140км.ч.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах на навигация в Aliexpress double din на много добра цена

https://www.aliexpress.com/item/2-Din-Car-Multimedia-Player-GPS-navigation-7-HD-Bluetooth-Stereo-Radio-FM-MP3-MP5-Audio/32812431404.html?spm=2114.10010108.1000014.5.7e3b5916vBIUfW&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=f57432b2-51c9-416f-bc1b-9eeaea3c3d0c&tpp=1

bfyhp8D.jpg

има ли някой от вас наблюдения към работата на подобни навигации?

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се за теб колега , добър избор на автомобил адмирации. Моя е същия но с ръчни скорости. Виждам , че си на ТИ със добрите изпълнения в алиехспрес джаджи. Въпроса ми е следния , LED H4 за Октавия какво ще препоръчаш , ти с какви крушки си я караш колата. Нещо моите светлини ми жълтеят , в сравнение с на аверите , ксеноните. Макар че аз съм против Ксенон , но това новото на пазара LED осветление ме заинтригува ( за мен е ново , малко съм на зад с тези неща)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. За къси/дълги H4 определено xenon. Аз ще взема, но още чакам удобен момент. Препоръчвам този

https://www.aliexpress.com/item/12v-55w-G500-H4-3-H13-3-9004-9007-Glorious-bixenon-6000k-h4-bi-xenon-hid/1989000738.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7Tya63

 

Иначе смених тези на лупите, които са за мъгла с LED. Ето какви са

s6mKzUa.jpgDQhzixW.jpg

А ето и как светят след монтажа

pbVazL0.jpg

Много лесно се слагат. На снимката не си личи, но лесно може да ги сбъркат с къси. В момента ги ползвам като дневни светлини.

 

Пристигнаха и крушките, които са в мигача с двата цвята, които наистина ще ползвам за DRL и мигачи, но не пасват в мигачите.

В мигача има шапка, която пречи на крушката да влезне изцяло понеже е много дълга. Трябва да я резна или с дремела да пробия отвор за да може да се пъхне докрай. Ето нагледно да се види

QWLl9JO.jpg

Мисля да взема два мигача от bim.bg за да не съсипвам оригиналните на колата и да пробвам да направя отвор за да може да се пъхне крушката.

Лесно е монтирането, единственото, което трябва да се прекара е +12V след контакт за да се палят когато работи колата. Или още по-добрия вариант е да се вземе напрежение от клема D на алтернатора. Така ще светват, чак когато работи двигателя.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , ксеноните не се ли използват за фарове с лупи, мисля че ако не е лупа заслепяват насрещните автомобили или вече това е ново поколение и този минус е отстранен? Не ми е много ясно.

Иначе тези крушки на халогените добре ти се е получило, би ли дал линк да си поръчам и аз , щом фитват добре и са за Октавия :) . Благодаря предварително колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за LED във фаровете за мъгла (foglight)

https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-Car-headlight-H3-LED-80W-6000k-White-3000lm-LED-Car-Auto-DRL-Daytime-Running-light/32819067072.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.iKegmj

 

Иначе заслепяването не от това дали има лупи или не, става когато не е настроен фара. Дали ще е xenon или обикновена халогенна крушка, светлината се разпространява по един и същи начин. Просто когато не е настроен фара при xenon имаме повече интензитет на светлината и той дразни повече останалите коли с/у теб. Затова трябва да се настройват, така че да не заслепяват. При лупите е по-лесно т.к. светлината има ясен "нож"/отсичане на светлината отгоре, който спомага за това да не заслепяваш останалите. Общо взето мръднали ли са фаровете пак ще заслепяват, не е проблема в xenona :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

Иначе заслепяването не от това дали има лупи или не, става когато не е настроен фара. Дали ще е xenon или обикновена халогенна крушка, светлината се разпространява по един и същи начин. Просто когато не е настроен фара при xenon имаме повече интензитет на светлината и той дразни повече останалите коли с/у теб. Затова трябва да се настройват, така че да не заслепяват. При лупите е по-лесно т.к. светлината има ясен "нож"/отсичане на светлината отгоре, който спомага за това да не заслепяваш останалите. Общо взето мръднали ли са фаровете пак ще заслепяват, не е проблема в xenona :)

 

........ в много теми има писано за ксенон поставен на рефлекторен фар. Досега не съм виждал рефлекторен фар с ксенон, който да не заслепява - винаги е ужасно за водачите срещу теб. Лупата, както си споменал отрязва светлинния поток отгоре, а при рефлектора това го няма и е меко казано "леш". Истината е, че със ксенон ти ще виждаш значително по-добре, за разлика от всички останали водачи, които се движат срещу теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен избор. Аз съм карал и други коли със ксенон и без лупи и никога не са ми присветкали тези срущу мен, че им преча. А повярвай пречиш ли на някой водач на МПС в София винаги ще ти направи забележка, по един или друг начин хаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен избор. Аз съм карал и други коли със ксенон и без лупи и никога не са ми присветкали тези срущу мен, че им преча. А повярвай пречиш ли на някой водач на МПС в София винаги ще ти направи забележка, по един или друг начин хаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен избор. Аз съм карал и други коли със ксенон и без лупи и никога не са ми присветкали тези срущу мен, че им преча. А повярвай пречиш ли на някой водач на МПС в София винаги ще ти направи забележка, по един или друг начин хаха.

......личния избор тук се нарича беззаконие, не случайно колите заводски излизат по определен начин и ако се правят промени по тях трябва да се минава на "Типово одобрение" и т.н. - темата е дълга. Ще се радвам някой ден да се видим и ти да си първият човек, който виждам с ксенони в рефлекторен вар, които не заслепяват. Успех с подобренията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти. Аз ще изкарам и сертификат т.к. настройката ще направя във оторизиран сервиз, но нека първо взема ксенона и да го монтирам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля те, не слагай ксенон точно във фар на октавия 1 ! Много дразни, без значение как го регулираш! Колкото до присветването - пътувам до работа, всеки ден по над 30 км в посокаи ако светках на всеки с нерегулирани фарове или диоди, ксенони и тем подобни, досега да съм си счупил лостчето на светлините.

Иначе, наистина има фабрични ксенони за рефлекторен фар без леща, който не заслепява, но просто рефлекторите и/или стъклата пред тях са с различна конструкция. Примерно, Мерцедес около 1995-2000 г.

Редактирано от Двигателист
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монтирах тези крушки, които не влизаха в мигачите

https://www.aliexpress.com/item/2015-New-2x-1156-PY21W-S25-BAU15S-30W-42SMD-LED-DRL-Daytime-Running-Lights-Turn-Signal/32525052900.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.c19YfL

проблема го реших като откачих шапката и я преместих с 10мм напред за да може да влезне крушката.

Ето снимки и видео, да видите как стана 

https://www.dropbox.com/sh/jbaunav5w0ocsop/AADhETfN3a7p8LAfYMKrhMn_a?dl=0

DRL (бялото) още не съм го прекарал, че не остана време. Трябва да тегля проводник от купето в моторния кош. Някой правил ли го е да ме опъти как става най-лесно, без много разглобпване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май без разглобяване няма да стане. Не много, но ще си трябва. Искаш само то да свети (бялото) без нищо друго ли като ще е drl? И за т’ва на отделно ключе в купето? Или до бушоните и ще търсиш някъде да има празно гнездо с “+” при контакт и директно там ще връзваш?

Относно ксенон, монтиран в рефлекторен фар...всеки си знае :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DRL-то в момента ми се ще го вържа да се пали само ако има контакт през реле и отделен бушон.

Нещо такова

После ще правя автоматичен модул за осветление, но ще е след зимата, че не ми се превързват проводници сега в студа, а и нямам много време тука до  края на годината :(

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска положих вакса на боята да е по-защитена за зимата.

Sonax Extreme Wax 1 

http://www.cleanyourcar.co.uk/images/uploads/watermarked/sonax-201100(1).jpg

беше намалена в Kaufland на 6лв и намазах. Нямах намерение, но какво ми стана...  :plate_skoda:

Ето една видео реклама

 

Пластмасовите черни части обработих по една технология, която на времето баща ми практикуваше. Боя за обувки с гъбка от този тип https://www.get.bg/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/1/8113_Wetter_Schutz_75_ml_Tube.jpgи обилно намазване след мивка и подсушаване. Ефекта е до следващата мивка или няколко дъждове, но поне става за 5мин.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,от много време ми се иска да си сложа темпомат на Октавия-та . Не знам дали твоята кола има , но екстрата си заслужава . Някаква информация в тази насока имаш ли , от къде човек може да си намери на добра цена от БГ (че да е с гаранция лост+кабел ) , втора употреба някакси не ми се иска да взимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих в тази тема инфо за темпомат

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53584-octavia-1-ahl-automat/page-2?hl=ALH

Поръчваш лоста от Али и сменяш.

 

При мен е фабрично, нали е автоматик, но не съм доволен от него.

На равно като достигне зададената скорост и трябва да поддържа има лашкане напред/назад. Представи си как дава леко газ, колата ускорява, после спира газта - колата намаля, после дава газ - колата набира, но стрелката на скоростомера не мърда. Вътре се усеща като придърпване и е адски дразнещо. Ако качваш баир го няма т.к. подаването на газ е постоянно.

Другото,  което забелязвам е, че не е по-икономично. Ако има спускане харча е 0,5-0,6л/100, като зависи от наклона, скоростта и итн. А като е изключен автопилота разхода е 0.0 при висока скорост, което ми се струва по-рентабилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лашкане , може да има две причини , демпферен маховик или тампоните на двигателя , направо не ми се вярва как такава екстра може да бъде допусната с таква странични реакции , звучи много непрофесионално направено . Не мога да съм на 100% сигурен защото тази екстра я нямам, но нека някой с темпомат да каже има ли го тези проблеми?

Редактирано от bareze
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих в тази тема инфо за темпомат

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53584-octavia-1-ahl-automat/page-2?hl=ALH

Поръчваш лоста от Али и сменяш.

 

При мен е фабрично, нали е автоматик, но не съм доволен от него.

На равно като достигне зададената скорост и трябва да поддържа има лашкане напред/назад. Представи си как дава леко газ, колата ускорява, после спира газта - колата намаля, после дава газ - колата набира, но стрелката на скоростомера не мърда. Вътре се усеща като придърпване и е адски дразнещо. Ако качваш баир го няма т.к. подаването на газ е постоянно.

Другото, което забелязвам е, че не е по-икономично. Ако има спускане харча е 0,5-0,6л/100, като зависи от наклона, скоростта и итн. А като е изключен автопилота разхода е 0.0 при висока скорост, което ми се струва по-рентабилно.

Проблемът, не е в темпомата, а в скоростната кутия.

А, идеята на темпомата е удобство, не икономия на гориво. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма демпфер. А кутията е в чудесна кондиция. Направил съм всякакви тестове и замервания и е наред. Ако колегата с Octavia 1 авотматик чете темата може да каже мнение дали при него е същото с темпомата.

 

ПС: ако беше от кутията същия проблем трябваше да го има и с изключен автопилот, а когато съм на ръчно отсъства. Стара технология е все пак колата е на 15г и не толкова висок клас.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма демпфер. А кутията е в чудесна кондиция. Направил съм всякакви тестове и замервания и е наред. Ако колегата с Octavia 1 авотматик чете темата може да каже мнение дали при него е същото с темпомата.

 

ПС: ако беше от кутията същия проблем трябваше да го има и с изключен автопилот, а когато съм на ръчно отсъства. Стара технология е все пак колата е на 15г и не толкова висок клас.

На моята сложих допълнителен темпомат и нямам такива проблеми. Нищо не се усеща и много плавно си ускорява и намалява. О1 2007-ма

 

Обаче имам опит с дърт автомат (субару 98-ма 2.5 бенз 4 скорости) е просто тази екстра на тоя дърт и смотан автомат е отвратителна. Първо по баира към Ихтиман се побърква и не знае на коя скорост да е ... реже се кат лудо а като го изключа карам в доста по нормални обороти. Принципно съм фен на японците но тези стари кутии автомати са просто  :angry: ​.... Някой с автомат октавия нека каже по конкретно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова си направих извода, че просто тази екстра не е оптимизирана, а би следвало да е, точно при автоматик кола. Но стари технологии, какво да се прави. Може и да бъркам, в тоя живот нищо не е сигурно, затова обратна връзка от човек със същия вид автомобил би била полезна. Предполагам и Fabia 1 автомат с темпомат би трябвало да е същата технология.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова си направих извода, че просто тази екстра не е оптимизирана, а би следвало да е, точно при автоматик кола. Но стари технологии, какво да се прави. Може и да бъркам, в тоя живот нищо не е сигурно, затова обратна връзка от човек със същия вид автомобил би била полезна. Предполагам и Fabia 1 автомат с темпомат би трябвало да е същата технология.

Така е, но това са бюджетни коли. Субаруто по-висок клас, но по дърта технология (между 95-99), Имах Х5 автомат.... е там темпомата нямаше грешка. Много хубаво бачкаше. Даже в града карах на него и разхода беше доста по добър отколкото ако аз му давам газ. Действах сам през + и - . А този автомобил беше 2003-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.