Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Възстановяване на пластмасите и волана


Denisx

Recommended Posts

Здравейте, имам Октавия 2 вече около 7 години. Стандартното за повечето ВАГ-ове и при мен се обелиха копчетата, но тях ще ги оправя лесно. Въпроса ми е как мога да възстановя пластмасите които са избелели/протъркали на места? Както вътрешните така и пластмастовите ленти на предната/задната броня. 

 

Волана пък е почнал да се протрива и се чудя дали да не го сменям или да не го дам да му зашият кожа, кое е по-удачно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Предполагам за черно питаш. Ако е друг цвят - с подходящия цвят.

Вътрешни и ленти броня с черен мат. Ако е мат и черно. Не знам в детайли какво е. Вземаш си едно спрейче на Космос и си ги пръскаш.  Ако искаш дълготраен ефект, при майстор бояджия. Както прецениш, но това е решението.

За волана - кожа. Не знам къде са добрите майстори в София за тези услуги.

п.п. Май имаше някаква тема за тапициране на волани при Вилнер. Цитирам по памет.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вилнер са добри, много, но и цените на са по джоба на всеки... Да го претапицира там, ще излезе по-скъпо от нов, оригинален волан. Интересно ми е с копчетата какво смята да прави колегата?

 

Пс. Деруги по пластмаси ги оправят с пистолет за горещ въздух!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, може да е скъпо, но става вечен. Ще надживее Октавията. :)

Виждаш нов оригинален волан колко изкарва - 7г. То не се знае и колко време ще си я държи колата човека де. Може и да има по-евтино тапициране някъде. Сега няма аз да го търся.

Деруги по пластмаси се оправят с кит. Горещия въздух е за изправяне на огъната пластмаса.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Слави ауто в Люлин. Има.и галерия в сайта му може да видиш точно волан за октавия с два вида кожа много е красив ..поне на мен ми харесва. Колкото до пластмасите или боя за тях или нови а за вътрешните...има.разни магьосници дето правят възстановяване примерно в горубляне се сещам правят цялостен интерьор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

за повечето ВАГ-ове и при мен се обелиха копчетата, но тях ще ги оправя лесно

Колега може ли да ми кажеш как е това лесно оправяне, може и линк да ме насочиш да чета. И при мен 4те копчета за отваряне на стъклата са се поизтъркали с времето и ми дразнят окото. До сега единствено с нови се сещам че може да е подменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се приложи компромисно решение  :)) Пластмасовите капачета (копчетата които се износват)  много внимателно ги свалих от платката . След доста търкане падна слоя които се бели( по дръжката и бутоните) Последва пръскане със спрей и след изсъхване  по обратния ред.  Но се губят тези белите графики и черти но изглежда по добре от изтрито и обелено тук там. Докато  се опитвах да си реша проблема ми предложиха заместител цял блок нов за около 50 лева.Приложено е на Октавия 2 2006

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз го мислих този вариант със сваляне и пълно боядисване. Спрея какъв трябва да е ? Някакъв специален за PVC елементи или може най-обикновен от всяка железария ? 

 

За графиките на копчетата единственото, което измислих е правене на самозалепно фолио на режещ принтер/рутер. Лепка се преди боядисване колкото може по точно и еднакво за всяко копче. След боя се маха фолиото и се вижда резултата който може да е от пълен провал до нещо читаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"режещ принтер/рутер" ?!?!?!?!?

В общи линии машина която и изпращаш файл предварително направен на някоя програма за изображения(не пейнт и word). Реже по контур или както си го направил като финално имаш малките изображения. Понеже материала ти е PVC през него няма да мине боята.

 

 

последните 20сек. от клипа е рязането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моля за извинение!

Просто ми стана интересно, защото до скоро, тези машини се наричаха просто "Cutter", без оглед на задължителните им принт-функции, но не и принтер, камо ли - рутер...

"Роланд" явно си имат собствено наименование!

Всъщност, открих и други аналози.

Панта Рей!

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има качествено ПВЦ фолио с черен или сив гръб (не прозира).
Върху него може (трябва) да се сложи гланцов или матов ламинат иначе много бързо се търка принтеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден и от мен. Тук може да по спорим за и без ламината. т1 зависи какви са мастилата хард солвентите държът на търкане. ФлатБет също, това че повечето работят ли на Еко Солвент или на Водна база нормално. също си има и отделни Принт-ери и отделни Плотери 

Този комбинирания Роланд е малко старичък немогат много големи работи или сложности да режат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнах да свалям гуменото покритие и лака под него, отдолу пластмасата е хубава ( на втората снимка) ,но не ми останаха нерви и започнах с едно тъпо "нещо" дето моята ползва за ноктите и малко съсипах пластмасата (първата снимка). 

 

Въпроса е, с водна 800 и после 1200, пластификатор и черен матов спрей ще стане ли работата?

 

https://imgur.com/a/29fOI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи благодарности на съседа-адаш Ivo Dinkov. Бифор и афтър... Качеството на кожата на Шкодите не е на ниво, определено. За няма 90х км почна да се скапва.

post-7686-0-75252100-1507653755_thumb.jpg

post-7686-0-83960800-1507653767_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи благодарности на съседа-адаш Ivo Dinkov. Бифор и афтър... Качеството на кожата на Шкодите не е на ниво, определено. За няма 90х км почна да се скапва.

Иво, не на всички шкоди, е такова!

Моят волан не е мръднал, само се е "лъснал".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, не на всички шкоди, е такова!

Моят волан не е мръднал, само се е "лъснал".

Супер ти е значи... Може и разликата да идва от пазара, за когото е предназначена първоначално или от годината на производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е основно от ръцете на собственика/собствениците и начина на експлоатация. Силно се съмнявам да имат волани за Източна Европа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е основно от ръцете на собственика/собствениците и начина на експлоатация. Силно се съмнявам да имат волани за Източна Европа.

Като я купих беше на няма 50х км. Лична кола е и само аз я карам. Ръцете са ми чисти винаги и си пазя колата. Съмнява ме Боре да е по-различен. Също така седи на закрито. Шкодите имат различни като материал кори отдолу, подкалници и изолация под корите на вратите - лично съм сравнявал о2 за България и о2 за Белгия. А мнението на механици беше, че гумите по окачването също са други. И това на бърз поглед, 2 уж еднакви коли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е основно от ръцете на собственика/собствениците и начина на експлоатация. Силно се съмнявам да имат волани за Източна Европа.

Кожата е от 'дебелата', но при почистване на пара, с наложен за предпазване мокър памучен парцал, остава на бели петна, което ще рече по- ниско качество. Същото се наблюдава при Ауди-тата след 2007- ма. За сравнение- на дъртата ми А8- ца волана го чистих без наложен мокър парцал, директно с 90 градуса пара и кожата не мърда, почиства се и е като нова (18 годишна кожа!).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно масово се работи с кожа тип сандвич- естествена основа около 0.8, 0.9мм и отгоре 0.1мм синтетичен слой. Това позволява по- лесна обработка на кожата и макар да е здрава, синтетичния слой отгоре по- лесно се захабява.

След 2007- ма с кожа без синтетично покритие отгоре съм срещал само на Фаетон, Туарег и А8L.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как изглежда моя волан след претапициране и след близо година каране. 

038297928-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре излежда на снимка, колега. Ще те помоля да го видя, ако се засечем на някоя среща! Къде го прави и колко ти излезе?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.