Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с задавяне на двигател - Шкода Октавия 2


petromaxa

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От скоро карам Шкода Октавия 2 с 1.6mpi мотор. Колата е с газов инжекцион BRC монтирана в представителството на Шкода - автоматично превключване на газ. Вече четири пъти за последните няколко месеца ми се случва колата да се задави по време на запалване и то така, че няма шанс да се запали освен на дърпане. На два пъти колата беше топла. Другите два пъти колата беше студена, така че не го свързвам с температурата на двигателя. Това, което съм забелязал е, че при всичките пъти колата беше паркирана с лек наклон - леко повдигната предница. Ходих в BRC и ми смениха изпарителя - имал скъсана мембрана. След това проблема пак се появи. Отидох отново в BRC и диагностиката им нищо проблемно не показва - не било от газовата. Карах повече от две седмици с напълно спряна газ и не съм имал проблем. Една седмица след като превключих на газ проблема пак се появи - колата запалва, после изгасва сама и няма шанс да я запалиш. Моята хипотеза е, че докато паркирам на наклон подавам повече газ, която остава в двигателя и го задавя в последствие, но досега не съм успял да възпроизведа проблема.

Така сега да попитам дали някой е имал подобен проблем?

Може ли да ми препоръчате читав газаджия, който да разбере какво става?

Иначе много съм доволен от колата, но сериозно се замислям дали да не се разделя с нея ако този проблем не се отстрани. Просто съм с малки деца и не мога да си позволя да вися на пътя и да търся кой да ме дръпне да запаля. Другия вариант е да карам на бензин, но тогава бих могъл да си взема доста по икономичен мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата би трябвало винаги да пали на бензин. Може би уцелваш точно момента, когато прехвърля на газ... и с бензин и газ става задавянето, ако изобщо е задавяне!

С педала до край, не пали ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти газаджия, който си разбира от работата. Предполагам, че при прехвърлянето на газ, явно не се спира бензина.

Може и да не търсиш човек да те дърпа. Развиваш две свещи, въртиш продължително на стартер да се продуха, завиваш свещите и си ти!

Това в аварийна ситуация и ако нямаш друго решение.

 

 

. Моята хипотеза е, че докато паркирам на наклон подавам повече газ, която остава в двигателя и го задавя в последствие, но досега не съм успял да възпроизведа проблема.

 

Хипотезата не издържа  И да има газ в цилиндрите, все някой клапан остава отворен и тя мн. бързо изветрява.

Търси майстор, нещо дребно е. Па може и компа да е. Знам ли кой ги управлява тези процеси. Не сменяй колата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем, но не се давеше толкова че чак да не запали и палеше от втория път. Проблема беше, че от вакуум маркуча на изпарителя пускаше газ в колектора като(сам го установих не газаджията според който първоначално нямаше проблем) ми смениха мембраните гаранционно(изпарителя беше само на 20 хил.км) и за сега вече 20 хил.км всичко е ОК. При теб казваш са сменили изпарителя, но може някой клапан на газта да не държи и постоянно да пуска газ и да пълни колектора или пък и новия изпарител да се оказал дефектен. Щом на бензин нямаш проблем значи газовата е виновна. От задавена кола освен непаленето може и да стане взрив в колектора и тогава щетите ще са доста в парично изражение. За съжаление не мога да ти препоръчам читав газаджия(то почти няма такива за съжаление) в София за твоята марка газова уредба. В България всички се правят на утрепани ако трябва да ремонтират нещо от друга марка от което не са или няма да изкарат много пари. Вариант ти остава няколко километра преди да спреш да си обръщаш на бензин и само на по-дълго да караш на газ поне докато не отстраниш проблема.

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги.

Вчера вече разбрах какво става и се оказа, че хората от BRC са били прави. Бях спрял напълно газта и проблема пак се появи. Закарах я в сервиз и се оказа нещо доста неочаквано - датчика за горивото ми показва грешно и въпреки, че съм една чертичка преди червената зона в резервоара няма капчица гориво - срещало се и при други марки от ваг групата като Сеат например. Та така пуснал съм си газта, резервоара пълен поне до половината и се надявам да нямам ядове повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Има едни джаджи които ресетват нивомера. Проблема идва от това че докато караш на газ борд компютъра смята километри които изминаваш но не знае че караш на газ. Интересно защо в представителството на Шкода не са се съобразили че го има този ефект

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с нивомера при шкода май не играе роля иначе до сега 100 пъти да съм закъсвал за бензин , но при доста други марки най-вече японски е точно така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз мисля така. Нивомера си отчита вярно. Ако караш колата на газ, стрелката на бензина не мърда. По-скоро проблемът ти е в нивомера, а не в начина му на работа.

Обикновено като ми светне лампата на бензина, стрелката си е в червеното, пълня до горе, и по количеството което сипвам нямам съмнение за грешни показания.

Карал съм на бензин на светната лампа по 30-40 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.