Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Нова Octavia 3 Facelift и разработване


Deep Purple

Recommended Posts

Здравейте на всички,

 

Предварително се извинявам за дългия пост.

 

От скоро съм горд почти-собственик (колата е на името на жена ми :D) на Octavia 3 Facelift. С най-новия двигател за модела - 1.5 TSI ACT. Освен да се похваля, искам отново да повдигна въпроса за разработването на автомобила. Изчетох всичко, което намерих във форума, но продължават да ме мъчат някои неща - описал съм ги по-долу.

 

Стилът ми на шофиране е доста спокоен - карам леко, ускорявам плавно, не форсирам, не се "изрязвам" от спряло положение, не се "състезавам". Така съм карал до сега, предполагам, така ще си шофирам и винаги :) След като я запаля, винаги оставям колата да поработи 2-3 минути, след това бавно и славно се понасям.

 

За първи път сме с нова кола и искам да спазя всички препоръки и да направя максимално правилно т. нар. разработване. До тук (вече няколко седмици) я караме по следния начин:

  • Градско - всеки ден. Пътят до офиса е към 7 км в едната посока. Предавките ги сменям максимално често. На горна предавка включвам към 1800 - 2000 оборота. До 6та рядко стигам, освен за малко на Цариградско
  • Извънградско (не-магистрала) - разходихме се веднъж до Самоков. Редувах си 4та, 5та, 6та предавки (особено по завоите в началото), оборотите между 1500 и 2100.
  • Извънградско (магистрала) - този уикенд ходихме до Пловдив. През повечето време шофирах на 6та, между 100 и 115 км/ч, с обороти 1800 - 2300. Тук-там до 125 км/ч при изпреварване. Нарочно варирах скоростта, за да има някаква динамика на оборотите. Обаче ... на няколко пъти, за да изпреваря по-дълга колона, пък и да усетя колата, засилвах до 140 км/ч, което се равняваше на 3000 оборота. Въпросните 140 км/ч и 3000 оборота ги стигах сигурно 6-7 пъти, като ги задържах за макс 2-3 минути, после отново в предишния режим.
Единствените инструкции в книжката към колата са да не превишавам 3/4 от макс. допустими обороти. Червената зона на приборите почва от 6000 оборота - съответно 3000, които стигах за кратко с 140 км/ч са далече от въпросните 3/4.

 

С всичко казано до тук, искам да попитам:

  1. Направил ли си нещо грешно с тези 3000 оборота за кратки моменти от 1-3 мин.? На доста места във форума препоръчвате да не се превишават 2500 в първите няколко хиляди км...
  2. Също 140 км/ч (отново за кратки интервали, 1-3 мин.), нарушава ли някоя препоръка? Тук-там пише първите 1500 км да не се вдига повече от 120 ...
  3. Карайки основно на 6та по магистралата как се отразява/вреди на разработването на скоростната кутия и двигателя? Замислях да включа малко и на 5та, но със 100 - 110 км/ч някак си не ми идваше... Същевременно чета, че дълги разстояния на една и съща предавка не било добре ..
  4. Борд компютъра съветва по-рано да включвам на горна предавка и не се сърди дори и на 6та, с 50 км/ч при 1300 оборота. Подозирам, че това е основно за икономия на гориво. За разработването на двигателя по-добре ли е да държа една идея по-високи обороти на по-ниска предавка?
Ще съм благодарен на всякакви мнения и препоръки!

 

Поздрави
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

3. Карайки основно на 6та по магистралата как се отразява/вреди на разработването на скоростната кутия и двигателя? Замислях да включа малко и на 5та, но със 100 - 110 км/ч някак си не ми идваше... Същевременно чета, че дълги разстояния на една и съща предавка не било добре ..

 

Следващия път, като ходиш до Пловдив, за правилно разработване на скоростната кутия:

- до Вакарел на първа.

- до Ихтиман на втора.

- до тунел "Траянови врата" на трета.

- до ханче "Калугерово" на четвърта.

- до Пазарджик на пета.

- до Пловдив на шеста.

Ти си за DSG. Много простотии се пишат по форумите. Странно, че това си го взел под внимание.

 

На другите въпроси:

 

1. Не

2. Не

4. Не винаги по-високата предавка означава икономия. Когато си с по ниски обороти и съответно скорост от необходимите оптимални за тази предавка, автомобила се движи и поддържа скорост, но е необходимо това да става с по голямо натискане на педала за газта, или с повече газ, което води до преразход. Тогава е по-добре да се мине на по-ниска предавка.

 

Добре дошъл при нас, поздравления за избора на автомобил и много щастливи километри! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

Екстра си караш, оборотите са ти ок. Все пак, ако можеш не я дръж продължително време на едни обороти и не минавай 3000. Поне първите няколко хиляди. Аз моята я пазих първите 1500-2000км доста, после до 5000 умерено, след тях я карах както се налага.

Не я дръж студена да бумка на едно място, няма смисъл и отделно стои на едни обороти ;)

Постни снимки и впечатления, че ти си първият с този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък моята на 500 я вкарах в лютеницата и нищо и няма.

Стига се филмирахте с тези железа, нищо им няма. Сменяйте си консумативите редовно друго не им трябва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин когато е хладно,оставяш да поработи 2-3 минути. Паднат ли под 0 градусите,оставяш повече. Преди да спираш за по-дълъг период, спираш юркането поне 10 минути преди това. В друг форум писах за една мое наблюдение,какво се случва с температурата на маслото при загрял двигател. Всяко едно рязко натискане газта, градусите за секунди се качват много бързо.При 140м/ч нормално си стои на 93 градуса. Всяко рязко натискане от 90 до 140км/ч отиват на 117 градуса. Това се случва за секунди. За да се охлади отново на 93 градуса, поне 15 мунити спокойно каране с 140 км/ч т.е,без рязко подаване на газ.

 

Отделно, кола с турбо никога не се гази веднага след спиране.Трябва време да се охлади. 

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш си както си можеш и както ти се налага от първата секунда... Както ти каза и Milen Dimitrov по-горе - това са само железа... Да му мисли този, на когото ще я продадеш след 4-5 години :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък моята на 500 я вкарах в лютеницата и нищо и няма.

Стига се филмирахте с тези железа, нищо им няма. Сменяйте си консумативите редовно друго не им трябва ;)

 

Уфф, тъкмо почнах да се притеснявам, че тука само аз съм килър :) Ахахах

 

Колега, карай си колата спокойно, нищо няма да и стане, ако вдигнеш 140км/ч и ги задържиш за повече от 1 или 2 минути. Единствено не е хубаво да палиш, докато е студена и да и даваш цялата газ (въпреки, че като те чета едва ли някога би го направил), както и другото което са ти казали - след каране по магистрала да речем последните 2-3 километра караш по-лекичко или преди да загасиш, колата трябва да поседи 1-2 минути на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите, колеги!
 
Първа нова кола ми е и доста въпроси изникнаха какво да го правя това чудо - обороти, скорости, разработване, които преди не са ми били актуални. Със старата лесно - двигателят сам си ръмжеше кога какво иска :)
 
Радвам се да прочета, че не съм объркал нещо тотално от зор да ѝ се радвам на машината. Ще внимавам за гасенето - в случая след магистралата имаше и доволно градско, лекичко.. но ще го имам предвид за вбъдеще.
 
ТТодоров,
Скоро ще пусна и снимки, но първо една автомивка, защото софийският прах е могъщ :) Впечатленията ми са до тук са повече от отлични. Двигателят е тих, ускорява плавно и уверено. Усеща се мощността, въпреки че както се вижда го пазя и съм далече от пълния му потенциал :) Разходът София - Пловдив - София заедно с градското го даде 4.9 по борд. компютър. Прави ми впечатление, че доста често изключва два цилиндъра - явно са му предостатъчни с моя начин на каране.
 
Като натрупам още впечатления, ще споделя пак.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В поведението на колата не усещам разлика, като изключи цилиндрите - поддържа си скорост, обороти, не се чуства загуба на мощност. На Maxi Dot дисплея се изписва "Режин на 2 цилиндъра" или нещо подобно - така разбирам :) Разбира се, като подам газ, се връща на 4 цилиндъра, но поне за мен това става неусетно и веднага ускорява.

 

За разхода - повечето време карах кротко (100 до 115), освен моментните ускорения. Съответно не очаквах да е голям, но и аз се изненадах от 4.9. Иначе в момента я глеза с OMV Max Motion - не знам дали това има значение за разхода - мнения различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и да има са в рамките на 5% макс.

Препоръчвам ти да опиташ Шел рейсинг 100 като я разработиш, сега като не я настъпваш не си заслужава парите..

 

Мерси за информацията,

какво оборудване и цвят е колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко - Vision, капучино бежов металик.

 

За да съм максимално точен - Vision с добавено амбиентно осветление. Не сме го искали, но такива бяха поръчаните бройки за доставка. Даже като го видях в каталога, първата ми реакция, беше че леко прекаляват с шаренията :)

 

Реално обаче е доста изпипано и не е кич, от което се притеснявах. LED лентите във вратите са дискретни, не се набиват на очи и приятно очертават линиите на купето. Цветовете са предефинирани, към 10, а силата на светлината се регулира. Всъщнст много ни радва, особено като карам по тъмно - през деня почти не се забелязва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за покупката!

 

Разходът извънградско изглежда доста добър, но пък и ти си я карал доста леко. А какъв ти е разходът в София?

 

Вероятно е въпрос на предпочитания, но защо се отказа от DSG?

 

Някой има ли представа каква е разликата между 1.4 TSI и 1.5 TSI? Техническите показатели са напълно еднакви, само цената на 1.5 е по-висока и разходът е минимално по-висок по каталог.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега.

Живот и здраве другия месец чакам същата и искам да попитам този мотор дали е с ремък или верига и какъв интервал и дават за обслужване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The^Maniac,
Разходът градско е лотария :) Варира ми от 6 и малко, когато се прибирам късно вечер, няма трафик и светофарите са с мен, до 8.5 - 9, когато уцеля баш задръстванията сутрин между 8 и 9 ч. :) Но усреднено, мисля че към 7 - 7.5 излиза.
 
igeorgiev82,
Някъде четох, че в 1.5TSI турбината била с променлива геометрия. Обаче съм некомпетентен в областта и може грешно да съм разбрал :)
 
rosen ivanov,
Знам колко бавно минават дните докато дойде :) Да се похвалиш, като пристигне. Мисля, че е с верига. Но както писах по-горе съм некомпетентен - най-добре някой, който разбира да каже. За обслужването - първият сервиз е след 2 години или 30 000 км. - което настъпи първо. Стори ми се доста, питах ги няколко пъти, но ми казаха, че е така и да не го мисля :) В борд. компютъра е въведено същото - 2 години / 30 000 км.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще взимам със същия двигател, но модификация стайл с още 1-2 допълнения. За съжаление се наложи да отложа поръчката до Коледа, тъй като приоритет ми е ново жилище, а малко ми се закучиха нещата, но живот и здраве и аз от догодина ще се оборудвам. Тъкмо за празниците може и да хвана някое по-сериозно намаление.

 

Ще следя темата за отзвуци относно този двигател и честито на новите собственици. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Мисля, че е с верига.

Предното поколение 1.4 бяха с вериги,но бяха доста проблемни.Сега са с променено газо-разпределение и всички са с ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма вериги вече.Всичко е с каиш.ВАГ сбъркаха с тази верига и добре,че я оправиха.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение, автомобилите с верига са за предпочитане. Или аз ги предпочитам. Мечта ми са! Стига да не им е слабо място ;)  Карат по 500 000км. Чакаш да се разтропа и сменяш.

Не е като ремък да му трепериш и на всеки 50 000км. смяна или 5г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не е като ремък да му трепериш и на всеки 50 000км. смяна или 5г.

Ремъците,не са това което бяха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.