Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с турбото 1,9 ТДИ ПД 2007г.


spectrum

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време се появи едно гадно свирене при подаване на газ между 1500 и 2000 оборота на празен ход не се чува нищо и колата сякаш няма проблем с мощността. Свиренето за момента не е много силно, но определено преди го нямаше и сега ме дразни много. Съмнявам се, че турбото е тръгнало да заминава, но колата е на реални 90 000 км. и някак си не ми се иска да повярвам, че толкова рано може да се скапе турбото. Друг възможен вариант е  някъде да има пропуск в турбо пътищата. Въпросът ми е как да процедирам от тук на татък, дали е нормално подобно свирене на тези километри, къде да търся проблема като цяло и да препоръчате някои доверен сервиз където може да отида за преглед и евентуален ремонт, защото съм чувал че колкото по рано се хване проблема с турбото толкова по лесно се отстранява и може да се размине само с рециклиране.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Ако колата ти не харчи масло - карай така, има вероятност да изкара още десетки хиляди километри съвсем спокойно... ;)

 

Втори вариант - звънни на Пепи (pepino) -> http://pepino-racing.com/kontakti/и го питай кога може да го види, да си каже мнението.

 

Според мен: при загуба на въздух по системата щеше да имаш и светеща лампа на таблото за проблем с двигателя (check engine).

 

Свистене при 1500-2000 оборота от загуба на въздух едва ли ще има, защото турбото надува най-много от около 1900-2000 оборота - там някъде трябва да се появи свистенето, ако има загуба на въздух, но ти казваш, че не е намаляла мощността, няма и лампа за проблем с двигателя, не ти е влизала в авариен режим (въпреки, че малко по-трудно става това - трябва повече неща да съвпаднат)... 

 

Поздрави.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там вие 1500-2000. Докато развърти.

 

Може и да е турбо пътя, може и да е самото турбо. Може и да е заминал актуатор/ кофти геометрия и да пренадува (но не достатъчно за да забие муцуната). А може и да нищо да му няма. Всичко може да е.

 

Трябва си някой да я погледне, не е за форумна диагностика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там вие 1500-2000. Докато развърти.

 

...

 

Тя точно там започва да вие (и моята сега вие точно от 1200 нагоре, до към 2000), докато прави spooling-a, обаче ако е загуба на въздух - съскането почва по-нагоре (от личен опит го казвам - съскане и силно "свирене" почваха към 2500-2700)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е така. Появи се някъде март-април 2014. Вече 3 години и половина и около 60к км си свири и си карам. Чува се само на градско. И е доста дразнещо, да, ако карам без музика. Трима души са я гледали, по веднъж на година, и всички ми казват да не я пипам и да продължавам да си карам. Разхода на масло ми е до 200 грама на 10к, толкова доливам към 8к, за да съм на максимум до смяната. Не е влизала в авариен режим никога досега, логове съм правил няколко пъти и са ОК. Два-три пъти в годината си правя по един лог да си сверявам часовника. Ако е ОК -> продължавам да си карам. Пък ще видим докога :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колеги. Доколкото разбирам засега си заравям главата в земята като щраус и чакам да видим какво ще стане. Наистина освен дразнещият звук друг проблем няма. Като имам възможност ще отида все пак някой да я прегледа. Масло ми харчи около 0.5 л. на 10 000км., но тя така си харчеше и като чисто нова и то главно след като се юрка дълго време по магистралата. 

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и при нас се появи такъв проблем на VW 2.0 ПД, когато беше на 80к. км. и по думите на Фолксваген сервиза турбото е отишло. Ние не го сменихме, нито го рециклирахме и до ден днешен си е караме (350к.). Продължава както казваш между 1500 и 2000 оборота да се чува това съскане и си има мощност. Карай си и си свиркай! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и при нас се появи такъв проблем на VW 2.0 ПД, когато беше на 80к. км. и по думите на Фолксваген сервиза турбото е отишло. Ние не го сменихме, нито го рециклирахме и до ден днешен си е караме (350к.). Продължава както казваш между 1500 и 2000 оборота да се чува това съскане и си има мощност. Карай си и си свиркай! 

 

Благодаря, ценен отговор  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм, че тези турбини имат склонност към измятане на остта (поради температурни цикли). Дебалансира се и свири. Принципно ако е това - не е страшно.

 

Ама не е зле да я закачите на ВАГ-КОМ. Защото точно същия ефект се наблюдава при блокирал актуатор, пренадува и свирука от зор. Ако не я мачкаш яко няма да влезне в сервизен режим и да набие грешка, но турбото се мъчи и съсипва. А се вижда добре на лог фаил ако е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Възможно е и проблема да не е в турбината,а в топлообменника(руснаците го наричат Pадиатор рециркуляции ОГ. Това е един цилиндър в който изгорелите газове преминават и се охлаждатИзносва се втулката на оста на клапата и от там свирука. Може да се установи като колата се качи на канал-ще се види дали е почерняло около лостчето на клапата.Възможно е след време свирукането да се увеличи,Аз карам втора година така и проблем няма.

Редактирано от driverbus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.