Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вакуум маркучи от къде?


johnnie213

Recommended Posts

От къде мога да си купя качествени вакуум маркучи. Вчера като пуснах VAG-COM една от грешките, които се появи беше:

 

19561 -  Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
        P3105 - 35-10 -   - - Intermittent

 

От няколко дни като гася колата има вибрации, което е показателно, че клапана не работи.

 

Погледнах маркучите, които влизат в клапана и се оказа, че единия е протрит от скобата, която го държи (изглежда, че е по-къс от колкото трябва и седи прекалено опънат- в ЕТКА го дават 180 мм като необходима дължина). Не разбрах дали е спукан, но изглежда, че седи като усукан (притиснат) и протъркан. Искам да го сменя. Оригинален се продава в ЕТ под номер N02035327, но е 5 метра и цената е 20,23 лв. Размерът е 3,5X2 мм. Иначе по ЕТКА във вакуумната (поне аз така видях) се ползват четири размера маркучи, които се продават оригинално на по 5 метра. :eusa_think:

 

Цялото това писание беше за да питам от къде мога да си купя качествен маркуч с този диаметър, само че по-малък метраж, за да сменя моя. За 18 см не ми се купуват 5 метра. :)

 

Ще огледам и кабелите и буксата. Ако се наложи и клапана ще сменям.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си сменях вакуумите около +/- 3 метра отидоха, имам още останали от всички размери :) докато ги сменях счупих щуцера точно на тази клапа за меко гасене(вади се трудно) и си карам така, разлика в гасненето не намирам. Иначе вакуум маркучите ги купих от магазин за авточасти, на външен вид са като оригиналните, близо 2 години нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около щуцера по-добре да се изреже с нож.

Маркучи има колкото искаш на метър по магазините за авточасти.

Има маркучи с различен диаметър.

Има такива и с оплетка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Аутоплюс ми казаха, че имат 3.5 мм маркуч за гориво за около 4.80 лв на метър, който според тях щял да стане идеално.

 

Свалих клапана и му измерих съпротивлението между двата пина. Мултицета ми показа 9.36 килоома, а доколкото четох в един сайт трябва да е между 25 и 45 ома. Като номер е 1J0906283C (мисля, че вече е заменен с друг номер - в ЕТКА излиза 1K0906283A). Сигурно компютъра го разбира като отворена верига. Жалко, че нямам под ръка друг работещ клапан за да пробвам с него.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапан съм го проверявал и работи само когато гасиш колата - прави вакуум за по малко от секунда, колкото да затвори клапата и до там. Аз бих му извадил маркуча и да спра да го мисля....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знам, че се включва само за секунда при гасене на двигателя, но като не работи тресенето на двигателя много дразни. А този клапан не служи ли и за гасене на двигателя при гръмване на турбината, че вече веднъж го преживях и двигателя тогава веднага изгасна?

 

Ще вържа едно съпротивление 30 ома на буксата да видя дали диагностиката пак ще даде грешка. Поне ако не даде грешка да знам, че веригата работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя лесно излезе от маркучите, но четох, че други колеги са имали проблеми и даже на някой му се беше счупил накрайника при ваденето на един от маркучите.

 

Иначе нямам нищо против да тествам с работещ клапан ама да не останем и двамата без клапани. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виновникът за неработещия клапан е открит

 

post-3713-0-55401900-1504808931_thumb.jpg

 

От вибрациите се беше протъркал пластмасовия канал в който са положени кабелите на мястото на което се защипва в пластмасовия държач за купето. Беше се скъсал единия кабел (+). Установих го като свързах мултицета при подаване на контакт към плюса на конектора и маса към двигателя. Показанието беше 0, а трябва да е напрежението на акумулатора. Като възстанових връзката всичко е наред и се оказа, че клапана си работи идеално. Не знам какво съм гледал предишния път като мерих съпротивлението на клапана когато го бях разкачил - явно показанието е било 36 ома, а не 9,36 килоома или просто не съм направил добър контакт с двата извода на клапана. :) Ама бях много афектиран, че си имах и други грижи.

 

Ето го и клапана N239 демонтиран ако някой се интересува.

 

post-3713-0-44999000-1504809582_thumb.jpg

 

Вибрациите при загасяне на двигателя вече липсват и съм много щастлив. :) Остава да си сменя и маркуча, който за момента е само протрит и все още издържа вакуума.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли пробвал да я изгасиш с изваден вакуум? Интересно ми е дали ще ги има вибрациите, когато клапана е в изправност, но с изваден маркуч...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.