Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Загряване на Октавия 1.8


Blitzz6970

Recommended Posts

Здравейте ,нов съм във форума и прерових целият раздел за О1 но не открих проблем като моят. 
Колата е 1.8 125кс с ГИ и климатик. Имам я от 5000км (3-4 месеца) 
Винаги съм я наблюдавал как загрява до нормално положение - нищо необичайно но за втори път ми се случва необяснимо прегряване. 
Първият път беше стигнала до тънката чертичка след средата понеже не бях в колата но смятам ,че я охладих навреме чрез парното и по-висока скорост. Загря на място без да пуска никаква перка! 
Вторият път беше вчера ,случи се в натоварен трафик на доста горещо време навън и продължително "тръгни-спри". Пак започна да подминава леко средата но я хванах навреме и с парното я охладих до нормална температура. Перката отново не тръгна! 
При пуснат климатик перката си тръгва (по моя преценка на бавната степен) периодично през 10-15 секунди ако стоя на място. Без значение колко време стоя на място - работи ли климатика колата Не прегрява. Обяснявам си го на пускането на перката но спрян ли е климатика - вероятността да прегрее е голяма ако не го наблюдавам. 
Евентуален проблем откривам във бушониерата над акумулатора. Така съм я купил и от потърсеното от мен разбрах ,че доста бушониери  са във този вид. В процес на търсене съм да я подменя. Прилагам снимки на бушониерата. Също така и на перката - за нея въпроса ми е нормално ли е да е една при положение че имам още един дифузьор? 
Колата не надува маркучи ,няма течове ,няма проблеми с глави ,хвърляне на антифриз. Парното е страхотно. Общо взето никакви симптоми за проблем с охл. система с изключение на пускането на перка "Аварийно" за предотвратяване на прегряване. 
Трябва ли при подминаване на средата и НЕпуснат климатик перката да тръгне сама и възможно ли е да е от бушониерата или си трябва още една перка която очевидно нямам. 
Благодаря и се извинявам за дългият пост! 

http://uploads.im/BFUu8.jpg
http://uploads.im/qtykD.jpg
http://uploads.im/pzM7L.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагорелият зелен предпазител трябва да е за първа степен на охладителния вентилатор - 50 A. Важно е да се открие и каква е причината да изгори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона трябва да е 30А.Нагарят,защото консумацията е около 25-27А и семполучава греене.Това е недомислица на Гюнтер.Може да се получи и при повишена консумация на електромотора на самата перка,ако има проблем в нея.Подай плюс на червено белия кабе(минуса си го има постоянно,защото се управлява по плюс).Това е първа.степен,а втора е червено-черния кабел.Ако тръгне перката,значи проблема не е в нея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушониерата я смених със здрава. 
Момчето от което я взех ми даде и модула под акумулатора който управлява перките но и с него работи по същият начин. 
Виси ми една широка букса откъм модула която евентуално е за втора перка която я нямам. 
Това което установихме е че перката тръгва само с пуснат климатик и Само на втората степен. Първата я няма. 
До колегата vlado_tonev - този червено бял кабел на който да подам плюс във модула ли влиза или е някъде по перката? 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На буксата на перката е!Ако не тръгне първа степен,значи е изгорял резистора.Сменява се сравнително лесно и е стотинки.Но интересното при теб е че някой е спестил от втората перка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за грешката! Колегата vlado_tonev е прав, че предпазителя за вентилатора е 30A, а не както аз съм написал 50A.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде може да се купи такъв резистор? Аз на малката перка съм шунтирал с реле резистори и върти само на втора степен. Пробвах с керамичен резистор, резистор с метално тяло, но проблема беше с охлаждането. Пробвах и ШИМ, но много грееше. Затова реле и вече 7 години няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За керамичен резистор става на въпрос.Монтираш го на външната част някъде и няма проблем с охлаждането му.

Ето и магазина https://g.co/kgs/1J7jdi

Имат всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги ,проблема е отстранен. 
Подмених бушониерата и съответният бушон и всичко си дойде на място. Перката си тръгва на 1ва степен и при пуснат и при спрян климатик. Благодаря за съветите и дано са в помощ на други с подобен проблем. 
Поздрави ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушониера! Кой го измисли този термин! Звучи ми, като бонбониера, гарсониера и т.н. :)

Това е Табло с предпазители!

Със здраве да си караш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.