Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Откачане на стабилизираща щанга - безопасно ли е?


inanotherlife

Recommended Posts

Здравейте,

след като покарах 1-2 месеца Скаута (2011г.), може би най-големия дразнител се оказва возията на тази кола. Изкарвах я и на черен път, където вози меко, но на българските асфалтови пътища с много неравности, лъкатушенето наляво надясно е прекалено. Не в смисъл голямо лягане по завоите (в завоите е доста стабилна), а постоянно лъкатушене по всяка дребна неравност в нивото на асфалта. Например отдясно има лека вдлъбнатина, веднага цялата кола се накланя, после отляво, колата веднага ме дърпа на другата страна. По принцип имам и Голф със същото окачване, но при него тези неравности не се усещат толкова, т.е. колелата минават някак си независимо през тези неравности, без да се накланя цялата кола.

Четох и установих, че явно проблема е в стабилизираща щанга, която очевидно е с прекалено твърда настройка, за да компенсира височината на Октавия Скаут, която е с 4см. по-висока от стандартната. Това прави колата по-стабилна по завоите (не се накланя прекалено), но явно прекалено много свързва двете колела, което пречи на независимото преминаване през дребните неравности.

 

Така, по темата. Има ли някой от вас, който си е откачил/махнал стабилизиращата щанга/биалетки? Има ли някакви проблеми?

Има ли тук компетентни хора, които да кажат дали при Шкода Октавия 2 стабилизиращата щанга/биалетки вършат някаква друга работа, освен намаляването на наклона в завои? Съответно безопасно ли е да ги махна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не напразно името е стабилиризаща щанга.

До колкото знам тампоните на носачите са проблемно звено при тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не бих си позволил да махна стабилизиращата щанга.

Особено, ако амортисьорите са меки...много лесно се обръща в завой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и инженерни кусури да имат новите коли, махането на част от окачването ми изглежда много опасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сътезател е по-добре да я имаш. Ако не си- не е фатално и да я махнеш. Или като откачиш само едната биалета- системата не работи и от двете страни.

Бих казал, че има общо с окачването, но не е част от него. Двата долни носача са скрепени с торсион /стабилизатор, реактивна щанга, прът, който е натоварен на усукване/ с определена твърдост, за да не се огъват много различно един от друг, по тоз начин противодейства на наклона в завой. В някаква степен може да е опасно е ако си луд шофьор и нямаш никакъв усет към управлението и стъбилността на колата. Ако си нормален- може и да не разбереш, че има нещо махнато отпред. Съвсем дребна разлика в поведението има.

Няма нищо общо с амортисьорите. Ако те са свършили- стабилизатора не може да върши никаква част от тяхната работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Четох и установих, че явно проблема е в стабилизираща щанга, която очевидно е с прекалено твърда настройка, за да компенсира височината на Октавия Скаут, която е с 4см. по-висока от стандартната. Това прави колата по-стабилна по завоите (не се накланя прекалено), но явно прекалено много свързва двете колела, което пречи на независимото преминаване през дребните неравности.

...

Стабилизаторната щанга не се влияе от височината на окачването. При нея от значение е единствено разликата във натоварването между колелата от съответния мост. Премахвайки я в завой външното колело ще се свие много, а вътрешното ще се разпъне. В резултат колата ще се наклони много повече от нормалното. Това, естествено, ще доведе до значително намаляване на стабилността. Накратко - крайно непрепоръчително.

 

..., а постоянно лъкатушене по всяка дребна неравност в нивото на асфалта. ...

За това бих минал през един стенд за проверка на аморитсьори. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден съм, че има варианти, за подобряване на всяко окачване. Но също така, съм сигурен, че това не става с премахване на ключови елементи от него.

Що не пробваш, да размениш двете железа, м/у двете си коли? Така ще се убедиш, дали разсъжденията ти са в правилна посока. И ако има подобрение, ще знаеш какво да смениш.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Благодаря за мненията!

Прецених, че дори и да има минимален риск, няма да си го простя, ако се случи нещо, защото имам малко детенце. Така че, засега оставям нещата така. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.