Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

чукване при подаване и връщане на газ


alexys_666

Recommended Posts

Здравейте Колеги

 

Отварям тема с много странен проблем.

 

На кратко при подаване на газ с равномерна скорост и връщане има чукване метал в метал. Най-ясен пример мога да кажа че е все едно има хлабина между някаква връзка в трансмисията или около нея

и при подаване на газ и връщане се чува чукване. Нещо като да пуснеш рязко съединителя но по слабо. Сменил съм съединител с маховик комплект с висчко също и окачването от..до.

Мислех, че е от каретата вътрешните но майсорът ми каза че са си наред.

Другото тракане при рязко усоряване има все едно нещо като ..примерно кората се удря в някаква част на окачването .. при определени условия се губи странно е че се появи след като си смених предното окачване.

 

Много ще съм благодарен аконякой даде съвет какво може да е ако имал такъв проблем.

 

Поздрави на всички.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога може верно да е от скоростната кутия (което е нормално все пак има луфт м/у зъбите на скоростите), но трябва според мен в сервиз да я преслушат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият звук и при мен,Октавия 1 ТДи, след смяна на съединител и маховик. И едни вибрации се появиха във волана, ключовете ми дрънчат като е на празен ход :) Все още се ослушвам, но май ще я вкарвам в бокса. Иначе я гледаха майсторите, които ми смениха съединителя, всичко било наред. По окачването също. И като включа на задна и при самото потегляне има един такъв метален звук, все едно нещо се намества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има само едно "чук" при подаване и отнемане на газта, погледни тампоните на стабилизиращата щанга. На Октавия 1 такова почукване идва точно от тях. Струват колосалната сума от 12 лева двата. Предполагам, че и при теб може да е подобен проблема, нищо че е Октавия 2. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на маховик, затова и не бързам със смяната на моя. Мисля, че много от маховиците, просто си почукват, може би не са качествени.

Ще умра от яд да похарча 1000-1500лв и чукането да остане. Ще изчакам да замине съединителя и ще сменям всичко.

Не виждам връзка с тампони на стабилизиращата щанга при подаване и отпускане на педала на газта, ако не сме в движение. При движение е възможно и да са те.

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам връзка с тампони на стабилизиращата щанга при подаване и отпускане на педала на газта, ако не сме в движение. При движение е възможно и да са те.

Е как :)

Нали при подаване или отнемане на газта, автомобила се ускорява/забавя. Т'ва е движение на каросерията, двигателя... Всяко едно такова движение се отразява на тампоните по окачването, които са там с определена цел. Ако ги нямаше, не ми се мисли, как щеше да хлопа всичко.

Аз минах по този път с моята кола. Какво ли не гледах, куп неща смених и все го имаше т'ва почукване. Включително се появяваше и на легнали полицаи понякога. На ръка не може да се пробва, ако се дърпа щангата, но в движение ме подлудяваше т'ва чукане при всяко подаване и отнемане на газта. След смяната на тея тампони - проблема се реши при мен.

Може и да не е от тях при колегата, но т'ва е най-евтиното нещо за смяна. Споменах го, ако иска да погледне и тях. Може да е "малкия дявол", както се казва.

Ако е от скоростите или съединител/маховик - нямам идея. За над 300К, все още карам с оригинален съединител/маховик, а на скоростите съм сменял масло един път - за всеки случай, както се казва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за почукването от тампоните е вярно.
И при мен беше така, при легнали полицаи (и то при определен ъгъл), и при рязко подаване / отнемане на газ.
Смених тампоните и заспа. О2 е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на стабилизиращата щанга можеш много лесно да ги провериш без канал - намери легнал полицай и мини няколко пъти през него ако има лопане са те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има само едно "чук" при подаване и отнемане на газта, погледни тампоните на стабилизиращата щанга. На Октавия 1 такова почукване идва точно от тях. Струват колосалната сума от 12 лева двата. Предполагам, че и при теб може да е подобен проблема, нищо че е Октавия 2. Успех!

Ако има едно чук. Най вероятно е да има и две чук.

Но ако ти имаш наблизо чук с него се чукни по пръстите един път е така другия път да не пишеш неща в тема която не разбираш.

Не за друго но на октавия 2 за разлика от октавия 1 която ти най вероятно имаш и си отремонтирал за 12лв.

Тампоните на стаба се продават комплект със стаб.щангата защото са отляти към нея.

И се късат изключително рядко.

И сега ако искаш да си полезен намери оригинален номер на щангата и извади цена да видим колко по 12лв е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има едно чук. Най вероятно е да има и две чук.

Но ако ти имаш наблизо чук с него се чукни по пръстите един път е така другия път да не пишеш неща в тема която не разбираш.

Не за друго но на октавия 2 за разлика от октавия 1 която ти най вероятно имаш и си отремонтирал за 12лв.

Тампоните на стаба се продават комплект със стаб.щангата защото са отляти към нея.

И се късат изключително рядко.

И сега ако искаш да си полезен намери оригинален номер на щангата и извади цена да видим колко по 12лв е.

https://m.avtochastionline24.bg/skoda/octavia-1z3/17970/10696/krepezhni_chasti

 

Макар и да не е моя работа да ти показвам... Можеш да вземеш "един чук" и да се удариш ТИ през главата!

 

Човека дава мнение, на база личен опит и споделя цена за предния модел, това което знае. В крайна сметка се търси проблема, а не се коментира цената!

 

Пс. И освен о1 ЛК, която има, към момента има и о2 ФЛ РС...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

И аз имам подобен проблем, нямам много време да го хвана от къде е. Следя темата с интерес и ще пиша като го установя. Не знам дали някой написа по-горе - тампони ДВГ, може и оттам да идва почукването!

Никой не е написал, а клопане при подаване на газ на място може да е точно от това.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е написал, а клопане при подаване на газ на място може да е точно от това.

Не е задължителен симптом това на место, Ице! Ако е в по-ранен стадии на износване може и да има само почукване в движение. Кофти, че такива неизправности се хващат трудно, за жалост! Това което ме навежда на "гума" мен, е че след повече каране и на високи външни температури е по-силно почукването, поне при мен! Отделно смених само долните 2тампона на скоросттите с такива на Лемфьордер и дали не се пояеи оттук това почукване... Отдолу нови, твърди, горните по мекички и сега повече да се разклаща ДВГ, знам ли? Ще видим, евентуално скоро ще я гледат за маховик и карета по рекламация, ако не е оттях отиваме на тампони стаб щанга и мотор. Ако не се оправи и тогава вече става странно, не мисля, че е хлабина в скоростите, нещото което е най-тегаво като проблем според мен!

 

Нищо, че говорим за о2, в крайна сметка подобни симптоми, на 2 коли може да са от различни места...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има едно чук. Най вероятно е да има и две чук.

Но ако ти имаш наблизо чук с него се чукни по пръстите един път е така другия път да не пишеш неща в тема която не разбираш.

Не за друго но на октавия 2 за разлика от октавия 1 която ти най вероятно имаш и си отремонтирал за 12лв.

Тампоните на стаба се продават комплект със стаб.щангата защото са отляти към нея.

И се късат изключително рядко.

И сега ако искаш да си полезен намери оригинален номер на щангата и извади цена да видим колко по 12лв е.

Баце Гошко, баце Гошкоууу. Веселяк си ти не мож' се отрече. Лошото обаче е, че 'ора като тебЕ не дават мнение по проблемите, а пишат за Луната дето наеб@ звездата (няма да се сетиш за препратката, но не е болка - не сЪ мъчи). Но, к'во пък толкова - да живее спам-а. Иво е дал линк, където ясно се вижда, че ако решиш, можеш да смениш само тампони. Дали оригинално се продават отляти със щангата тампони или не - баш ме брига. То и кората на вратата е 1200 лева цяла - щото така я продават само в ЕТек. Ама ако ти трябва отделен панел - може да си го набавиш стига да потърсиш (примерно нали), не е нужно да ръснеш една хилядарка. Или си ларж, викаш, и нема пробУем :)

По темата...никъде не съм казал, че т'ва е проблема. Споделих, какво съм правил при единичното почукване! И изрично съм написал, че е на О1. Много елементарно, лесно и финансово изгодно. За тракането, което колегата споменава допълнително - не съм писал. А и човека пише, че са се появили тези шумове след смяна (на нещо) по окачването - тук вече, може да включиш и дори напрегнеш малко, сивичкото под перчема. Ама само ако искаш де, не така...насила...нали :)

Пък и гледам да не съм черноглед и да търся най-гадния проблем - скорости, маховик, съединител... Че се е напълнило с негативни люде в последно време и ми е дошло байгън от подобни елементи, но е друга тема т'ва.

Ако колегата реши - да погледне и там. Може и да не съм прав, но пък ако се окаже вярно за "едното чук" - ще се радвам, че съм помогнал. Ако не - ще си посипа главата с пепел и мед и ще се овъргалям в перушина, за да бера срам и резил :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце Гошко, баце Гошкоууу. Веселяк си ти не мож' се отрече. Лошото обаче е, че 'ора като тебЕ не дават мнение по проблемите, а пишат за Луната дето наеб@ звездата (няма да се сетиш за препратката, но не е болка - не сЪ мъчи). Но, к'во пък толкова - да живее спам-а. Иво е дал линк, където ясно се вижда, че ако решиш, можеш да смениш само тампони. Дали оригинално се продават отляти със щангата тампони или не - баш ме брига. То и кората на вратата е 1200 лева цяла - щото така я продават само в ЕТек. Ама ако ти трябва отделен панел - може да си го набавиш стига да потърсиш (примерно нали), не е нужно да ръснеш една хилядарка. Или си ларж, викаш, и нема пробУем :)

По темата...никъде не съм казал, че т'ва е проблема. Споделих, какво съм правил при единичното почукване! И изрично съм написал, че е на О1. Много елементарно, лесно и финансово изгодно. За тракането, което колегата споменава допълнително - не съм писал. А и човека пише, че са се появили тези шумове след смяна (на нещо) по окачването - тук вече, може да включиш и дори напрегнеш малко, сивичкото под перчема. Ама само ако искаш де, не така...насила...нали :)

Пък и гледам да не съм черноглед и да търся най-гадния проблем - скорости, маховик, съединител... Че се е напълнило с негативни люде в последно време и ми е дошло байгън от подобни елементи, но е друга тема т'ва.

Ако колегата реши - да погледне и там. Може и да не съм прав, но пък ако се окаже вярно за "едното чук" - ще се радвам, че съм помогнал. Ако не - ще си посипа главата с пепел и мед и ще се овъргалям в перушина, за да бера срам и резил :)

Злоййче баце не мож така ме фанеш ти на Хазарта за римите и баце слуша Ъпсурд по радиото понякога и на флашка.

Ама много се газирате като почне някой да спами ама като видя,че във форума няма нови мнения е така от вътре ми иде да ви джуркам малко.Сега спам,мам се тая да има движение може и безсмислено като в казармата.Ходил си нали?

И Иво се включи даже с линк за части.

Както съм чел Иво как си потдържа колите едва ли би сложил китайски части.

А като ви знам всички какви вещомани сте и,че за колите си се грижите повече от колкото за себе си съм сигурен,че и повечето от вас няма да си сложат китайски боклук.

Да тампоните са факт но те китайците какво ли не правят вече за това и не съм ги броил за части.

Е слагайте сваг,мапко,а.б.с. и се радвайте на дълготрайна експлоатация.

По въпроса да не съм отговорил и няма да отговоря на подобен въпрос.

Първо защото полувината форум се напълни с въпроси на който не е технически възможно да се даде правилен съвет.Ако има такъв то той е съчинение и ако доведе до решение на проблема това е повече случайност.

Няма как да се зададе въпрос тука нещо ми чука и да се каже със сигурност от къде е.

100 коли 100 проблема може и да съвпаднат като на единицата тампоните на стаба и на двойката тампоните на носачите но до там.

Второ човека е казал,че това се е появило след смяна на окачването.

Според мен след пипане по окачването и появяване на чукане идва едно чук и после две чук и после нещо изпада.

Правилното решение на този въпрос е да се огледа внимателно окачването и трансмисията или от собственика на автомобила ако той има такива познания или от сервиз.

Но бързо защото може да му е хлабав спирачния апарат може шарнир може и кормилен накрайник знаеш ли го какво е сменял какво не е стегнал и къде ще му изпадне гумата или ще остане без спирачки.

Но при всички случай когато нещо пука чука нещо е хлабаво и само износва леглото си и после може и да не стане със стягане.

Та за това ти го написах защото с подобни съвети само се удължава агонията на хлабавите компуненти и правилния отговор е :пич лягай под колата и виж важните неща как са.

И от мене запомни единица и двойка си приличат толкова колкото двойка и мазда 3 примерно.

Ай със здраве от баЦеви Гошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такова "чук" при предишната ми кола-пасат 92", оказа се тампон на двигателя. Не беше "клопане" а си беше чукане на метал, тампона го нямаше никакъв....

И такова "чукане" на шкодата ми струваше 400 лева.....в последствие се оказа тампон на стабилизираща щанга за 7 лева комплекта.

А имаше и нещо незатегнато по окачването от "майстора" който ми смени съединителя.Шкода окти 1.9 2003 г 4х4 тди помпа-дюза.

Пич, върни се там където са ти правили окачването и да се проверят нещата, ако не е от тях- може и да открият проблема. Хората са прави, ще разхлаби повече, ще разбие леглото и нещата ще станат по дебели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има ремонт по - окачването, виж дали всичко е стегнато, че съм го ял този от пишман майстори. Точно при тръгване и спиране... здраво чукане - незатегнато магаре и носачи, това на октавия 1.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Момчета

 

Не бях влизал да видя темата но като гледам доста се е развила.

 

Да уточня случва се в движение има и подобно чукване при смяна на предавка примерно от 3-та към 4 та най-осезаемо се усеща в движение по изкачване на наклон.

Миналата година съм сменял тампони на двигател не вярвам да е от тях ама знам ли. За тампони на стабилизиращата щанга не са ми казвали че има нужда от сервиза но може и да не са обърнали внимание.

Ще я закарам тези дни когато съм в отпуск и ще видим какво ще излезе тоя път. Дано да е някоя дреболия че ми омръзна от ремонти тая година. Всичко и смених на тая кола ама това хлопване и тресенето си отанаха поне него го разбрах от какво е че вече да не му обръщам внимание просто при определени моменти и температури си глъхне малко мотора когато обаче с включен климатроник няма грижа.

Но определено това чукване е от нещо механично.

 

Ще разкажа какво е като имам яснота.. белким я оправят най накрая!

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След проверка и диагностициране от Пепино, проблема при мен се оказа дефектни вътрешни карета. Гаранционно от Техко ми смениха целите полуоски и проблема изчезна. Пепи освен софтуер, определено разбира и от харуеър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Смениха ми тампоните на двигателя кръгли горен и долен ... никакъв ефект. Остана си проблема .. кажете ми някакъв сервиз който да правят шкоди и да разбират от тея работи че ми писна на .......

честно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.