Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Температура на двигателя над 90 градуса


johnnie213

Recommended Posts

Днес като се прибирах от Казанлък по Подбалканския път ми се появи следния проблем - при изкачване по отсечката с. Розино гр. Пирдоп с около 100-110 км/ч забелязах, че температурата на двигателя се качи до 100 градуса (следващата чертичка след 90). До този момент никога не съм виждал стрелката да мърда от 90 градуса по време на движение или в задръствания, независимо дали е жега или студ. Като свърши изкачването пак си се закрепи температурата на 90 градуса. Като стигнах Гълабец при изкачването пак се вдигна до около 95 градуса. Днес температурата на въздуха не беше особено висока. Четох, че една от причините може да е, че не ми включва първа степен на вентилатора, поради повреден датчик. Чудя се датчика някъде в радиатора ли се намира?

 

Като се прибрах отворих капака на двигателя и при 90 градуса показания на таблото вентилатора не е включен, предполагам, че това не означава, че не работи датчика и първа степен.

 

Някакви идеи какво да проверя и да направя?

 

Колата е Шкода Октавия 1 двигател 1.9 TDI ASV 110 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това си мисля, че при 100 км/ч дори да не работи вентилатора обдухването е достатъчно добро. По-вероятно наистина е да е термостата - никога не съм го сменял - колата я имам от 6 години. Някой да знае какъв му е ОЕМ номера?  Аз открих този 044121113, но на някои места пише, че се продава без уплътнение, но на други снимки гледам, че е в комплект с уплътнението. Видях, че го дават, че отваря на 87 градуса.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този е номера.Но при смяната трябва да внимаваш да не счупиш крачетата на фланеца.Най добре е да го вземеш и него.Ето с този номер е VAG 038 121 121

Ето горе долу процедурата по смяната.

https://youtu.be/4OtXEqdTXvc

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за клипчето - беше ми много интересно да го изгледам. Научих къде ми се намира термостата, че нещо в ЕТКА точно за моя двигател не можах да открия картинка от която да разбера. За бензиновите мотори има, но да за дизелите не открих.

 

Още нещо се сетих да питам - като се включи климатика трябва ли да завъртят и двете перки? При мен завърта само по-малката, която е откъм пътника до шофьора, другата по-голямата, която е срещу шофьорското място не включва - дори в задръстване при показания на таблото 90 градуса. Проверих предпазителите, които са в кутията над акумулатора - здрави са. Довечера с един приятел ще направим някои измервания с термометър и ще видим дали перката не е изгоряла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е в голямата перка,изгоряла е.

Трябва и двете перки да тръгнат,ако продължиш да караш така ще потрошиш компресора на климатика,съмнявам се термостата да ти е прецакан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се, че имам един колега с Октавия 1 TDI - 90 к.с.. Помолих го да я запали за проба и се оказа, че и при него на празен ход на двигателя при включване на климатика тръгва само по-малката перка (става въпрос за не много загрял двигател). Довечера ще откача голямата перка от захранващата букса и ще я тествам дали и работят и двете степени - доколкото разбрах - средното краче е маса, а другите две са съответно за 1-ва и 2-ра степен на въртене.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.9 дизел.При мен на студен двигател при пускане на климатика тръгват и двете перки.Виж бушоните над акумолатора да няма изгорял,нагорели клеми.Мисля,че за перките имаше там бушон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такова нещо не ми се случвало с дизела в движение със сравнително висока скорост да минава 90 градуса,че да включва и охлаждането и според мен термостата може да е виновника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е в голямата перка,изгоряла е.

Трябва и двете перки да тръгнат,ако продължиш да караш така ще потрошиш компресора на климатика,съмнявам се термостата да ти е прецакан.

 

За сега тази диагноза се потвърждава. Установихме, че голямата перка е за смяна. След почукване и помощ с ръка при включен климатик и въртяща се малка перка и голямата завъртя леко за къс период и пак спря. Иначе с пробна лампа се вижда, че има захранване. При включен климатик наистина трябва да се включат и двете перки едновременно. Днес по задръстванията из центъра и около Орлов мост стрелката не е мръднала от 90 градуса. След като паркирах пред нас на паркинга я оставих да поработи на празен ход и по едно време се включи малката перка за около минута, после спря и след известно време пак се включи за малко. Утре живот и здраве големият вентилатор ще бъде сменен с нов, а в петък пак ще мина по същия маршрут към Казанлък и ще мога да видя как се държи стрелката. :) Ще пиша как се развиват нещата по-нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето тди никога не е прегрявало и никога за 7 години не е включвало перка заради висока температура, само с килиматик включва и двете. Според мен е термостат. Ако ще го сменяш сам, да знаеш, че не е проблем да се счупят крачетата(винаги се чупят) те са за да фиксират термостата за по - лесен монтаж, но ако си по чевръст може и без тях да го сложих както трябва. Като махнеш термостата антифриза изтича директно в динамото.... подложи му нещо. :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяш термостат, отдолу има кранче на което можеш да закачиш маркуч, ако не ти се маха кората, и да го излееш в каквото искаш. Преди няколко месеца сменях термостата и източих антифриза с кранчето на парното. Намира се от към шофьорското място и се отвива лесно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето тди никога не е прегрявало и никога за 7 години не е включвало перка заради висока температура, само с килиматик включва и двете. Според мен е термостат. Ако ще го сменяш сам, да знаеш, че не е проблем да се счупят крачетата(винаги се чупят) те са за да фиксират термостата за по - лесен монтаж, но ако си по чевръст може и без тях да го сложих както трябва. Като махнеш термостата антифриза изтича директно в динамото.... подложи му нещо. :)

 

 

Най лесно при счупени фиксатори на термостата е като го закачиш с тел през тръбичката докато го монтираш.Щом перката е дала фира,трябва да е смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моята перка така не тръгваше, с почукване едва завърташе и пак докато я пуснеш отказва. С контактен спрей през малките дупчици отзад, подредени са в кръг. Пръскаш и почукваш на включен климатик, така няколко дни. Сега перката си тръгва всеки път и няма проблем. Получава се от дългото и бездействие, явно се спича и иска раздвижване.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм с нова перка. При включване на климатика включват и двете. Другата седмица ще пиша как е положението на дълъг път.

 

Получава се от дългото и бездействие, явно се спича и иска раздвижване.

 

При мен няма как да се е развалила от дълго бездействие - колата я ползвам всеки ден и ползвам климатика, а като е включен климатика въртят и двете перки.  :eusa_think:  Явно просто в моя случай са се износили от дългата употреба четките на електромотора. :sorry:

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София на бул.Раковски 39 ги ремотират.Днес ще дам една за ремонт и ще споделя какво е станало и за колко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моята перка така не тръгваше, с почукване едва завърташе и пак докато я пуснеш отказва. С контактен спрей през малките дупчици отзад, подредени са в кръг. Пръскаш и почукваш на включен климатик, така няколко дни. Сега перката си тръгва всеки път и няма проблем. Получава се от дългото и бездействие, явно се спича и иска раздвижване.Успех.

Това не е сериозно.

Мислиш,че си решил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я монтирана новата перка:

 

post-3713-0-54305600-1502961370_thumb.jpg  post-3713-0-28897000-1502961379_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след като едната диагноза с неработеща голяма перка се потвърди и беше сменена, се убедих при проведените наблюдения този петък и неделя по същия маршрут, че тя по никакъв начин не влияе върху поведението на охладителната ми система. При каране по равно стрелката си седи закована на 90 градуса. При изкачване на наклон започва леко да се увеличава температурата до към 100 градуса. Това го компенсирам с изключване на климатика и включване на парно. Щом включа парното стрелката се връща на 90 градуса. Ако преди наклона включа парното, то съответно и стрелката си остава на 90 градуса по време на изкачването.

 

В крайна сметка от всичко написано по-горе се потвърждава и втората диагноза посочена от колегите ID A, martomodev, skodafen, Mahorec за развален термостат (или по-скоро за термостат с променени с времето характеристики). Днес ще си купя термостат, фланец и уплътнение както и ще използвам случая за да сменя и металния тръбопровод от охладителната система, че е в много лошо състояние (жалко, че го няма наличен според електронната справка на ЕТ та ще трябва да изчакам да го доставят (открих някакви заместители, но не смея да рискувам, че ако има лека разлика в размерите или чупките тези дето ще го монтират ще ме споменават дълго) :).

 

Номерата на частите би трябвало да са тези:

044121113 - термостат

038121119B - уплътнителен пръстен

038121121 - фланец за термостат

038121065Q - метален тръбопровод

06B121687 - о-пръстен тръбопровод

 

Ако се сещате за още нещо което ще е нужно при смяната ще съм благодарен ако споделите. :)

 

Мисля да си поръчам и няколко скоби за маркучите които ще се свалят, че са корозирали.

 

Като приключи цялата сага с поръчване на части и ремонт пак ще пиша какъв е резултата.

 

Междувременно явно съм в някаква кофти серия, тъй като в петък вечерта като тръгнах за Казанлък малко след завоите на Гълабец ми се счупи пластмасовия водач на ляво задно стъкло и стъклото цялото пропадна. Добре, че имах инструменти та махнах кората и го затворих като го подпрях с едно парче от клон на дърво. Така стигнах до Казанлък със затворен прозорец. Добре, че в събота се сетих за колегата rgc, който има магазин за части за Шкода в Казанлък та си купих нов оригинален водач и си оправих стъклото (ролките и въжето бяха здрави). :)

 

Друго нещо за което се сетих е, че миналата година август месец (преди 14500 км) сменях ангренажен комплект + водна помпа HEPU. Ако нещо са се износили перките на помпата, дали не е възможно от това да се получава загряването? 

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза е сменян миналата година при смяна на водната помпа - мисля, че при смяната ми бяха изписани 4 литра G12 концентрат (предполагам разреден около 8 л - може да имам останала някаква резерва) - значи е на 1 година и на 14500 км. А металната тръба при всички положения трябва да се смени - много е корозирала - хубавото е, че точно където и е набит номера няма никаква корозия и се вижда - на доста гадно място е, но с фенерче и желание се вижда - преди малко слизах до колата за да го открия. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако помпата HEPU е била от Босфора може и да се е износила или да превърта. Иначе перките са от месинг и няма как да се повредят дори след 150000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след като едната диагноза с неработеща голяма перка се потвърди и беше сменена, се убедих при проведените наблюдения този петък и неделя по същия маршрут, че тя по никакъв начин не влияе върху поведението на охладителната ми система. При каране по равно стрелката си седи закована на 90 градуса. При изкачване на наклон започва леко да се увеличава температурата до към 100 градуса. Това го компенсирам с изключване на климатика и включване на парно. Щом включа парното стрелката се връща на 90 градуса. Ако преди наклона включа парното, то съответно и стрелката си остава на 90 градуса по време на изкачването.

 

В крайна сметка от всичко написано по-горе се потвърждава и втората диагноза посочена от колегите ID A, martomodev, skodafen, Mahorec за развален термостат (или по-скоро за термостат с променени с времето характеристики). Днес ще си купя термостат, фланец и уплътнение както и ще използвам случая за да сменя и металния тръбопровод от охладителната система, че е в много лошо състояние (жалко, че го няма наличен според електронната справка на ЕТ та ще трябва да изчакам да го доставят (открих някакви заместители, но не смея да рискувам, че ако има лека разлика в размерите или чупките тези дето ще го монтират ще ме споменават дълго) :).

 

Номерата на частите би трябвало да са тези:

044121113 - термостат

038121119B - уплътнителен пръстен

038121121 - фланец за термостат

038121065Q - метален тръбопровод

06B121687 - о-пръстен тръбопровод

 

Ако се сещате за още нещо което ще е нужно при смяната ще съм благодарен ако споделите. :)

 

Мисля да си поръчам и няколко скоби за маркучите които ще се свалят, че са корозирали.

 

Като приключи цялата сага с поръчване на части и ремонт пак ще пиша какъв е резултата.

 

Междувременно явно съм в някаква кофти серия, тъй като в петък вечерта като тръгнах за Казанлък малко след завоите на Гълабец ми се счупи пластмасовия водач на ляво задно стъкло и стъклото цялото пропадна. Добре, че имах инструменти та махнах кората и го затворих като го подпрях с едно парче от клон на дърво. Така стигнах до Казанлък със затворен прозорец. Добре, че в събота се сетих за колегата rgc, който има магазин за части за Шкода в Казанлък та си купих нов оригинален водач и си оправих стъклото (ролките и въжето бяха здрави). :)

 

Друго нещо за което се сетих е, че миналата година август месец (преди 14500 км) сменях ангренажен комплект + водна помпа HEPU. Ако нещо са се износили перките на помпата, дали не е възможно от това да се получава загряването?

Колега ,ако не си все още,измий радиатора отвън(с времето се напластява кал и мръсотия).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.