Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Добавки в маслото за нови мотори- За и Против


The Best Forman

Recommended Posts

Пускам тази тема без идеята за конкретна марка , а защото напоследък доста ровя в нета из сайтовете на разшични производители и чета различни мнения за тях - от крайно положителни до пълно отричане.
Въпросът е може ли такава добавка да нанесе някаква вреда на нов мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    13

  • joro-120L

    12

  • Цецо75

    11

  • Kograman

    4

Най-много писали в темата

Ех тези масла.... Изчетох много в интернет. Навсякъде коренно различни мнения. Цари страшна дезинформация.
Като се добавят неизвестните произход и качество, уравнението става доста сложно.
Хората, които наистина разбират, стават все по-малко.
И аз бих искал да чуя мнение на някой много добър автомеханик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм ползвал добавки. Няма и да ползвам. Не защото ще навредят/нямам мнение по въпроса/, а защото Не ги смятам за необходими.

Карайте си колите и се радвайте на живота.....и по-малко висене в нета.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ползвал , но на износени двигатели над 500 000 км. На нов назнам дали някой е ползвал.

Идеята е , че новите поколения ДВГ са пълни с всевъзможни инженерни решения - слоеве от различни меки метали за покритие на цилиндровите втулки , което си е жив к*ркапан , защото когато се износят тези слоеве буталата почват да хлопат в цилиндрите като чужди (виждал съм го и при Тойота и при Мерцедес)

Идеята е просто ако наистина вършат работа да се удължи живота на двигателя , а не за икономия и други там простотии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто теоретично, ако си сменяш маслото на 10 000км, а не на 30к, както му дават по книжка, то не би трябвало да имаш грижи с преждевременно износване на каквото и да е в мотора.

 

Иначе и аз съм ползвал такива добавки за намаляване на триенето (лики моли, бардал с фюлерин, разни нано-шитс на Millers итн), но на 20+ годишен ФИАТ с неотварян мотор и в цветущо здраве за сега (отлични показатели за компресия и налягане на масло). Но там го правя, защото "страх лозе пази" и се кара само в "критикиТИ" (както казват малко по на югоизток) по пистови мероприятия ;) Редовно, т.е. всеки сезон свалям капака на клапаните и гледам състоянието на гърбиците на разпределителните валове, защото това е детска болест на въпросния 16в турбо мотор - яде ги и е доста показателно за това дали всичко се маже добре. За сега всичко е 6, което ме навежда на мисълта, че ако не помага, то поне със сигурност не пречи слагането на въпросните добавки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ползвал , но на износени двигатели над 500 000 км. На нов не знам дали някой е ползвал.

 

 

Гена, онези са уплътняващи добавки за лагерите на коляновия вал. Използват ги джамбазите преди да продадат колата.

Като й смениш маслото/като всеки нов прилежен собственик/ и лампите светват.

Сменяйте си маслата на 10 000- 15км, както каза колегата и няма проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам нещо друго - понеже живеем в България-та... Питането ми е - колко километри прави всеки от Вас за една година и колко километри може да изкара двигателят на една нова кочина, според Вас?

 

Аз лично правя различен пробег всяка година, но реално, ако се движа само в България - около 15-20 000км на година. Тази година ще направя около 30-35 000км с няколко излизания извън България. Така със смяна на масло на 10 000км (три смени ще имам тази година) - смятам, че ще изкара съвсем безпроблемно службата си, докато е у мен тази кола /тази е само, за да ми служи, не е като предната Принцеса/... Коли на по 2-3 години в мобиле-то, на по 350-400 000км нямат проблеми все още.

 

Като сметна, да речем, ако се правят по 15 000км/година в България ==> 15 000км * 25 години = 375 000км.

Едва ли над 25 години ще се кара, като основна, една единствена кола - по-скоро с колекционерска цел, може... но 100% за 25 години ще се е скапала ламарината, пластмасата ще се пропука и ще дрънчи... ще се разтече или напука гумата... и всичко това преди двигателят/механиката й да умре.

 

Щом по Европа-та двигателите са достатъчно здрави, за да издържат половин или цял милион километри без проблеми и без никакви добавки - добавките са за собствен душевен кеф, когато се гледа откъм разход и вървеж - за здравината... каквото и да е - все едно е, според мен, дали ще й се забави изхабяването със 100 000км или с 50 000км над милиончето... "да не ти пука".

 

За 10 години шофьорски стаж /с книжка/ имам около 200 000км навъртяни (като ги сметна) с общо четири коли (две лични и две не) - как да стигна милиончето само с една... :)

 

Колкото до добавките - някои са хубави, други  не чак толкова - хубавите са доста скъпички - чета им дейташийтовете, които производителите пускат, одобрени, примерно от "Бай Гошо" и т.н. Ами... 90% са с еднакви стойности и съставки, тоест, която и да избереш - все ще е "добре". Другите 10% /на по-дребните производители/ са публикувани или с истинските стойности на една такава добавка, или не ги бива тия пичове, наистина...

 

Мнение за конкретна добавка и т.н. - може да даде само механик, който я е слагал ххх ххх км  и може да сравни износването на две еднакви коли - с и без добавката. В противен случай всеки си говори неговото ;) В България такъв човек не съществува.

 

В кръга на шегата: За да консервираш една кола, да изкара по-дълго време - "чичо дойче" ни учи най-добре, чрез Auto Motor und Sport например - а именно, забравяш я в хангар/плевня и след "70 години", ако няма война - уау, чисто нова е, само на 5 000км.... ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, спи спокойно още не съм слагал , а и докато не се убедя , че тези неща работят няма да сложа.

Не става въпрос за хипохондрия и параноя , а за нещо , което ме дразни в новите двигатели ... инак с моите темпове на въртене на километри и десет години няма да ми стигнат да стигна 100 000 км.

Обадих се вече на правилния човек и когато разбере нещо по-подробно ще споделя (става въпрос за теорията) , а за практиката ще ползвам Голфа :)

В крайна сметка това са технологии плод на съвременната наука и със сигурност са тествани в маратонски състезания и ралита и не виждам смисъл да бъдат отричани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не...няма да стане по-лошо със сигурност. Казвам точно обратното - 90% са ок според данните, но с оглед на условията, не мисля, че има смисъл.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докторе  , хвалят го но не е разработка на ТУ - София. Почва да ме зарибява , проучвам на академично ниво:

 

Ето  примерно мнение , хората са обективни и не лъжат:http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=33&t=42196

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо от където се ограмотявам ЦЪК , това е другия продукт , който ми хвана окото и за който говорят в Ситроен клуба ЦЪК

Продуктите на база на MoS2 не ги гледам , защото имат сконност към натрупване на налепи по маслените магистрали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи тая добавка в комплект с онова чудо дето се пъха в запалката и току виж Фабията станала .... Тиква.

 

Само това като видиш: "Намаляване на триенето в ДВГ-с над 30%." и не ти трябва да четеш повече.

 

100% КПД ще ги минеш одма. Антигравитацията ти е в кърпа вързана, а вместо да харчи бензин, ще работи на студен ядрен синтез.

 

Хаха сега видях и това:

 

При анализ на резултатите от извършени изпитания се оказва, че мощността на двигателя се увеличава както следва:

  • За бензинови двигатели от 11,2 % до 22,4 %
  • За дизелови двигатели от 9,7 до 18,6 %

Тия взеха хляба на Пепино, ей! Сипваш на Фабията и отиваш на 120 коня. Ако сипеш два пъти, може и до 150 да я докараш :)

 

Начи тия байчовци, ако просто бяха написали, че подобрява работата на двигателя, намалява шумовете и бла-бла обикновенни приказчици, някой може и да им се върже. Ама да напишат такива откровенни глупости, незнам в каква клиентела се целят.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо , ако незнаеш какво е триене и какво са повърхностно активни вещества намаляващи триенето , отиди на Банско , пусни се по пързалката без вода , после с вода и накрая с вода и веро и може да вникнеш в същността на науката трибология ;)

В общи линии ако се пуснеш по пързалката без вода ще ти се запалят задните части , ако сложиш вода ще стигнеш на Х метра , а с вода и веро на ХХ метра и даже няма да ти се загреят бузките ... горе-долу това е действието на тези вещества. Не те карам да вярваш в духове , но това са факти , а какво е действието на практика на тези добавки за момента нямам идея и никакъв практически опит. Ще бухна някаква в Голфа и тогава ще мога да кажа .

Старите поколения съм ги ползвал и бяха пълна катастрофа и за това повдигнах въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, точно щото знам какво е триене, учил съм го цял семестър, твърдя че:

 

Намаляване на триенето в ДВГ-с над 30%.

 

Не може да бъде вярно!

 

Могат да намалят триенето - ДА. Но ако намалят триенето на стандартен ДВГ с НАД 30%, фирмите автопроизводители ще ги позлатят! Ти имаш ли идея какво е да намалиш триенето с повече от 1/3??? И да запазиш компресията на мотора де :)

 

Ако бяха "написали намалява триенето с ДО 3%" може би нямаше да ги обява веднага за шарлатани. Обаче така написано е откровенна лъжа.

 

Забележи, че не коментирам въобще техническите параметри , състава и въобще научния потенциал на хората направили това "чудо". Просто отбелязвам, че рекламната брошурка е пълна с откровенни лъжи, което лично мен ме кара не да се съмнявам, а направо да се смея на подобни глупости. Мисля, че си достатъчно възрастен за да кълвеш на тия щуротии.

 

Апропо, ако просто го сипеш в Голфа, нищо няма да докажеш. Замери го на Дино и виж колко коня си вдигнал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, позволи ми да те коригирам.

 

...Мисля, че си достатъчно възрастен... заради което кълвеш на тия щуротии...

 

 

А сега по темата.

Според ме е тотална глупост да сипваш подобни бъркочи с незнаен състав и действие на нов автомобил в гаранция.

Не случайно не откриваш конкретна информация по въпроса, просто няма луди, които откровено да експериментират с новите си автомобили, за които са дали шапка с пари.

Не че не ти го казах вече, но с риск да се повторя, карай си новата кола с кеф и не мисли за глупости.

На старата сипвай каквото искаш щом старческото любопитство не ти дава покой, но имай предвид, че каквито и резултати хипотетично да получиш, не е редно да ги приемаш за валидни за всеки един бензинов двигател, особено някой мислен 30+ години по-късно  :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники - поправка, 30+ години по-късно, спрямо времето в което Дон Чичи е изкарал изпита и се е сдобил със Свидетелство за управление на МПС, е мислен двигателят на ГоУфо !!!

На "Синьото недоносче" или както там го нарича, е мислен 60+ години, спрямо споменатото по-горе събитие!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо , хващаш се за дребни маркентингови трикове , ама вече и децата знаят , че почистващите препарати не почистват 99.9% от бактериите и праха за пране не изпира всички петна от първия път ;)

Мен конкретно ме интересува превенцията на мотора ... едни дават по 50 лв. всяка есен за противогрипни ваксини и пак боледуват от грип (щото все не могат да уцелят щама) , други дават между 300 и 500 лв. за препдазно покритие на боята от камъчета и надиране , аз пък си мисля как да предпазя мотора ... нито ме интересува дали ще вдигне мощността или ще падне работната температура на маслото или бог знае още какво ... интересуваме да не се скапе ако случайно някой "забрави" да сипе ново масло или сипе калпаво и т.н. , защото това е мотор и не се сменя като топката на скоростния лост , а и незнам след 5 години какъв акъл ще ми дойде и дали изобщо ще искам да я сменям :sorry:

Колкото до мощността аз си го обяснявам пак с триенето - мотора е сметнат с определен коефициент на триене и за да достигне определени обороти трябва да преодолее определено съпротивление на триещите се части и ако намалим триенето ще върши същата работа с по-малък разход на енергия ... същото е с олекотяването на маховици , спирачни дискове и други там чаркове по състезателните коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може един въпрос? За кого го пазиш двигателя? С тази кола да не мислиш да векуваш? Карай и се радвай, сменяй редовно комсумативите и си свиркай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В съвременния свят всичко се прави за пари.
А се оказва, че правиш ли нещо качествено, фалираш.
За мен тези добавки са маркетингов трик и шарлатанство.
Ако нещо намалява триенето с 30%, това ще е революция и със сигурност няма да го изкарат на пазара.
Големите фирми имат суперкомпютри, с които изчисляват живота на детайлите.
Явно много сериозно се печели от сервиз.
И колкото по-нова е колата, по-добре е сметнато всичко. Каквото и да сипваш е все тая.
В кръга на шегата, производителите ще са най-доволни, ако гаранцията изтича на 23.09.2017 г., а на 24 се прецака примерно - скоростна кутия.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, запри се бе човек. Ни на Фабията и трябват тия магии, ни на Голфу. Първата е още млада за да я лекуваш с бабини девитини, а втория е толкоз здрав, че не му трябват магии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един извън лабораторен опит - третирах две машинки , които принципно са за изхвърляне с такъв препарат и резултата е , че едната , която беше блокирала започна да се върти на ръка и след кратък реглаж на хлабината проработи , а другата когато я натоваря спираше , а сега върти с по-малко обороти.

Ай сега господа теоритици обяснете ми намалено ли е триенето в тези машинки или не.

И двете са с въздушно керамични лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ще е меродавно (ако наистина т'ва е неква магия и работи) да източиш маслото на Фабия-та и да налееш няколко добавки вместо него. Трябва да е оса! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно това е добавка за масло, а не заместител на маслото ;) Антифризът концентрат, също не е хубаво да се използва самостоятелно, а разреден с вода в съответното съотношение..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.